Dipstick - heel licht streepje

08-04-2013 18:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haj, ik ben 6 weken geleden gestopt met de diane pil, vanwege alles wat je op het nieuws hoorde. Ik heb toen een andere pil voorgeschreven gekregen, maar die kon ik pas na mijn eerstvolgende ongesteldheid beginnen te slikken (dus na 4 weken). Wij hebben het dus 4 weken met condoom gedaan, maar vergaten hem soms of hadden geen zin om ze te pakken (lui he). Door wat problemen met de apotheek heb ik nu, na 6 weken, nog steeds geen pil.



Ik merk dat mijn buik echt een stukje dikker is de laatste paar weken (kan dit uberhaupt wel na max een week of 6 zwanger te zijn???), dus heb gister een test gedaan. Heeel stom, heb de gebruiksaanwijzing wel een paar keer gelezen, maar door de zenuwen te laat gezien dat je de dipstick maar 1 cm in de urine mag houden.. Ik heb hem er wel 3 cm in gehouden. Na 1 minuut werd het streepje gelijk heeeel licht paars. Maar dan ook echt heeel licht! Na 1 uur besloot ik weer te kijken en was het streepje er (bijna) niet meer (maar dit is logisch, staat ook in de bijsluiter).



Heeft iemand dit ook gehad?



Uiteraard ga ik opnieuw een test doen, maar die ligt pas morgen in mijn brievenbus. Ahhhhhhhh ben zo nerveus, moest dit gewoon even delen.



Nu ik dit typ, besef ik me dat ik bijna niet ongesteld ben geweest. Het was hooguit 20% van wat ik normaal meemaak, bloed normaal heel veel en ga bijna dood van de pijn. Deze keer helemaal niet..



Nou ik moet wel zeggen dat, nu ik die test goed bekijk, er inderdaad wel een heeel licht kleurtje opstaat, maar dan lijkt meer door een vouw (de test is gemaakt van dik karton) te zijn dan echt een kleur. Als je karton vouwt lijkt het op die vouwplek ook iets donkerder.

En daarnaast heb ik de test ook veel verder in de urine gedipt dan mag..



Oke, dit bericht heeft niet echt een 'hulpvraag' maar wil het toch even delen.. Moet het van me afschrijven. Het is te vroeg om het aan iemand anders dan mijn man te vertellen..



Groetjes Sara
De test niet goed uitvoert en hihi nu misschien een baby terwijl je eigenlijk je opleiding nog hihi moet afmaken....
Maar ach...
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 08 april 2013 @ 19:24:

De test niet goed uitvoert en hihi nu misschien een baby terwijl je eigenlijk je opleiding nog hihi moet afmaken....Jeetje, je klinkt wel erg ongelukkig! Voel je je beter als je andere mensen belachelijk maakt? Want dat is wat je nu doet namelijk. Sterkte, lijkt me vervelend om je zo te moeten gedragen. Ben weg hier.
Alle reacties Link kopieren
Vang morgenochtend je urine op, en bewaar dat om je test mee te doen.

Ochtendurine is het meest betrouwbaar. Test daar dus mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lichte streepje is inmiddels bijna 4 maanden oud en ligt nu te slapen
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op maandag 08 april 2013 19:24 De test niet goed uitvoert en hihi nu misschien een baby terwijl je eigenlijk je opleiding nog hihi moet afmaken....

Doe niet zo stom zeg! Ik heb een dochter, opleiding begonnen en afgerond!! Nu met een tweede opleiding bezig en we willen graag een tweede kind.. En je zal het niet geloven, maar het gaat goed.. HIHI!!!

To morgen een nieuwe test doen, dan heb je duidelijkheid. Als het kindje gewenst is: gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Slagroomvla, TO zei zelf hihi. Fijn dat het bij jou zo goed gaat, absoluut, maar TO klinkt wel een beetje onverantwoordelijk. Maar liefst 5 keer zonder condoom, hallo!!! Dan is de kans echt wel groot dat je ergens wel een vruchtbare periode te pakken hebt.



Slik je wel als de wiedeweerga foliumzuur? Daar moet je een maand voor de bevruchting mee beginnen en tot 10 weken zwangerschap, maar 2-3 weken na de bevruchting, dus zeg maar NU, is het het allerbelangrijkst.



En sta je stil bij alle consequenties die een kind met zich meebrengt, dag en nacht, voor de komende tig jaar, of denk je voornamelijk aan een lief lachend baby'tje?
Alle reacties Link kopieren
Excuus! Ik heb het niet helemaal begrepen dan denk ik ik vind het raar dat mensen soms denken óf een opleiding óf een kind, daar was vooral mijn reactie op. Volgens mij doet het er niet toe of je nou werkt of studeert, zolang alles maar goed geregeld is voor het kind (woning, geld, liefde, tijd etc.)

To, als jij denkt dat je alle middelen hebt, waarom niet?! Maar had je niet beter dit gesprek met je partner kunnen voeren voordat je stopte met de pil en condoom "vergeet". Zou makkelijker zijn, maar gelukkig heb je nog een paar maandjes..
Alle reacties Link kopieren
En, Sara?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 08 april 2013 @ 19:16:

[...]



Erg laks met voorbehoedsmiddelen zeg..Ben benieuwd of je straks ook zo lui bent als je een baby moet voeden snachts.



Wel eens hoor. Ik snap daar ook nooit wat van. Dat mensen zo makkelijk met hun voorbehoedsmiddelen om gaan. Ook al is kind in principe welkom, eigenlijk wil je nu nog geen kind, je moet nog 14 maanden naar school, het is het nu nog geen ideaal moment. En dan te lui zijn om een condoom te pakken.. Dan vind ik de opmerking: 'en straks te lui zijn om je kind te voeden', niet zo vreemd hoor.



Verder: gewoon nog een test doen. Een streep is in principe een streep en dus zwanger. Maar je zegt zelf dat je de test niet goed hebt gebruikt en dat het een beetje vreemde streep is, alszijnde gevouwen karton. Ik zou gewoon een andere test doen. Ken die van jou niet, waarbij het op karton is. Gewoon een van kruidvat kopen, dan heb je echt geen twijfels over wel of geen streep. (mits je 'm op de juiste manier gebruikt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven