Werk & Studie alle pijlers

zelf in therapie en solliciteren bij zelfde instelling?

21-04-2013 20:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer psychologie en wil graag zelf in therapie om wat zaken uit het verleden te verwerken.

Ik ben bijna klaar en ik vroeg me af of als ik ergens in therapie zit/ben geweest of ik daar dan kan solliciteren en of dat problemen oplevert n de toekomst?

Zou raar zijn als ik mijn ziel en zaligheid blootgeef bij een psycholoog en een half jaar later (bij wijze van) worden we collega's.

Zijn hier eigenlijk ook officiele regels voor dat je daar dan niet meer mag solliciteren bijvoorbeeld?
Ik zou me er zelf niet lekker bij voelen om ergens te gaan werken waar iemand hele persoonlijke dingen van me weet.
Alle reacties Link kopieren
hahaha ben je gek? nee dat zou ik echt niet willen....!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er nooit regels over waar je mag solliciteren, alleen is de kans denk ik groot dat zij je niet zullen aannemen, ik denk dat zij zelf niet zouden willen samenwerken met iemand die tot voor kort nog cliënt was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook in therapie bij een zzp-er? Ik zou in jouw geval de grote instellingen vermijden ivm je toekomstige sollicitaties.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon bij een kleine praktijk of zelfstandig werkende psycholoog in therapie. En als díe dan een vacature heeft over een half jaar, dan ga je daar niet solliciteren... lijkt me logisch
Alle reacties Link kopieren
Je psycholoog heeft geheimhoudingsplicht en als je psycholoog de sollicitatieprocedure niet doet, komen ze daar dus nooit achter. Je hebt kans dat je je psycholoog dan tegenkomt als collega en dat een eventuele behandelrelatie vanwege 'belangenverstrengeling' het beste beëindigd kan worden.