kussens tuin loungeset wassen?

21-03-2013 10:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een loungeset in de tuin met kussens die ik nooit binnen heb gezet voor de winter (heel dom). Nou zijn ze door het weer erg vies geworden, kan ik ze in de was doen of moet ik echt nieuwe kopen? En als ik ze was, op hoeveel graden kan ik ze dan het beste wassen? woon sinds kort op mezelf dus ben nog een soort van huishoudleek Alvast bedankt!
Zit er geen wasetiket op?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zit er een rits in? Dan kan je ze er af halen en wassen. Je kan ook zelf nieuwe hoesjes naaien, en anders informeren bij een stomerij?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb de mijne ook gewassen, eerst op 40 en daarna op 60 graden. Ik dacht, ik gebruik ze nu toch niet meer, probeer het gewoon, verpest zijn ze toch al.

Wassen was op zich geen probleem, maar ze zijn niet schoon geworden.
Ik heb pas de hoezen gewassen en dat ging perfect. Wel voorzichtig: op 30 graden handwas (wel in de wasmachine, maar handwas-stand). Ik las ergens op internet de tip om ze nat weer om de kussens te doen en dat ging ook erg goed. Het afhalen van de hoezen ging lastiger dan het er weer omheen doen.
Als ze heel de winter buiten hebben gestaan, heb je grote kans dat het "weer" in de stof zit (dan is de stof aangetast door vocht, mogelijk schimmelvorming, enz.) en dat krijg je niet meer goed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hartstikke bedankt voor de tips, ga ze er nu meteen van af halen en proberen te wassen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven