Nee, ik eet lekker niet!

27-03-2013 21:18 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Na veel wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en plaats hier een berichtje.

Eigenlijk moet ik mijn verhaal gewoon even kwijt en hoop hier misschien wat herkenning en/ of tips te vinden...

Mijn zoon is 3,5 jaar en echt.... Het allerleukste, liefste, grappigste jongetje dat er op deze aardkloot rondloopt.

Maar.... Meneertje eet zó ontzettend slecht... In het begin (het begon rond zijn 2e jaar) dachten we: ach, het zal wel voorbij waaien. Maar nu, anderhalf jaar later, is er nog bijna niets veranderd. Het komt er op neer dat hij sowieso geen nieuwe dingen probeert en eigenlijk niets anders lust dan spinazie, witte bonen in tomatensaus(!), snijboontjes, bloemkool (paar hapjes) heel fijn geprakt met aardappel en een peutermenu spaghetti. Een pannenkoek vindt hij ook wel o.k. Qua fruit eet hij alleen appel, op brood qua hartig beleg alleen smeerworst en pindakaas. Zoete dingen gaan wel goed.

Ik analyseer me suf maar kom er niet uit. Hij geeft zelf aan dat hij van zacht eten houdt, maar paaseitjes, soepstengels en harde snoepjes gaan er wel in, dus een echt "stukjesissue" heeft hij niet.

Daarbij komt nog dat hij zijn avondeten absoluut niet zelf wil eten. Wij moeten hem dus nog voeren....



Nou ja, het komt er op neer dat er 's avonds een hoop stress is aan tafel.

Iemand hier die dit herkent? Lees graag ervaringen van anderen!



Groetjes van Lily
Alle reacties Link kopieren
Denk je: t wordt eindelijk gezellig aan tafel besluit de jongste geen zin meer te hebben in avondeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven