Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
ik zou het ook willen weten....





(maar wie weet is ze niet zo leuk als ze eruit ziet en doet zij het achter zijn rug ook met een ander, en verdienen ze elkaar.... zal je net zien dat je toch als de gebeten hond eindigt en dat niemand inclusief je eigen vriendin nog wat van je wil weten....)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 02 april 2013 @ 12:33:

ik zou het ook willen weten....





(maar wie weet is ze niet zo leuk als ze eruit ziet en doet zij het achter zijn rug ook met een ander, en verdienen ze elkaar.... zal je net zien dat je toch als de gebeten hond eindigt en dat niemand inclusief je eigen vriendin nog wat van je wil weten....)



Ja das ook wel weer waar.. Dan moet je dus net zo stiekem zijn als hun en zorgen dat je anoniem blijft en een stalen gezicht opzetten. Aan de andere kant. Wat heb je aan zo een vriendin en mensen om je heen??

Fuck it
ikhouechtvandoperwtjes
quote:zuidwester schreef op 02 april 2013 @ 12:22:

Anoniem melden... Ik haat dit soort luien ben zelf ook al eens zo bedrogen ... Ik vind je medeplichtig wanneer je gewoon doet alsof je neus bloedt.Anoniem melden is het laagste van het laagste. Als jij je er zonodig mee wilt bemoeien, heb dan ballen en vertel het openlijk. Hoe zou jij je voelen als een anonieme onbekende iets over jouw partner roept? Is het je buurvrouw, je zus, je vriendin, zijn beste vriend? Je kijkt dan iedereen in je omgeving argwanend aan. Hoe lullig is dat?
Als ik zou walgen van vreemdgaan zou ik géén vreemdgangster als vriendin hebben.



Die relatie van dat stel zou me geen moer interesseren, daar gaat toch vroeg of laat de bom barsten. Waarom zou ik degene zijn die die bom dropt?



Kom nou, ik heb niks met dat stel en al genoeg besognes in m'n eigen leven.



TO, heb je tijd teveel ofzo dat je je "zorgen zit te maken" om een totaal onbekende vrouw?



Of komt het doordat dat mens je met jezelf ("o, ze lijkt op mij") en je eigen angsten omtrent vreemdgaan confronteert?

Waarom ben jij zo bang dat je partner je gaat bedriegen?

Vertrouw je hem eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 02 april 2013 @ 12:43:

[...]





Anoniem melden is het laagste van het laagste. Als jij je er zonodig mee wilt bemoeien, heb dan ballen en vertel het openlijk. Hoe zou jij je voelen als een anonieme onbekende iets over jouw partner roept? Is het je buurvrouw, je zus, je vriendin, zijn beste vriend? Je kijkt dan iedereen in je omgeving argwanend aan. Hoe lullig is dat?



Das ook wel weer waar. Aan de andere kant. Vreemdgaan en met iemand anders geliefde rommelen is niet het ''laagste van het laagste'' ?? Wanneer je zeker weet wanneer ze gaan afspreken en waar zou ik dat gewoon anoniem daar die vriendin van m toesturen. Kan ze t zelf zien en als ik die vriendin was zou t me niks interesseren wie me getipt had. Zou allang blij zijn dat ik t wist.



Je kunt ook tegen je vriendin zeggen dat je het er nooit meer over wil hebben en nog s duidelijk zeggen wat je er van vindt. Tis wel makkelijk ook zeg.. zij legt het probleem gewoon bij jou neer.. w.t.f zeg.......
ikhouechtvandoperwtjes
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 02 april 2013 @ 12:43:

[...]





Anoniem melden is het laagste van het laagste. Als jij je er zonodig mee wilt bemoeien, heb dan ballen en vertel het openlijk. Hoe zou jij je voelen als een anonieme onbekende iets over jouw partner roept? Is het je buurvrouw, je zus, je vriendin, zijn beste vriend? Je kijkt dan iedereen in je omgeving argwanend aan. Hoe lullig is dat?



Das ook wel weer waar. Aan de andere kant. Vreemdgaan en met iemand anders geliefde rommelen is niet het ''laagste van het laagste'' ?? Wanneer je zeker weet wanneer ze gaan afspreken en waar zou ik dat gewoon anoniem daar die vriendin van m toesturen. Kan ze t zelf zien en als ik die vriendin was zou t me niks interesseren wie me getipt had. Zou allang blij zijn dat ik t wist.



Je kunt ook tegen je vriendin zeggen dat je het er nooit meer over wil hebben en nog s duidelijk zeggen wat je er van vindt. Tis wel makkelijk ook zeg.. zij legt het probleem gewoon bij jou neer.. w.t.f zeg.......
ikhouechtvandoperwtjes
Alle reacties Link kopieren
Anoniem klikken is het lafste wat er is. Durf de verantwoordelijkheid voor je daden eens op te nemen! Als je wilt praten, prima, maar dan in deze volgorde:

1) praat met je vriendin en waarschuw haar dat het je niet lekker zit, en dat je er ernstig over denkt het koppel een seintje te geven

2) neem (niet anoniem) contact op met bedrogen vrouw en vertel haar wat je denkt te weten

3) laat vriendin weten dat het je heel erg spijt, maar dat je met bedrogen vrouw in kwestie hebt gepraat.



Die vriendin ben je kwijt, dat begrijp je; en je hebt een hele grote kans dat niemand hier gelukkiger van wordt. Maar als je het wilt vertellen, is dit de enige manier waarbij je jezelf achteraf nog in de spiegel aan kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuidwester schreef op 02 april 2013 @ 12:22:

Anoniem melden... Ik haat dit soort luien ben zelf ook al eens zo bedrogen ... Ik vind je medeplichtig wanneer je gewoon doet alsof je neus bloedt.Medeplichtig? Wel? ze stelt toch haar huis en slaapkamer niet open voor de vreemdgangers? Ze verschaft toch geen alibi? Ze liegt toch niet tegen die vrouw? Ze koopt toch geen condooms voor ze? Ze heeft toch geen trouw beloofd?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Medeplichtig vind ik ook onzin. Vreemdgaan is niet bij wet verboden, het is gewoon een privéaangelegenheid en als buitenstaander is het je goed recht om je daar niet in te willen mengen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:ikhouvandoperwtjes schreef op 02 april 2013 @ 12:17:

ja inderdaad, sommige vrouwen kicken daarop... echt sneu.. nogmaals.. dumpen die vriendin... en verlinken want ik zou het graag willen weten als mn vriend vreemd ging. Kan ie opzouten!



Jaja dat heb ik er meer horen zeggen tót ze daadwerkelijk de boodschap kregen en vervolgens degene die ze het nieuws had verteld als de boosdoener zagen.

Want ja alles om de relatie en het koophuis maar in stand te houden hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat de redenen van mijn vriendin zijn, ik denk gewoon lust. Soms zegt ze ook dat ze het zielig vindt voor zijn vriendin maar zodra ze er naartoe gaat heeft ze weer lak aan haar en zegt ze dat zijzelf niks verkeerd doet.



En wat mijn eigen relatie betreft: ik sluit niet uit dat dit mij nooit zal overkomen. En dat heeft niks te maken met mijn vertrouwen in mijn vriend, maar met mijn vertrouwen in mannen in het algemeen.



Ik ga het overigens niet aan de vrouw vertellen. Ik kan me vinden in het argument dat het laf is om het anoniem te vertellen. En ik heb geen zin ellende op mijn nek te halen om een vreemde te helpen, zoveel is het me ook niet waard.



Maar ik blijf het een triest verhaal vinden voor de vrouw in kwestie. Het is dan geen vriendin of bekende, maar het is wel een mens die waarschijnlijk ook dezelfde gevoelens heeft als mijn vriendinnen en ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je beweegredenen om het niet te vertellen, maar ik vind het wel erg jammer. Jij kan die vrouw helpen, en het is helemaal niet laf of wat dan ook om het anoniem te doen.



Jouw vriendin vind ik overigens overkomen als een heel onaardig mens zonder geweten. Natuurlijk zit die vent heel erg fout, maar zij doet er lekker aan mee. Zij is hartstikke fout bezig, aangezien ze weet dat hij een relatie heeft.



Echt waar, ik zou de anonieme tipgever ontzettend dankbaar zijn. Je kunt haar, nogmaals, redden van deze overspelige zak hooi, mits zij er iets mee doet.

Zoveel mensen, zoveel meningen, maar ik ben erg sterk van overtuigd dat zo iets vertellen uiteindelijk, in the long run, veel positiefs voor die vrouw zal opleveren.

Ze is nu begin/midden dertig zeg je, nu kan ze nog relatief makkelijk opnieuw beginnen.



Succes met de verdere vriendschap met jouw vriendin, ik kan me goed voorstellen dat je aan haar als persoon twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, met een beetje pech is de dame volgend jaar zwanger van haar vriend en komt ze er dan achter. Wie weet verlaat ze hem alsnog.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
je weet met dit soort dingen nooit hoe het zit.



Mijn ex besloot jaren geleden er vandoor te gaan met een ander waar hij kennelijk al mee vreemd gegaan was. Ik heb daarna nog heel regelmatig sex-met-mijn-ex gehad en kon er toch echt niet mee zitten dat hij haar bedroog hoor.

Trouwens zat er ook niet mee toen hij later weer een andere vriendin had. Hij was degene die vreemd ging niet ik, anders zou hij waarschijnlijk ook voor iemand anders gekozen hebben, hij was al gebleken onbetrouwbaar. Zodra ik begon te daten met andere mannen heb ik het contact met hem verbroken.



TO, Als je er zo'n moeite mee hebt zou ik je vriendin vertellen dat je dit niet accepteert en hier nu en in de toekomst niets meer van wil weten
Ik zou het níét willen weten, en onwijs pissig worden als iemand mij zou vertellen dat mijn vriend vreemd gaat.

Wat niet weet, wat niet deert.



De helft van alle mensen gaat vreemd of is wel eens vreemd gegaan. Dikke kans dat mijn (toekomstige) vriend dat dus ook doet. Ik snap ook dat er situaties zijn waarin of waardoor iemand vreemd gaat.



Alleen ben ik helaas vrij onzeker en jaloers aangelegd.

Dat betekent dat ik waarschijnlijk niet meer in die relatie zou kunnen functioneren, omdat ik dan heel achterdochtig en jaloers zou zijn, en daar zou ik mezelf helemaal gek mee maken.

Terwijl ik wel weet dat liefde en lust te scheiden zijn en naast mekaar kunnen bestaan, zou ik hier zelf niet mee kunnen dealen.



In voorgaande relaties heb ik dus ook altijd tegen mijn vriend gezegd, als je vreemd gaat, wil ik het niet weten! En ook tegen mijn vriendinnen gezegd, als jullie erachter komen dat hij vreemd gaat, vertel het mij niet!
Ik zou het ook graag willen weten. Maakt niet uit wie er met de boodschap komt. Als ze maar wel bewijsstukken meeleveren!
quote:ikhouvandoperwtjes schreef op 02 april 2013 @ 12:51:

[...]





Das ook wel weer waar. Aan de andere kant. Vreemdgaan en met iemand anders geliefde rommelen is niet het ''laagste van het laagste'' ??



Waar zie je dat ik dat schrijf?



Wanneer je zeker weet wanneer ze gaan afspreken en waar zou ik dat gewoon anoniem daar die vriendin van m toesturen. Kan ze t zelf zien en als ik die vriendin was zou t me niks interesseren wie me getipt had. Zou allang blij zijn dat ik t wist.



Tuurlijk interesseert het je wel! Kom nou toch. Je kijkt je hele omgeving er op aan. Als je niet de ballen hebt om openlijk te beschuldigen, laat het dan. Want uiteindelijk pak je daarmee de bedrogen vrouw, in plaats van degenen die vreemd gaan.



Je kunt ook tegen je vriendin zeggen dat je het er nooit meer over wil hebben en nog s duidelijk zeggen wat je er van vindt. Tis wel makkelijk ook zeg.. zij legt het probleem gewoon bij jou neer.. w.t.f zeg.......
Maar ik neem aan dat er niemand is die vreemdgaat met de bedoeling dat de partner er helemaal nooit achter komt? Als het niet de bedoeling is de partner een kutgevoel te bezorgen, wat is dan iemands reden tot vreemdgaan?
quote:all-inclusive schreef op 02 april 2013 @ 15:04:

Ik begrijp je beweegredenen om het niet te vertellen, maar ik vind het wel erg jammer. Jij kan die vrouw helpen, en het is helemaal niet laf of wat dan ook om het anoniem te doen. Dat is het dus wel! Als je vindt dat het jouw recht is om je met andermans zaken te bemoeien, dan is het ontzettend laf als je daar niet voor uit wilt komen.



Jouw vriendin vind ik overigens overkomen als een heel onaardig mens zonder geweten. Natuurlijk zit die vent heel erg fout, maar zij doet er lekker aan mee. Zij is hartstikke fout bezig, aangezien ze weet dat hij een relatie heeft.



Echt waar, ik zou de anonieme tipgever ontzettend dankbaar zijn. Je kunt haar, nogmaals, redden van deze overspelige zak hooi, mits zij er iets mee doet.

Zoveel mensen, zoveel meningen, maar ik ben erg sterk van overtuigd dat zo iets vertellen uiteindelijk, in the long run, veel positiefs voor die vrouw zal opleveren.

Ze is nu begin/midden dertig zeg je, nu kan ze nog relatief makkelijk opnieuw beginnen.



Succes met de verdere vriendschap met jouw vriendin, ik kan me goed voorstellen dat je aan haar als persoon twijfelt.
quote:Susan schreef op 02 april 2013 @ 14:31:

Medeplichtig vind ik ook onzin. Vreemdgaan is niet bij wet verboden, het is gewoon een privéaangelegenheid en als buitenstaander is het je goed recht om je daar niet in te willen mengen.Helemaal mee eens. Het zou me wat worden zeg, als je de schuld in je schoenen geschoven krijgt omdat je je niet in andermans zaken wilt mengen. Te zot voor woorden!
quote:all-inclusive schreef op 02 april 2013 @ 15:04:Jij kan die vrouw helpen, en het is helemaal niet laf of wat dan ook om het anoniem te doen.



Twee keer mis. Je weet helemaal niet of je die vrouw er mee helpt, en het is wel laf om het anoniem te doen.



Mij zou je beslist niet "helpen" met zo'n anoniem briefje.



Als het een vaag anoniem briefje is, geloof ik het niet en gooi ik het weg, omdat het dan wel een of andere zielepoot zal zijn die iets tegen mij/ons heeft. Uit hoofde van onze beroepen kunnen we best eens mensen kwaad maken en niks is makkelijker dan anoniem een vuile mail sturen.



Als iemand namen en details noemt om het geloofwaardig te maken dan zou ik me onveilig en paranoide gaan voelen omdat iemand het kennelijk nodig vindt zich met onze privézaken te bemoeien. Wie is het? De buurvrouw? Familie? Collega? Kennissen? Zit die-en-die erachter? Wie zou het zijn? Ik zou me helemáál niet gesteund of geholpen voelen, ik zou me juist aangevallen voelen dat iemand me zo onrustig maakt en allerlei mensen ten onrechte gaan verdenken.



En zit diegene nu anoniem toe te kijken wat ik doe? Zit ie op mn FB te gluren naar tekenen dat ik 'm er uit heb gegooid? Wordt er gegniffeld? Verkneukeld?



Die gedachte vind ik veel naarder dan de gedachte aan dat mijn man vreemd is gegaan. Dat zou ik weliswaar erg vinden, maar dan wéét ik tenminste uit welke hoek de wind waait.



Laat diegene die dapper genoeg is om zich met ons huwelijk te bemoeien, dan ook maar dapper genoeg zijn om dat openlijk te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 april 2013 @ 16:08:

Maar ik neem aan dat er niemand is die vreemdgaat met de bedoeling dat de partner er helemaal nooit achter komt? Als het niet de bedoeling is de partner een kutgevoel te bezorgen, wat is dan iemands reden tot vreemdgaan?Misschien heeft het vreemdgaan wel niks met de anderen te maken, maar wil de vreemdganger weer eens spannende sex, na jarenlang met dezelfde in bed doorgebracht hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 april 2013 @ 16:08:

Maar ik neem aan dat er niemand is die vreemdgaat met de bedoeling dat de partner er helemaal nooit achter komt?



Zeg je nou dat jij denkt dat het de bedoeling van iedereen is dat de partner het te weten komt?





Als het niet de bedoeling is de partner een kutgevoel te bezorgen, wat is dan iemands reden tot vreemdgaan?Zichzelf een geweldig gevoel te bezorgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lilalinda schreef op 02 april 2013 @ 16:31:

[...]



Misschien heeft het vreemdgaan wel niks met de anderen te maken, maar wil de vreemdganger weer eens spannende sex, na jarenlang met dezelfde in bed doorgebracht hebben?Maar als dat de reden is, dan kun je toch tegen je partner zeggen: "Ik heb behoefte om het met anderen te doen, of om met anderen spannende seks te hebben." Maar ik heb het idee dat voor veel mensen dan het element van de spanning van 'het bedriegen' weg is, en dat dat de reden is dat ze het niet (van te voren) aankondigen bij hun partner.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt logisch Lilalinda, als hij het niet met z'n ex deed



Mij zou het, als vrouw, dan voorkomen dat z'n ex lekkerder sekst dan ik. En daar zou ik écht niet tegen kunnen!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven