15 t/m 31 december, deel 2

21-10-2012 17:13 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joepie, we zijn compleet!

Allemaal één of twee prachtige kinderen rijker dus vanaf nu kletsen we niet meer over zwanger zijn, maar over onze kiddo's!



Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 33 7 dec1e en 2e jongen en meisje 27 November 2012 Chloe84 28 15 dec1e jongen 16 December 2012 Sproet 32 15 dec2e jongen 19 December 2012 Welhello 28 19 dec1e meisje 16 December 2012 Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje 22 November 2012 xxxFamke 31 21 dec1e meisje 31 December 2012 Namaste2 34 21 dec1e jongen 25 December 2012 Uggla 30 21 dec2e jongen 30 November 2012 Mommy123 28 24 dec1e jongen 25 December 2012 Italiagirl 28 24 dec 1e jongen 31 December 2012 Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje 11 December 2012 Max6 35 28 dec1e meisje 30 December 2012 Sasssa 29 28 dec 1ejongen 11 Januari 2013 Rasoptimist 39 29 dec1e jongen 27 December 2012 Kuzu 24 31 dec1e jongen 31 December 2012 Elinaa 38 1 jan 2e jongen 11 December 2012
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk de laptop weer eens aan gezet!



Ras, een klus vanaf maandag al! Al een beetje aan het idee gewend?? En ga je dat redden op een werkdag? 1 keer tussen de middag kolven? Krijg je dan niet giga stuwing? Wel relaxed trouwens dat het zo dichtbij huis is hoor! Ga jij met de draagzak op de fiets? Vroeg ik me gewoon af hoor. Had hier een discussie over met vriend namelijk…



Frutje, Ben benieuwd naar de uitslag van de heupecho. L moet deze ook nog krijgen. Wanneer krijg je de uitslag van je bloedonderzoek?? Ik herken je gevoel niet. Hoop dat je je snel wat lekkerder voelt!



Italia, wat sneu de buikgriep! Gaat het al beter met hem?



Uggla, hoe was je dagje alleen thuis?



Welhello, heb je nog een kdv/gastouder kunnen vinden?



Kuzu, fijn dat het goed ging op je werk en dat je blij bent om weer te werken Als je iets van je blijheid deze kant op kunt sturen dan graag



Namaste, drinkt hij nog steeds niet uit de fles? Ook niet als jij weg bent? Wat onwijs vervelend! Hopelijk gaat het straks op de opvang wel goed! (Vast wel.) L heeft ook volgende week wenochtend. Gek hoor! Of kijk jij er wel naar uit?



Max, wat een mega tip van het douchen met het badje!!! Die ga ik uitproberen En wat een actie van vriend! Zou er ook de balen van hebben hoor. Had je niet nog wat voorraad in de vriezer liggen wat hij had kunnen pakken?



Mommy, lange dag gelijk zeg! Pfff… Gelukkig is het goed gegaan. Ik probeer L rond 23u ook een grotere fles te geven maar hij drinkt hem dan lang niet altijd leeg. Hij komt dus meestal nog wel in de nacht. Maarja, dat doet hij waarschijnlijk niet meer als hij 18 is, dus het moet maar even nu Geniet van je 2 vrije dagen!



Elinaa, we gaan gelijk op. Ik moet ook 8 april weer beginnen op werk. Heb je er al weer zin in? Heerlijk hoor, hulp in huis! Geniet ervan!



Voorlezen: Probeer ik af en toe wel, maar krijg dan echt een blik terug van wat doe je?!



Knuffel: Hij heeft 1 knuffel (de olifant die op fb staat) die hij wel leuk vindt, maar doet er verder nog niks mee.



Paspoort: Wij willen van de zomer wel op vakantie naar het buitenland (auto of vliegen weten we nog niet) dus zal tegen die tijd wel een paspoort of id kaart aanvragen. Denk dat het inderdaad een id kaart wordt, toch weer goedkoper en verwacht niet dat we de aankomende paar jaar buiten de EU zullen gaan.



Leven laten leiden door baby: Check!



Hier: Vandaag intake gehad bij het kdv. Volgende week donderdag gaat hij een ochtend wennen en die week erop weer en ook gelijk een hele dag. En dan vanaf 8 april weer werken. Moet er echt nog niet aan denken… Maarja, wat moet dat moet! Eerst aankomend weekend lekker met zijn drieën een weekendje naar een landal park. Eventjes weg en nog even genieten van het verlof! Neeeeeeeee he… Kijk ik uit het raam, sneeuwt het weer!! Echt hoor, als iedereen van ons weer aan het werk is na het verlof begint de lente, let maar op. Pfffft. Deprimerend weer zeg!



Oh en voor de keizersnede dames: Hebben jullie ook dat als je een dag veel hebt gedaan/bewogen dat je het voelt aan het litteken? Dat het een beetje geirriteerd en trekkerig voelt? Smeren jullie er iets op? Ik smeerde vanaf het begin bio oil maar had het idee dat dat juist zorgde voor irritatie dus heb nu de litteken creme van biodermal gehaald.



En nog een oh: vorige week voor het eerst weer wezen sporten. Nou dat heb ik geweten. Pffff haha Na 5 minuten op de crosstrainer was ik al kapot!



Nou, fijne avond allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dames dat jullie de tip goed vinden! Ik zal het zelf ook maar eens proberen, haha!



Sasssa, natuurlijk had ik voorraad in de vriezer, ook megahandige melk-ijsblokjes, maar daar had ie niet aan gedacht of wist ie niet. Mannen!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat gaat het hier toch af en toe hard! Lees wel steeds mee (hiep hoi voor een i*Phone tijdens het voeden!) maar heb niet altijd tijd en energie om te reageren.



Namaste, was jij het nou die werd afgeraden een paspoort aan te vragen voor een baby? Wat een ongelooflijke onzin wat die vrouw jou verkocht! Je kunt gewoon 5 jaar doen met een paspoort van een baby. Mijn zoon gebruikt nog steeds die van toen hij 2 maanden oud was



Ras, wat spannend dat het fulltime co-ouderschap gelijk ingaat! Komt vast goed en wat fijn dat de Vader zo goed me je meedenkt en -werkt. Je kunt het van tevoren allemaal nog zo goed doorspreken, het moet allemaal nog maar werken in de praktijk.



Wellhello, alweer wat beter geslapen afgelopen tijd? Jachtige gevoel al aan het afzwakken?



En ook hier wordt een deel van de dag bepaald door de baby hoor. Maar ook nog eens door een 3-jarige



Mommy, wat fijn dat je ene nieuwe uitdaging in de schoot geworpen hebt gekregen! En wie weet dus straks een promotie?!



Max, wat een onhandige actie van je man. Hier een keer iets soortgelijks: Sproetman wilde gekolfde melk in de di*frax fles gooien, maar had de onderkant er niet opgeschroefd



Ik wil nog steeds dagelijks een voeding door een flesje gaan vervangen, maar vind het geven van bv inmiddels zó makkelijk! Doe het nu precies 3 maanden, had nooit gedacht dat ik het daarna nog zou blijven doen. Maar goed, die flesintroductie gaat langzaam hier. Gelukkig pakt 'ie hem wel, maar ik wil wel dat hij dat blijft doen. Zondag ga ik een middag weg en blijft Sproetman met de twee jongens thuis. Wordt z'n vuurdoop Ik ben wel een paar keer een avond weg geweest, maar dan lag er minstens eentje al te slapen.



Ras, heb jij je bv nog weten op te krikken? En volgens mij zou je er verstandig aan doen S niet iedere week te wegen Levert veel (ik denk onnodige) stress op. Bekijk gewoon per maand of hij zijn eigen curve volgt.



Frutje, heb je je bloeduitslagen al? Misschien ijzer tekort? Ik slik ook nog steeds ijzertabletten. Was na 6 weken gestopt, maar heb laatst toch maar even laten prikken bij de HA en toen zat ik met een hb van 7,2 toch wel echt lager dan normaal.



Italia, ik zou wel gaan vliegen als ik jou was. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je met een baby makkelijk kunt vliegen (mijn oudste sliep 1-2 uur op een vlucht van 8 uur, de rest van de tijd huilde hij), maar je moet maar zo denken: wat zijn die paar verschrikkelijke uren nou op een mensenleven? Als je goed voorbereid gaat, is het praktisch allemaal goed te doen. En als hij huilt, dan huilt 'ie en kijk jij gewoon wat hulpeloos om je heen en zal niemand het je kwalijk nemen.



Uggla, wat een nare val had jouw oudste gemaakt zeg, brrr!



Hier alles goed. Na een week of 2 gerommel, zitten we weer in een lekker ritme. En hij is zo'n vrolijke baby aan het worden! Er was ene tijd dat hij na een voeding lag te mopperen en te kreunen en ook in bed veel huilde, maar nu lacht hij lekker veel en vermaakt hij zich tijdens zijn wakkere momenten prima in de box of wipstoel. Begint ook tegen dingen aan te meppen.



Ben nog wel verbaasd dat hij echt na een uurtje iedere keer alweer moe is. Hoe lang zijn jullie kinderen wakker tussen de slaapjes?
Alle reacties Link kopieren
Oja, Max, die tip voor na het douchen ga ik ook eens toepassen! Ik had van mijn vorige kraamzorg geleerd om hem in de wastafel te leggen (op een zachte handdoek uiteraard), maar daar begint hij te zwaar voor te worden, dus dat badje is een goede oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Sproet, baby J is een tot anderhalf uur wakker tussen de slaapjes. Jouw man ook al zo'n actie, zonde hè, van je gekolfde melk.



Het is heerlijk weer hier, zo even wandelen!
Alle reacties Link kopieren
Max, heerlijk weer??? Echt? Het heeft hier al gesneeuwd en ziet er uit alsof het zo gaat regenen .



Sproet, fijn dat jullie een ritme hebben gevonden. Kleine zoon is vaak ong 3-5 uur wakker aan een stuk overdag. Daar zit wel vaak nog een half uurtje snoozen in de draagzak in als we grote zoon naar school brengen of hen



Sassa, ik had geen dagje alleen hoor het was maar een uurtje. Leuk dat jullie een weekendje weg gaan. Heb je alles wat je denkt nodig te hebben al in de auto gepropt? Veel he?!



Elinaa, fijn hoor zo'n hulp in huis. Poetst hij/zij terwijl je thuis bent of ben je dan zelf weg?



Mommy, bevalt het werkende leven? Ik sta niet te springen om weer te gsan werken.



Ras, slim zo'n briefje in je zak als je de hond gaat uitlaten.



Sorry voor alle rare typfouten. Ik forum mobiel, daarmee is teruggaan om een foutje te corrigeren best lastig.

We hebben kleine zoon gisteren tijdens ons avondeten een bakje pap gegeven (bv met rijstbloem). Hij zat steeds aan tafel zijn handen en zijn shirt op te eten. Nu krijgt hij ook "avondeten". Er is daadwerkelijk wat naar binnen gegaan. Jij begon zelfs te mopperen als we het niet snel genoeg zijn mond in schepten omdat we zelf ook even een hap van ons eigen eten wilden nemen.

Hij blij, wij blij, iedereen eigenlijk wel blij. Alleen het cb is vast niet blij.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad; lekker weer?! Het sneeuwt hier bijna de hele dag



Uggla, wat leuk dat kleine zoon nu ook 'echt' eet! Lijkt me erg leuk en gezellig om samen te eten. Kan hij al goed zitten? Wat voor kinderstoel heb je?

Zo, dat was mijn vragenvuur Hij is al lang aan één stuk wakker zeg, hier is het ongeveer 1,5 uur wat ze wakker is en nog gezellig aanwezig. Gisteren kwam de fysio wat aan de late kant, die ging met haar oefenen en legde me wat dingen uit. Nou, dat werd echt krijsen zeg, pfff, blij dat ze dat niet al te vaak doet.



Qua fysiek is F echt heel sterk, leuk om te zien! Ze kan al goed zitten zonder hoofd te steunen en draait ook haar hoofd al zittend. Verder probeert ze echt gericht iets te pakken met haar hand, alleen mislukt dat erg vaak



Mommy ben benieuwd wat voor werk je doet, volgens mij in een sector waar ik ook in werk. Vond die heel lange diensten altijd wel prettig, heb je meteen een groot deel van je werkweek te pakken.



Slapen/wakker; verloopt hier weer lekker rommelig, de ene keer slaapt ze in de ochtend lang (2 uur) en in de middag weinig, nu was het vanochtend een uurtje en nu alweer 2 uur. Heeft wel 2x tussendoor een paar seconden gehuild, heel maf, ben niet meteen gaan kijken (wel geluisterd) maar ze slaapt gewoon weer verder. Raaar kind!



Sproet, goede tips allemaal! Ik ga in juni vliegen met dochter, gelukkig maar een uur, maar alleen reizen met een baby lijkt me best wel een gedoe. Wat een bullsh*t overigens van dat paspoort!

Gejaagde gevoel is er vandaag helaas weer, maar ik dwing mezelf om te blijven eten en dingen te doen. Had vanochtend besloten dat vandaag een goede dag zou zijn, dus daar houd ik mezelf maar aan.



Nacht; gisteravond om 22 uur een fles gegeven en vanochtend om half 5 begon ze pas een beetje te mekkeren! Wilde maar een klein beetje drinken en kwam toen weer om half 8.

Ik merk trouwens dat de voedingen in de ochtend slecht gedronken worden, terwijl eind van de middag/avond de flesjes van 165 cc tot de laatste druppel opgaan. Ook blijft ze soms maar met dat tongetje over de lippen gaan maar weigert ze verder te drinken, ook als ik na eeen half uur weer iets aanbied.

Iemand een idee wat ze dan wil?



Sassa, wat leuk een weekendje weg! Lekker nu je nog verlof hebt, geniet ervan. Vervelend dat je last hebt van je litteken, misschien ook door het weer? Ik krijg met die sneeuw telkens een heel naar gevoel op de plek waar de knip is gezet..



Daarnet lag ze in de box te spelen toen er ineens een heel hoog gilletje uitkwam, die is nieuw! Ook geeuwt ze ineens met geluid, zo schattig.



Gastouder nog niet gevonden, ben gisteren wel gebeld door gob en die zijn voor me aan het zoeken.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Zal ik trouwens eens een nieuw topic openen? We zitten al ver over de 3000 posts. Willen we dan nog de tabel erin?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
@ Wellhello: Goed idee, een nieuw topic. Graag met tabel, want ik vergeet elke keer wanneer welke baby is geboren en of het een jongen of meisje is. Voorletter erbij van de baby? 'Praat' wat persoonlijker.



Ik reageer later uitgebreider, eerst even kolven en een slapend aapje zachtjes vanaf mijn borst in de wieg leggen...
Alle reacties Link kopieren
Wellhello, wij hebben een ikea kinderstoel. Daar kan je een soort zacht inzetstuk in zetten en dan zit hij min of meer klem. Hij zit al een week of 3 in de stoel terwijl wij eten. Hij is toch wakker en we moeten hem toch ergens laten.



Zet je het nieuwe topic op de kinderpijler? We horen nu niet meer bij "zwanger".
Alle reacties Link kopieren
Is er al een nieuw topic? Kan 'm nog niet vinden in elk geval.

Zie wel dat er al een uitgerekend in november 2013 topic is!
Alle reacties Link kopieren
@ Uggla: Wow, Kleine Zoon EET pap en ZIT al? Leuk zeg! Ik heb zo'n TrippTrapp in de berging staan, maar denk niet dat S daar binnenkort al in kan zitten. Wel zit/ligt hij vaak in de wipper als ik ga koken/eten.



@ Sproet: Wat gaat het hard he? Weet je nog dat we ons voor het eerst meldden toen we net zwanger waren? Dat lijkt een mensenleven geleden...

S is trouwens meestal incl voeding een uurtje, soms anderhalf uur wakker. Daarna wil hij weer slapen. Soms een uurtje, soms langer.

En wat dat wegen betreft, ik zou idd niet zo vaak moeten wegen, maar het CB wilde dat ik het goed in de gaten hield, omdat S echt ver onder het gemiddelde drinkt. Ben vandaag weer geweest en nu was hij 45 gram aangekomen in 2 dagen, dat is een stuk beter dan 60 gram in een week. Maar nu hou ik op met dat wegen hoor! Op 2 april moet hij voor zijn prikjes, pas dan wegen we weer.



@ Sasssa: Ik denk eigenlijk niet dat ik het met 1 keer kolven op een dag red... En dan loopt mijn productie ook terug ben ik bang. Misschien toch maar mijn kolfapparaat mee naar kantoor nemen...

Ik ga niet fietsen met de draagzak heb ik besloten. En ik heb het Vader ook verboden. Vind het toch te gevaarlijk. Ik loop met S in de draagzak naar de creche, de klus die ik volgende week doe zit naast de creche, dus dat is fijn.

Ik ben nu wel aan het idee gewend dat ik weer aan het werk moet, vooral omdat het maar 1 week is, haha. Daarna ben ik waarschijnlijk weer (betaald) vrij. Ik begin overigens morgen al voor 2 uurtjes, even meevergaderen. Toevallig is S toch weer wennen op de creche.

Ik heb eigenlijk nooit last van mijn buikwond, hooguit dat het heel soms een beetje kriebelt. Ik smeer bio-oil, bevalt me goed en is een stuk goedkoper dan Biodermal.



@ Wellhello: Hier ook elke dag nieuwe geluidjes. En S heeft vandaag volgens mij zijn knuffel 'gekozen', een aap. Ik zet straks een filmpje van hem met zijn new best friend op FB.

Wat was ook alweer de reden dat je een gastouder zoekt ipv creche? Afwijkende werktijden?

S drinkt om 11 uur op z'n best, de rest van de dag minder. Maar vandaag is een uitzondering: hij klokt elke keer 140 ml naar binnen. Net bv gegeven en daar had hij niet eens genoeg aan, nog 40 ml bijgevoed.



@ Tijd: wat vliegt de tijd! Je knippert met je ogen en het is alweer bijna 23 uur! Niet normaal. Ik ga maar eens richting mijn bedje. S slaapt net een half uurtje en ik heb zo'n vermoeden dat ik hem niet voor 5 uur ga horen.



Welterusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Uggla, volgens mij is het ook niet jouw streven om het cb blij te maken toch? Gewoon lekker doen waar jullie blij van worden, daar gaat het tenslotte om.



Wellhello, leuk hè, al die nieuwe geluidjes. Fijn dat het goed gaat met F en dat ze fysiek zo sterk is. Leuk een nieuw topic, nummer drie al! J drinkt 's ochtends ook het minst goed.



Ras, denk dat het een verstandige beslissing is niet te gaan fietsen met S in de draagzak.



Hier was het echt heerlijk weer, zonnetje, blauwe lucht.Vandaag weer en vriend is vroeg thuis, dus hopelijk lekker naar de bossen om te wandelen!
En ras nog lekker geslapen?



Wow meiden wat gaat het snel he? Nog even en ze kruipen al!



Vanochtend controle gehad bij de kinderarts. Onze reus weegt 7,4 kg en is 66 cm :-0
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik t ook niet zo goed bijhoud allemaal!

Die tip van het badje is top!!! Bedankt!

En verder heb ik heeeeeeel veel respect voor alle werkende vrouwen! Petje af! Ik mis mijn werk maar ben aan de andere kant ook blij dat ik nog even niet "hoef".



Doorslapen: jongetje wel, meisje nog niet, die wordt soms wel dertig wakker omdat ze speentje wil. Maar soms slaapt ze ook zonder! Apart!!



Lipjes likken, geen idee, misschien gewoon iets wat ze heeft ontdekt? Net als spuug belletjes blazen?



Uggla: je hebt wonder kinderen!!! Lief!
Alle reacties Link kopieren
Respect voor de al weer werkenden, volgende week loopt mijn verlof af, maar nog geen baan. Ik geniet er ook wel van om nog even thuis te zijn en partner vindt dat ook prettig.

Ras, hier 2 hondjes. Ik heb ze naast de wagen lopen, erg gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Ons nieuwe topic op de kinderpijler!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven