Gezondheid alle pijlers

spataderbehandeling gehad HELP!

11-04-2013 00:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren spataderen laten wegspuiten in het ziekenhuis. Steunkous aan en gaan.

Maar ik heb heel veel last met die kous. Doet pijn, kan er amper mee lopen en heb ook irritaties van de rand.

Verder zie ik bont en blauw.

Mocht niet maar ik hield het niet meer en heb de kous even uit gehad. Wat een verademing. Maarja weer aan en de pijn is terug.

Poli al gebeld maar daar word je ook niet wijs. Kreeg dame die het ook niet wist. Moest het maar volhouden en anders morgen bellen.

Heeft iemand ervaring, is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt vragen naar iemand die me er meer over kon vertellen hoor.

Misschien de huisartsenpost eens bellen ?



Succes
Dat bont en blauwe kan kloppen, dit komt vaak door de behandeling en kan best wel zeer doen. Heb je geen info meegekregen waar het in staat?



Wat doet precies pijn? Want bij mij hebben ze de maat vd kous opgemeten en heb dit niet als pijn ervaren (het dragen). Wel had ik ook irritatie van de rand, beetje allergische reactie. Wat bij mij hielp, als ik zat sloeg ik de rand om, maar wel gewoon de kous dragen dus. Verder talkpoeder gebruiken tegen de irritatie en jeuk.



Sterkte iig!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,



Jouw klachten komen vaak voor na een spatader behandeling. De kous gaat knellen en je benen voelen beurs.

Wat vaak wilt helpen is het randje van de kous bij de tenen en het bovenbeen regelmatig te verschuiven.

Ook wilt het nog wel eens schelen om je benen hoog te leggen.

Als de bollen/ gazen na een aantal dagen van het been mogen, geeft dat ook verlichting, maar goed daar heb je nu niet veel aan....



Zijn je benen opgemeten voor de behandeling? Het kan ook zo zijn dat de kous net te klein is, waardoor deze gaat knellen. Een kous is belangrijk ivm het slagen van de behandeling, daarom zijn ze meestal aan de strakke kant.





Blauwe plekken na de behandeling zijn normaal en trekken vanzelf weer weg. Mocht bovenstaande niet helpen zou ik morgen even contact opnemen met de afdeling.



Mocht je meer vragen hebben, hoor ik wel.

Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden niks opgemeten, dus die kousen waren niet goed vrees ik.

Heb ze nu uit, wordt er gek van.

Blauwe plekken trekken weg en met het uittrekken van de kous is de pijn ook vele malen minder gelukkig.

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik maar moest doorzetten, maar was echt niet uit te houden.

Als ze terugkomen, jammer dan, ik geef er de brui aan
Het is niet zo slim om die kousen uit te trekken. Je hebt ze niet voor niets gekregen. Dat de spataderen terug komen is probleem 1, maar er kan nog veel meer gebeuren. Ik kan je horrorverhalen gaan vertellen zodat je wel twee keer nadenkt voordat je die kousen uit trekt, maar daar zit je ook niet op te wachten.

In je eerste post zeg je zelf dat er gezegd werd dat je de volgende dag terug moest bellen als het niet gaat. Waarom heb je dat niet gedaan als ik vragen mag? Het zou zonde zijn als de behandeling straks niet geslaagd is, alleen maar omdat je de sokken niet aan wilt houden. De kousen die je nu hebt horen strak te zitten om te zorgen dat er geen zwellingen ontstaan. Ik snap dat het vervelend zit als je het niet gewend bent.

Mocht je de sokken echt niet meer aan kunnen houden omdat je het niet volhoudt, probeer ze dan zo min mogelijk uit te doen. Als je ze uit hebt, ga dan niet rond lopen maar probeer je been horizontaal/omhoog te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven