Depressief door laag libido van vriend

30-03-2011 14:05 3224 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
Lilith toch.....het enige waar je je schuldig over zou moeten voelen, is dat je jezelf zo hebt verwaarloosd binnen de relatie!

Dat je 6 jaar energie, tijd en liefde in die bodemloze put van een vent hebt gestopt.

En nu je de bodem van de put hebt bereikt bij die man, vind je alleen maar stront............Wat een koude, emotieloze lul. Hier komt de ware aard naar boven, onthoudt dat goed.

In the end boeit het hem geen reet of je opstapt of niet.

Waarom niet? Omdat er iets in zijn emotionele belevingswereld heel erg fout zit. Laag libido is een symptoom van een stoornis. Ik ben er inmiddels van overtuigd na mijn persoonlijke ervaringen en de verhalen hier.

Mannen met psychoses, anti-sociale persoonlijkheid, autisme, bindingsangst, zwakke spanningsboog, blablabla.....ze hebben allemaal één gemene deler: ze neuken niet. (oeps: ze hebben geen behoefte aan intimiteit is politiek correcter)

En ze voelen ook geen enkel noodzaak om er iets aan te doen, want zij ervaren het niet als een probleem. Ze missen het niet.



Meid, raap jezelf bij elkaar. Er zijn nog zoveel mooie dingen te beleven in het leven, met of zonder vent. Er zijn echt nog wel goeie en normale mannen. Maar je moet wel de signalen weten op te pikken, zeker van de foute. Dus niet meer trappen in zielig gezeik, niet meer beginnen aan iemand die zijn zaken op de belangrijke vlakken niet voor elkaar heeft. Psychisch, sociaal en financieel moet iemand "gezond" zijn.

Niet perfect, maar geen kneuzengezeik.



En sta jezelf nooit meer toe de reddende engel uit te hangen. Althans: niet meteen in de eerste maanden. Zie wat je ziet, en niet wat je WIL zien in een man........



En voor de rest ben je een schat en moet je niet zo hard voor jezelf zijn.....Je hebt ooit de verkeerde afslag genomen in het leven, die omweg heeft 6 jaar geduurd. Maar: wat is 6 jaar in verhouding tot de jaren die nog voor je liggen?



Ik ben bijna 45, en heb pas op mijn 39e de liefde van mijn leven ontmoet na vele verkeerde afslagen. Echt, het kan! En nu je de deur waarachter een bak ellende zonder uitzicht op verbetering voorgoed hebt dichtgeslagen, kun je nu de deur openen met alle kansen voor nieuw geluk voor jou en je kind. En als je eraan toe bent: een leuke man!



Loreley, voor jou geldt hetzelfde. Seks, daar mág je een issue van maken als het langdurig ontbreekt. We zijn mens en niet van steen. Zal lekker worden als je seks totaal niet belangrijk MAG vinden.

Je bent ver heen meid, je geeft jezelf de schuld dat je er zo'n issue van maakt, dat je intimiteit belangrijk vindt.

Maar wees eerlijk: die vent van jou heeft verder toch ook helemaal niks te bieden?? Van zo'n bak ellende zou menig vrouw zelf al spontaan opdrogen. Je bent verslaafd geweest het redden, aan hem, aan de spanning dat het je misschien ging lukken van hem de perfecte vent te maken.

Ook jij moet je kop uit het zand trekken en hem werkelijk zien voor wat hij is en wat het je heeft opgeleverd: een deuk in je zelfvertrouwen, twijfel aan jezelf, en een leeg getrokken portemonnee. Pijn, verdriet, enz.etc.



Gun jezelf potverdorie wat beters! Hou eens wat meer van jezelf!



Ja, deze periode is zwaar kut voor jullie allebei. Dat onderschat ik niet. Maar bedenk wat het alternatief is....namelijk nog jaren lang zo doormodderen met een vent die geen enkele moeite voor je doet als je zegt weg te gaan.

die zucht en steunt en zwaar gebukt gaat (blijkbaar) onder alles wat het leven biedt. Want niks vinden die kerels echt leuk. Ze zijn verslaafd aan hun eigen zelfmedelijden en wentelen zich erin rond als een stel luie varkens in de stront.



Ik geloof dat ik de bijl maar weer eens opberg........



Sterkte en tot schrijfs!
Alle reacties Link kopieren
.....
Alle reacties Link kopieren
Troi,had je ook verder gegaan als er geen kindje op komst was en je niet je baan was kwjtgeraakt?



Beide sorry vind ik geen goede argumenten om bij een partner te blijven.

Het lijkt wel of je dit als "rede" gebruikt om hem toch niet echt los te hoeven laten. ( wat ik als geen ander begrijp want loslaten is niet makkelijk)



Ik heb inderdaad een omgangsregeling, maar een vet salaris heb ik ook niet.

Met beide valt goed te leven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mopsie bedankt, ik heb je post verschillende keren gelezen en zal hem zeker vaker lezen.

Vooral op momenten van zwakte, momenten wanneer ik denk , " is het nou echt zo beroerd allemaal, momenten waarop ik denk nav dit topic, "het kan altijd nog erger"....wanneer ik het ga bagetailisseren ( sorry Troi dit zie ik jou weleens doen)



Hoe dan ook het is gewoon kl*te.
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
Aangevallen voel ik me niet.



Ik zie alleen wat ik lees van je.

Even kort door de bocht, baby en geld.



Dus als je volgend jaar weer een goede baan hebt en hij nog steeds geen intiatief tussen de lakens toont blijf je bij hem?

Of is dan het financiële aspect opgelost?





Je hebt net als wij allemaal vaak alles als hopeloos gezien , om vervolgens weer vol goede moed te gaan proberen.



Je doet nu net alsof het allemaal wel meevalt , bijna 2 jr geleden ben je dit topic begonnen .

Bij vrijwel niemand van ons, is er langdurig verbetering geweest, bij jou ook niet.



Maar goed ieder zijn eigen ding.



Ik vind geld en een baby niet per definitie een rede om bij iemand te blijven , zeker niet als er al zo lang ups & downs zijn , die verdwijnen namelijk niet met de komst van een baby.



En ja dat bij mijn ex meer aan de hand is klopt, maar dat is nu pas echt duidelijk geworden.



Ik hoop oprecht dat je keuze juist blijkt, zeker ook voor jullie kind.

Niks zo rot voor kinderen, een scheiding.
Hey Meisjes!!! (mag ik dat zeggen?! Jaaaaaaa, dat mag ik zeggen!!!)



Laten we er vooral vanuit gaan we hier niet zijn om elkaar af te branden........en ik denk dat we het allemaal niet zo naar elkaar bedoelen, toch???



Ik zie namelijk het volgende gebeuren: Jullie trekken allemaal om beurten jullie koppies uit het zand om de buurvrouw naast je te vertellen hoe het werkt.......tot één of andere emotie weer de overhand krijgt, en dan gaat die kop weer terug in het zand....



Ik bedoel dit niet kwaad, want als er één struisvogel heeft gespeeld, dan ben ik het wel.



Troides, jij houdt je nu vast aan baby en geld, voor jou dé redenen om te blijven. Volgens jou gaat het nu iets beter (dat zal ook wel), maar dat is wat je vooral WIL zien om het vol te kunnen houden.

Ik hoop oprecht dat het goed uitpakt, maar wees eens realistisch......onlangs was je woest op hem, voelde je je gebruikt.

En die oplevingen, daar ben je inmiddels toch al bekend mee? Die worden afgewisseld met koude perioden.

Maar alleen JIJ bepaalt hoe je je leven leidt (lijdt). Laat alleen geld en kind niet alles bepalen. Een kind zit namelijk niet te wachten op een ingestorte, gedesillusioneerde en verbitterde moeder.

Verder wens ik je alles goeds, begrijp me niet verkeerd!

Maar doe alsjeblieft niet alsof jouw partner verder niks mankeert.......een hechtingsstoornis is behoorlijk ondermijnend voor een relatie, onderschat dat niet. Besef ook dat de hechting tussen vader en kind wel eens anders zou kunnen uitpakken.



We doen hier dus geen wedstrijd wie hier de meest "verstoorde" man heeft. Jullie zitten allen in hetzelfde klote schuitje, met aan het roer een kerel die de touwtjes in handen heeft.

Sommige dames hier zijn al uit het bootje gesprongen en spartelen vermoeid in het water.

De vraag is: waar zwemmen ze heen? Terug naar het bootje, dat is dichterbij, of zwemmen we een moeizaam stuk naar het vasteland.



We zullen zien wat er gebeurt, maar elke keuze valt te respecteren.

Ook door Mops met botte bijl
Oh Troi...echt?

Haal je nu de OP weg???? Waarom????
Alle reacties Link kopieren
Van afbranden is mi nooit sprake geweest.



Dacht dat na zo'n lange tijd lief en leed gedeeld te hebben elkaar wel een spiegel te mogen voorhouden.



Jammer hoor Troi, de OP én je posts weghalen.....alleen poets je er verder niks mee weg.

Jij had hier je uitlaatklep , kijk hoe het gaat en kom gewoon terug.





Verder eens met Mopsie, wij allemaal zijn struisvogel politiek kampioenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 16 maart 2013 @ 21:43:

Oh Troi...echt?

Haal je nu de OP weg???? Waarom????



Tja misschien na 2 jaar toch wat confronterend?

In feite voor ons allemaal sinds we hier schrijven.



We gaan gewoon verder hier neem ik aan?
Natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het topic kan wel weg inmiddels toch? Bij iedereen is het opgelost en we hebben weer een retegeil seksleven.



Ow ik dagdroomde even. :-)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje,

Ik lees even een paar dagen niet en *poef* openingspost weg!

What happened?
Tja, misschien wat Lilith zegt...te confronterend, te herkenbaar ook misschien?

Troi heeft haar keus gemaakt denk ik maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Jammer maar so be it.



Zelf vond/vind ik de botte bijlen en met name die van Mopsie altijd prettig....in zoverre wél confronterend maar in feite niks nieuws.

We weten immers wel waar we de mist in gaan, en nog veel beter waar onze medeschrijfsters de mist in gaan



En Troi weet dat ook , heel goed zelfs, zeker na 2 jaar ( als het niet al langer speelde)

Zij hoopt dat het goed uitpakt ik ook voor haar, maar eigenlijk weet zij zelf ook wel dat het tijdelijk is en ik ook , ook sprekende voor mijn eigen situatie.



Mooi omschreven dat spartelen in het water...want zo is het ook.

Ben in het diepe gesprongen , een heel eind gekomen, toen kwam de stroming en ja wat nu , door zwemmen of weer terug laten voeren.



"Go with the flow...fuck it....only dead fish go with the flow"....
Alleen wel jammer dat Troi niet even gedag komt zeggen, met misschien een kleine uitleg waarom ze hier weggaat.

Haar keus, maar "we" hebben hier allen zoveel gedeeld met elkaar.......
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad haar keuze.



Maarre ze is niet echt weg hoor, ze leest mee , denkt mee, lacht mee, huilt mee, voelt mee.

Ze wil alleen even niet de confrontatie aan, dat mag, alleen had ze niet zo drastisch weg hoeven te gaan....te vluchten.....
Alle reacties Link kopieren
Na 3000 postings moet er ook een nieuw topic geopend worden. Misschien een goed idee? Ik kom dan, als het mag, meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf ook trouw meeschrijven. Snelle reactie vanaf iphone, later meer sterkte allemaal
Wil iemand een nieuwe openen?

Ik wil het ook wel doen, maar dat is misschien een beetje raar omdat ik niet meer met "het probleem" te dealen heb. Ik schrijf hier alleen mee om mijn ervaringen uit het verleden te delen, in de hoop dat iemand er wat aan heeft..........
Alle reacties Link kopieren
Bloske welkom!



Mopsie, aan jouw postings hebben we zeker wat, ik iig wel.

Ben niet zo'n topic opener ,en een link naar deze is misschien wel handig, en ik heb geen idee hoe dat moet.



Iemand?
Weet je wat, ik open wel een nieuwe.......doe ik ook es wat nuttigs
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 17 maart 2013 @ 19:03:

Weet je wat, ik open wel een nieuwe.......doe ik ook es wat nuttigs Ja doe jij ook eens iets nuttigs
Nou, hier is deel twee:



Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?



ik vraag wel even of deze gesloten kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven