Lijf & Lijn alle pijlers

Hulp bij eetpatroon

28-03-2013 10:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer +/- 4 kilo af te vallen. Dit is er bijgekomen nadat ik een tijd veel te veel gesnoept heb.

Alleen ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken, zodat ik het ook nog ga volhouden. Minder (of nog beter, stoppen) met snoepen is 1. Maar ik ben ook heel van de gewoontes en gemak waardoor gevarieerd eten er bij inschiet, komt ook een beetje door gebrek aan inspiratie.



's Ochtends nam ik altijd 2 boterhammen met hagelslag, dat heb ik afgeschaft. Ik neem nu (griekse) yoghurt met 1 banaan. Als ik trek krijg tussendoor neem ik nog een kiwi.



Tijdens de lunch nam ik altijd 3 boterhammen met zoet beleg, dat is nu 2 kleine boterhammen met kaas en 1 appel. Verder tussendoor neem ik niks tot het avondeten, ik heb ook geen honger tot het avondeten dus dat gaat makkelijk.



Avondeten heb ik hetzelfde gehouden, vind ik lastig aan te passen maar eet wel gezond. En bijv. volkorenrijst ipv witte rijst. Fastfood at ik sowieso al niet.



Tussendoor 's avonds probeer ik niet meer te snoepen maar soms toch 1 klein dingetje of anders hou ik het niet vol.



Dit zijn maar kleine aanpassingen misschien maar het zou toch een beetje moeten helpen?

Maar er valt vast heel veel aan te verbeteren. Wie heeft er wat tips om af te vallen?
Alle reacties Link kopieren
Daar komt ie weer: volgens mij eet je te weinig. Griekse yoghurt met een banaan en 2 boterhammen, dat zou bij mij alleen de lunch zijn. Dan mis je nog een hele maaltijd.

's Middags niets tussendoor tot het avondeten lijkt me ook niet bevorderlijk voor het volhouden. Neem een handje noten, een gekookt ei of desnoods nog een boterham tussendoor. Bij de boterhammen tussen de middag nog een salade of zo. Blijkbaar heb je 's avonds trek, dan kun je beter overdag meer gezonde dingen eten dan 's avonds snoepen.



Nu hou je het nog vol, maar de kans is erg groot dat je straks weer steeds meer gaat snoepen omdat je gewoon te weinig eet. Bovendien val je vaak niet af als je te weinig binnen krijgt.



Wat drink je trouwens op een dag? Daar kan ook nog veel voordeel uit te halen zijn.

Verder: eet zoveel mogelijk puur natuur, kook niet met pakjes en zakjes, eet voldoende gezonde vetten (vette vis, avocado, kokosolie om te bakken en olijfolie door de salade). En sporten is natuurlijk ook heel belangrijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Je eet nu te weinig! Het aantal boterhammen wat je voorheen at was in principe prima, alleen dan met gezond beleg.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt nu wel erg weinig binnen. Ik las laatst ergens dat je moet proberen bij iedere maaltijd een goed (onverzadigd) vet (bv olijfolie, vis, avocado of zaden/noten), een goede koolhydraat (bv volkorenbrood of zilvervliesrijst) en een (mager) eiwit (bv ei, kip, vis, yoghurt of peulvruchten) te eten. Wel alles met mate. Verder minstens 5 porties groente of fruit per dag.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je niet in huis hebt kun je ook niet opeten. Dus niet kopen werkt al goed.



Wat drink je?



Die 5 (volkoren?) boterhammen op een dag is prima, het beleg kun je wel aanpassen. Bijvoorbeeld Pindakaas ipv hagelslag. en daarnaast mager beleg.



Beweeg je ook. Met elke dag een half uur lopen erbij bereik je je ook een goed resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet al jaren niks tussen de lunch en avondeten. Ik lunchte altijd te veel waardoor ik dus met avondeten geen trek had. Dus ik dacht, ik lunch iets minder zodat ik bij het avondeten weer normaal trek zou krijgen.



Verder drink ik overdag altijd thee zonder suiker en water en 's avonds ging ik altijd aan de dubbelfris maar ik probeer nu vaker thee te drinken.

Ik sport 2x per week...
Alle reacties Link kopieren
Lastig als je eigenlijk nooit trek hebt. Als ik zou eten wat jij eet, dan zou ik de hele dag een gigantische honger hebben. Maar ja, misschien maar eens een tijdje aankijken hoe het nu gaat en anders toch maar wat extra's proberen te eten. Die snoep/koek etc. gingen er eerst anders ook maar al te makkelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Als ik wil kan ik heel veel eten hoor, vooral zoete dingen en dingen die ik heeel lekker vind, dan kan ik blijven eten. Alleen ik probeer het niet te doen of anders zit er zo nog eens 4 kilo bij.

Dus ik wil alleen eten als ik trek heb en niet omdat ik zin heb in een zak m&m's.



Ik hoorde dat teveel brood eten ook weer niet goed is dus ik dacht met die yoghurt en fruit nog wat te variëren zodat ik minder brood eet.



Zou ontbijt met kwark en muesli nog een optie zijn?
Alle reacties Link kopieren
Havermout is nog beter, maar kwark met muesli kan ook. Zolang het geen krokante muesli is dan.
om 'n boterham met kaas wat minder saai te maken kun je 'n paar schijfjes tomaat en 'n beetje gesnipperde sjalot er op doen met 'n likje mayo/yoghonaise en plakje ham



een gekookt eitje bij je ontbijt verzadigt goed en smaakt lekker, dan kun je 1 boterham eten ipv 2 bijv.
Alle reacties Link kopieren
En wat is er mis mee om 's middags veel te eten en 's avonds minder, als je dat jouw ritme is?

Bij mij werkt het ook zo. Dus eet ik een goeie lunch en om 4 uur nog wat en dan een kleine avondmaaltijd.



Waarom wil je perse 's avonds trek creëeren als je wil afvallen?
.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de ongezonde dingen weglaten. Ik zou vooral heel stevig ontbijten, dan komt je verteringsstelsel vroeg op gang waardoor je dus meer verteerd en minder opslaat. Verder niet persé minder gaan eten maar de porties verdelen naar ongeveer 6 maaltijden per dag. Hierdoor valt je verteringsstelsel niet stil maar blijft ie acties. Ook veel water drinken. Dit kan hongergevoel tegengaan en je lichaam houd minder vocht vast waardoor je ook een paar kilo kwijt raakt. Minder zout en suiker eten. Alcohol of frisdrank is ook echt een don't. Ik zit een beetje in dezelfde situatie en probeer nu ook 5 kg af te vallen. Als je dit aanhoud en gewoon veel sport dan moet het wel goedkomen. In de zomer ben je zowiezo actiever en drink je meer, verlies dus geen hoop als het niet werkt. In de zomer komt het wel weer goed. Hou je er vooral niet teveel mee bezig, dan wordt je helemaal gek.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ga eens aan de Amber Albarda manier van eten zou ik zeggen. Boeken van haar zijn gewoon te koop (of te leen bij de bieb). Blijf +/-8 glazen water drinken en blijf sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven