Ikea kramfors hoes wassen

25-03-2013 14:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
*zucht*

Eindelijk de moed verzameld om de hoes eens van mijn Ikea kramfors bank af te halen en uit te wassen..

Nu heb ik alles eraf getrokken en staat er in het label, niet wassen!

Is er iemand die het toch geprobeerd heeft? ben er eigenlijk wel toe in staat, hij is namelijk erg vies!

heb een wasmachine vol met speciale standjes.. van koud tot heel erg heet..

dus: wie oh wie heeft het eens geprobeerd? ik ben erg benieuwd naar het resultaat :-)
Alle reacties Link kopieren
Naar de stomerij?
Alle reacties Link kopieren
Ik was spullen die niet gewassen mogen worden op het wolwasprogramma (koud) Is nog nooit mis gegaan, en ik gebruik het vloeibare wolwasmiddel van de lidl. Je moet direct als de wasmachine klaar is de spullen eruit halen, dan kreukelt het niet.
Huh, volgens mij wast iedereen die dingen toch? Ik heb het weleens gedaan... weet niet meer precies hoe, want het is al jaren geleden, maar mijn tactiek is een beetje zoals 3407xxx - alles van textiel gaat gewoon in de machine, ook al staat er dat het niet kan. Is nog nooit heel erg fout gegaan.



Ik zou het proberen op wolwas / handwas / of gewoon 30 graden programma.
Alle reacties Link kopieren
dat dacht ik ook.. dat iedereen die dingen gewoon in de machine gooide. Maar blijkbaar heb ik nu net die ene bank gekocht waarbij het niet kan, en die overigens ook uit het assortiment is bij Ikea waardoor nieuwe hoezen alleen via duurdere websites te krijgen zijn..

Stomerij kan natuurlijk ook, maar ik wil het liever snel klaar ( zeg maar vanavond nog )

Ik ga het proberen, wolwasprogramma.. kan niet misgaan toch?
Alle reacties Link kopieren
Áls je het proberen gaat niet eerst laten drogen en dan pas de hoes weer om de bank/kussens doen, maar meteen uit de was.
Alle reacties Link kopieren
.
caro_22 wijzigde dit bericht op 25-03-2013 15:45
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Caro dan droogt het toch niet goed? Ik laat de hoezen van mijn ektorp eerst drogen.
Alle reacties Link kopieren
De hoezen van mijn ektorp mogen ook de was niet in maar ik doe het wel. Inderdaad op wolwas en zo koud mogelijk. Gaat prima. Ik doe ze daarna wel direct uit de trommel weer om de bank, scheelt gehannes en kreukels.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Kan prima hoor!

Ik heb de mijne destijds ook gewassen. Gewoon op 30 graden en daarna meteen weer om de bank heen gedaan.

Als je 'm eerst laat drogen wordt het volgens mij een onmogelijke klus.
Alle reacties Link kopieren
Update: hij is gewassen en zit er nat weer omheen ! Heb m' op koud gedaan.. ging prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven