Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 02 april 2013 @ 09:38:

Ik zie niet in waarom dit sensatie voor mijzelf zou opleveren want ik neem aan dat ik van de gevolgen niks mee krijg, hooguit dat mijn vriendin zegt dat het uit is gekomen.



En dat ik het niet vertel voelt eerder als eigen belang, want dan kom ik in ieder geval niet in de problemen.



Maar ik vind het gewoon zielig voor de vrouw, meerdere mensen weten het en niemand zegt iets.



Dat ze me deed denken aan mezelf was omdat de vrouw gewoon aardig en betrouwbaar uitstraalde. Ze ziet er niet uit als iemand die zelf zoiets bij haar vriend zou doen (maar schijn kan bedriegen natuurlijk).



Ik hoop voor haar dat ze beter af is, terwijl ik de andere kant op kijk.



Jammer genoeg wordt medeleven van vreemde blijkbaar niet altijd gewaardeerd. Maar he "als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er niemand overgeslagen".



Als meerdere mensen het weten, is het aan de mensen die dichter bij het stel staan, om hier wat van te zeggen. In principe zou jou loyaliteit bij je vriendin moeten liggen.



En nogmaals: hoe ga je dat anoniem doen? Een speciale "meldt vreemdgaan anonimus" facebook pagina aanmaken?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:leentje71 schreef op 02 april 2013 @ 10:50:





Dame in kwestie is ontslagen aangezien dit ter ore is gekomen bij de directie.

Jammer voor haar, maar eigen schuld.Ze hadden die kerels dan net zo goed moeten ontslaan. Net zo fout, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2013 @ 11:05:

[...]





Ze hadden die kerels dan net zo goed moeten ontslaan. Net zo fout, toch?Mijn partner was daar al weg toen alles uitkwam.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar die andere toch niet? Waarom hoefde hij niet weg?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:leentje71 schreef op 02 april 2013 @ 11:06:

[...]



Mijn partner was daar al weg toen alles uitkwam.Maar die directie zou zijn nieuwe baas best in kunnen lichten, volgens jouw principe; dat alle vrouwelijke nieuwe collega's van je man maar even gewaarschuwd zijn wat voor portret ze in huis hebben gehaald.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 02 april 2013 @ 11:07:

Ja, maar die andere toch niet? Waarom hoefde hij niet weg?Weet ik veel, daar kan ik me niet druk om maken.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 02 april 2013 @ 10:02:

[...]

Als jij die vriendin van je zo walgelijk vind, waarom ga je dan met haar om?! Omdat jij bang bent bedrogen te worden door je eigen vent ga je de relatie van wildvreemden maar kapot maken Wat een tijdverspilling, richt je liever op je eigen relatie!Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Als deze relatie kapot zou gaan, is dat in eerste instantie omdat die vent vreemdgaat. Niet omdat TO het vertelt aan de dame.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het wel hoor, als je het wil vertellen. Waarom niet? Je hebt een groot gevoel voor rechtvaardigheid, dat heb ik ook. Ik kan me ook aan dit soort overspelige mensen irriteren.

Wellicht een anoniem emailadres openene en haar zo op de hoogte stellen? wat ze ermee doet moet ze dan zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 02 april 2013 @ 10:57:

[...]



laat me raden: mannelijke directie?

Dus de vrouw most weg? terwijl de getrouwde mannen, mochten blijven zitten?

Jouw man was fout! hij had een relatie, zij niet. Waarom ging hij niet weg daar?



hoewel er wat te zeggen is over het feit dat deze dame kennelijk bewust met getrouwde mannen aanlegde, ben ik het met je eens dat die getrouwde mannen dit 'aas' niet hadden hoeven grijpen.



Maak de man geen willoos slachtoffer in dit geval

Kan me dan wel weer voorstellen dat werken met dame in kwestie onhoudbaar werd, als ze stelselmatig getrouwde mannen aan de haak probeert te slaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2013 @ 11:08:

[...]





Maar die directie zou zijn nieuwe baas best in kunnen lichten, volgens jouw principe; dat alle vrouwelijke nieuwe collega's van je man maar even gewaarschuwd zijn wat voor portret ze in huis hebben gehaald.

Ben daar eigenlijk niet mee bezig hoor. Sta al heel lang op de overlevingsstand voor mezelf en mijn kinderen. Wat dat aan gaat ben ik nogal wraakzuchtig naar de dame toe ja. Sorry hoor.

(Niet dat ik mijn partner alles vergeef)
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 02 april 2013 @ 11:12:

Ik begrijp het wel hoor, als je het wil vertellen. Waarom niet? Je hebt een groot gevoel voor rechtvaardigheid, dat heb ik ook. Ik kan me ook aan dit soort overspelige mensen irriteren.

Wellicht een anoniem emailadres openene en haar zo op de hoogte stellen? wat ze ermee doet moet ze dan zelf weten.Ze heeft die vrouw alleen op facebook gezien. Als ze een bericht via facebook wil sturen, moet ze dat via een facebook account doen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 april 2013 @ 11:12:

[...]





Kan me dan wel weer voorstellen dat werken met dame in kwestie onhoudbaar werd.Ja, dat zal niet iedereen haar " in dank hebben afgenomen ". Vooral de vrouwelijke collega's niet, denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:leentje71 schreef op 02 april 2013 @ 11:14:

[...]





(Niet dat ik mijn mijn partner alles vergeef)





Als je het niet kunt vergeven lijkt een relatie me kansloos, eerlijk gezegd.

Dat je het niet begrijpt, niet vergeet,.....dat snap ik. Maar vergeven lijkt me wel nodig voor een geslaagde doorstart.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is die vriendin trouwens doelbewust iets met haar ex begonnen, als gemeen spelletje om te kijken hoe lang het duurt voor de nieuwe partner er achter komt/het via via toch uitkomt, of is het vreemdgaan begonnen uit lustgevoel?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2013 @ 11:17:

[...]





Als je het niet kunt vergeven lijkt een relatie me kansloos, eerlijk gezegd.

Dat je het niet begrijpt, niet vergeet,.....dat snap ik. Maar vergeven lijkt me wel nodig voor een geslaagde doorstart.Mijn situatie zit iets ingewikkelder in elkaar dan koffers inpakken, kinderen oppakken en wegwezen. Heb nogal wat ziekenhuisbezoekjes en/of opname in het vooruitzicht en met weinig of geen familie om me heen én momenteel geen baan i.v.m. mijn ziekte wordt dit lastig!
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
Als ik me verplaats in die vrouw zou ik wel een anonieme tip willen ja. Wat kan het mij dan schelen wat de motieven van de tipgever zijn (uit sensatie, roddel, meelevendheid, wraak op alle vreemdgangers etc). Het gaat er toch om dat ik het weet? Hoezo beter af door het niet te weten?? Dat vind ik zoiets onbegrijpeljiks. Je wilt dit toch weten van je partner? Het is geen slippertje in een dronken bui ofzo.



Maar goed, je kan er wel je vriendschap mee op het spel zetten. Dat is een afweging die je zelf moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel een klote-situatie TO, ik snap best dat je eigenlijk wil dat alle partijen weten hoe het zit. In eerste instantie ben ik ook wel geneigd te vinden dat je het beter niet kunt vertellen, omdat je gen partij bent in de hele situatie. Aan de andere kant zeggen bijna alle vrouwen dat ze het zouden willen weten als....dus wat is dan wijsheid?

Ik heb een variatie van deze situatie meegemaakt, een vriendin van mij lichtte me in over het bedrog van mijn vriend. Daar was ik wel en niet blij mee en mijn vriend natuurlijk helemaal niet. Hij vond dat je in zo'n geval de bedrieger in elk geval de kans moet geven om het zelf op te biegten, dus dat mijn vriendin naar hem had moeten gaan en hem vertellen dat hij een week de tijd zou hebben voordat zij het mij zou gaan vertellen.

Hoewel ik hem op dat moment wel kon wurgen vind ik er wel wat in ziten eigenlijk.

Aan de andere kant, ik heb ook wel eens wat gemerkt van een kerel, de man van een kennis van me, maar dat durfde ik niet zo aan hem voor te leggen omdat ik hel bang was voor zijn reactie, het is tenslotte wel een vorm van chantage...



Heel lastig allemaal, veel wijsheid gewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 april 2013 @ 11:10:Als deze relatie kapot zou gaan, is dat in eerste instantie omdat die vent vreemdgaat. Niet omdat TO het vertelt aan de dame.en niemand hier kan kijken hoe het bij die wildvreemden in de relatie zit. Wie weet leven ze wel samen volgens het wat-niet-weet-wat-niet-deert-principe. Wie weet hebben ze een open relatie. Weten wij veel. Weet TO veel. Ze kent ze alleen van Faceboek.quote:loyal schreef op 01 april 2013 @ 23:59:Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.Nogmaals, TO wil uit angst voor bedrog van haar eigen vent alle vreemdgaan uit de wereld bannen door haar neus in de relatie van wildvreemden te steken. Heilloze missie mijns inziens.



Laat TO 't contact met die vriendin verbreken als ze niet (langer) met de waarden (tav sex met ex) van die vrouw om kan gaan. Of TO gaat die ex aanspreken en voor 't blok zetten om zelf zijn vriendin in te lichten.
Het recht om zelf iets op te biechten vind ik zo'n drogreden, want dat had iemand al kunnen doen vóór die vreemdging. Juist doordat er niks wordt opgebiecht is de situatie van het vreemdaan zo pijnlijk. Het is net alsof je vriendin in "vertrouwen" heeft verteld dat ze spullen jat van het werk, gewoon omdat haar baas er vertrouwen in heeft dat dat niet gebeurd en die vriendin er lol in heeft zo lang mogelijk mee door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
k zou die vriendin dumpen.. wie zegt dat ze t niet met jouw geliefde zou doen??? Gewoon verlinken die hap!
ikhouechtvandoperwtjes
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 april 2013 @ 12:02:Het is net alsof je vriendin in "vertrouwen" heeft verteld dat ze spullen jat van het werk, gewoon omdat haar baas er vertrouwen in heeft dat dat niet gebeurd en die vriendin er lol in heeft zo lang mogelijk mee door te gaan.Ik vind 't sowieso eigenaardig dat die vriendin TO heeft verteld van die sex met gebonden ex wetende dat TO 't sterk zou afkeuren. Wat moet je als TO nou met zo'n "vriendin" die haar schuldgevoel op TO's schouders komt afschuiven tijdens 'n onderonsje? Krijg 't idee dat die vriendin 't inderdaad kicken vind deze hele sensationele situatie.
Alle reacties Link kopieren
ja inderdaad, sommige vrouwen kicken daarop... echt sneu.. nogmaals.. dumpen die vriendin... en verlinken want ik zou het graag willen weten als mn vriend vreemd ging. Kan ie opzouten!
ikhouechtvandoperwtjes
Alle reacties Link kopieren
En kan ik verder.
ikhouechtvandoperwtjes
Alle reacties Link kopieren
En kan ik verder.
ikhouechtvandoperwtjes
Alle reacties Link kopieren
Anoniem melden... Ik haat dit soort luien ben zelf ook al eens zo bedrogen ... Ik vind je medeplichtig wanneer je gewoon doet alsof je neus bloedt.
I believe in good

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven