Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het erbij zetten. Mocht je weer wat aanpassen, ik ben 20 jaar!



Ik doe niet aan weightcare. Ik maak s'ochtends zelf van fruit, groente en zaden een shake in de blender en daar drink ik 4 keer per dag 250 ml van. Daarnaast eet ik nog 4 rijstwafels omdat ik het kauwen zo miste Om de dag eet ik s'avonds een gezonde maaltijd.

Daarbij sport ik nu veel.



Wat goed trouwens, van het oefenen voorde Marikenloop. Hoe ben jij begonnen met hardlopen? Via een bepaald schema?



Zodirect ga ik op voor praktijkexamen met de auto. Helemaal zenuwachtig, haha.
Alle reacties Link kopieren
He runrun, hihi nee hoor komt helemaal niet gemeen over ;) Snap wel wat je bedoelt. maar halfjaar terug had ik maar 2 dagen les in heel de week. Nu nog maar 1 dag echt 'vrij' dus is echt wel wennen.



Jammie : weight care zijn repen, shakes,... echt maaltijdvervangers en dan soms 1 gezonde maaltijd erbij. Weight watchers is dat je alles mag eten.. Ja zelfs dat stukje chocolade maar je wordt ervan bewust hoeveel punten dit 'kost' en door sport kan je bijverdienen enzo.. meer een gezonde levensstijl aanleren die je na het afvallen ook kan/moet volhouden. Heb je weight newfysic ook een bepaald 'dieet' dat je moet volgen? Omdat ik nu van je appeldag lees.



Sneeuwwitje : wat goed gedaan! Je kan terecht trots op je zijn dat je ervan af bleef.. Hihi ja er is plots een hele lijst bijgekomen. Wel gezellig natuurlijk ;)



Flore : hoe kom je erbij om het afvallen zo aan te pakken? Heb je via een vriendin dat gehoord ofzo? Hoop dat het werkt voor jou! Er zijn veel loopschema's te vinden maar omdat deze niet persoonlijk zijn is er natuurlijk wel het risico dat je jezelf overbelast dus voorzichtig he ;) Hoe is je praktijkexamen gegaan?:o
Alle reacties Link kopieren
Isis, bij Newfysic heb je een lijst met dingen die je mag eten. Geen brood, wel krackers, geen aardappelen maar wel zilvervliesrijst en volkoren pasta. Verder gewoon de magere vleeswaren, vlees, fruit ( geen peren en bananen), groente ( geen wortels en bieten). Eigenlijk zowiezo geen suiker. Een paar keer per week doe ik een eiwit dag dus geen koolhydraten. En wijn mag als je na ieder glas maar twee glazen water drinkt in hetzelfde glas. Werkt wel goed, want je drinkt echt wel minder.



De vorige keren dat ik afviel deed ik streep-je-slank van Margriet. Dat is hetzelfde principe als WW?



Flore, succes, ik hoop dat je geslaagd bent.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijfsters!



Sneeuwwitje: Wel een heel werk heb je aan die tabel denk ik! Bedankt hiervoor. Wat goed dat je zo met sporten bezig bent, het is fijn om voor jezelf een soort planning te hebben he!

Hoe werkt dat WeightCare precies? Hoe weet je wat je wanneer moet eten en waar koop je het enz?



Jammie: Appeldag, nog nooit van gehoord! Het lijkt me opzich wel iets om te proberen, zo zet je je lichaam echt even op reset denk ik! Maar bij mij is een beetje het vervelende dat ik snel last heb van mijn suikerspiegel, denk dat ik me bij zoveel appels niet lekker ga voelen.



Flore-: Klinkt goed, die zelfgemaakte shakes! Heb je dit 'dieet' voor jezelf zo bedacht of volg je een speficiek iets? En hoe ging je praktijkexamen?



Hier een druk weekend gehad, en me gelukkig wel redelijk in kunnen houden met snoepen! Gister dag 5 van Shred gedaan, voelt voor mij echt vreemd om zondag sporten haha. Hoop echt dat ik resultaat ga zien. Vanaf vandaag houd ik op een app op me telefoon weer bij wat ik eet en drink, ik wil dit weer een tijdje volhouden. Dit geeft me echt een beter inzicht in mijn eetpatroon en zo hoop ik te achterhalen waarom ik geen gewichtsverlies heb!



Fijn om jullie methodes en ervaringen te lezen. We gaan er weer voor deze week!!
Jeetje Sneeuwwitje, loopt het niet een beetje uit de hand met die tabel? Hij is wel heul groot geworden! Superlief van je hoor, het wordt gewaardeerd



Leuk dat er zoveel geschreven wordt. Welkom alle nieuwe mensen!



Tulp, goed dat jij ook je weg weer hebt gevonden naar dit nieuwe topic. Ik ben jou een beetje gaan beschouwen als mijn afvalbuddy Omdat we ongeveer dezelfde lengte en hetzelfde gewicht hebben. Hoe heet die app? Ik doe dat ook, maar dan gewoon old school in een boekje



Sorry maar sommige methodes die hier worden genoemd vind ik op z'n zachts gezegd een beetje vreemd. Een appeldag? Waarom zou je in godsnaam 7 appels eten op een dag? Daar doe je jezelf toch geen plezier mee? Kan me ook niet voorstellen dat het gezond is. Je mist echt een hoop belangrijke voedingsstoffen op die manier.



En Flore, ik bedoel dit niet aanvallend hoor, maar is dat wel gezond wat je doet? Je krijgt alleen vloeibaar voedsel zo...afgezien van die ene maaltijd in 2 dagen.



Anyway, ik ga gewoon op mijn manier verder. Gezond eten (althans dat probeer ik) en voldoende beweging. Van het weekend heel wat lekkere dingen af moeten slaan. Koeken, nog meer koeken, chocola, cakejes; maar ik heb de verleidingen kunnen weerstaan. Ik heb het idee dat ik nu echt de smaak te pakken heb. Vandaag ben ik niet in mijn eigen woonplaats (maar die van vriend) en heb dus geen sportspullen mee. Beetje jammer, maar heb bedacht dat ik begin van de avond een goede wandeling maak. Morgen hardlopen, woensdag zwemmen en eind vd week nog een keer hardlopen.



Succes allemaal weer deze week!
anoniem_64a07e9384330 wijzigde dit bericht op 18-03-2013 11:48
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De tabel is inderdaad groot geworden! Maar wat ik bij andere topics zie is dat er toch minder mensen overblijven.. Hopen we natuurlijk niet op!



Vogelkip: Haha, leuk dat je dat zegt! We zijn ook rond dezelfde tijd in het topic gekomen dus voor mijn gevoel is dat ook zo! Laten we elkaar goed blijven motiveren, hoop dat we beiden voor de zomer eraf hebben wat we willen! De app heet; calorieteller, ik vind hem fijn werken, je moet het even doorhebben. Maar hij herkend ook producten die je al eerder hebt gebruikt dus dan is het zo ingevoerd. Lijkt me veel werk via een schriftje! Goed dat je al dat lekker hebt kunnen weerstaan, hier 'vergeet' ik het soms nog wel eens haha. Goed bezig met sporten ook!



Ik snap wel wat je bedoeld met die methodes, het is belangrijk om alle verschillende voedingstoffen binnen te krijgen. Maar soms wil het wel helpen om het een paar dagen echt heel anders te doen om een soort omzwaai te maken in je vaste patroon. Maar ik ga er ook niet echt aan beginnen, vaak is het resultaat dan tijdelijk en als je erna weer normaal verdergaat komt alles er weer aan!
Alle reacties Link kopieren
Zo, het is indertussen wel echt een enorme tabel geworden! Petje af sneeuwwitje, dat je dat allemaal zo netjes hebt ingevoerd!

Kost me wel moeite om de namen te leren kennen.



Hier een druk weekend achter de rug, niet thuis geweest, dus kost dan wat meer moeite om je aan je eet patroon te houden. Wel een stukje taart gegeten op een verjaardag, maar verder vind ik dat ik me netjes heb ingehouden! En dan vandaag weer over naar de orde van de dag (hier trouwens ook gewoon gezond eten en bewegen, ben ook niet zo van de shakes en reepjes, heb dan niet het idee dat ik gezond leer te eten, waardoor je na afloop weer precies in dezelfde valkuilen valt als voorheen).

Afgelopen weekend ook niets meer aan beweging gedaan, dus even kijken wanneer we dat komende week weer kunnen inplannen! Hoop eigenlijk ook op wat beter weer, dan kan ik ook weer wat vaker op de fiets naar het werk!
Ik doe Weight Watchers, althans, als ik me er toe kan zetten om alles van te voren te plannen.

Door de week kan ik niet naar de winkel dus ik moet in het weekend alles in huis halen en dus een goede planning maken. Helaas lukt dat niet altijd even goed.



Vandaag heb ik wel een stuk taart weerstaan, en de pot met paaseitjes die naast me staat



Nu maar even een fles water halen, ik vergeet namelijk vaak om te drinken en da's ook niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Hora: Is lastig qua eten als je niet thuis bent he, vind ik ook! Ik hoop met je mee op lekker weer!!



Caribou: Is Weight Wachters nou niet best duur om te volgen? Dat plannen vind ik ook lastig, wij proberen ook 1 x in de week boodschappen te doen. Wat goed dat je het lekkers kan laten staan! Ik drink vooral veel groene thee maar vergeet het ook nog wel iets teveel.



Watvoor tussendoortjes nemen jullie? Ik begrijp altijd dat dit goed is maar ik heb het idee dat ik daardoor te snel veel calorien binnen krijg.
Goed bezig Caribou! Knap dat je de paaseitjes kan weerstaan als ze zo pontificaal voor je neus staan. Je wilde nu nog niet proberen af te vallen toch ivm medicijnen (of haal ik nu mensen door elkaar)? Wil je dan gewoon alvast proberen te wennen aan gezonder eten?



Ik had vandaag een oproepdienst, maar ik ben niet opgeroepen - tegen verwachting in. Dus zomaar een dagje vrij vandaag! Ik heb de aan mezelf beloofde wandeling gemaakt van bijna anderhalf uur. Vanavond ga ik een lekkere salade maken met verse spinazie, kip, gedroogde tomaatjes, komkommer, pijnboompitten en een beetje parmezaanse kaas. Ik twijfel nog of ik er pasta doorheen ga doen. Nu even een kopje verse groene thee zetten
Alle reacties Link kopieren
Wauw. lekker veel geschreven zeg meiden. Ik kom net thuis vanuit mijn werk. Heerlijk op de terugweg in het zonnetje naar huis gefietst (vanochtend regende het en lag er sneeuw, maar dat ben ik al weer vergeten )



@ Flore: hoe ging je praktijkexamen? Doe jij ook nog aan sport?

@ Xtulp: bij weight care heb je maaltijd vervangers. Je kunt één maaltijd vervangen. Maar ik doe nu een vijfdaagse mini kuur, dan eet je alle maaltijden van hun. Daarnaast eet ik ook nog fruit en eet ik salade, anders val ik om en mis ik belangrijk dingen voor mezelf. Vanuit hier ga ik dan langzaam weer normaal eten. Het voordeel vind ik dat je maag kleiner wordt en je minder veel eet en minder snel trek hebt. Echt even afkicken dus!

@ Vogelkip: ik kan me voorstellen dat niet alle methodes jou aanspreken, maar iedereen doet het op zijn eigen manier. En voor iedereen werkt weer wat anders. Ik vind het altijd leuk om van anderen te lezen hoe zij het doen, en samen motiveren we elkaar! Wat lekker dat je gewandeld hebt! Scheen het zonnetje bij jou ook?

@ Hora: ach, een keer een stukje taart kan natuurlijk geen kwaad.

@ Caribou: wat goed dat je alles afgeslagen hebt vandaag! Bij mij op het werk hadden ze ook lekkere dingen, maar ben er afgebleven. Fijn gevoel is dat dan he na afloop!



Ik ga zo lekker een soepje eten, met een boterham en salade. Daarna fruit (verse ananas, mjammie)!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal! Die paaseitjes verleiding moet ik inderdaad ook nog een paar weken te zien weerstaan, niet makkelijk! ;)



Nu nog anderhalf uur in de trein, met mega honger en geen eten in de tas.. Bah! Maar ga al het lekkers op stations weerstaan want anders verpest dat weer een hele dag goed bezig zijn jeej!
Alle reacties Link kopieren
Paaseitjes zijn echt evil, het zou verboden moeten worden
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop reacties zeg. Vind het nog ff lastig om op iedereen te reageren. Maar volgensmij is iedereen goed bezig geweest vandaag! Ik ook! Me netjes aan mn lijstje gehouden, nee gezegd tegen de meest lekkere chocola en gaan sporten terwijl ik geen zin had!!! Ben trots op mezelf
.....................
hallo iedereen



wat veel mensen, leuk. En fanatiekelingen, poe!



ik ebn vandaag echt begonnen. Kan nog steeds niet echt bewegen want ik zit nog dicht, maar het is al iets beter. Nog wel erg moe dus ik stop nu ook weer.



succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jammie : ik ken het streep je slank niet echt maar aan de info die ik online vindt kan je dit vergelijken ja. Alleen moet heb je dagpunten. Die moet je eigenlijk aan gezonde dingen besteden ( calcium, vetten, fruit en groenten, vezels,... ) en dan een spaarpotje dat je eens kan gebruiken op bv een verjaardagsfeestje. Genieten zonder schuld eigenlijk ;D



Xtulp : Wat ben je goed bezig! Bevalt het schredden je tot nu toch? Ik heb enkele jaren terug WW gevolgt dus heb alles nog van toen, weet mijn punten nog enzo dus doe dit nu gewoon op mezelf. Als tussendoortjes rijstkoek, fruit, yoghurt, kwark,...



Vogelkip : ik dank dat iedereen wel een wat anders probeert omdat het gewicht behouden vaak het moeilijkste is. Wat voor het ene echt helpt heeft iemand anders soms weinig aan. Daarom des te beter dat we elkaar hier kunnen steunen he ;) Ik houd het met weight watchers ook in een schriftje bij. Je avondeten klinkt lekker! Ik zou er wel wat pasta bij doen maar is eigen smaak natuurlijk ;)



Hora : als je het enkel bij dat stukje taart hebt gehouden ben je heel goed bezig! Ik wou deze middag naar m'n stageplaats fietsen maar toch bedacht.. gelukkig want halfuur later viel de regen met bakken uit de lucht ;D



Caribou : volg je het flexi- of propoints programma? Ik kan ook niet altijd plannen maar door de vrije pro points is dit nog niet zo erg.



Sneeuwwitje : hihi laat die verse ananas, mango,... maar komen ;p



Zelf heb ik vandaag 1 paaseitje gehad maar het avondeten was beetje beperkt ( minder vlees dan ik verwacht had ) dus gunde mezelf dit. Morgen weer een drukke dag! Veel succes allemaal ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!



Wat wordt er veel geschreven, en wat een club!



Leuk om zoveel te lezen, maar ook wel lastig om op iedereen te reageren en inderdaad de namen bij de verhalen, de diëten etc. Te matchen!



Begrijp me niet verkeerd, en ik heb respect voor ieders methode waar je je goed bij voelt, maar sommige diëten zijn wel heel streng hoor! Knap als je dat vol kan houden, en ben je dan niet bang voor een terugval als je weer " gewoon" gaat eten?



@ rinkje: goed naar je lichaam luisteren hoor! Ik voelde me vandaag ook niet fit, en heb daardoor ook wat meer gegeten dan dat ik zogenaamd mocht, maar dat zij dan zo.



@ sneeuwwitje: nogmaals bedankt dat jij de tabel wilt bijwerken, is een hele klus!



Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lig in bed met trek Na het avondeten niets meer gegeten. Moest wel steeds aan paaseitjes denken, maar die heb ik gelukkig niet in huis
Alle reacties Link kopieren
Zooo dat is een lange tabel! Thanks sneeuwwitje!



Pfff t ging 2 weken heel lekker, maar sinds vrijdag vindt ik t weer even heel moeilijk. Vooral het weekend, zonder strctuur en van huiszijn, helpt niet.

Motivatie mag niet dalen en discipline ook niet!

Vandaag niet zo zeer slecht gegeten, maar teveel. Cravingsm

Ben ook laatste dagen zeer opgejaagd, druk (vooral in mn koppie) dus daar zal wel een verband zitten.



Ben wel eens met ..... (Naam vergeten) dat dieeten niet tot blijvend resultaat leiden. Maar soms ter opstart, of doorstart wel handig.



Morgen sporten. En weer beter opletten (alhowel ik taart met gemaka heb geweigerd, en thuis een plakje rauwe ham heb genomen ipv kaasstengels die liggen te lonken)
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik wil graag meedoen als het kan.

leeftijd 40

Lengte 1.70

Startgewicht 97.2

Streefgewicht 80
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal;



Ben ik ook weer. Heb zondag taart proefgebakken bij mijn moeder. Heb ook een stukje geproefd (was erg lekker) maar ben niet over mijn calorieënlimiet heen gegaan. Ben dus erg tevreden. Gisteren kwamen er echter vrienden bij me over de vloer om dieetadvies te vragen Tja, dan heeft taarten bakken niet zoveel zin meer. Ik denk dat ik een klein taartje ga maken en voor de rest maar bakken met fruit op tafel zet ofzo. Als iedereen aan de lijn doet, blijf ik met al het snoepgoed zitten..



@Xasi; Leuk dat je ook 2 jongens hebt! Zijn jouw jongens ook van die banjers? Hier heb ik er 1 die flink aan het peuterpuberen is...pfff..



Hier gaat het nog steeds goed. Iedereen heel veel succes!



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de appeldag weer overleefd, gaat altijd prima. Vandaag weer gewoon, net 3 krackers gegeten. Ik was vanmorgen bijna 9 ons lichter dan gisteren, is natuurlijk vocht, maar toch.

Morgen weegdag bij Newfysic, op die weegschaal zie je ook hoeveel vet en hoeveel vocht je bent afgevallen/ aangekomen. Is altijd wel fijn als je qua kilo's niet zoveel kwijt bent maar wel veel vet bent afgevallen en vocht bent aangekomen of spieren. Ik vraag me altijd af hoe dat werkt zo'n weegschaal.

Gisteravond ook nog een lesje cardiobooster gedaan op de sportschool, dus de week weer goed gestart.



Ja die paaseitjes, ik moet ze echt niet in huis hebben, jammer voor de kinderen. Ik heb alleen nog koekjes in huis, daar kan ik wel van afblijven.
Alle reacties Link kopieren
Zo er is weer veel geschreven, gezellig!



@xtulp, ja blijft lastig, want je blijft afhankelijk van wat anderen op tafel zetten. Qua tussendoortjes hou ik het toch meestal op fruit, al mag ik van mezelf 's avonds ook gewoon een speculaasje, of zoals nu met de paaseieren, als het past in mijn schema, mag ik ook best 1 of 2 pure eitjes (schijnt zelfs goed voor je te zijn, pure chocolade )



@vogelkip, hmmm klinkt lekker je eten! Wat is het geworden? Met of zonder pasta?



@sneeuwwitje, goed bezig, lekker met de fiets. Was idd een stuk lekkerder weer gisteren middag. En dat stukje taart, zelfgemaakt zwicht ik sneller voor. Als je al het lekkers ontzegt, dan vind ik het niet vol te houden. Gisteren dan wel weer een stuk eigen gemaakte toffee cake laten passeren, want zondag ook al taart gehad.

En hmmmm, verse ananas, lekker!



@isis3333, blijft vervelend dat weer, wordt echt tijd voor lente!! En 1 paaseitje moet kunnen toch?



@hvm, blijft moeilijk he, met verjaardagen. Ene keer maak je veel taart, en is iedereen opeens aan de lijn, en wil niemand, en de volgende keer denk je, laat ik wat minder maken, en dan wil iedereen wel taart...

Ben je zelf jarig? Of 1 van je zoontjes (had je volgens mij al wel gezegd, maar ben het vergeten)



Hier gisteren weer goed bezig geweest. Dan wel niet op de fiets, maar toch wel gelukt om een rondje hardlopen in te passen tussen het eten en de ouderavond. Dus ik was wel weer tevreden!
Goed onthouden, Vogelkip, ik ben idd degene die ivm medicatie even niet mag lijnen.

Maar ik let wel op dat ik op een normale hoeveelheid calorieën per dag blijf, dus niets extra's (lees: paaseitjes )



Zodra het mag ga ik minder calorieën eten zodat ik hopelijk ook afval.



Helaas zijn we op mijn werk overspoeld met paaseitjes, ik moet dus echt even de tanden op elkaar zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven