Opvang kind - Hoe zouden jullie het doen?

27-03-2013 13:50 30 berichten
Hoi allemaal,



Zit enorm te twijfelen wat ik moet doen/moet regelen met betrekking tot de opvang van mijn kind. Het was eindelijk goed geregeld, maar helaas loopt het momenteel in de soep omdat mijn moeder ziek is. Voor hoe lang is onbekend, maar toch zeker een aantal maanden.



De verdeling is nu:

- 2 dgn kinderdagverblijf

- 1,5 dag man

- 1 dag ikzelf

- 0,5 dag moeder (wat dus wegvalt)



Eerst was ik ook 1,5 dag thuis, maar ben wat meer gaan werken. Op deze manier kunnen we de kosten wat beter dragen. Eerste optie is dus om dit weer terug te draaien en weer minder te gaan werken. Dan is het probleem opgelost, maar heb ik wel minder inkomen. Daarnaast hoef ik dan over twee maand niet weer aan te kloppen met de vraag ik of ik meer kan gaan werken...die uren ben ik dan kwijt.



Tweede optie is om een halve dag extra kdv te doen. Dit neemt alleen wel extra kosten met zich mee waar we niet op zitten te wachten.



Derde optie is om schoonouders in te schakelen, maar ben er niet helemaal zeker van of zij zitten te wachten op een wekelijkse verplichting. Daarnaast zijn het dan ook wel mensen die het vervelend zouden vinden als we het later weer switchen is. En nog een punt, ze reizen veel: dus dat betekent met enige regelmaat alsnog extra geregel...



Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of hoe regelen jullie dit nu?
Alle reacties Link kopieren
Daarbij...je hebt het over 80 euro per maand meer, dat is 20 euro in de week, waar praten we over?

Als het nou in de week 80 euro was dan was het wat anders.

20 euro per week valt wel te overzien lijkt mij.
Ik zou extra half dagje kdv doen. T is tijdelijk, je houdt je uren en je kindje kent het daar al. Anders moet je weer rekening houden met wennen aan iets nieuws. Dit is gewoon een momentje meer van hetzelfde. Dus ik zou schoonouders ook niet doen.

Financieel even lastig, maar goed voor je eigen carrière / financiën op de lange duur. En fijn voor je kind qua regelmaat / bekende plek.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut KDV. 80 Euro in de maand: waarschijnlijk verlies je meer aan inkomsten als je je halve dag weer inlevert. En je werkgever gaat jou echt niet weer meer uren geven als jij die weer wil over een half jaar.

En als je je schoonouders vraagt is dat definitief lijkt me. En halve oplossingen ala: de ene week mama, dan de buurvrouw, dan papa, dan oma2, dat is alleen maar onrustig voor je kind. Simpel dus: KDV.En het duurt maar een paar jaar, dan heb je alleen kosten voor de BSO! 3 uur er dag ipv 10 uur. Tegen die tijd ben je blij dat jij je uren nog hebt.
We kiezen er waarschijnlijk toch voor om een extra halve dag KDV te doen. Wordt even puzzelen welke dagen dit dan kunnen worden. Ook twijfelen we nog even of we dan kiezen voor reguliere opvang of flexibele opvang, daar maar eens op onderzoek uit wat wel/niet kan



Had ook al even de mogelijkheid onderzocht om eventueel te kiezen voor gastouder. Onder het mom: als dat goedkoper is drukt het de lasten wat...maar tot mijn verbazing: het is zelfs duurder dan KDV! Dat is voor nu even de zorg; hoe gaan we dat financieel doen? Wordt even een tijd echt rustig aan doen!!



Tja en wil inderdaad voorkomen met mijn kind te gaan sjouwen, daar is de duur van de periode te lang voor...
Alle reacties Link kopieren
Heb je je schoonouders al gepeild? Dat zou ik zelf denk ik in dit geval als eerste proberen. Misschien vinden ze het wel hartstikke leuk, en voor de keren dat ze op vakantie zijn neem je zelf ook een halve vrije dag. Mijn eigen kind gaat 2 dagen naar het kdv, een dag naar opa&oma en mijn man en ik zijn doordeweek allebei een dag thuis. Zou het voor mijn kind teveel vinden, structureel een halve dag extra naar het kdv. Hij heeft het er goed naar zijn zin, maar na zo'n dag is hij wel gevloerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven