Werk & Studie alle pijlers

webwinkel

16-03-2013 09:42 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nu echt gebeuren, per 1 mei start ik mijn webwinkel! De naam heb ik al, dit word [...]



Ik heb momenteel alleen een Facebook aangemaakt, (die natuurlijk iedereen wel mag liken) met lekkere recepten en de vorderingen van de webwinkel. verder bouwen we rustig verder aan de webwinkel.



Maar omdat ik voor het eerst ga starten, en je hier altijd de leukste tips kan krijgen....



Iemand tips?? Elke tip is welkom.



O wat er in de webwinkel komt zijn natuurlijk artikelen om taarten te decoreren :-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2013 11:07
Reden: naam van toekomstige webwinkel verwijderd.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Thomaaas,



mijn man is het type dat erg leergierig is, en overal certificaten/diploma's voor haalt (in zijn vakgebied dan he)



hij kan websites bouwen, en ontwerpen kan hij ook. het logo is al enige tijd af en heb ik veel leuke reacties op. ook is de hele opstartprocedure via facebook en twitter te volgen, en ook daar heb ik leuke reacties op.



ook heeft hij een eigen bedrijf en geeft hij advies aan mensen die een eigen bedrijf willen starten. hij weet dus veel van aansprakelijkheid etc.



mijn man regelt dus eigenlijk het hele website en boekhouding gebeuren. ivm tijd samen met een vriend van hem waar hij al jaren mee samenwerkt.



ik hoef eigenlijk alleen het verkoop gedeelte en inkoop gedeelte te doen, wat ik dan ook erg leuk vind. verder heb ik buren die meerdere goedlopende webshops hebben waar ik tips van krijg ivm reclame.



daarnaast heb ik al aanvragen van specifieke producten.



dus voor diegene die het zei, ondoordacht zou ik het niet bepaald willen noemen. alles is tot op de puntjes uitgezocht, zelfs tot aan welk type doos we gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je hier tips als je alles al tot in de puntjes hebt uitgezocht?
Alle reacties Link kopieren
omdat ik vind dat ik altijd wat kan leren van meningen van een ander.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 20 maart 2013 @ 09:57:

[...]





Heb de strooier gekocht hoor SG en hij was zelfs maar 1,19! Geen geld toch.Hey wat goed! Leuk is ie hè! Vrolijke kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net van mijn roze wolk met betrekking op webwinkels gevallen. Mijn webwinkel begin maart gestopt vanwege zware verliezen. Denk aub aan alle bijkomende kosten! Ik wist van sommige niets.



200 euro pj voor hbd, 400. Euro pj voor bankrekening en ideal, KVK komt elk jaar 70 euro, is er een minimale bestelbedrag bij de leverancier, bij mij was minimaal 125 euro en dat is best rot als iemand wat voor 3 euro besteld. Je moet leveren!



Daarnaast eventuele kosten van de hosting, btw moet je doorberekenen, reclame maken, Verzendmateriaal, Pakketje verzenden is 6,75 p. Stuk, dit kan je niet doorberekenen want dat vinden klanten te duur, gaan ze naar een ander. En natuurlijk een beetje winstmarge. Heb je hier allemaal rekening mee gehouden?
Alle reacties Link kopieren
¤200 pj voor hbd.....wat is hbd???



400 euro per jaar voor banknummer en ideal....maar waarom neem je als je een webshopje begint meteen ideal??? zo'n zakelijke rekening met ideal is dan toch helemaal niet aan de orde??? zou je kunnen doen als je shop wat loopt...



kvk is naar mijn weten ¤35 toch? dat wist ik al, al hoor ik net dat het jaarlijkse betalen is afgeschaft...maar zo niet, heb ik daar rekening mee gehouden.



mijn leverancier heeft geen minimaal bestelbedrag. reclame etc is al af. verzendmateriaal is er ook al. verzendkosten zijn voor de klant, dat is de keuze van online bestellen. reken ik verder niet door in de producten, ik hanteer gewoon de kosten van postNL daarbij ben ik veel onderweg in een aantal provincies, dus soms even een pakje afzetten vind ik niet erg als ik er toch ben. (en voor de mensen die beginnen over benzinegeld, ik rij gratis.)
een webshop zonder ideal gaat niet werken hoor, dat is een minimale voorwaarde baddream

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven