Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

05-12-2012 19:34 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heen slepen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":http://forum.viva.nl/templates/viva/img ... sprite.gif

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden.



Maandag of dinsdag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag of dinsdag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStart

gewichtStreef

gewichtHuidig

gewichtTotaal af Deze week30 juni doelPrulletje1.5871,15561,2-9,9pauze58Jirelle1.74121,962-65112,4-9,5+0,6 110Marmul1.71121,585105,3-16,4-1,8 103pearssy1,74133,599111,3-22,2-0,3 -pearle1,651108097,9-12,1X-cleo

catootje1,6986,67278,4-8,2-0,4-appeltje841,69866973,4-12,60-jo12341,7075,56870,8 -4,70-jufmevrouw1,71977087,7-9,3-0,1-Femme

Rotterdam1,7895,47082,6-12,7-0,5 81Fleur701,58695567,5-1,5pauze-Jesje1,6875,66768,3-7,3-0,1 -moniekk1,77105,18588,8-16,3-0,2-Bubalicious1,6976,76568,9-7,8-1,168ParisH1,6773,56873,4-0,1XX-mamalois1,801007897,7-2,3 -0,1 (hierna vak) 94awilde1,7186,86383,1-3,7+0,4 -Mamamee 1,74 79,5 6576 -3,5 074 Puntje 1,68 72,5 6572,5 0,0 X-eles21,80857882-3-1,1 -Zusenzo1,76106,1?106,1-- -
Zelf chips maken is een goede! Popcorn zat ik ook al aan te denken, maar dat is nogal wat punten per gram. Kan nu moeilijk inschatten hoe een grote berg dat is, dus ga ik vanmiddag even in de supermarkt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Popcorn uit een pakje (zoet/zout) is inderdaad nogal puntenrijk, zelfgepofte maïs veel minder...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier nog een groentje die net twee dagen bezig is met ww. Ik heb me nog nergens voor aangemeld. Ik doe wel mee met propoints. En dat lukt al aardig. mag ik ook op de lijst?
Welkom Moi. De regel is hier dat je eerst een week mee moet schrijven, daarna mag je in de tabel. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,



Vandaag was het weer lastig hoor. Had besloten dat ik, omdat het de tijd van de maand is, een zakje M&M's mocht. Van mn weekextra punten. Tot mn verbazing is zo'n zakje maar 6 punten.

Het smaakte heerlijk bij mijn bakkie koffie.



Verder beetje inspiratieloos wbt het avondmaal.



Hoi Moi! Ik schrijf nu sinds vrijdag mee. Mag dus volgende week in de lijst



Ga nu maar voorlopig niet wegen. Door ongesteld valt het morgen waarschijnlijk erg tegen. BAH!!
Alle reacties Link kopieren
@supergoomba

probeer wat meer active points te verzamelen dan kan je de schade beperken

en de dag dat je pizza eten wat minder punten eten doorheen de dag. ik had het opgelost een fruitsalade 's morgens en een slaatje 's middags van sla, kerstomaat, surimi, paprika, komkommer, 1 eetlepel mayo light en 1 eetlepel yoghurt met kerriepoeder, peper en zout.

Had ik in totaal maar 2,5 punten. voldoende over dus voor de pizza 's avonds.



@jo1234

jeujjjj aan je kont, net wat ik nodig heb!

Heb nu vooral pijn aan mijn kuiten.

heb jij enig idee waar ik level 2 kan vinden?



@princessin

ik eet elke dag mijn chocomousje van colruyt merk EVERYDAY, zou volgens de rekenmachine maar 2 punten zijn.

is een potje van 60 gram met 115 calorieën

Als tussendoortje kan je een ingevroren banaan eten, in stukjes doen alvorens in te vriezen. er uit halen en een half potje yoghurt bij doen, dan in de blender. Precies bananenijs en een half punt.
Alle reacties Link kopieren
@eva welke versie doe jij? Flexi of pro points? Pro points hebben geen halve punten namelijk
Alle reacties Link kopieren
@jirelle

ik doe propoints,

op die yoghurt staat 1 punt voor het hele potje. en ik neem 1 eetlepel, dus tel ik gewoon een half punt, dan ben ik zekerder dan als ik niets tel
Alle reacties Link kopieren
Goed plan van die banaan met yoghurt! Ga ik dit weekend maar eens maken.

Ik heb vanavond de ww pannenkoek gemaakt, wat was dat lekker!!! 5 punten maar, echt een lekkere traktatie.



Hoi @Moi! En veel succes.

@Mamalois, had je de m&ms met of zonder nootjes? Ik vind de gele het lekkerst, maar ben bang dat dat meer punten is door de nootjes.... ben benieuwd.

Goeie tip @Appeltje om zelf de mais te poffen, ik heb van die magnetronzakjes in de kast liggen maar dat is nog best veel punten.

@prinzessin probeer die pannenkoek met appel van ww eens, als je snaaizin krijgt, als lunch bijvoorbeeld.



Morgen mijn weegdag maar ik ben bang dat ik het afgelopen weekend (van veel eten en drinken) wel terug ga zien....
Alle reacties Link kopieren
ohh neeee zo'n goeie dag, en dan frietjes gegeten van de frituur omdat iedereen er achter vroeg. NIET GOED!!!

snel de 30 day shred uitvoeren, kan ik nog een klein deel goedmaken. Ai ai ai
Alle reacties Link kopieren
ik zou gaan dansen vanavond maar ik ben net keihard onderuit gegaan met mijn fiets. Mijn zadel brak af/schoot los dus ik vloog over mijn stuur heen en schoof over de grond. Nu met een dikke zere knie thuis....
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Ha! Eindelijk weer een goede WW-dag, 26 punten precies! Ik heb zelf appelchips 'gemaakt', echt een heeeerlijk snack voor zo in de avond! Morgenavond ga ik zelf chips maken van aardappel, dan heb ik zaterdagavond lekker wat te snacken.



Morgen weer hardlopen, ik heb er zin in!



Marmul, oh jeetje!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Wat vervelend zeg, hopelijk valt je knie mee
Alle reacties Link kopieren
Ai Marmul, beterschap met je knie. Hopelijk heb je morgen niet op meer plekken pijn... maar je zult wel stijf zijn denk ik.
quote:Eva777 schreef op 14 maart 2013 @ 17:26:

@supergoomba

probeer wat meer active points te verzamelen dan kan je de schade beperken

en de dag dat je pizza eten wat minder punten eten doorheen de dag. ik had het opgelost een fruitsalade 's morgens en een slaatje 's middags van sla, kerstomaat, surimi, paprika, komkommer, 1 eetlepel mayo light en 1 eetlepel yoghurt met kerriepoeder, peper en zout.

Had ik in totaal maar 2,5 punten. voldoende over dus voor de pizza 's avonds.





Ja Eva, ik ben ook van plan om meer te gaan sporten (dat bedoelde ik ook met compenseren, want dat is toch een soort compenseren?). Volgende week heb ik weer geld en wil ik een proefles doen bij de sportschool. Als dat bevalt, wil ik een abonnement nemen. Vorige week heb ik een proefles gedaan bij een andere sportschool wat wel beviel maar die niet echt in de buurt is. Volgende week bij eentje die wel in de buurt is, dus kijken of dat wat is. En die pizza, ik las dat je zo'n 20 tot zelfs 28 punten moet rekenen voor een hele pizza, maar ik eet maar een halve... Dus overdag kan ik dan nog genoeg eten. Thanks voor de tips!



Goed zo Jo! Fijn dat je een goede dag had.



En Marmul, beterschap! En hou het in de gaten, als het niet verbeterd toch even naar de huisarts gaan hè.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Marmul! Je kunt echt een lelijke smak maken zo...



Jo, goed bezig! Ik niet, maar ik heb besloten dat ik maar weer eens wat discipline moet gaan tonen. Vanaf morgen wil ik er weer serieus tegenaan... Hoe heb je trouwens de appelchips gemaakt? Met wat kaneel in de oven ofzo?
Mijn dag is helemaal goed vandaag! 86,8! Het is misschien niet veel, maar na dat moeizame gedoe van afgelopen tijd is dit geweldig! Eindelijk die 87kommanogwat uit zicht, daar heb ik nu wel lang genoeg naar gekeken. Nu beginnen mijn doelen ook wat dichterbij te komen. Nog 0,8 voor een BMI van 30 en 1,8 voor mijn koninginnedagdoel. Fijn idee dat dit op korte termijn gewoon haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
! Ik sta stil! Niks erbij en niks eraf :S ben ik natuurlijk wel wezen stappen afgelopen weekend, dus eigenlijk is dit een goed resultaat. Wist al wel dat het niet veel zou zijn deze week. Voel me niet meer zo slank... Niet wat ik in het begin had zeg maar. Heb wel even behoefte aan een min. Vanavond vriendinnen die komen eten en zondag sushi eten met vriendinnen. Moet ik nog even naar kijken hoe ik dat zondag ga doen. Tips?

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Zucht, zucht, zucht. Gisteren zat ik ruim een uur in de file ivm een ongeluk dat ergens gebeurd was, resultaat: ipv de normale 1,5 uur deed ik er 3 uur over om thuis te komen. Was pas om 8 uur thuis en moest toen nog eten, yoga is er dus wederom niet van gekomen. Word er zo ziek van, er is telkens wel wat met zwemmen of yoga, meestal het weer (het is enorm snel heel erg glad hier) en daar baal ik toch wel van.



Gisteravond dus wederom weer aan de friet gegaan, morgenavond ga ik nog uit eten dus van afvallen komt niet heel veel van terecht. Vanochtend zag ik wederom de 110 weer in beeld. Ik denk dat ik dit weekend maar zoveel mogelijk een balansweekend ga halen. Toch maar eens kijken naar die 0 punten soepen etc. Morgenochtend ook even experimenten met die havervlokken.
Alle reacties Link kopieren
Doe 0puntensoepen zijn lekker hoor Jirelle! Succes en een balansweekend klinkt goed. Ik doe mee! Zaterdag dan en dan maandag weer
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, zouden we in dezelfde file hebben gestaan? Maar waarom friet? Een pastaatje is sneller gemaakt!



Appel, ik heb een voedseldroger aangeschaft na een hele tijd gedroogd fruit op de markt te hebben gekocht. Zo'n voedseldroger laat je de hele nacht aanstaan, maar het kan ook in de oven voor een kortere tijd. Ik doe verder niks met de appeltjes, alleen in dunne plakjes snijden. Ik heb ook een batch met kaneel gedaan, maar die vond ik minder lekker. Hier staat een recept met nog speculaaskruiden of kaneel erover, maar ik heb dus ook zonder iets erop gedaan.



Vanochtend wezen hardlopen, was op zich erg lekker maar ook zoooo koud!! Die koude lucht in je keel en longen, brrr. En koude handen!!
Alle reacties Link kopieren
@jo1234 Omdat ik totaal geen fut had om eten te maken en daarom hadden we besteld.



Prijzig dingetje overigens Stond jij gisteren in omgeving Velsen? (beverwijk,haarlem)



@prinzessin Ik vind schijfjes komkommer met huttenkase als dip heel erg lekker! Je kan eventueel nog wat zout/peper of bieslook door de huttenkase doen.
Pizza delen mijn vriend en ik nu ook regelmatig, we halen dan zo'n grote verse bij de AH. De eerste keer heb ik echt met ogen dicht zitten genieten, het was echt eeuwen geleden voor mij. Maar de schade blijft wel beperkt op die manier.



Huttenkase gaat ook op de lijst! En ik ga natuurlijk chips maken. Voor een punt of 5 (2 aardappel, 3 olie) heb ik gewoon al 100 gram, dat is een hele zak. Dat klinkt te mooi om waar te zijn hé?
Alle reacties Link kopieren
@prinzessin Ik zit ook net te kijken naar zelfgemaakte chips, laat mij weten hoe het smaakte
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn knie is niet helemaal goed, waarschijnlijk gekneusd maar de dokter kon nu nog niet goed zien of er meer aan de hand is.... In ieder geval loop ik nu op krukken dus voorlopig geen sport voor mij
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, jep, dan stonden we dus in dezelfde file En ja, zo'n voedseldroger is een prijzig dingetje maar het kan zeker wel uit.



Marmul, wat vervelend zeg! Hopelijk knapt je knie in het weekend wat op en blijkt het allemaal mee te vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven