2 schouders gebroken, hoe shirt aanpassen dat past?

05-04-2013 21:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zet het maar onder huis, omdat het een knutselvraag is. De moeder van een vriendin heeft haar 2 schouders gebroken en nu was de vraag aan mij of ik haar nachthemden aan wilde passen, zodat ze ze aankon.



Ze kan haar armen niet omhoog bewegen. Maar wel wat naar voren. Dit is ook nodig voor het herstel geloof ik. Maar hoe pas je shirts/ nachtponnen aan?



Ze waren zelf al met klittenband aan de slag gegaan. Maar dat was alles behalve een succes.

Ik opperde zelf drukknoopjes aan de zijkant. Net als de benenonderkant van een jumpsuit voor baby's.

Maar ben er nog niet uit of het de handigste methode is.



Heeft een van jullie een slimme tip?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om de mouwen aan de bovenkant van een shirt tot de halslijn open te maken? Dus dan stap je in een trui/shirtje en worden de mouwen dichtgemaakt met klittenband/knoopjes oid.
Alle reacties Link kopieren
Succes TO en beterschap voor "moeder vriendin"
Nog een optie; Een lap stof met gat.



Voor de beeldvorming; stel je een tafellaken voor, dat je dubbelvouwt en dan bovenin een gat knipt, voor het hoofd. Daarna de stof met een sjaal ofzo rond het middel. Klaar.



Al is een tafellaken niet de juiste stof . Maar zoiets is denk ik het eenvoudigst aan te trekken. Dus beetje een poncho-idee zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 05 april 2013 @ 22:15:

Nog een optie; Een lap stof met gat.



Voor de beeldvorming; stel je een tafellaken voor, dat je dubbelvouwt en dan bovenin een gat knipt, voor het hoofd. Daarna de stof met een sjaal ofzo rond het middel. Klaar.



Al is een tafellaken niet de juiste stof . Maar zoiets is denk ik het eenvoudigst aan te trekken. Dus beetje een poncho-idee zeg maar.





Misschien denken we idd te ingewikkeld



Ik denk dat een rechte lap stof met drukkers aan de zijkanten en een (net afgewekt gat) voor het hoofd) heel comfortabel is.



Zoiets dus met een iets eenvoudiger hoofd'gat' en een sluiting met drukkers op de zijnaad.



http://img0.etsystatic.co ... 02/il_570xN.302636028.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 05 april 2013 @ 21:44:

[...]





???



Het meervoud van schouder is schouders en je hebt er maar twee.



Je snapt 'm niet.



Hoe breek je in hemelsnaam beide schouders. Kijk dat je 1 schouder breekt kan ik me voorstellen. Het ging om beide schouders.
En zoiets: http://www.diytrade.com/c ... spital_patient_gowns.html



Maar dan andersom, dus met de overslag aan de achterkant. Dan kan ze het makkelijk aan doen en de sluiting zit aan de zijkant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Truffelmaffia schreef op 05 april 2013 @ 22:31:

[...]





Je snapt 'm niet.



Hoe breek je in hemelsnaam beide schouders. Kijk dat je 1 schouder breekt kan ik me voorstellen. Het ging om beide schouders.



Nee, jij snapt em niet



Jij quote mamalinus die schreef om 21:40:

Hoe breek je in godsnaam je schouders???



Maar je verandert dan de quote in het vet met

Hoe breek je in godsnaam beide schouders???



Schouders is mv.
Alle reacties Link kopieren
Poncho?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon een grote maat longsleeve nemen, bij de naad van de armen beginnen deze los te tornen tot de oksel en dan van oksel naar beneden, en dit dan met klittenband of een lange rits sluiten? Die rits heeft ze, zo lang ze haar armen niet veel kan bewegen, toch geen last van. Tegen de tijd dat ze last krijgt van de rits met bewegen kan ze waarschijnlijk weer normaal aankleden.



Of een kaftan, lekker wijd en toch bedekt. Alleen wel koud, nu...
Alle reacties Link kopieren
quote:kabinet schreef op 05 april 2013 @ 23:49:

Waarom niet gewoon een grote maat longsleeve nemen, bij de naad van de armen beginnen deze los te tornen tot de oksel en dan van oksel naar beneden, en dit dan met klittenband of een lange rits sluiten? Die rits heeft ze, zo lang ze haar armen niet veel kan bewegen, toch geen last van. Tegen de tijd dat ze last krijgt van de rits met bewegen kan ze waarschijnlijk weer normaal aankleden.



Of een kaftan, lekker wijd en toch bedekt. Alleen wel koud, nu...Ze beweegt misschien niet zoveel, maar ze ligt wel de hele dag met haar armen langs haar lijf op haar rug in bed. Het lijkt me dat twee ritsen/strips klittenband de gevoelige huid onder je oksel ook wel gaan irriteren en ze kan dan ook niet zelf niet haar kleding een beetje herschikken
Meditex verkoopt een zorghemd en een pyjamablouse, denk dat je daar wel wat inspiratie op kan doen.



Daarnaast lijkt het mij echt mogelijk om haar een wat ruimere blouse aan te trekken. Een goede verpleegkundige zou je dit trucje moeten kunnen laten zien.



Is er al een ergotherapeut ingeschakeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht tijdens het lezen ook een ponchomodel; gat voor het hoofd, klittenband om de zijkant. Dan nog de armen. Ik zou losse mouwen doen, is het mogelijk joggingbroekpijpen daarvoor te gebruiken of een ouwe trui? Of mouwen van een bolero, los zonder ruggedeelte ivm spanning?

Of een hempje als onderlaag, voor comfort/warmte, MAAR zonder spaghettibandjes, en dmv instap aangetrokken. Dus alsof je een (koker)rok omhoog trekt tot normale hoogte. Dan komen er geen schouders aan te pas. Als ze ook staat moet het aansluitend zijn, anders zakt ie af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch gaan voor het openknippen van de achterkant, van een nachthemd. Platte drukknoppen, voel je niet en er zijn er maar ongeveer 4 nodig, om te zorgen dat het niet te bloot wordt. Op de revalidatieafdeling, waar ik werk, heb ik nu 4 keer meegemaakt dat iemand beide schouders had gebroken. Zij hadden hier het minst pijn bij. Er was 1 dame die het operatiehemd droeg.



Overigens waren er twee dames die een week na elkaar binnenkwamen. Beiden droegen een nachthemd, met opengeknipte achterkant. Was nog enigszins grappig dat ze er een wedstrijd van leken te maken wie er het zieligst was en later werd het een wedstrijd wie er het meest vooruit ging in het herstel.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Bovenkant van een pyama openknippen tot en met het gat voor het hoofd en drukknopen erop. Kan ze er zo instappen en de drukkers zitten bovenop de armen.



Infuushemd





tickel wijzigde dit bericht op 06-04-2013 22:12
Reden: Even plaatje gezocht
% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Vreselijk zeg voor die mevrouw! Wat zal ze een pijn hebben.....ik heb zelf een schouder gebroken een paar jaar geleden en dat was al drama....maar 2......



Ik zat te denken, een poncho! Of in elk geval zo iets. Stof kopen, flanel of fleece of een cape achtig iets van maken?



Of anders iets met zeer wijde mouwen, vleermuismouwen? Je kunt je armen wel naar voren doen alleen nog niet omhoog.



Veel sterkte voor haar!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven