Vakantie in Kroatie! Maar waar?? Wie tips?

01-05-2008 23:06 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend en ik willen deze zomer (begin juni) naar Kroatie toe op vakantie. Wij zijn er echter nog nooit geweest. Wij willen graag naar een plek waar je zowel op het strand als de binnenlanden in kunt met een auto. Eventueel een mooi natuurpark bezichtigen. Wij weten nog niet of we met de auto of het vliegtuig gaan.



Wie weet leuke dorpjes/steden waar het niet al te toeristisch is en waar je zowel naar het strand als een natuurpark en/of culturele uitstapjes kunt maken?? Wij houden totaal niet hele toeristische steden!



Wie heeft leuke ideeen en/of tips?? Deze zijn namelijk heel erg welkom. Ook tips over hoe en wat te handelen als je daar op vakantie bent.



Ik hoor het wel van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit eens op een camping geweest vlak bij Rovinj. Dat is nu 8 jaar geleden maar dat stadje was wel erg mooi om naartoe te gaan.
Ik ben 2 jaar geleden met de auto naar kroatie geweest. In een boekje van de ANWB stonden wat routes waarvan we er een wilden rijden. Zou zouden we naar het eiland Braç gaan en op dat eiland naar de plaats Bol. We hadden in de Trotter gelezen over een Piepkleine camping binnen de muren van het dominicanenklooster. Een terrein met veel bomen.

Het was er echt heel knus, plek voor max 10 tenten. Op struikelafstand van het kiezelstrand. Als je wilt kan ik wat foto's laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoi T-Rex,



Foto's zijn altijd goed! Hoe groot is het eiland Brac eigenlijk?? Is er op het eiland veel te doen?? Ik bedoel leuke culturele uitstapjes enz....



Je mag de foto's wel mailen naar lynn@jkrabbe.nl



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Istrie....
foto's zijn gemaild!
Alle reacties Link kopieren
Hoi T-rex,



Hartelijk dank voor het mailen van de foto's. Mocht ik nog meer vragen hebben (die komen ongetwijfeld) mag ik je dan mailen??
tuurlijk
Porec, Rovinj en Vrsar zijn leuk. Als je 1 van die plaatsen verblijft kun je de andere 2 bezoeken voor lekker eten, culturele uitstapjes, excursie naar Venetie etc.

Houd er rekening mee dat Kroatie amper strand heeft, voornamelijk rotsplateaus. Maar ik haat zand en daarom houd ik van Kroatie!
Alle reacties Link kopieren
ja,wij zaten een paar jaar geleden ook in rovinj.we hebben daar een heerlijke vakantie gehad.wel van alles gedaan zoals al beschreven Pula,Venetie,Plitvice meren(echt een eind rijden,maar zeker de moeite waard)
ik ben vorige zomer ook in kroatie geweest in het plaatsje medulin dat is meer een dorpje dan een stad maar wel erg leuk en ligt ook aan de zee. we zijn toen ook een dagje in venetie en Pula geweest is ook een erg leuke stad! dit jaar ga ik naar porec heb er onwijs veel zin in. naar mijn ervaring zijn de mensen in kroatie ook erg aardig. Fijne vakantie (dat gaat zeker lukken!)
Enneh ik zou niet gaan vliegen. Het is echt super duur om daarheen te vliegen. En met je auto heb je daar het meeste plezier. Je hebt dan de vrijheid om al die mooie plaatsjes te bezoeken. Het is echt een prachtig land.
Alle reacties Link kopieren
Hallo motor meiske, er is al een heel kroatie topic, ik zal hem proberen te uppen voor je, dan kan je die tips ook lezen. Ik zal je aanraden om naar de Kvarner te gaan Crès, Krk, mali Losinj.Of naar Dalmatie. Veeeel minder toeristisch dan Istrie. Istrie is mooi hoor maar echt supertoeristisch en (mijn persoonlijke mening) de Kvarner en Dalmatie zijn mooier en minder toeristisch. Daarnaast gewoon lekker met de auto gaan en als je de mogelijkheid hebt vertrek dan op een doordeweekse dag ivm files.
Ook ik ga dit jaar voor het eerst naar Kroatie, samen met mijn vriend, in een camper. We willen daar ook gaan duiken. Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Teigera, voor het duiken zou ik richting regio Dalmatie gaan.

Ik ben geen duiker maar wel gek op snorkelen. Istrie is erg mooi , maar wat ik heb gezien in Dalmatie en de Kvarner nog mooier, dat vond ik echt adembenemend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor Medulin gaan (ligt te zuidelijk). Porec is echt een stad, Rovinj meer een schattig leuk dorpje. Mali Brunji (uit m'n hoofd) is een heel erg mooi (natuurgebied). Daar zijn we met een boottocht doorheen gegaan. Ik zou Rovinj zeker weer aanraden!!!
Alle reacties Link kopieren
Vind op zich het noorden wel leuk, maar zou zeker (als je genoeg tijd hebt) door rijden naar het zuiden (Dalmatie).



@Teigera: duiken kan in Kroatie, ook daarvoor zou ik het zuidelijker zoeken. Onderwaterleven is wat kleurrijker in Dalmatie. In Istrie is het water ook een stuk frisser, maar er zijn wel meer wrakken. Als je de kans hebt zou ik je de Kornaten (eilandengroep: onder en boven water= natuurpark) zeker aan raden. Vanuit Biograd na Moru kun je bij verschillende duikscholen trips maken. Er is wel wat kantduiken, maar houdt er rekening mee dat meerendeel vanaf de boot gaat.



Mooi vakantieland, vooral als je de tijd kan nemen wat verder te kijken naar de meer onontgonnen gebieden!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
http://www.homeaway.nl/



Nou, ik ben op een site gestuit........ Nu hebben mijn schoonouders nog een huis in Kroatie met een zwembad maar dat gaan ze verkopen dus dit jaar kunnen we hiervan voor het laatst gebruik maken. Dus was ik aan het zoeken naar een vakantie appartement/huis liefst met een zwembad. Nou ik heb het gevonden hoor. Zoek op Kroatie en geef het gebied aan waar je heen zou willen. Daarna kun je nog aangeven hoeveel personen en bijv: met zwembad. Je weet niet wat je ziet en de prijzen zijn zeer schappelijk. Tenminste, ik vind 500 euro voor een week met 4 personen in het hoogseizoen (met zwembad) niet duur.



Dus voor diegene die met hun gezin nog iets zoeken...



Groet,

Pav
Alle reacties Link kopieren
O ja, de huizen liggen volgens mij over het algemeen wel wat verder het binnenland in (bijv: 10 km tot de zee ofzo) dus een auto is wel handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven