Leuke winkels in Utrecht?

07-04-2013 10:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een dagje winkelen in Utrecht. Ik ben benieuwd of er nog leuke bijzondere winkeltjes zijn in de binnenstad en dan vooral kleding,bloemen,woonaccessoires winkels.

Al jullie tips en ideeën zijn welkom!!
In de zadelstraat zit een leuk winkeltje, volgens mij heet het zus&zo. En daarna de Choorstraat in, is ook leuk.
Tip: ga naar Den Haag of Haarlem
Ga je met de de trein? Dan zo snel mogelijk Hoog Catharijne verlaten, rechts aanhouden, schuin oversteken en eerst lekker koffie gaan drinken bij Broodnodig op de Mariaplaats.
Persoonlijk vind ik Utrecht niet zo leuk winkelen; veel ketens onder andere. Mooie bloemen voor weinig geld kun je wel krijgen op de oude gracht bij het stalletje tegenover de Hema.
Broodje Mario eten op de gracht, terrasjes kun je erg leuk op het neude pakken.

En bloemen gewoon op de markt halen.

Veel plezier, Utrecht is top!
Ik ben er gisteren geweest.....de oudegracht.

Als ik ga winkelen ga ik niet voor de grote keten...dille is ook een leuke winkel.

Bj de grachten heb ik leuke kleine winkels gezien......idd zo snel mogelijk uit hoog chatharijne.....
Op de oudegracht zitten veel leuke winkeltjes. Is het verlengde van de Choorstraat en daar zitten ook wel leuke winkels.
quote:Eefje1979 schreef op 07 april 2013 @ 11:01:

Veel plezier, Utrecht is top!Langs de gracht bij de werfkelders zitten ook leuke terrasjes! Alleen het weer werkt volgens mij nog niet mee haha!
Maak van dat broodje Mario maar broodje Ben, veul lekkerder
quote:Eefje1979 schreef op 07 april 2013 @ 11:01:

Veel plezier, Utrecht is top!DE Neude
Ik vind de lijnmarkt leuk, daar zitten wat meer schoenen/kledingboetiekjes. In de Twijnstraat (verlengde van de oude gracht) zitten een aantal bakkerszaakjes waar je leuk kunt ontbijten/lunchen.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ja, HC overslaan en de Oudegracht pakken. En dan vooral richting het zuiden, omgeving Zadelstraat, Choorstraat, Lijnmarkt. En steek de gracht ook over voor Vismarkt, Ganzenmarkt, Schoutenstraat, Oudkerkhof. En schiet ook regelmatig een zijstraatje in.
Twijnstraat is ook wel leuk ja, kan je de Oudegracht aan de westkant afzakken via Mariaplaats, Zadelstraat, Choorstraat, Lijnmarkt en dan bij het Ledig Erf via de Twijnstraat aan de oostkant de Oudegracht weer omhoog en dan Vismarkt, Ganzenmarkt, Schoutenstraat, Oudkerkhof meepakken.
quote:Ster_ schreef op 07 april 2013 @ 11:10:

Maak van dat broodje Mario maar broodje Ben, veul lekkerder

hear hear! De carpaccio met truffelmayo

Leuke woonwinkels, Maan in de Schoutenstraat (of is die nou weg?), StrandWest!!!!! en een stukje verderop van de Dille & Kamille (op de Oudegracht) zit ook een leuke.. op de hoek
Die carpaccio is idd alsof er een engeltje over je tong zeikt *jum*
quote:peecee schreef op 07 april 2013 @ 11:02:

Ik ben er gisteren geweest.....de oudegracht.

Als ik ga winkelen ga ik niet voor de grote keten...dille is ook een leuke winkel.

Bj de grachten heb ik leuke kleine winkels gezien......idd zo snel mogelijk uit hoog chatharijne.....Dat is ook een keten.
De winkel van sinkel . Heerlijke cheesecake.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 08 april 2013 @ 18:19:

De winkel van sinkel . Heerlijke cheesecake.als de service net zo is als een aantal jaar geleden moet je de winkel van sinkel zéker overslaan.
quote:Mevrouw75 schreef op 08 april 2013 @ 19:06:

[...]

als de service net zo is als een aantal jaar geleden moet je de winkel van sinkel zéker overslaan.

Klopt! Ik ben daar eens wegggegaan zonder te betalen, omdat de sevice zo slecht was. En de bediening merkte het niet eens!

Broodnodig op de Marialaats is leuk. Iets verderop in de Zadelstraat Tastoe, waar ze volgens mij ook dingen uit het retro-interieur verkopen. Leuke woonwinkel vind ik Rachmaninoff, in het stukje als je voorbij de Vismarkt de Oudegracht oploopt.
Er zat ooit zo'n leuke woonwinkel op de Oudegracht, volgens mij iets met Kitsch in de naam... bestaat die nog?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Nee,het was Rachmaninoff, thanks Digijuf! Ik moet hoognodig weer een keer naar Utrecht geloof ik!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Rachmaninoff bestaat nog, laatst hele mooie tafel gezien maar hij past niet in mijn huis
Betsy's kookwinkel moet je ook een keer geweest zijn! De meest bizarre keukenaccessoires vind je daar. Daar vlakbij: 't Oortje, heel bijzonder sieradenwinkeltje en niet duur. Niet helemaal wat je vroeg maar ik vind het wel heel mooi! Rondom die twee winkels zitten ook leuke andere winkeltjes.

Inderdaad absoluut zorgen dat je Hoog Catharijne zo snel mogelijk uit bent!
quote:vivadiva85 schreef op 07 april 2013 @ 18:18:

[...]

hear hear! De carpaccio met truffelmayo

Leuke woonwinkels, Maan in de Schoutenstraat (of is die nou weg?), StrandWest!!!!! en een stukje verderop van de Dille & Kamille (op de Oudegracht) zit ook een leuke.. op de hoekBedoel je Emma B? Ik geloof dat die zo heet tenminste, is in ieder geval een leuke winkel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven