Mijn man is depressief met suicidale gedachtes

13-04-2013 00:32 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Ik ben nu bijna een jaar getrouwd met een hele lieve man, we hadden een prima relatie,Ik wist dat hij een zeer traumatische jeugd heeft gehad ( mishandeling als kind en ouders verslaafd aan de drank) , hij heeft sinds een paar maanden een depressie ( hij heeft al jaren last van depressieve gevoelens) , is daarvoor sinds een x aantal maanden voor in behandeling en slikt medicatie.De laatste tijd speelt zijn depressie weer erg op en ook heeft hij daar suïcidale gedachtes bij , als hij deze gedachtes heeft spreekt hij deze ook uit.Ook heeft hij erg veel moeite mate te houden met alcohol.Ik hou ontzettend veel van hem en vind het vreselijk hem zo te zien lijden ,ik steun hem en probeer begrip te tonen.ik ben niet alleen verdrietig en moe maar ook ontzettend boos en voel mij erg alleen.Ik heb hier topics over gevonden op de viva.nl maar deze zijn allemaal van 2 jaar geleden,ik wil via deze weg in contact met mensen komen die hier over kunnen mee praten./ervaring hiermee hebben misschien hebben jullie tips?
Blanda, jij schoot meteen uit je jurk door zo om je heen te slaan na een hele vriendelijke post met goede vragen van dubio. De toon maakt de muziek. Ik wil je wel veel sterkte wensen want het lijkt me heel moeilijk. Onderschat dus ook niet wat dit met jou doet en dat je hier hulp, professioneel, bij zou kunnen gebruiken.
.
@ Blanda .... de reactie op jouw over the top reactie heeft niets met arrogantie te maken.. Als je niet tegen harde feiten kunt is een forum als deze denk ik niet de juiste plaats....

Ga eens naar je huisarts
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-04-2013 11:34
Reden: schelden
% gewijzigd
Ben het eens met laatste post van Yvonne.

En Blanda, heeft niks met arrogantie te maken maar ik vind jouw tweede post niet hilarisch helaas maar hysterisch. Daarom
.
Ik bedoelde dus de post van yvon over het baseren op.
Nouja, aiksje....waarom zo schelden. Dat gaat ook nergens meer over
zucht...slaap lekker kinders.
Yvon, het lijkt me verstandig dat je morgen eens op je gemakje terug leest...

Jij hebt net zo'n kort lontje als TO op dit gebied, er werd namelijk niets gebaseerd... maar gerustgesteld... En Yvon vond het vanaf dat moment nodig om compleet uit haar appeltje te schieten...
Blanda, jammer dat je vanwege een misverstand op mij afreageert. Het is wel eens vaker gebeurd dat nieuwelingen dachten dat mijn motto tegen hen gericht was. Nog niet zo'n agressieve reactie als de jouwe gehad, moet ik zeggen.

Ik sprak uit ervaring, wat die oogkleppen betreft, maar ik zal daar verder niet over uitwijden. Ik begrijp heel goed dat je heel blij bent met reacties die bevestigen wat jij hoopt: dat je man geen zelfmoord gaat plegen omdat hij daarover praat. Maar praat er alsjeblieft met de arts over en neem dit serieus. Laat je niet in slaap sussen.
Ga in therapie!
Zo, wat een nare postings hier. Een gevoelig onderwerp, dat blijkt maar weer.
Ga in therapie!
dubiootje, eens met jouw laatste posting. Ik zie hier dat TO uit wanhoop haar probleem wil voorleggen. Misschien moeten wij begrijpen:

1. dat zij het motto onder postings misverstaan heeft uit onwetendheid

2. zij een "kort lontje" heeft omdat zij zich wanhopig en eenzaam voelt, en daardoor extra gevoelig is en berichten wellicht anders binnenkomen.

Flauw om haar meteen af te branden. Dat getuigt van weinig inlevendheid.

Aan Blanda, ik weet ook uit ervaring dat het zeggen niet altijd een roep om aandacht/hulp is maar daadwerkelijk omgezet kan worden in actie. je moet dit dus heel serieus nemen. Goed dat je alert bent, goed dat je zijn psych wilt inlichten en denk vooral ook aan jezelf. Helaas is er meer nodig dan jouw liefde en hulp. Ik wens je dan ook ale sterkte.
Ik hoop ook dat je nog terugkomt Blanda.

Laten we het morgen gewoon nog eens proberen.

Ik weet zeker dat er hier genoeg mensen zijn die willen proberen je te helpen.

Sterkte meid.
Omdat iemand depressief is wil niet zeggen dat je geen grenzen mag stellen en in zijn geval betekent dat geen drank meer. Hij heeft al een groot probleem om mee te dealen en laten we er geen 2 van maken.

De eenzaameheid van depressieve mensen is groot en het is fantastisch dat je hem zo wilt helpen maar laat je er niet in meeslepen en er zijn groepen waar je kan praten over een partner die depressief is en hoe er mee om te gaan en ook jij moet je hart kunnen luchten.

Hij slikt medicijnen en gaat naar een psychiater. Zorg ervoor dat hij veel ritme heeft en sleep hem mee naar buiten maar verbied hem om alcohol te drinken. Jullie doen dit samen en van hem mag je dus ook inzet verwachten om er bovenop te komen. Alcohol versterkt alleen maar het gevoel van eenzaamheid en verzacht alleen maar heel kort.
Verbied hem om alcohol te drinken: dat klinkt makkelijker dan het is. Hij haalt het nu al stiekem in huis. Mede gezien de erfelijke factor zou hij best eens verslaafd kunnen zijn.
Ga in therapie!
.
quote:farrah1980 schreef op 13 april 2013 @ 01:59:

dubiootje, eens met jouw laatste posting. Ik zie hier dat TO uit wanhoop haar probleem wil voorleggen. Misschien moeten wij begrijpen:

1. dat zij het motto onder postings misverstaan heeft uit onwetendheid

2. zij een "kort lontje" heeft omdat zij zich wanhopig en eenzaam voelt, en daardoor extra gevoelig is en berichten wellicht anders binnenkomen.

Flauw om haar meteen af te branden. Dat getuigt van weinig inlevendheid.

Nou, inderdaad. Dat was mij al vrij duidelijk, maar goed, lekker door gaan met zaniken op TO.

TO, wat rot om zo in angst te zitten om je man. Vaak is het idd een schreeuw om aandacht, maar soms ook niet. Bah! De vader van mijn man is ook alcoholist en mijn man heeft gezien wat alcohol allemaal kan veroorzaken, hij drinkt dan ook weinig en slaat hier soms ook wat in door. Volgens mij kan een alcoholverslaving erfelijk zijn. Hij is daar tenminste ook voor gewaarschuwd (toen het een knulletje van 16 was), weet niet of het uit bezorgdheid was omdat hij in de puberteit zat, of dat het echt zo is.
Een alcoholverslaving is zeker erfelijk. Alcoholgebruik verhoogt ook de kans op suïcidale neigingen. http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec07/ ... h102a.html
Ga in therapie!
Hij moet hulp zoeken voor zijn alcoholverslaving, als iemand echt wil dan zoekt diegene hulp. Het is niet makkelijk. Maar samen leven met iemand die een alcoholverslaving heeft is inderdaad erg zwaar. Suicidale neigingen hoor je vaker bij mensen met een alcoholverslaving.

Maar nogmaals iemand moet daar aan willen werken.
Het is echt niet waar dat mensen die zeggen aan zelfmoord te denken het niet zullen doen. In de hulpverlening wordt dit zeer serieus genomen!
Het is echt een fabeltje dat mensen die uitspreken dat ze zelfmoord gedachten hebben het niet doen!!!

Neem dit serieus.
quote:aiksje, 9 uur geleden

1 ding: hou hem goed in de gaten...maar...mensen die praten over zelfmoord ofzo vragen vaak alleen maar om aandacht en zullen het niet daadwerkelijk doen....Klopt niet.
Blanda, neem het serieus. Neem hem serieus. Het uitspreken zou ik eerder als een schreeuw om hulp zien. Niet om aandacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven