Gezondheid alle pijlers

Ieuwl, vieze contrastdrank...

21-03-2013 18:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mezelf zielig vinden...

Morgen voor ct scan en moet daarvoor een uur van tevoren contrast drinken, maar BAH dat spul is zo ranzig...

Zie dr nu al naar uit



Wat vinden jullie echt ranzig waarvan je weet dat je het wel drinken/ eten/ hebben moet...??
Alle reacties Link kopieren
Ik deel met je mee, mag morgen ook onder de ct...



De vorige keer vond ik het niet vies ofzo, maar nu voel ik me al beroerd ( chemo) en kijk ik er echt niet naar uit .



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik leef met je mee! Gelukkig heb ik alleen een keer iets moeten eten. Zat in een Russisch gastgezin en de vrouw had een heel feestmaal in elkaar gedraaid. Te beginnen met koude komkommersoep... Zag er prachtig uit, maar ik kreeg het niet doorgeslikt. Was toen 21, lustte toen en nog steeds heel veel en ben niet opgevoed om het te laten staan, dus ik probeerde het echt. Gelukkig zag ze me worstelen en nam er geen aanstoot aan dat ik het niet lustte en schonk de soep over bij anderen in de borden... phew!
Alle reacties Link kopieren
Telebrix gastro?



Yuk!! Heb het vorige week ook moeten drinken. De dag van tevoren 3 keer en de dag zelf nog een halve liter.



En ik ging er goed van aan de ...ehhh...dunne dinges, incl borrelende buik als een gootsteen.Maar gelukkig gaat ook dat weer over.



Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
@fullhouse, dat is helemaal beroerd als je van de chemo al zo beroerd bent :(

Sterkte, hopelijk lukt het je om het weg te krijgen...

@louba, whahaha wat kan je je dan lullig voelen he... Heb zoiets een keer met echte chineese thee gehad... Brrr krijg dr ook nog steeds koude rillingen van :o

@isabon, Ik denk wel dat het telebrix is, weet het eigenlijk niet... Moet een uur voor scan in het zkh zijn, en krijg daar dan ter plekke mn litermaat met contrast... Mag niet thuis drinken, schijnen bij sommige zkh nieuwe regels te zijn... (de vorige keren lag ik opgenomen, dus eigenlijk geen idee hoe dat bij de meeste mensen gaat...)

Maar gadver, waarom heb je zooooveel dr van moeten drinken dan? hmm ik hoop dat mn darmen zich rustig houden whahahah, moet daarna nog bijna een uur in de auto zitten om weer thuis te komen...
Mag je er niet iets van siroop ingooien? Met siroop en niet nadenken is iig CleanPrep wel weg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dagelijks aminozuurpreperaten drinken. Dat spul is ook vreselijk. Ik ga al kokhalzen als ik het ruik. Ik drink het met een rietje dat ik zover mogelijk in mijn mond doe zodat ik er zo min mogelijk van proef. En daarna een kaugompje of een zuurtje nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 21 maart 2013 @ 18:20:

Ik leef met je mee! Gelukkig heb ik alleen een keer iets moeten eten. Zat in een Russisch gastgezin en de vrouw had een heel feestmaal in elkaar gedraaid. Te beginnen met koude komkommersoep... Zag er prachtig uit, maar ik kreeg het niet doorgeslikt. Was toen 21, lustte toen en nog steeds heel veel en ben niet opgevoed om het te laten staan, dus ik probeerde het echt. Gelukkig zag ze me worstelen en nam er geen aanstoot aan dat ik het niet lustte en schonk de soep over bij anderen in de borden... phew!Ohhhh brrrrr...de koolsoep van mijn russische schoonmama, liefst doet ze het in een heeeeeel grote kom (leesw formaat slabak).
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Gatsie, wat een rare soepjes omschrijven jullie...



@jalisa, aminozuurpreparaten ken ik niet. Maar dat elke dag moeten slikken als het zo vies is... Brrr... Dan heb k niks te mopperen ;-}
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan de moviprep ook erg lekker
Ik heb ooit mijn suiker moeten laten controleren. Moest nuchter een fles van 300ml suikerdrank drinken. Ik ben een zoetekauw, maar dit...echt, zo smerig!



Succes voor de dames die morgen weer moeten!
Kleanprep!



Gelukkig krijg ik tegenwoordig wat anders!



Heb in Rusland een keer soep met vissekoppen voorgeschoteld gekregen. Brrrr krijg er nog koude rillingen van.
Alle reacties Link kopieren
Even een voor indiana. Je mag jezelf lekker even zielig vinden, is ook vervelend dat soort onderzoeken.



Vieste qua drinken: laxeermiddel (fosforal) voor mijn periodieke darmonderzoek. Als ik de flesjes ophaal bij de apotheek ga ik al bijna kokhalzen.



Vieste eten: ooit in Frankrijk dacht ik leuk iets van de kaart te bestellen dat ik niet kende. Bleek pens te zijn. Echt niet lekker, maar ik heb mijn best gedaan om het te eten. Yug.



Succes morgen. Gaat goedkomen en daarna lekker kopje thee.
Mag je er een Tictac-je na nemen? Dan ben je iig van die vieze smaak af . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Ach heb her al binnen maar doet niks tot nu toe. Normaal al tijdens het drinken.
Phosphoral is toch heerlijk relaxed in vergelijking met Kleanprep. Ik krijg altijd Phosphoral.
Alle reacties Link kopieren
Kleanprep is inderdaad nog viezer, omdat het zoveel is.



Maar die smaak van dat Phosphoral... ik ga altijd over mijn nek van het 2 flesje (de 2e dag). En ik heb steeds meer moeite om het te drinken zonder kotsen. Merk ook dat ik bijvoorbeeld geen AA of Extran meer kan drinken; gaat mijn lijf accuut protesteren (overgeven). Dat heeft ook dat zoet/zure. En laatst dacht ik dat mijn man een glas water had staan, nam ik een paar grote slokken bleek het Rivella. Meteen over mijn nek.



Volgens een vriendin van me die op oncologie werkt is het een soort pavlov. Ze hebben daar mensen die komen voor de chemo en zodra ze tussen de middag de broodjes ruiken die mensen mogen pakken, gaan ze over hun nek.



Over een paar jaar laat ik gewoon die dag een maagsonde zetten om die zooi erin te gooien
Alle reacties Link kopieren
Heb de eerste keer de 4 liter versie gehad... Die laatste liter heb ik na de laatste slok direct weer overgegeven vanwege de hoeveelheid. 2 liter moviprep is te doen. Leuk is anders maar ach
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook op KleanPrep. Wat was dat goor zeg. Ik hoop echt dat ik dat nooit meer hoef & ik een eventuele volgende keer gewoon pilletjes mag slikken.
Alle reacties Link kopieren
Advil bruis. Ik vind dat echt niet lekker. Dus voortaan maar aan de ibu - die niet helpt.
Jup







Kleanprep wint!



Alle reacties Link kopieren
Vind de koude rillingen ervan eigenlijk het vervelendste. Had het tot tien uur zo koud.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zie idd oo mijn afdeling (mdl) is al die drankjes zijn gwn verschrikkelijk. Wij gaan over van de kleanprep op een andere variant. Ben ff de naam kwijt. Daar drink je 1x een flesje van wat de vezels zijn en daarna alleen nog water. Dan worden de darmen ook schoon.
Alle reacties Link kopieren
Meevaller...

Heb alleen een liter gewoon water moeten drinken, kreeg wel contrast iv gespoten. Gezien ze geen 'grote organen' zichtbaar hoefde te hebben, zou oraal contrast drinken het juiste beeld alleen maar tegen werken ofzo... Ach, ik was allang al blij
Achterover klokken en niet over nadenken. Heel moeilijk weet het. Smerig spul. Kijk iets, doe iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven