Werk & Studie alle pijlers

zelf in therapie en solliciteren bij zelfde instelling?

21-04-2013 20:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer psychologie en wil graag zelf in therapie om wat zaken uit het verleden te verwerken.

Ik ben bijna klaar en ik vroeg me af of als ik ergens in therapie zit/ben geweest of ik daar dan kan solliciteren en of dat problemen oplevert n de toekomst?

Zou raar zijn als ik mijn ziel en zaligheid blootgeef bij een psycholoog en een half jaar later (bij wijze van) worden we collega's.

Zijn hier eigenlijk ook officiele regels voor dat je daar dan niet meer mag solliciteren bijvoorbeeld?
Ik zou me er zelf niet lekker bij voelen om ergens te gaan werken waar iemand hele persoonlijke dingen van me weet.
Alle reacties Link kopieren
hahaha ben je gek? nee dat zou ik echt niet willen....!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er nooit regels over waar je mag solliciteren, alleen is de kans denk ik groot dat zij je niet zullen aannemen, ik denk dat zij zelf niet zouden willen samenwerken met iemand die tot voor kort nog cliënt was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook in therapie bij een zzp-er? Ik zou in jouw geval de grote instellingen vermijden ivm je toekomstige sollicitaties.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon bij een kleine praktijk of zelfstandig werkende psycholoog in therapie. En als díe dan een vacature heeft over een half jaar, dan ga je daar niet solliciteren... lijkt me logisch
Alle reacties Link kopieren
Je psycholoog heeft geheimhoudingsplicht en als je psycholoog de sollicitatieprocedure niet doet, komen ze daar dus nooit achter. Je hebt kans dat je je psycholoog dan tegenkomt als collega en dat een eventuele behandelrelatie vanwege 'belangenverstrengeling' het beste beëindigd kan worden.

Maar als het verder niet heel hemelschokkende dingen zijn die je hebt te bespreken, dan lijkt me dat verder geen probleem. (En met hemelschokkend bedoel ik dat je neigingen hebt je collega's te vermoorden ofzo)
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik dat niet willen, omdat ik dan het idee zou hebben dat mijn collega alles van mij weet. Dat vind ik geen prettig idee.

Ik zou dus niet bij dezelfde instelling solliciteren, maar ergens anders, gewoon voor mijn gemoedsrust.

Daarnaast kan er inderdaad sprake zijn van belangenverstrengeling, waardoor je je therapie wellicht moet onderbreken of ergens anders vervolgen.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
Het NIP kent overigens geen expliciete regels hiervoor, voor zover ik weet.
Time spent with a cat is never wasted
quote:Susan schreef op 21 april 2013 @ 21:48:

Volgens mij zijn er nooit regels over waar je mag solliciteren, alleen is de kans denk ik groot dat zij je niet zullen aannemen, ik denk dat zij zelf niet zouden willen samenwerken met iemand die tot voor kort nog cliënt was.Dat je oud-client bent weten ze alleen als je ze dat vertelt. Lijkt me stug dat de sollicitatiecommissie de namen van sollicitanten zou checken in hun clientenadministratie (vanwege privacy).
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 22 april 2013 @ 00:32:

Dat je oud-client bent weten ze alleen als je ze dat vertelt. Lijkt me stug dat de sollicitatiecommissie de namen van sollicitanten zou checken in hun clientenadministratie (vanwege privacy).



Ze schrijft dat ze bijna afgestudeerd is, ik denk dat je dan nog wel in het systeem staat, en dat er dan heus wel iemand bij de sollicitate betrokken is bij wie jouw naam bekend voorkomt.



En in het beste geval word je aangenomen en sta je op je eerste werkdag oog in oog met je eigen psycholoog, lijkt me ook vrij ongemakkelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven