Mode & Beauty alle pijlers

Pumps: goedkoop is duurkoop?

12-04-2013 15:09 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn pumps van de H&M een pijnlijke, gapende open wond overgehouden aan mijn hiel Ik had een blaarpleister speciaal voor de hiel op geplakt (van het merk Compeed), maar mijn pumprand was blijkbaar zo scherp, dat het er gewoon doorheen heeft gesneden. Au!



Nu vroeg ik mij af of jullie over het algemeen hebben ervaren dat duurdere pumps (zegge duurder dan 70, 80 euro) beter zitten en minder verwondingen toebrengen dan de goedkope pumps, bijv. H&M pumps (t.w.v. 30 euro).



Ik heb namelijk ook ervaring gehad met Van Dalen pumps t.w.v. 80 euro. Dagelijks aangehad, zitten goed.



Ik ben op het punt gekomen dat ik maar eens veel geld uitgeef aan de pumps in plaats van dat ik bezwijk van leuke pumps met een leuk prijsje!



Oh! En misschien ook of jullie merken kunnen noemen die uit ervaring erg lekker zitten!
[uote]moonlight schreef op 14 april 2013 @ 11:18:

Waarom worden pumps met een lage hak als suf gezien?

Is een pump alleen maar mooi als het enorme palen van hakken heeft?[/quote]



Nee hoor, niet de pumps worden als suf gezien.

Maar de vrouw als ze zomaar meedoet aan iets en een mening geeft zonder te zien of het ook werkelijk staat.

Je hebt wel een punt.

Het is géén gezicht als je met langer dan 1.82 hakken gaat dragen waardoor je overal bovenuit steekt. Ook is niet iedere vrouw een miss Piggy als ze hoge hakken aan heeft.

Het gaat echt om de verhoudingen. Vraag het maar eens aan een normale man. Gewoon zo eentje die voor de vrouw zelf gaat en het belangrijk vind dat zij het ook naar haar zin heeft.

Nee, ook ik draag schoenen vooral voor mezelf. En... als ik een man erg blij en happy (of happig) kan maken die ervan smult om een vrouw te zien met hoge hakken. Jaaaa, dan gaan ze aan. Maar niet op de momenten dat ik er pijn van aan mijn voeten ga krijgen. En een leuke man vind dat ook niet nodig.

En die andere vrouwen? Ach, bedenk zelf maar waarom ze zo'n keurslijf verzinnen. Zij pijn, iedereen pijn... of zoiets.



Ja, en uitzonderingen bevestigen de regel. Er zijn heel veel vrouwen waarbij het lijkt alsof ze met hoge hakken aan zijn geboren. Die staat het fantastisch en die zijn leuk om naar te kijken mét hoge hakken. Diezelfde vrouwen lopen ook niet met pijn, maar met plezier op die dingen.

Gewoon doen en dragen wat jou het beste staat. Doe ik ook en ik krijg vaker te horen dat andere vrouwen er stom bij lopen dan dat ik zelf kleedadviezen krijg voor wat beter zou staan. Meestal zijn dat kinderen en pubers die nog niet helemaal begrijpen wat hen zelf goed zou staan, maar modeblaadjes lezen en denken dat het alleen maar op die manier kan.



Prettig weekeinde.
quote:Ceci schreef op 14 april 2013 @ 13:00:

Stond heeel mooi en veel leuker met die pumps dan standaard zwarte.Dank je ik vond het ook inderdaad leuker dan standaard zwarte pumps. Gaf net dat beetje extra zeg maar haha!
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 april 2013 @ 13:45:

[uote]moonlight schreef op 14 april 2013 @ 11:18:

Waarom worden pumps met een lage hak als suf gezien?

Is een pump alleen maar mooi als het enorme palen van hakken heeft?[/quote]



Nee hoor, niet de pumps worden als suf gezien.

Maar de vrouw als ze zomaar meedoet aan iets en een mening geeft zonder te zien of het ook werkelijk staat.

Je hebt wel een punt.

Het is géén gezicht als je met langer dan 1.82 hakken gaat dragen waardoor je overal bovenuit steekt. Ook is niet iedere vrouw een miss Piggy als ze hoge hakken aan heeft.

Het gaat echt om de verhoudingen. Vraag het maar eens aan een normale man. Gewoon zo eentje die voor de vrouw zelf gaat en het belangrijk vind dat zij het ook naar haar zin heeft.

Nee, ook ik draag schoenen vooral voor mezelf. En... als ik een man erg blij en happy (of happig) kan maken die ervan smult om een vrouw te zien met hoge hakken. Jaaaa, dan gaan ze aan. Maar niet op de momenten dat ik er pijn van aan mijn voeten ga krijgen. En een leuke man vind dat ook niet nodig.

En die andere vrouwen? Ach, bedenk zelf maar waarom ze zo'n keurslijf verzinnen. Zij pijn, iedereen pijn... of zoiets.



Ja, en uitzonderingen bevestigen de regel. Er zijn heel veel vrouwen waarbij het lijkt alsof ze met hoge hakken aan zijn geboren. Die staat het fantastisch en die zijn leuk om naar te kijken mét hoge hakken. Diezelfde vrouwen lopen ook niet met pijn, maar met plezier op die dingen.

Gewoon doen en dragen wat jou het beste staat. Doe ik ook en ik krijg vaker te horen dat andere vrouwen er stom bij lopen dan dat ik zelf kleedadviezen krijg voor wat beter zou staan. Meestal zijn dat kinderen en pubers die nog niet helemaal begrijpen wat hen zelf goed zou staan, maar modeblaadjes lezen en denken dat het alleen maar op die manier kan.



Prettig weekeinde.Ik zie er dus per definitie niet uit als ik hakken aan heb, omdat ik van mezelf al lang ben? Draag ik een mooie jurk met platte schoentjes, is het ook geen gezicht want daar hoort een pump onder lees ik hier vaak genoeg. Ik kan dus eigenlijk niks goed doen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 14 april 2013 @ 13:49:

[...]

Ik zie er dus per definitie niet uit als ik hakken aan heb, omdat ik van mezelf al lang ben? Draag ik een mooie jurk met platte schoentjes, is het ook geen gezicht want daar hoort een pump onder lees ik hier vaak genoeg. Ik kan dus eigenlijk niks goed doen dan? Als ik me niet vergis heeft moonlight een probleem met haar lengte, dus niet zoveel van aantrekken. Ik vind het wel mooi, lange benen en dan nog pumps eronder.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, heb idd een probleem met mn lengte. Ik ben zon vrouw van 1.82 die hoge hakken het mooiste schoeisel vind dat er is, maar ze niet aan kan/wil.



Maar de vraag waarom lage hakken als suf worden gezien stond even los van mijn lengte. Want er zijn ook kleinere vrouwen die voor een wat lagere hak kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb me lang ingehouden qua hakken, want ook 1.80m. maar ik heb er inmiddels schijt aan, gewoon de hakken die je leuk vind! En nee, inderdaad, ik heb niet altijd zin in loeihoog, heb ook queenies (van louboutin, heerlijk zitten die), maar heb ook heel prettige van ik denk 8 cm. van Tango, niks mis mee!



Maar over het algemeen zitten duurdere wel prettiger. Wat ik vooral merk is dat bij goedkopere de hak minder stabiel is, dus dat je meer "zwabbert" en daar krijg je sneller moeie voeten van.



Ik twijfelde even om het hier te posten, want het is voor mij misschien gunstiger als zo min mogelijk mensen het weten.....maar als je je nu nog even snel inschrijft voor de nieuwsbrief van Paul Warmer, dan wordt je uitgenodigd voor de outlet verkoop, die altijd eind april wordt gehouden (het is nog geheim wanneer precies) daar kan je de echt mooie dure merken kopen, en hun eigen merk dat ook echt topkwaliteit is, voor véél minder dan normaal. Echt de moeite waard!



Ik had gisteren nog mijn 12 cm. hoge Guiseppe Zanotti schoenen aan met stappen in Amsterdam, geen probleem! Ook bij die outlet gescoord, zeker weten dat ik dat niet red op 12 cm. Van Haren.
Lezen is een kunst en door een kleine instelling kan ik niet meer lezen. Ik heb héél kleine lettertjes.



Maar iedereen is vrij om zijn eigen voorkeuren te hebben.



Moonlight had een topic oer lange vrouwen en het was daarop afgestemd.



Ik zie dikke vrouwen die het lelijk staat, maar ik zie ook dikke vrouwen die het heel geod staat.

Ik zie lange vrouwen die het goed staat en ik zie lange vrouwen die echt voor lul lopen met hoge hakken. Vooral in winkels. Staan ze als een oud vrouwtje voorover gebogen bijv.

Nee, voor feestjes kan het heel leuk zijn. Maar ik zie vooral de vrouwen op wat lagere hakken die het meeste plezier hebben bij het dansen en zo. Die zie je ook veel meer lopen.



Maar...... jammer dat altijd de verkeerde mensen zich aangesproken voelen. Iedereen weet over zichzelf echt wel of het al dan niet past en staat. Vind je dat het wel staat dan is er toch niets fouts aan hoge en niks fout aan lage hakken?

Dat laatste daar gaat het om.

Hier wordt door een aantal bitches - laat ik ze zo maar noemen - een standaard geëist.

Ok, is quasi grappig bedoeld natuurlijk.

Maar, wordt te veel voor de pijler psyche op deze manier.

Een beetje vreemd is het wel om van iedereen te vinden dat ze duf zijn als ze iets anders dragen dan hoge hakken.

Lage hakken zijn niet suf. In deze tijd moet gewoon alles kunne.



Verder zijn de letter te klein om alles te kunnen lezen. Het weer is te mooi om nu uit te zoeken hoe ik dat anders in kan stellen.



Laat ik het afsluiten - zonder alle reacties gelezen te hebben.

Sommige pumps met hoge hakken vind ik prachtig staan en sommige echt helemaal niet. Ligt niet alleen aan de hakken, maar aan de manier waarop ze gedragen worden.

En niet alle pumps met hoge hakken zijn hetzelfde.

En precies om die reden dat er foute en goed zijn. Daarom is dit topic geopend.



Zo, en nu ga ik 100%genieten van het mooie weer!!!!
En dit forum verziekt ook de instellingen. De reclame is op het tabelblad "uitloggen" geplaatst. Beweegt voortdurend en dan worden er andere sites geopend etc. Heel vervelend.
Geen duidelijk antwoord voor je moonlight, maar mijn hoofd vindt het nou eenmaal suf. Bij welke lengte dan ook. En ik vind ook dat je bij 1.82 gewoon killer heels aan kan.

Toevoeging, niet alle lage hakken vind ik suf, ligt ook aan het model schoen/hak.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlight schreef op 14 april 2013 @ 15:34:



Maar de vraag waarom lage hakken als suf worden gezien stond even los van mijn lengte. Want er zijn ook kleinere vrouwen die voor een wat lagere hak kiezen.

Van die pumps die pumps-italiaans net postte, die queenies, vind ik het model suf. Als er een hakje van 2 cm onder zit, worden die schoenen al snel saai. (Buiten dat, door dat dunne hakje zak je nog steeds in alle putjes en gaatjes die er zijn. Niet praktisch.)



Maar een wat hogere hak vind ik gewoon net wat sexier, mooier, eleganter. Je voeten ogen er ook kleiner door (niet dat ik dat nou nodig heb) en je gaat er wat meer rechtop van staan.



Overigens moet ik er wel bij zeggen dat een vrouw wel op hakken moet kunnen lopen, anders wordt het hele effect sowieso teniet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat duurdere pumps bijna altijd wel mooier en beter zitten en lopen. Heel af en toe heb ik ook wel eens "misser" dat het achteraf niet lekker loopt of zit. Over het algemeen worden duurdere schoenen gemaakt van beter kwaliteit leer. Van de week een goedkope schoen gekocht van 80 euro van het merk dat ademt. Maar tijdens het dragen voel ik toch het randje aan mijn hiel terwijl ik dat met de duurdere niet heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.70 en draag vrijwel altijd hakken.

Hoge, minder hoge maakt me niet uit.

Wel zijn het altijd goedkope want ik vertik het om dure kleding/schoenen te kopen. Vindt ik zonde van mijn geld. Meer dan 20 euro bij van haren of op de markt heb ik nog niet uitgegeven voor pumps en gelukkig (nog) nooit geen problemen gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:cassata schreef op 12 april 2013 @ 15:22:

Ja, dat is ook mijn ervaring. Pumps van betere merken hebben vaak een betere pasvorm en zijn ook qua hak en zool van betere kwaliteit. Ik heb goede ervaringen met pumps van Gabor (rond de 90 euro geloof ik). Dit merk heeft ook halve maten, wat soms enorm kan schelen. Want in een net te grote pump krijg je al te veel wrijving en daardoor die wonden aan je hielen.



Na het dragen van mijn Gabor-schoenen (platte, nog wel), had ik twee volledig opengeschuurde hielen.

Mijn best zittende schoenen met hele hoge hak komen van Primark en hebben met 13 euro gekost.



Ik heb heel veel schoenen in alle prijsklassen, en echt: de prijs maakt geen verschil qua comfort.
Alle reacties Link kopieren
Een pump is per definitie een damesschoen met hoge hak. Zonder bandje:



pump

•een damesschoen zonder sluiting en met hoge hak . (+audio)

Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/pump

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven