terugkomende urinelucht, kat gecastreerd

11-03-2013 22:27 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nu echt onfris worden: elke dag kom ik binnen in zo'n vieze kattenurinelucht. We hebben twee katten: mannetje van 4, gecastreerd en vrouwtje van 10 maand, gesteriliseerd. Ik dacht dat ze dan niet meer aan sproeien/lucht verspreiden doen? Wat kan het zijn? Wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Hier loopt ook een kater zonder piemeltje rond (sinds eind nov.). Helaas blijven de problemen en sinds het weekend (na het maken van een röntgenfoto en injectie want aangeboren blaasafwijking en bleef maar tobben met niet kunnen plassen) loopt ie te druppelen. Overal. Gek word ik er van! Ik moet hem een aantal weken medicijnen geven en dan wordt er gekeken of de blaaswand verdund is. Dan pas kan ie geopereerd worden. Er schijnt dan een stukje blaaswand verwijderd te worden. Of zoiets. Maar het probleem blijft van dat druppelen. Volgens m'n dierenarts komt dat door de injectie en moet dat binnenkort wel ophouden. Iemand hier misschien ervaring mee? Of tips? In elk geval ga ik morgen op pad voor dat spul tegen die geur...
quote:Bossie40 schreef op 12 maart 2013 @ 23:03:

Hier loopt ook een kater zonder piemeltje rond
quote:neves schreef op 12 maart 2013 @ 23:06:

[...]



O, ik lees nu dat dat echt kan, een penisamputatie, ik dacht dat dat een foutje was! Nooit van gehoord.
Dubbel
quote:Bossie40 schreef op 12 maart 2013 @ 23:03:

Hier loopt ook een kater zonder piemeltje rond (sinds eind nov.). Helaas blijven de problemen en sinds het weekend (na het maken van een röntgenfoto en injectie want aangeboren blaasafwijking en bleef maar tobben met niet kunnen plassen) loopt ie te druppelen. Overal. Gek word ik er van! Ik moet hem een aantal weken medicijnen geven en dan wordt er gekeken of de blaaswand verdund is. Dan pas kan ie geopereerd worden. Er schijnt dan een stukje blaaswand verwijderd te worden. Of zoiets. Maar het probleem blijft van dat druppelen. Volgens m'n dierenarts komt dat door de injectie en moet dat binnenkort wel ophouden. Iemand hier misschien ervaring mee? Of tips? In elk geval ga ik morgen op pad voor dat spul tegen die geur...

Was het een vochtafdrijvende injectie? Die blijven namelijk best lang nadruppelen. Anders is er wellicht iets geraakt tijdens het onderzoek en dat is minder fijn.



Trek hem ondertussen een sproeibroekje voor ongecastreerde katers aan. Wel steeds verschonen na het poepen.
Alle reacties Link kopieren
Iris, volgens mij was het een injectie tegen ontstekingen en voor pijnstilling. Die schijnt over een week te zijn uitgewerkt en dan moet ik verder gaan met medicijnen. Van een sproeibroekje had ik dan weer nog nooit gehoord maar dat ga ik hem echt niet aankrijgen. Hij laat zich al ontzettend moeilijk pakken (zit nog onder de halen en beten van de strijd die we hadden om 'm naar de dierenarts te krijgen...).

Ik denk dat ik 'm vanavond maar eens even naar buiten doe, dat schijnt de stress wat weg te nemen volgens mijn dierenarts, als ie in de tuin kan scharrelen. Hij komt normaal gesproken veel buiten maar ik moest 'm een paar dagen binnen houden. Ik vind het tobben hoor...
Lonkaa, hoe maak je de plekken schoon waar de kat geplast heeft? Veel mensen doen dat lekker hygienisch met chloor, maar het probleem met chloor is dat katten daar gek op zijn en er dus weer een plasje overheen doen. Op die manier hou je (mocht er niets lichamelijks zijn) het probleem zelf in stand. Niet schoonmaken met chloor dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven