Niet op zijn verjaardag mogen komen

26-03-2013 08:44 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend wordt binnenkort 40. We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Nu heeft hij sinds een jaar een vriendin die mij duidelijk niet moet. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf getrouwd. Ik heb nu via via gehoord dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen! Maar ik kan mezelf toch niet uitnodigen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik erover heb gelezen, maar weet TO eigenlijk zeker dat er al uitnodigingen verzonden zijn? Kans is groot dat ze gewoon uitgenodigd is, als ze gewoon even rustig afwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 27 maart 2013 @ 19:31:

Misschien dat ik erover heb gelezen, maar weet TO eigenlijk zeker dat er al uitnodigingen verzonden zijn? Kans is groot dat ze gewoon uitgenodigd is, als ze gewoon even rustig afwacht.De beste vriend van to heeft haar verteld er niet te zijn met zijn verjaardag, maar dat hij weggaat met zijn lief.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 27 maart 2013 @ 19:48:

[...]





De beste vriend van to heeft haar verteld er niet te zijn met zijn verjaardag, maar dat hij weggaat met zijn lief.



En? Dat heeft die vriendin waarschijnlijk tegen hem gezegd zodat hij die dag zeker niets anders plant. Zo werken surprise feestjes toch?



Dat wil toch nog niet zeggen dat het hele feestje al geregeld is, gewoon dat de dag vastligt?
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 27 maart 2013 @ 19:49:

[...]





En? Dat heeft die vriendin waarschijnlijk tegen hem gezegd zodat hij die dag zeker niets anders plant. Zo werken surprise feestjes toch?



Dat wil toch nog niet zeggen dat het hele feestje al geregeld is, gewoon dat de dag vastligt?





Hij gaat met zijn lief een weekend weg en in dat weekend is hij jarig.

To heeft via via van dat feestje gehoord en al de conclusie getrokken dat ze waarschijnlijk niet uitgenodigd zal worden , door die vriendin omdat die vriendin haar niet mag, en van daaruit word er steeds meer verzonnen over jaloezie en weet ik het allemaal niet, laat ze nu maar eerst eens afwachten voor ze gaat piepen.
Alle reacties Link kopieren
Het hele punt is dat TO heel erg op de zaken vooruit loopt. Het is nog helemaal niet zeker dat ze niet is uitgenodigd...
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 27 maart 2013 @ 20:09:

Het hele punt is dat TO heel erg op de zaken vooruit loopt. Het is nog helemaal niet zeker dat ze niet is uitgenodigd...Precies .
Alle reacties Link kopieren
Nou hier dus ook een ervaring met een zonder aanwijsbare reden jaloers 'dinnetje' van BF. Die ik nu dus nooit meer spreek, mag niet van haar. En hij, de lamzak pikte dat nog ook.. Tsja..
Alle reacties Link kopieren
En... al een reactie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 26 maart 2013 @ 09:26:

Omdat zij niet rechtstreeks naar jou communiceert dat je niet uitgenodigd bent, kun jij toch (indirekt) laten weten dat je wel interesse hebt om te komen.



Echt. Wijven. Pfff...???
Ik vraag me wel af of dat feestje onderhand al geweest is of de uitnodiging op de mat ligt.
Wachten of ze je toch nog last-minute uitnodigt.

Zo niet dan stuur je hem op zijn verjaardag een hele leuke kaart+kado.Daarna even appen dat je via via hebt gehoord dat hij een feest heeft (gehad) en je hoopt dat het leuk was.Helaas waren jullie niet uitgenodigd dus hopelijk snel even borrel doen om het te vieren???



Als ze je echt niet uitnodigt snijdt ze zichzelf in de vingers hoor...

Als mijn vriend dat zou doen zou ik toch echt even nadenken of hij het wel voor me is.Ik bepaal zelf wie mijn vrienden zijn en hij mag ze best niet leuk/aardig vinden maar buitensluiten op een 40ste verjaardag is wel erg not done.....



J kan trouwens ook gewoon langs gaan want misschien is er helemaal geen supriseparty.........als er wel een party was dan kun je aangeven dat je langskwam maar hij niet thuis was....



Mischien niet netjes maar ik zou de degens wel oppakken als het om mijn beste vriend ging.....
Alle reacties Link kopieren
Creatieve oplossingen!

Maar jeeeeee, dit lijkt wel een middelbare school-topic. We praten hier over volwassen mensen van rond de 40!!

Ben ondertussen ook benieuwd of de feeks al gereageerd heeft
quote:Yucca schreef op 05 april 2013 @ 23:18:

Creatieve oplossingen!

Maar jeeeeee, dit lijkt wel een middelbare school-topic. We praten hier over volwassen mensen van rond de 40!!

Ben ondertussen ook benieuwd of de feeks al gereageerd heeft



Wat is er kinderachtig aan het benoemen?

Ik zou het persoonlijk heel erg vinden als mijn beste vriend niks van zich zou laten horen op mijn verjaardag,ook als hij dacht dat er een supriseparty was waar hij niet voor is/was uitgenodigd zonder mijn medeweten/instemming.
Alle reacties Link kopieren
Cherke: ik had het niet over TO, maar over de vriendin van haar vriend en de wraakzuchtige reacties die hierop komen. Voor TO is het inderdaad belachelijk, vandaar dat ik het ook middelbare school niveau vind, van die vriendin welteverstaan!
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je zijn vriendin niet op? Dan zeg je haar 'hey, ik hoor dat je een surpriseparty organiseert, kan ik ergens mee helpen?'



Dan laat je je van je goede kant zien en zij kan er niet onderuit om je niet uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cherke schreef op 05 april 2013 @ 23:04:

Wachten of ze je toch nog last-minute uitnodigt.

Zo niet dan stuur je hem op zijn verjaardag een hele leuke kaart+kado.Daarna even appen dat je via via hebt gehoord dat hij een feest heeft (gehad) en je hoopt dat het leuk was.Helaas waren jullie niet uitgenodigd dus hopelijk snel even borrel doen om het te vieren???



Als ze je echt niet uitnodigt snijdt ze zichzelf in de vingers hoor...

Als mijn vriend dat zou doen zou ik toch echt even nadenken of hij het wel voor me is.Ik bepaal zelf wie mijn vrienden zijn en hij mag ze best niet leuk/aardig vinden maar buitensluiten op een 40ste verjaardag is wel erg not done.....



J kan trouwens ook gewoon langs gaan want misschien is er helemaal geen supriseparty.........als er wel een party was dan kun je aangeven dat je langskwam maar hij niet thuis was....



Mischien niet netjes maar ik zou de degens wel oppakken als het om mijn beste vriend ging.....



Alsof dat helpt, die vriend heeft aangegeven er niet te zijn op zijn verjaardag, en dat doet hij niet zomaar, of hij is ook weg met zijn lief of hij wil to niks zeggen en heeft die leugen verzonnen om zijn lief niet af te vallen, met die degens kan je helemaal er voor zorgen dat je je vriend kwijt raakt, hij zal zijn lief echt niet laten vallen voor een vriendin.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat to niet meer komt, omdat ze gewoon voorbarig conclusie's getrokken heeft .
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best geloven dat platonische vriendschap tussen man en vrouw bestaat, maar heb dat zelf niet zo ervaren. Jarenlang op een leuke, in mijn ogen vriendschappelijke, manier met een man omgegaan. Hij getrouwd, ik niet, ik had absoluut niks anders dan vriendschappelijke gevoelens voor hem en had het altijd heel gezellig met hem. Totdat ik er door een gezamenlijke vriendin op gewezen werd dat het duidelijk was dat hij verliefd op mij was (geworden). Ik, blinde kip, heb dat nooit gemerkt. Wij weten niet hoe vriend van to over haar praat of dat hij op wat voor manier dan ook zijn vriendin onbewust het gevoel geeft dat zijn band met beste vriendin zo belangrijk en diep is, dat zij zich daar niet lekker bij voelt. Kan toch? Je kan er toch ook voor kiezen om hem en haar de ruimte te geven en even een stapje terug te doen? Als hij echt een goede vriend is komt hij wel terug. In eerste jaar van relatie zit je toch nog bovenop een roze wolk met z'n 2en? Heb het ook met mijn allerbeste vriendin meegemaakt dat ze het eerste jaar van haar relatie alleen maar oog en tijd had voor haar nieuwe liefde. Was even geen tijd en ruimte voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven