Gezondheid alle pijlers

Mirena

15-03-2013 13:53 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.



Er zijn al meerdere topics over de mirena spiraal, maar ik kon toch niet al mijn antwoorden vinden.

Ik slik alweer jaren de pil maar wil nu toch wel graag een mirenaspiraaltje.

Ik heb nog geen kinderen.



-Hoe pijnlijk is het plaatsen nou?

- Ik hoorde iets over een pil die je een week van te voren moesten slikken zodat je baarmoeder mond meer open ging staan. Maar sommige zeggen dit weer niet te hebben gehad.

-ik lees echt horrorverhalen van mensen die na plaatsing echt twee maanden lang ongesteld zijn en ook mensen die een half jaar lang bruine afscheiding hebben.

Ik hoopte meer op plaatsen en daarna nooit meer een dag bloeden, ook de eerste dagen na plaatsing niet, maar dat is dus niet zo?

-hoeveel/hoelang/hoevaak/hoe heftig hebben jullie gebloed na plaatsing?

-Ik slik zelf de pil al jaren door zonder doorbraakbloedingen. Zou ik dat kunnen vergelijken met helemaal niet meer ongesteld worden?



dank jullie we alvast!



edit: en hebben jullie nog last gehad van puistjes/gewichtstoename etc? Daar zit ik uiteraard allemaal niet op te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Sorry offtopic;Mag ik vragen wat voor jou het voordeel is van Mirena boven de pil?
Alle reacties Link kopieren
Idd. Wat is de meerwaarde dan? Buiten dat je de Mirena niet kunt vergeten...
Mag ik ook een vraag stellen? Binnenkort krijg ik ook een Mirena namelijk. Verminderd je libido erdoor? (net als bij de pil)



TO, ik krijg een spiraaltje met plaatselijke verdoving, die optie bestaat dus ook.



Eldiabonita, bij mij werkt de pil te weinig en in een spiraaltje zitten veel minder hormonen.
Alle reacties Link kopieren
ik zit ondertussen al jaren aan de pil en spiraaltje geeft minder en plaatselijke hormonen af. Ik vind dat een prettiger idee.

Daarnaast ga ik een half jaar op reis en dan is het fijn om die pil niet bij je hoeven hebben :-)

Dus vandaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:noah87 schreef op 15 maart 2013 @ 13:53:

Hallo dames.



Er zijn al meerdere topics over de mirena spiraal, maar ik kon toch niet al mijn antwoorden vinden.

Ik slik alweer jaren de pil maar wil nu toch wel graag een mirenaspiraaltje.

Ik heb nog geen kinderen.



-Hoe pijnlijk is het plaatsen nou?

Ik heb van te voren een ibuprofen geslikt en ik weet iet of het daardoor kwam maar het plaatsen viel reuze mee. Je voelt heel even wat, geen lange zeurende pijn.



- Ik hoorde iets over een pil die je een week van te voren moesten slikken zodat je baarmoeder mond meer open ging staan. Maar sommige zeggen dit weer niet te hebben gehad.

Niet gehad.



-ik lees echt horrorverhalen van mensen die na plaatsing echt twee maanden lang ongesteld zijn en ook mensen die een half jaar lang bruine afscheiding hebben.

Ik hoopte meer op plaatsen en daarna nooit meer een dag bloeden, ook de eerste dagen na plaatsing niet, maar dat is dus niet zo?

Nee, ik heb wel ongeveer 4 weken gebloed. De eerste paar dagen wat heftiger en daarna steeds een klein beetje en af en toe wat buikkramp.



-hoeveel/hoelang/hoevaak/hoe heftig hebben jullie gebloed na plaatsing?

-Ik slik zelf de pil al jaren door zonder doorbraakbloedingen. Zou ik dat kunnen vergelijken met helemaal niet meer ongesteld worden?



dank jullie we alvast!



edit: en hebben jullie nog last gehad van puistjes/gewichtstoename etc? Daar zit ik uiteraard allemaal niet op te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Plaatsen was bij mij pijnloos. Maar...

Ik ben een jaar lang (minder of meer) ongesteld geweest

Mijn zin in sex was zo goed als weg

Ik had vreselijk veel puistjes

...dus na een jaar er weer uit!
Alle reacties Link kopieren
Hier na plaatsen een dag of 2 a 3 redelijk gevloeid (maandverbandje) en totaal gezien 5 maanden last gehad van licht bloedverlies. Zo weinig dat het net zonder inlegkruisje te doen was. Als ik nu ongesteld ben vloei ik ook licht, dus nooit meer maandverband of inlegkruisjes nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels bijna een jaar een mirena.



Hoe pijnlijk is het plaatsen nou? Niet extreem pijnlijk. Had van te voren pijnstillers gekregen van de apotheek en heb die ingenomen. Achteraf veel heel veel pijn gehad, maar dat was 1 avondje

- Ik hoorde iets over een pil die je een week van te voren moesten slikken zodat je baarmoeder mond meer open ging staan. Maar sommige zeggen dit weer niet te hebben gehad. heb ik niet gehad

-ik lees echt horrorverhalen van mensen die na plaatsing echt twee maanden lang ongesteld zijn en ook mensen die een half jaar lang bruine afscheiding hebben.

Ik hoopte meer op plaatsen en daarna nooit meer een dag bloeden, ook de eerste dagen na plaatsing niet, maar dat is dus niet zo? dat verschilt per persoon. ik heb ruim een maand bloedverlies gehad, maar steeds dus een heel klein beetje. En af en toe bruine afscheiding, dat heb ik nog steeds soms.

-hoeveel/hoelang/hoevaak/hoe heftig hebben jullie gebloed na plaatsing? zie hierboven, nu af en toe paar drupjes dus niet meer echt ongesteld.

-Ik slik zelf de pil al jaren door zonder doorbraakbloedingen. Zou ik dat kunnen vergelijken met helemaal niet meer ongesteld worden? ik denk het wel?



Ik heb sinds de mirena behoorlijk last van puisten. Gewichtstoename denk ik 2 kg, maar of dat door de mirena komt?? Heb wel last van opgezette buik, ha zegt dat dat door de mirena kan komen of van m'n darmen. Maar om hem daarvoor eruit te halen, vond de pil ook niet echt geweldig (5 soorten gehad)



Mijn advies: zolang de pil goed bevalt niet overstappen!!
Ik heb nu 10 jaar een mirena. Einde van het jaar weer vervangen.

Ben er super blij mee. Nooit meer gevloeit. En echt nergens last van. Inzetten kan ik niet zeggen dat het een fijn gevoel is, maar niet zo erg dat je er niet mee overweg kan. Van te voren paracetamoletje nemen. Ik wil niks anders meer .maar al lees je 100 verhalen van 100 verschillende vrouwen, ieder beleef het op haar manier. Het enige waar je achter kan komen hoe het bij jou is, zelf een nemen .
Alle reacties Link kopieren
quote:noah87 schreef op 15 maart 2013 @ 13:53:

-Hoe pijnlijk is het plaatsen nou?

Ik ga er niet om liegen, het was best pijnlijk. Maar het is een kwestie van even tanden op elkaar en dan is het over. Ik had van tevoren ook een paracetemol ingenomen en na afloop nog een. Ik liet het tijdens mijn menstruatie plaatsen (dat ben je meteen beschermd tegen zwangerschap) ivm de baarmoedermond die dan open staat.

- Ik hoorde iets over een pil die je een week van te voren moesten slikken zodat je baarmoeder mond meer open ging staan. Maar sommige zeggen dit weer niet te hebben gehad.

Naar mijn weten staat de baarmoedermond alleen open tijdens menstruatie. Je kan de spiraal ook buiten de menstruatie om laten plaatsen alleen dan staat je baarmoedermond niet open en zal het (waarschijnlijk) een stuk pijnlijker zijn.

-ik lees echt horrorverhalen van mensen die na plaatsing echt twee maanden lang ongesteld zijn en ook mensen die een half jaar lang bruine afscheiding hebben.

Ik hoopte meer op plaatsen en daarna nooit meer een dag bloeden, ook de eerste dagen na plaatsing niet, maar dat is dus niet zo?

Dit verschilt heel erg per persoon. Ik had na het plaatsen een dag of 3 flinke menstruatie achtige buikpijn. Nu (ongeveer 9 mnd later) ben ik ongeveer 2x per halfjaar voor een uur of 3 ongesteld en dan alleen een paar druppeltjes (oftewel: vrijwel nooit). Bedenk je overigens dat mensen die een negatieve ervaring hebben sneller de neiging hebben om deze te delen dat de mensen met een positieve ervaring, dus dat je voornamelijk horror verhalen tegen komt betekent niet dat er 100% kans is op horror.

-hoeveel/hoelang/hoevaak/hoe heftig hebben jullie gebloed na plaatsing?

Ik heb ongeveer 3 dagen gebloed na plaatsing maar dat was omdat ik het liet plaatsen tijdens mijn menstruatie. Sindsdien ben ik ongeveer 1 a 2x ongesteld (eigenlijk alleen een paar druppeltjes) per halfjaar (en dan iedere keer een paar uur/een halve dag).

-Ik slik zelf de pil al jaren door zonder doorbraakbloedingen. Zou ik dat kunnen vergelijken met helemaal niet meer ongesteld worden?

Ik heb zelf enkele jaren 1x de pil doorgeslikt en had toen hele erge last van oa buikpijn etc en een soort van "onnatuurlijk" gevoel (je stopt tenslotte een natuurlijk proces). Nu in de mirena heb heb ik daar totaal geen last van (de mirena stopt de opbouw van het slijm etc die nodig is voor een bevrucht eitje om zich in te kunnen nestelen, geen opbouw = meestal geen bloed bij ongesteldheid). In theorie zou je dan niet/nauwelijks nog ongesteld worden. Ik heb wel dat ik meer afscheiding heb sinds ik de mirena heb genomen.



dank jullie we alvast!



edit: en hebben jullie nog last gehad van puistjes/gewichtstoename etc? Daar zit ik uiteraard allemaal niet op te wachten!

Mijn puistjes zijn als sinds de pil een stuk minder geworden, de mirena zet als het ware diezelfde hormonen door (alleen iets minder). In het begin had ik wel eventjes last van iets meer puistjes maar dat is uiteindelijk minder geworden. Ik was toen ik overging van de pil naar de spiraal zelfs een aantal kilo afgevallen (had er ook mee te maken dat ik al bezig was met afvallen)

Mijn libido is overigens uit zijn/haar slaap gekomen sinds ik de mirena heb!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem laten plaatsen na bet krijgen van kinderen en dan schijnt het een stuk minder pijnlijk te zijn.



Ik heb ongeveer 9 maanden last van bloedverlies gehad, niet veel maar wel erg irritant. Nu soms zomaar tussendoor ook nog maar dan maar 1 dagje. Echt ongesteld nee dat niet meer.



Geen gewichtstoename of puistjes erbij gekregen. In ieder geval niet meer dan ik al had.



Heb in het begin wel een paat keer flink buikpijn gehad. Echt een beetje weeen zeg maar maar dat hield na een maand weer op.



Zoals je leest ben ik in het begin nietecht vriendjes geweest met de mirena maar na alle beginellende vind ik het nu prima. Nergens omkijken na en bijna niet ongesteld.
Heb nu m'n derde Mirena en voor mij heeft het alleen maar voordelen.

Wel pas laten plaatsen na de geboorte van m'n zoon, waarschijnlijk scheelt dat wel iets.

Het plaatsen op zich is niet fijn, maar een pijnstiller maakt het wel minder pijnlijk.

Ben ooit de pil gaan gebruiken omdat ik alleen maar leek leeg te stromen, echt weken achter elkaar. Ook in de stopweek van de pil menstrueerde ik heel heftig. Met de Mirena menstrueer ik zo goed als niet meer, hooguit zo nu en dan wat spotting.

Ben er niet van aangekomen, geen vermindering van libido en heb ook geen last van acné gekregen. Je hebt er 5 jaar geen omkijken naar.

Kortom, voor mij de ideale oplossing.
Mijn verhaal:

- Bloedingen (ongeveer een half jaar)

- 1e keer verkeerd geplaatst, weeën als gevolg toen een tweede

- Tweede spiraaltje een jaar gehad, toen laten verwijderen wegen steeds ergere acné.



Ik zou 't niet doen.
Alle reacties Link kopieren
-Hoe pijnlijk is het plaatsen nou?

plaatsen was erg pijnlijk, zal er niet nog een keer één laten plaatsen voor ik ooit bevallen ben ( ze zeggen dat het dan minder pijnlijk is)

- Ik hoorde iets over een pil die je een week van te voren moesten slikken zodat je baarmoeder mond meer open ging staan. Maar sommige zeggen dit weer niet te hebben gehad.

heb ik niet gehad, ook nog nooit van gehoord, ik heb de mirena tijdens mijn menstruatie laten zetten.

-ik lees echt horrorverhalen van mensen die na plaatsing echt twee maanden lang ongesteld zijn en ook mensen die een half jaar lang bruine afscheiding hebben.

Ik hoopte meer op plaatsen en daarna nooit meer een dag bloeden, ook de eerste dagen na plaatsing niet, maar dat is dus niet zo?

Ik heb de eerste tijd veel gebloed, dit werd langzaam aan minder, maar toch wel een dikke maand denk ik. Het eerste jaar ben ik ook gewoon ongesteld geworden, nu ben ik weinig tot niet ongesteld, meestal één a twee dagen wat bruine afscheiding.

-Ik slik zelf de pil al jaren door zonder doorbraakbloedingen. Zou ik dat kunnen vergelijken met helemaal niet meer ongesteld worden?

weet ik niet

Verminderd je libido erdoor? (net als bij de pil)

Bij mijn niet, maar ik heb dan ook nog nooit seks gehad zonder de pil te slikken of de mirena te hebben. Ik heb geen laag libido ofzo.

en hebben jullie nog last gehad van puistjes/gewichtstoename etc?

nee geen gewichtstoename. in de week dat ik 'ongesteld' ben heb ik meestal wel een paar puistjes, maar niet hinderlijk veel.



Het eerste jaar heb ik vaak op het punt gestaan om hem eruit te halen, elke maand een dikke week pijnlijk ongesteld, maar inmiddels ben ik erg tevreden met de mirena. Ik zal hem weer nemen na een eventuele zwangerschap over een paar jaar.
Ik heb hem sinds 4 jaar en twijfel of ik een nieuwe neem. Laten plaatsen na de geboorte van mijn dochter.



Ongeveer 5 maanden non-stop ongesteld geweest en toen op het punt gestaan het ding eruit te laten halen. Nu nooit meer ongesteld, wel stemmingswisselingen op het moment dat ik ongesteld zou moeten zijn.



Ik heb veel meer puistjes, ook op mijn rug en borst. Daar baal ik echt van!



Ook ben ik wat aangekomen.



Ik ben niet helemaal negatief over de Mirena hoor, ik vind het een enorm pluspunt om niet ongesteld te worden, gewoon lekker te kunnen seksen en ik merk helemaal niks van het ding verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zeven jaar de Mirena en het bevalt mij heel erg goed. Plaatsen vond ik pijnlijk evenals het verwijderen, napijn duurde bij mij ook een halve dag. Maar het is maar één keer in de vijf jaar en daar staat (bij mij dan) tegenover dat ik nooit meer ongesteld word en geen omkijken heb naar voorbehoedsmiddelen.



De hormonen komen ook direct op de plek waar ze nodig zijn en dat gaf mij ook een beter gevoel dan de pil die eerst in je maag belandt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Geen puistjes trouwens en ook geen libido verlaging of gewichtstoename....
Alle reacties Link kopieren
Heb er vanochtend een laten plaatsen! 12 weken geleden bevallen van mijn tweede. Was vergeten paracetamol te nemen van tevoren, maar dat was geen probleem. Eigenlijk geen pijn, maar vind dat gemorrel met die eendebek nou ook niet bepaald een pretje, maar duurt maar even. Wel tijdens en nu nog aardig wat bloedverlies, kwam omdat hij de baatmoedermond moest 'pakken' met een tangetje ofzo. Geen pijn nu.

Geen pil vantevoren.

Als ik geen borstvoeding meer zou geven was ik weer voor implanon gegaan, die zit er echt een stukje makkelijker in. Maar wel meer hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ding aan geen mens aanraden. Na anderhalf jaar eruit laten wegens veel pijn in het bekkengebied en de bovenbenen. Ik ben er lang mee blijven lopen, omdat ik het niet meer ongesteld worden ook wel lekker makkelijk vond, maar nu dus weer aan de pil. Ben blij dat ik van dat ding en de pijn af ben. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Het is voor iedereen anders. Misschien bevalt het je uitstekend. De pijn bij het zetten is maar even. Daar zou ik het niet voor laten.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook denken dat je toch wel enorm veel kramp zal krijgen omdat je baarmoeder de spiraal er weer uit probeert te werken..?
* niet

* wordt tijdens je menstruatie gezet

* de eerste keer mss een paar weken licht gevloeid, bij de tweede helemaal niet

* nu met mijn 2de mirena bezig en vanaf het plaatsen van de eerste niet meer gemenstrueerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven