Nepsigaretten populair op basisscholen

15-03-2013 22:39 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nepsigaretten populair op basisscholen ARNHEM - Ouders van basisschoolkinderen in Arnhem maken zich grote zorgen over een nepsigaret, die populair is onder kinderen. Zelfs 8-jarigen gebruiken de zogeheten 'Shishapen'.



Tabakszaken in Arnhem verkopen de nepsigaret, die de smaak van een waterpijp nabootst. De Shishapen bevat geen schadelijke stoffen en daardoor kunnen kinderen het ding problem aanschaffen. De nepsigaret valt niet onder de Tabakswet.



De pen bevat geen nicotine en schadelijke stoffen, maar produceert bij een hijs wel waterdamp met een smaakje. Ook licht het uiteinde van de pen op, waardoor deze veel wegheeft van een brandende sigaret.



Een moeder in Arnhem spreekt in de Gelderlander haar zorgen uit over het nieuwe fenomeen. De Shishapennen worden geleverd in smaken als aardbei, vanille en cola. Daarom zijn ze aantrekkelijk voor jonge kinderen. "Op het schoolplein vertelde een meisje trots dat ze al over haar longen kon roken."



Soms begrijp ik dingen niet... Laat er direct een 16+ regeling op los ofzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het komt zo op het jeugdjournaal
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 16 maart 2013 @ 18:40:

Die hele druiven ontgaan mij, of bedoel je daarmee wennen aan deepthroaten? Nee, in dit geval ging het om een kind dat moest wennen aan bolletjes slikken...
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 16 maart 2013 @ 18:44:

[...]





Nee, in dit geval ging het om een kind dat moest wennen aan bolletjes slikken...Allemachtig, nee die had ik niet bedacht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Sprokkelientje, ik ben van 1965 Ik zie de bekertjes nog staan op de tafeltjes. En als je 's avonds nog even uit bed mocht om de visite gedag te zeggen zag het blauw van de rook. Toen was dat normaal. Nu zou het aso zijn.



Zouden mijn kinderen nu zo'n waterpijp willen, dan maar thuis. Niet op het schoolplein... (ik heb tzt ook liever dat ze thuis drinken dan stiekum elders)
Alle reacties Link kopieren
"De shisapen bevat geen schadelijke stoffen" ??



Er zit toch een heel rijtje aan stoffen in zo'n ding waar ik mijn vraagtekens bij heb: Propylene glycol glycerin, triacetin water, ethyl alcohol, Maltol methyl cyclopentenolone, Beta-damascone, beta-lonone, 10.2- acetyl pyrrole.



Die eerste bijvoorbeeld verwijst naar een E-nummer. Dat zijn dan wel goedgekeurde stoffen, maar blijken uit onderzoeken steeds vaker toch niet zo onschadelijk te zijn als ons wordt voorgehouden. Dus beter maar gewoon niet doen, zo'n shisapen, en zeker kinderen niet. Maar daar is 't ie dus ook niet voor bedoeld ;)
Alles kan ... en alles komt goed...
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven