kado bruiloft

16-04-2013 17:46 42 berichten
wegens pers. info tekst verwijderd
Alle reacties Link kopieren
quote:Happy_ever_after schreef op 16 april 2013 @ 18:45:

Dat bedrag lijkt me, zeker in jouw situatie, prima! Anders verpak je het creatief, bijv spaarpot vol losgeld, losse euros op een zelfgemaakt schilderijtje, op een fotocollage van de huwelijksreislocatie, of in een bos zelf geknutselde bloemen. Dan lijkt het best wat en ik zou als ontvanger die extra moeite zeker waarderen. Succes!Ja, zeker leuk! Kregen wij ook veel (veel studenten) en ik vond het dus juist leuk om te zien dat mensen hun best hadden gedaan om het leuk aan te kleden.
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:36:

Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?Dat heeft toch niets te maken met het cadeau dat je geeft. Als het bruidspaar krap zit kunnen ze ook hun feest thuis houden of op een andere manier, dat heeft toch ook geen invloed op de hoogte van bedrag dat je geeft?
Wij hebben binnenkort ook een bruiloft aan de andere kant van het land dus hotel geboekt.

De kinderen uitbesteed aan pa en ma, die wonen aan de andere andere kant van het land.

Reken maar uit:

Hotel; 50-euro

Reiskosten; 600 km (diesel) 80 euro

(kids wegbrengen 200 km

Naar het feest 100 km

Kids ophalen 100 km

Naar huis 200 km

Kado: 20-25 euro



Ik zeg, 15 euro is meer dan genoeg.

De moeite nemen voor mensen is al heel wat waard.
Alle reacties Link kopieren
zelfgemaakt cadeau,



of misschien een bon voor iets creatiefs wat ze bij je kunne inwisselen, diner wat je kookt, dat je ze meeneemt op fietstocht, of een avondje op hun toekomstige kindjes past. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in het geval van een klein budget ook gaan voor een cadeautje ipv een envelop met geld. Van vrienden hebben wij bijv. een soort trouwpakketje gekregen met allerlei lieve dingen, dus bijv een zakje met hartjesnoepje, een lief boekje etc, hartjeballonen etc. Stuk voor stuk niet duur, maar bij elkaar echt leuk en duidelijk de moeite voor genomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:52:

Even doordenkend:

Als iemand geen geld heeft voor een feest. Zou ik een persoonlijk kado van 5 euro mooier vinden dan een enveloppe met 15 euro.



Een 'persoonlijk' kado is vaak helemaal crap, meuk waar je niks mee kan.



Ik persoonlijk had juist liever dat de mensen minder gaven dan te veel. Zou het vreselijk hebben gevonden wanneer mensen geld gaven dat ze eigenlijk niet konden missen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 16 april 2013 @ 18:56:

zelfgemaakt cadeau,



of misschien een bon voor iets creatiefs wat ze bij je kunne inwisselen, diner wat je kookt, dat je ze meeneemt op fietstocht, of een avondje op hun toekomstige kindjes past. Zoiets.



Ow ja, die 'bonnen'.



Zo hebben wij mensen die op onze kinderen zouden passen (waarom dat ze dachten dat wij ze op hen zouden laten passen is me een raadsel) of mijn schoonzus die mijn kind mee zou nemen naar de dierentuin.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Carry_lm schreef op 16 april 2013 @ 19:07:

Ik zou in het geval van een klein budget ook gaan voor een cadeautje ipv een envelop met geld. Van vrienden hebben wij bijv. een soort trouwpakketje gekregen met allerlei lieve dingen, dus bijv een zakje met hartjesnoepje, een lief boekje etc, hartjeballonen etc. Stuk voor stuk niet duur, maar bij elkaar echt leuk en duidelijk de moeite voor genomen.Dat vindt jij
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 19:13:

[...]





Ow ja, die 'bonnen'.



Zo hebben wij mensen die op onze kinderen zouden passen (waarom dat ze dachten dat wij ze op hen zouden laten passen is me een raadsel) of mijn schoonzus die mijn kind mee zou nemen naar de dierentuin.Ik heb het 4 keer gelezen voordat ik het snapte
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 april 2013 @ 19:15:

[...]





Ik heb het 4 keer gelezen voordat ik het snapte





Zieke, jengelende kinderen hier. Ik ben moe, mijn hersens werken niet meer 100%



Oh wacht, ik heb nog een bon liggen...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:36:

Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?



Dus jij zou ¤30 (15 pp) weinig vinden?

Als avondgasten?



Nee ik vind het genoeg, je moet er ook nog heen reizen en je hebt het al niet breed.

Het is toch fijn dat je erbij bent
Alle reacties Link kopieren
Geld geven is eigenlijk "not done", hoewel men er tegenwoordig vaak toe besluit of om vraagt. Kun je echt geen leuke kleinigheid verzinnen (desnoods iets ludieks, wat niet veel kost) waarmee je ze kunt verrassen? Bijvoorbeeld: een oom van mij is gék op Engelse drop, dus heb ik ooit een plant volgehangen met Engelse dropjes en hem die gegeven met een gekke kaart erbij. Hij vond het helemaal geweldig. Kostte bijna niks en over die dropplant wordt nu nog gepraat!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Geef dan in godsnaam een envelop.



Leuk voor een verjaardag maar met een bruiloft vind ik dat echt fout.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Je kunt natuurlijk wel iets creatiefs doen met de manier waarop je het geld geeft.

Zo hebben wij van onze buren een witbrood gekregen met allemaal muntjes erin. (Voor de wittebroodsweken). Wij vonden het superleuk, maar smaken verschillen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat het je vrienden zijn heb je nooit de situatie over de voedselbank met hun besproken? Hoe close zijn deze vrienden dan? Is het misschien een idee dat je het wel met die vriendin deelt en dat jullie beide als stel een bedrag in een envelopje doen? Dus jij en je vriend en zij (en haar vriend). Dan lijkt het samen al heel wat.

Is het overigens geen optie om met zn 4en naar het feest te gaan? Scheelt ook al weer een stuk in de reiskosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het juist ongemakkelijk vinden als ik van gasten een duur cadeau zou krijgen, terwijl ik weet dat ze krap zitten. ¤15 is echt prima, minder is ook goed. Als je geld geven vervelend vindt is een lekkere fles wijn, evt. in folie verpakt met wat lekkers en een mooie kaart misschien een idee? Een plant kan ook of bloemzaadjes met een verhaaltje erbij geschreven over zaaien en oogsten in een relatie? Een decoratief prul zou ik niet doen, dan voel je je als ontvanger al snel verplicht het te bewaren, ook wanneer je het afzichtelijk vindt.
mag slotje op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven