2de huwelijk liedjes gezocht.

12-03-2013 11:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai, wij gaan deze zomer voor de tweede keer trouwen (met elkaar) Wij gaan voor de tweede keer trouwen omdat we beiden heel veel zijn afgevallen (hij 53 en ik 73 kilo) We zijn zo veranderd qua uiterlijk en innerlijk. Daarom voelen als we nu onze trouwfoto's kijken niet meer echt dat wij dat zijn. Vandaar dat we nog een keertje trouwen. Nu wel het pak en de jurk aan die we echt willen etc. Dit was eventjes wat achtergrond info. Mijn vraag is. Liedjes die hier bij passen voor in de kerk. We hebben al:

You are still the one-Shania twain.

Deze is heel zoet. Maar het mag ook een steviger nummer zijn. Als de boodschap maar is. Dat we nog steeds/alweer voor elkaar gaan.

Bedankt voor het meedenken. Liefs Mazoki
Racoon met love you more.

(ook zoet, maar wel mooi)
Zijn jullie een poos uit elkaar geweest? Je kunt toch niet nóg een keer een kerkelijk huwelijk sluiten puur voor het idee, of wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Queen- Best friend

Echt een bijzonder vette plaat, past wat mij betreft tekstueel ook goed bij jullie situatie.
Beetje slow maar misschien leuk voor de eerste dans?

http://www.youtube.com/watch?v=XWsrP4YIJZo
Ik heb op mn broers bruiloft Fields of Gold gezongen van Sting.

(uiteraard niet op de zelfde hoogte als Sting...)

Das wel een tranentrekker....

Nee ik bied hierbij niet mezelf aan , lang verhaal, maar ik zing

dat nummer NOOIT meer (ik kon het namelijk zelf erg moeilijk droog houden toen de bruid na 2 tellen al ging janken, hihihi...)
http://www.youtube.com/watch?v=BpVhbaQl8Hk
Nee we zien uit elkaar geweest gelukkig. We trouwen in de zelfde kerk als de vorige keer. We worden getrouwd door onze beste vriendin. De kerk wilde er graag aan meewerken. Ze vinden het mooi dat het puur voor liefde is. Hihi. Dacht ik dat Shania twain zoet is !!
Sorry quote lukt niet iPad. Maar mijn laatste reactie was voor blijfgewoonbianca
ViolaHolt. Erg cool inderdaad !!

Nina1966 de tweede is meer onze stijl dan de eerste. Bedankt !!
Dit is al je 2de topic hierover. Ik dacht al; dit komt me bekend voor.

Waren de nummers niet leuk genoeg? :-)
Del_speciaal. Nog niet het liedje !! Maar wek erg scherp. En de vorige keer had ik het niet super goed uitgelegd. Ik denk start een nieuw topic ipv die andere weer te voor schijn te halen
http://youtu.be/ksyc0BEGpdo

Ik blijf bij deze..
Always and forever - Luther Vandross of van Heatwave.
Deze? Christina Perri - A thousand years
Skinny love
Maar wat 'gebeurt' er dan nog tijdens dat huwelijk? Neem aan dat jullie niks tekenen.. want alles is immers al getekend dus er valt niks meer vast te leggen. Denk niet dat onze kerk daar aan mee zou werken, dat de dominee daar tijd voor vrij maakt en een ouderling er vrij voor neemt enzo. En past ook niet bij de 'bedoeling/betekenis van trouwen' in onze kerk. Tenminste dat denk ik.

Maar goed, bij ons in de kerk is het sowieso al absoluut niet de gewoonte om liedjes van Racoon en Shania Twain te draaien. Daar worden gewoon psalmen gespeeld op het orgel en een preek verteld door de dominee (gericht op God maar gaat uiteraard over het huwelijk). Je belooft aan God dat je trouw bent aan elkaar etc. etc. Het is niet puur zomaar een bijeenkomst omdat je zo verliefd bent op elkaar.

Vind het op zich best een romantische gedachte maar aan de andere kant denk ik tja, je bent al getrouwd. Ik zou dan eerder kiezen voor gewoon een leuk feest (waar je ook mooie kleren aan kan trekken) en het geen huwelijk noemen. Want een huwelijk houdt toch in dat je naar het stadhuis gaat (maar nu dan toch zeker niet, want je bent immers al getrouwd), sommigen hebben ook een kerkdienst en daarna dus 'gewoon' een feest. Ik zou het dan zelf echt alleen bij dat feest houden. Maar goed, dat was je vraag niet, sorry
Engelbert

http://youtu.be/DEVtjjhWdf4
Fall again

Van wie dan ook. Er zijn meerdere versies van dit nummer. 't Is wel een beetje zoet, maar ik vind het prachtig. Past ook precies bij mensen die voor de 2e keer voor elkaar kiezen,

Hvm
http://www.youtube.com/wa ... ture=youtube_gdata_player
quote:tulpje21 schreef op 12 maart 2013 @ 12:49:

. Denk niet dat onze kerk daar aan mee zou werken, dat de dominee daar tijd voor vrij maakt en een ouderling er vrij voor neemt enzo. En past ook niet bij de 'bedoeling/betekenis van trouwen' in onze kerk. Tenminste dat denk ik.

Maar goed, bij ons in de kerk is het sowieso al absoluut niet de gewoonte om liedjes van Racoon en Shania Twain te draaien. Daar worden gewoon psalmen gespeeld op het orgel en een preek verteld door de dominee (gericht op God maar gaat uiteraard over het huwelijk). Je belooft aan God dat je trouw bent aan elkaar etc. etc. Het is niet puur zomaar een bijeenkomst omdat je zo verliefd bent op elkaar.

wauw. Of uit de bijbelbelt of niet in de goede eeuw.

Niet om het geloof maar mán wat is dat ouderwets zeg.
huh wat is er ouderwets??

Ik heb dus gewoon nog nooit een huwelijk in de kerk mee gemaakt waar dat soort liedjes worden gedraaid en heb toch al heel wat huwelijken meegemaakt. Maar ja, wel allemaal van mensen die op zondag ook naar de kerk gaan, net zoals mn man en ik. PKN is dat. Komen verder heel normale en hippe mensen hoor, heel veel jonge mensen ook, en we dragen geen rokken en hoedjes hoor. Maar tijdens een huwelijk (en ook op een gewone zondag) worden er psalmen gezongen ja. En als je trouwt in de kerk doe je dat met een reden. Als je beiden niet gelovig bent ga je toch ook niet in de kerk trouwen lijkt mij? Vind ik in ieder geval een beetje apart. Ik ken ook mensen die nooit naar de kerk gaan maar wel hun kind in de kerk laten dopen en dan dus (want dat doe je bij dopen) beloven dat ze hun kind gelovig zullen opvoeden bla bla. Vind ik erg apart.

Draait het in een huwelijk in de kerk waar wel gewoon moderne liedjes worden gedraaid dan wel om het geloof, of is het puur een bijeenkomst die toevallig in een kerk plaats vindt? Of wordt er wel gepreekt, gebeden en over God gesproken? Gewoon benieuwd hoor. En gaat TO dan op zondag ook naar de kerk of komt ze daar nooit? Niet dat ik zo super gelovig ben hoor, absoluut niet, maar als ik in een kerk kom, bij welke gelegenheid dan ook, begrafenis, bruiloft of gewoon op zondag, dan vind ik het normaal dat er een boodschap over God gegeven wordt, er gebeden wordt en er psalmen gezongen worden. Zo ken ik de kerk.
God, wat ben ik blij dat ik nooit in die kerk kom.

To, gefeliciteerd met jullie nieuwe uiterlijk, het gevoel herboren te zijn en de wens jullie liefde opnieuw te bezegelen. Maak er een mooie dag van en je weet het he God is liefde.

"God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem" (1 Johannes 4:16). "Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde"(1 Johannes 4:8).
tja ieder zijn ding he. Ik vond het een super mooie kerkdienst.
Geen idee voor liedjes, maar ik wil wel even zeggen dat ik het idee en de reden erg mooi vind;) maak er een mooie dag van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven