Strontvervelende poes

13-03-2013 15:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 poezen, 1 van 4 jaar en de ander is 5 jaar.

Regelmatig poepen ze naast de kattenbak en de laatste tijd is het dagelijks.

Ik word er zo gek van!



De bak is schoon, hebben zelfs 3 bakken die al jaren op dezelfde plek staan.



Waardoor ze het nu dagelijks doen komt waarschijnlijk omdat ze sinds een week niet meer op onze slaapkamer mogen komen.

Ze lagen hele dagen op ons bed en werd die haren daar zo zat.



Verder mogen ze overal komen door het hele huis.

Ze hebben 2 hangmatjes aan de radiator en een stoel waar ze graag op liggen.



Op zolder staan de kattenbakken en is het gewoon schoon, ook de bakken zelf.



Wat doe ik hier nou aan? Ben die meur lucht zat!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet in hun nekvel pakken. Plantenspuit helpt veel beter, kun je ook op langere afstand corrigeren en het effect is hetzelfde. En vooral niet opnieuw toelaten in je slaapkamer. Kom op zeg, arrogante rotbeesten Jij bent de baas en dat mag je laten merken ook (die van mij kijkt dan ook heel giftig en gepikeerd maar da's zijn probleem).
quote:framboosjes schreef op 13 maart 2013 @ 15:25:

Het zijn trouwens binnen poezen, maar af en toe ben je geneigd om ze naar buiten te laten.

Al zijn het 2 angsthazen en ze niet verder komen dan de tuin, dit vinden ze ook prima.

Zodra ze buiten een geluidje horen zitten ze alweer binnen.Zet ze dan enkele uren buiten zonder optie om binnen te komen. Poepterreur beantwoorden met buitenterreur. En als dat niet helpt geen-eten-terreur. Katten zijn hardleers maar ze leren wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 14 maart 2013 @ 09:04:

[...]

Zet ze dan enkele uren buiten zonder optie om binnen te komen. Poepterreur beantwoorden met buitenterreur. En als dat niet helpt geen-eten-terreur. Katten zijn hardleers maar ze leren wel! Seriously? Je maakt toch een grapje?
quote:cestoda schreef op 14 maart 2013 @ 11:03:

Seriously? Je maakt toch een grapje?Inderdaad. Goed dat je het herkent. Maar de boodschap is wel oprecht: hoedanook niet toegeven aan poepterreur. Directe correctie is gewenst, dwz kat meteen na het poepen met luide stem laten horen dat je het er niet mee eens bent. En het een beetje luchtig opnemen, want het blijven stront-eigenzinnige beesten he.



Ik had eens een kat die hetzelfde deed, gewoon uit domheid: ze stond met haar dikke kop in de kattenbak en met haar kont eruit, om vervolgens heel ijverig de kattenkorrels te zitten "toedekken". Daarna ging ze ook nog eens over de vloer "rijden" om d'r kont schoon te vegen. Als ik er geen erg in had wanneer dat ritueel zich aan het voltrekken was, dan merkte ik het wel aan de walm die me tegemoet kwam! O wat haatte ik dat beest op dergelijke momenten! Maar ze wist het hoor: ze sloop op d'r buik langs me heen en zette het daarna op een lopen, ze herkende de schaduw van mijn pantoffels ook erg goed...
En die poes vindt jou maar stomvervelend en vraagt zich af wanneer je nu eindelijk eens begrijpt dat niet jij maar zij de baas in huis is.

En ze heeft engelengeduld om haar doel te bereiken dus geef maar gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 14 maart 2013 @ 15:25:

En die poes vindt jou maar stomvervelend en vraagt zich af wanneer je nu eindelijk eens begrijpt dat niet jij maar zij de baas in huis is.

En ze heeft engelengeduld om haar doel te bereiken dus geef maar gewoon op. Inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Qthee schreef op 14 maart 2013 @ 15:25:

En die poes vindt jou maar stomvervelend en vraagt zich af wanneer je nu eindelijk eens begrijpt dat niet jij maar zij de baas in huis is.

En ze heeft engelengeduld om haar doel te bereiken dus geef maar gewoon op.Jaja, het zal wel! Ik heb liever een actieve gewapende vrede dan een meesteres/dienaar verhouding. Blijven ook poezen alert en dus gezond van. Eigenlijk is er niet zoveel verschil met vriendinnen, bedenk ik me opeens...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het vaak niet gebeuren omdat de bakken op zolder staan, een heel enkel keer betrap ik ze en inderdaad dan rennen ze laag over de grond weg..



Verder hebben we de afgelopen jaren weleens gewisseld van grind maar het maakt niet uit.



Ook op aanraden van iemand een peewee bak gekocht, dat moest het zijn, open bak dacht dat scheelt misschien wel. We hebben het de kans gegeven en ook omdat dit korrels zijn maar ook dat werkte niet.



Soms gaat het zo 2 weken goed maar er hoeft maar 1 ding anders te gaan of er ligt weer een hoop naast.



We proberen er ook niet teveel aandacht aan te geven dus we zijn er niet overdreven veel mee bezig dat ze daardoor gestrest raken ofzo.

Vaak ontdekken we het later en liggen ze ergens rustig te slapen, dan heeft straffen natuurlijk geen zin meer.



We hebben ook gemerkt dat als we een keer een dag en een avond weg zijn, dus een lange tijd weg zijn, het ook gebeurd.



Protest?!?



En dat terwijl ik maar 2 dagen werk en ze echt niks te kort komen..
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog wat..



We maken de vloer daar schoon met azijn omdat die lucht anders niet goed weg te krijgen is, er ligt gelukkig zeil en geen vloerbedekking.
Alle reacties Link kopieren
quote:framboosjes schreef op 14 maart 2013 @ 19:09:We hebben ook gemerkt dat als we een keer een dag en een avond weg zijn, dus een lange tijd weg zijn, het ook gebeurd.



Protest?!?

Kan het niet gewoon zijn dat die bakken te vies voor ze zijn en dat ze er daarom niet meer op willen? Zitten er genoeg korrels in zodat ze hun zaakjes goed kunnen begraven?
Alle reacties Link kopieren
Bakken zijn op en top schoon, daar letten we goed op.
Alle reacties Link kopieren
quote:framboosjes schreef op 14 maart 2013 @ 22:03:

Bakken zijn op en top schoon, daar letten we goed op.Snap ik, maar ik begreep dat het probleem zich vooral voordoet als jullie een dag en een avond weg zijn. Dan zijn die bakken wellicht al enkele malen gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Moet toch kunnen? Ga niet als ik een dag weg ben halverwege even naar huis komen om de bak schoon te maken, dagelijks scheppen we de poep en plas eruit dit doen we voordat we naar het werk gaan in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt nu wel iets heel belangrijks, je hebt dus de inhoud van de kattenbakken veranderd? Peewee is leuk voor het milieu, leuk voor de mensen, maar in ons geval minder leuk voor de poezen. Wij zijn dus weer overgestapt op grit. Misschien het proberen waard voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook weer, peewee werkte niet, wel de tijd gegeven maar dat is inmiddels alweer zo'n 2 jaar geleden.



Qua grit maakt het ook niet uit. Het is niet zo dat ik iedere week wat anders heb hoor, dit is over de afgelopen jaren heen genomen. Nu alweer een tijd hetzelfde spul en de ene keer gaat het dus goed en zoals nu is het dagelijks weer foute boel.



Ik ga mij eens verdiepen in zo'n feliway stekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven