De ideale vrouw is een Bitch.....(?!)

27-03-2013 10:01 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoud Immer Totale Controle Hoera!



de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier.



Maar het gaat erom dat een man je niet zo snel van je stuk kan brengen, de man niet ziet als middelpunt van jouw bestaan en de relatie met jezelf het allerbelangrijkste vind, en daar ook naar handelt.



Welke vrouwen vinden het nog meer moeilijk om een goede relatie met zichzelf te behouden en meer Bitchy moeten worden op het moment dat het nodig is, om zelfrespect te behouden? Met name in relaties waar het meer geven dan nemen is.
Ik ben heel dubbel daarin. Ik wil persé niet meer samenwonen maar alleen een LAT-relatie, maar daarin wil ik toch graag een diepe band met iemand hebben en de vrijheid om contact op te nemen wanneer ik dat wil en ik wil uiteraard dat diegene die behoefte van nature ook heeft en het niet als een verplichting ziet.



Dit botst echter met elkaar, want een LAT is meestal iets voor mensen die vrijheid-blijheid willen en dat is me weer iets te losjes.



Wie weet gaat dat ooit nog eens lukken en anders dan houdt het op vrees is, want me in bochten gaan wringen om anders te doen dan ik van nature ben levert alleen maar frustraties op.
Alle reacties Link kopieren
quote:pastiche schreef op 27 maart 2013 @ 19:31:

Dat het je raakt is niet raar. Dat je het blijft opzoeken is waar het mis gaat. Persoonlijk denk ik dat als je in een contact met iemand regelmatig denkt: ik wou dat ik niet zo gevoelig/emotioneel/kwetsbaar was, je omgaat met de verkeerde persoon voor jou.



Een wat dikkere huid, relativeringsvermogen en gezonde zelfspot kweken is allemaal prima. Maar het moet wel binnen je persoonlijkheid blijven passen. Niet dat je aan jezelf voorbij rent. Als iemand je daar voor je gevoel toe dwingt omdat je hem of haar anders niet krijgt, forceer je jezelf. En slaat een relatie nergens op, zelfs als je hem binnenharkt. Dan heeft hij een relatie met een Bloemetje die niet bestaat en moet je beschaamd je echte zelf blijven verbergen.



Het werkt hoe dan ook niet zo. Als het echter wel zou werken, zou alles een leugen zijn. En dan ben je veel verder van huis dan nu. Je moet iemand willen die jou het gevoel geeft dat je geweldig bent.



Dat is mijn gedachte geweest die ene keer dat ik op een egocentrische zak hooi stuitte: ik verdien toch verdorie wel beter. En ik had groot gelijk. Waarom gun je jezelf dat niet?



Het is ook de verkeerde persoon voor mij.

En toch dacht ik even, toen hij zich weer melde dat hij het allemaal in zag. Zo deed hij zich ook voor hoor. En heel even neigde ik hem ook te geloven, tot ik begreep waar het werkeijk om ging.

Het is misschien niet mezelf gunnen. Ik kan er gewoon niet bij waarom ik me iedere keer zo'n underdog voel bij hem.



Dat verdien ik niet!



Heb jij een relatie Pastiche?
Alle reacties Link kopieren
@ Iris, heb je op dit moment een relatie?

lijkt me niet heel gemakkelijk om de ene keer heel veel ruimte voor jezelf te willen en dat je de andere keer veel verbondenheid nodig hebt. Is het niet een beetje aantrekken en afstoten wat je dan doet?
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 20:18:

@ Iris, heb je op dit moment een relatie?

lijkt me niet heel gemakkelijk om de ene keer heel veel ruimte voor jezelf te willen en dat je de andere keer veel verbondenheid nodig hebt. Is het niet een beetje aantrekken en afstoten wat je dan doet?

Nee ik heb nu geen relatie, want we hadden verschillende behoeftes en die kregen we niet gematched.



Het is niet zo zeer aantrekken en afstoten wat ik doe, want ik ben er heel consequent in: ik wil mijn vrijheid en dus niet samenwonen, maar ik wil ook veel contact tussendoor. Jammer genoeg werkt dat in de praktijk dus niet zo makkelijk als het klinkt.
Alle reacties Link kopieren
@ Iris, in ieder geval pas je je niet aan, en heb je wat jij wilt in een relatie duidelijk voor ogen. Dat is denk ik alleen maar goed.

Als je die statement in het begin van een relatie kenbaar maakt, en de ander stemt daarin toe zou het geen problemen moeten geven. Maar het kan natuurlijk zijn dat de tegenpartij meer wil opbouwen naar mate je closer wordt en langer bij elkaar blijft. Dan zal het problemen gaan geven ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie. Niet met de voor mij makkelijkste man (hij heeft het empathisch vermogen van een aardappel ) maar wel met een man die door het vuur zou gaan voor me, die me geluk gunt, trouw is, heel loyaal, een goed mens.



Wat je zegt over dat inzien van je ex... daar geloof ik niet zo in. Bij onbedoeld passief gedrag is dat nog begrijpelijk (bijv inzien dat je toch wel weinig energie in de relatie hebt gestopt de laatste tijd) maar bij actief hufterig gedrag geloof ik er niks van. Het kán maar de kans dat iemand je dat weer gaat flikken is wel zo gigantisch groot. Het had de eerste keer al niet moeten gebeuren, daar had zijn geweten hem al terug moeten fluiten. Dat is niet gebeurd en dat zegt een hoop. Daar mag je conclusies uit trekken.



Een situatie waarin jij iemand wil en hij jou niet zo, maakt je idd de zwakkere. Daarom moet je daar ook niet mee doorgaan. Toch heb jij een reden om dat te doen. Patronen, gedachten, (gebrek aan) verwachtingen, angsten.. jezelf niet het beste gunnen heeft een oorzaak binnen jezelf. Anders zou je het niet tolereren en er niet in vast komen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt idd niet als een makkelijke combinatie Iris. Volgens mij moet je dan het geluk hebben iemand te treffen die precies zo is.



Mijn ervaring (miniscule steekproef, bewijs van niks haha) met mannen die willen binden is dat ze idd dan ook willen samenwonen op den duur. Ik ben ook zo, het lijkt mij moeilijk als het nooit een optie zou zijn.



Ik hoop voor je dat je iemand treft met wie dit moeiteloos kan .
Ja ik ook, maar gelukkig is mijn leven ook leuk zonder man en dat scheelt ook een hoop. Al is de gezelligheid en de intimiteit van het samenzijn ook erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies . Van mij hoeven mensen niet aan de man/vrouw, relaties zijn niet bepaald dé garantie voor het grootste geluk. Maar wanneer het goed zit, is het toch wel heel fijn vind ik zelf. Maar goed, ben dan ook een enorm nestdier.
Ja ik ook. Meer dan ik zelf gedacht had. Ik hou van samen keutelen in huis en uitstapjes doen. Zelfs samen autorijden vind ik fijn.



Maar als het niet lukt om moeiteloos je leven te delen met die persoon en als het continu een bewaking van je grenzen is dan kost het me te veel energie. Hoe verdrietig dat ook is.
Alle reacties Link kopieren
Bitch? Tsja, dat weet ik niet. Maar ik val wel op vrouwen met pit, die bepaald niet over zich heen laten lopen en zelfs een beetje dominant zijn. Van die hele lievige softe dames daar voel ik me helemaal niet tot aangetrokken. Volgens mij hebben veel vrouwen dat ook met mannen, die willen wel een man met pit en geen pushover.



Als ik hier de relatiepeiler lees krijg ik soms wel het idee dat veel vrouwen wel heel erg met zich laten sollen, maar ik neem aan dat de dames die hun problemen op de relatiepeiler plaatsen geen juist beeld geven van de gemiddelde nederlandse vrouw.
Ik val zelf juist helemaal niet op vrouwen met "veel pit/die dominant zijn", maar het andere uiterste, iemand die erg met zich laat sollen hoeft natuurlijk ook niet. Maar echt wat je soms ziet van zo'n dame die haar woordje goed klaar heeft en erg zelfverzekerd overkomt, dat zijn doorgaans niet de types die ik aantrekkelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:vogelkip schreef op woensdag 27 maart 2013 19:39 Hier een stewardess aan het woord. Ga inderdaad géén opleiding volgen om stewardess te worden! Ik wil je dat echt op het hart drukken, want het is zó zonde van je tijd en zó zonde van je geld. Of je aangenomen wordt hangt namelijk niet af van die opleiding. Ze kijken naar jou als persoon. Als ze je geschikt vinden, word je aangenomen en krijg je een interne opleiding van een aantal weken bij de desbetreffende maatschappij. Het enige dat je dient te hebben in de meeste gevallen is minimaal een havo diploma. Hierboven wordt gesteld dat talenkennis ook belangrijk is. Dat valt wel mee. Je hoeft geen zes talen te spreken in ieder geval. Je Engels moet in orde zijn; dit zal dan ook worden getest tijdens de selectieprocedure. Verder zal het beslist in je voordeel werken als je meerdere talen spreekt, maar een vereiste is het zeker niet.



En te oud om stewardess te zijn? Je bent pas 29! Dat is hartstikke jong. Ze willen echt niet alleen maar grietjes van 21. Je leeftijd is juist perfect!



Wat je dus moet doen is nagaan welke luchtvaartmaatschappijen op dit moment cabin attendants aan het werven zijn. Volgens mij zijn dat Arke Fly en Correndon, maar pin me er niet op vast. Daar vind je vanzelf de vereisten waar je aan moet voldoen om te solliciteren.
"If you put you mind to it you can accomplish everything"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 27 maart 2013 @ 22:46:

Ik val zelf juist helemaal niet op vrouwen met "veel pit/die dominant zijn", maar het andere uiterste, iemand die erg met zich laat sollen hoeft natuurlijk ook niet. Maar echt wat je soms ziet van zo'n dame die haar woordje goed klaar heeft en erg zelfverzekerd overkomt, dat zijn doorgaans niet de types die ik aantrekkelijk vind.Hallo NYC. Bij hoe jij het beschrijft moet ik denken aan die snelle corporale Zuidas-types met schorre snelle stemmetjes die met prosecco door de grachten varen, daar val ik absoluut niet op. Een vrouw hoeft niet snelgebekt te zijn en uber-zelfverzekerheid uit te stralen om pit te hebben. Ontspannen en wat rustiger zijn en niet persé hennetje de voorste te hoeven zijn vind ik juist vaak een teken van karakter en zelfvertrouwen.
OMG ja vreselijke types. Te bijdehand en wat vinden ze zichzelf leuk, knap en vlot .
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 maart 2013 @ 23:02:

OMG ja vreselijke types. Te bijdehand en wat vinden ze zichzelf leuk, knap en vlot .Ze kunnen uiterlijk aantrekkelijk zijn maar dat hippe snelle sfeertje ligt mij als mede hoofdstadbewoner totaal niet. Ze praten ook altijd heel errug LUID in de openbare ruimte, over hun succesvolle leventje of over dingen die een ander voor zich zou houden. Alsof de rest van de mensen in hun omgeving bordkartonnen figuranten zijn in hun biopic.
Scherpe observatie. Doodvermoeiend. Ik zie ze vaak in "hippe" strandtenten in Bloemendaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 maart 2013 @ 23:20:

Scherpe observatie. Doodvermoeiend. Ik zie ze vaak in "hippe" strandtenten in Bloemendaal.



Jij en ik komen daar ook Iris, maar wij zijn natuurlijk helemáál niet zo



Nee, ik vind die houding totaal niet aantrekkelijk. Naast pit hou ik namelijk ook van een zekere zachtheid/bescheidenheid/zelfreflectie/zelfspot.
Hahaha nee daar zijn wij te ironisch voor .
Alle reacties Link kopieren
pff, even geshopt, sauna ingedoken.



Leuk dat jullie doorschrijven in ieder geval, vooral over die bloemendaal typjes. zo waar!



Ik hoorde net in de auto een nummer van Taylor Swift.

"I knew you where trouble" keihard meegezongen!!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft iedereen een maskertje op tegen de buitenwereld, hier op het forum wordt zo gemakkelijk gezegt dat het "take it or leave it" is.



ik zie zovaak FB voorbij komen en het plaatje wat je schenkt aan de media. Maar het is inmiddels ook een status quo.
Ben voorbij gegaan aan alle reacties.



De ideale vrouw is een bitch:

Ja dat kan, als je dat als man leuk vindt om mee te willen samen leven.Het lijkt mij dodelijk vermoeiend, iemand die je op de proef stelt, jouw liefde/genegenheid alleen aantoonbaar is door enorme bevestiging te geven.

Ik denk dat je als vrouw alleen de bitch kunt uithangen als je een partner hebt die al jouw nukkken altijd accepteert. Op elk front in/binnen de relatie.



Wat is er in godesnaam leuk aan een alleen maar ja-knikker/knikster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven