Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.

Eten

AH is zooooo vervelend soms

1. Die legitimatie controle, de AH gaat daar altijd net even te ver in.

Ben je 21 jaar en haal je een flesje wijn. Alleen losgeld bij me, want ging nog snel even de deur uit om de laatste dingen te halen.
    Zit er een meisje van waarschijnlijk 16 a 17 jaar achter de kassa en NOG wordt er naar legitimatie gevraagd ondanks dat er zo een stom bordje hangt, dat legitimatie tot 20 jaar verplicht is.

Ik begrijp best dat er bij twijfel om legitimatie gevraagd word, maar dat ik geen 15 meer ben kunnen we wel zien.

Grrrrrr en daar word je toch wel gek van.
    Haha zo dat is eruit.
    Komt het jullie bekend voor?
Log nu in om te reageren
  1. Ik had het ook onlangs. Vertelde dat ik 16 jaar geleden uit huis ging.
    Tegenpartij keek me geschokt aan: wat is er gebeurd?
    Ik: ik ging op kamers.

Hij helemaal verward, had me 26 geschat en met 10 jaar uit huis is niet heel gebruikelijk X-D

(ik ben 35)
  2. Ik zit zelf wel eens achter de kassa en vraag dus bij twijfel zeker om legitimatie. Laatst vroeg ik dit ook een jongere waarbij ik twijfelde of deze 16 was. Ik kreeg als antwoord dat hij als kok bij het Chinees restaurant naast ons werkte en dat hij echt wel ouder was dan 16.....uhm leuk maar helaas heb ik toch echt ID nodig.

Hij komt 5 minuten later terug met zijn ID en deze Chinese jongeman blijkt inderdaad een jaar of 25 te zijn. Hij mopperde nog een beetje maar toen ik aan hem vroeg hoe oud hij MIJ schatte qua leeftijd, kreeg ik 23 te horen. En dat terwijl ik 35 ben. Nu weet ik dat ik er jonger uitzie dan ik ben, vandaar dat ik deze vraag stelde aan hem. Maar het was hem wel meteen duidelijk dat het niet makkelijk was om leeftijden te schatten en dat je niet aan iemand zijn voorhoofd kan zien hoe oud iemand is.
    Het is niet erg om dood te gaan - het was tenslotte ook niet erg toen je nog niet bestond.
  3. ach... over 20 jaar lach je d'r om ;-)

Maar ik vind het goed dat er streng wordt gecontroleerd. Hoe oud de kassamedewerker is doet er natuurlijk totaal niet toe. Ik vind het heel goed dat de regels voor alcoholverkoop strenger worden.
  4. quote:
    Vinyl schreef op 04 mei 2013 @ 21:04:
    Ik had het ook onlangs. Vertelde dat ik 16 jaar geleden uit huis ging.
    Tegenpartij keek me geschokt aan: wat is er gebeurd?
    Ik: ik ging op kamers.

Hij helemaal verward, had me 26 geschat en met 10 jaar uit huis is niet heel gebruikelijk X-D

(ik ben 35)
    Heb je hem gezoend?? X-D
  5. quote:
    Lunax schreef op 04 mei 2013 @ 21:38:
    [...]

Heb je hem gezoend?? X-D

Nou....ik kan zijn foto hier uiteraard niet plakken, maar er zijn grenzen, hahaha
    X-D
  6. quote:
    Vinyl schreef op 04 mei 2013 @ 21:40:
    [...]

Nou....ik kan zijn foto hier uiteraard niet plakken, maar er zijn grenzen, hahaha
    X-D
    :rofl:
  7. quote:
    Syndicate schreef op 04 mei 2013 @ 20:24:
    Ik ben begin 30. Mij wordt nooit om Id gevraagd. Maar 's ochtends, dan moet iedereen die in mijn weg loopt of mij tijd kost gewoon dood.

Zeg maar. Dus ik was behoorlijk geïrriteerd toen dat zestienjarige breezertje toch om mijn Id vroeg. "Is het nou echt zo moeilijk?", vroeg ik haar.

"Ja ik ben heel slecht met schatten". "Dan moet je hier niet zitten", dacht ik.

Man, die angstige pupillen, "Ja maar kijk, we moeten het vragen", antwoordde ze. "Ja, ik ben duidelijk geen 20 meer".

"Ja maar ze hebben laatst gecontroleerd en toen ben ik bijna ontslagen omdat ik een fout had gemaakt".

Vooruit, achteraf kon ik er wel om lachen. Na een sigaretje natuurlijk. ;-)
    Waarschijnlijk deed ze het erom, omdat je met zo'n chagrijnige rotkop aan kwam zetten X-D
  8. Hier de reactie toen ik zei dat ik al 13 jaar een tattoo had 'maar dat kan toch helemaal niet als je zo jong bent??' En de taxichauffeur vroeg laatst of ik nog bij mijn ouders woonde, hij verwachtte blijkbaar geen twee onder één kapper met eigen hypotheek bij me. Ik ben 34. :)
  9. Ja... grrr! Toen ik of net nog 28 of net 29 was moest ik onverwachts met de trein ergens heen. Dus ik op het station bij de AH to go een pakje sigaretten halen. ID graag. Had ik dus niet bij me. Kreeg het niet mee! Ik was zoooo boos. Ik bedoel, ik word vaak iets jonger geschat dan ik ben maar een dusdanig verschil is gewoon belachelijk. Een week later bij de gewone AH waar ik dus al jaren boodschappen doe en deed werd ook ineens naar id gevraagd bij het kopen van een pakje sigaretten. Toen heb ik gevraagd of ik er nou echt zo jong uitzag. Volgens de mevrouw was ik een grensgeval. Nou bedankt maar wel vervelend.

Ik denk dat ze regelmatig van die cursussen krijgen of aan deze controles herinnert worden omdat er voor hun ook een boete op staat als ze wel verkopen aan iemand die jonger is dan de toegestane leeftijd.
  10. Het gebeurde mij laatst ook nog, een paar weken voor mijn 40e verjaardag.
  11. quote:
    quinacridonerose schreef op 04 mei 2013 @ 21:52:
    [...]

Waarschijnlijk deed ze het erom, omdat je met zo'n chagrijnige rotkop aan kwam zetten X-D
    Ah kijk, ze lacht alweer. Viel allemaal wel mee blijkbaar.
  12. quote:

Oh, ik vind je nog steeds een racistische lul hoor, als je dat bedoelt, maar dat wilde ik er eigenlijk niet weer bijslepen.
    Wel lief en schattig dat je bezorgt om me was ;-)
  13. Ik werk zelf achter de kassa bij de AH. Een fout maken wbt alcohol en tabakcontrole wordt flink aangerekend. De cassiere krijgt een officiele waarschuwing (bij 3 waarschuwingen lig je eruit), je teamleider krijgt een streepje en de winkel een boete.

De regel is dat we iedereen tot 20 jaar om hun id moeten vragen. Dus als een persoon van 19 de controle uitvoert, de cassiere geeft haar haar alcohol/tabak mee onder met mom van 'die is duidelijk geen 15' zijn we alsnog gezakt!

Ik krijg vaak boze/arrogante/beledigde mensen aan mijn kassa. Ik vraag dan altijd: hoe oud denk je dat ik ben? Dan zie je ze kijken van tsja.......

Op een gegeven moment leer je het inschatten en heb je het 9/10 x goed ingeschat. Maar het gebeurt me best nog vaak dat ik er compleet naastzit! Ons wordt opgedragen geen risico te nemen.

Ergens vind ik het ook onzin. Maar het zijn wel gewoon de regels.
  14. quote:
    quinacridonerose schreef op 04 mei 2013 @ 23:42:
    [...]

Oh, ik vind je nog steeds een racistische lul hoor, als je dat bedoelt, maar dat wilde ik er eigenlijk niet weer bijslepen.
    Wel lief en schattig dat je bezorgt om me was ;-)
    Zou ik ook vinden. Als ik jou was. Maar ik ben jou niet. Lijkt me het beste voor ons allebei.
  15. quote:
    Syndicate schreef op 05 mei 2013 @ 00:10:
    [...]

Zou ik ook vinden. Als ik jou was. Maar ik ben jou niet.

Welnee, als je mij was zou je jezelf de grootste eikel vinden in de wereld, je zou niet aan jou kunnen denken zonder steeds een hoofd te zien waar hééééél hard tegenaan geschopt word.
    Maar dat zou je niet zeggen (tenzij er specifiek naar word gevraagd) want daar zou je te beleefd voor zijn X-D
    Gelukkig maar eigenlijk dat ik best een aardig mens ben, anders zou ik nooit zo boven mezelf uitstijgen en toch weer tegen je glimlachen X-D
  16. quote:
    quinacridonerose schreef op 05 mei 2013 @ 00:25:
    [...]

Welnee, als je mij was zou je jezelf de grootste eikel vinden in de wereld, je zou niet aan jou kunnen denken zonder steeds een hoofd te zien waar hééééél hard tegenaan geschopt word.
    Maar dat zou je niet zeggen (tenzij er specifiek naar word gevraagd) want daar zou je te beleefd voor zijn X-D
    Gelukkig maar eigenlijk dat ik best een aardig mens ben, anders zou ik nooit zo boven mezelf uitstijgen en toch weer tegen je glimlachen X-D

Klopt, en alleen al daarom ben ik blij dat ik niet jou ben. Want je weet niet wie ik ben. Ik ben een poppetje en wat woordjes voor jou.

Daar kan je alles op projecteren wat je wilt. Je zou me ergens dankbaar moeten zijn. Je hebt fijn je psychodrama uit kunnen spelen, en het maakt dat je je beter voelt.

Ik zit er niet mee verder. Mensen die jou in het echt wél kennen en je traantjes moeten drogen voor je weer wat zinnigs zegt, die hebben het zwaarder.

Veel zwaarder dan dat.
  17. Herkenbaar TO, ik ben 23 maar word ook nog vaak om legitimatie gevraagd. Ik ben 1.60m en een jong gezicht.

Ik heb toevallig altijd mijn rijbewijs bij me en kan er wel om lachen hoor. Die meisjes doen ook maar hun werk. Heb zelfs weleens gehad dat ze acgteraf zei "sorry maar ik moest het vragen". Als ze het 1x bij controle fout doen zijn de rapen gaar.

En ikhoop maar dat het jonge blijft en dan later mensen die verbaasd zijn als ik zeg dat ik al 45 ben ;-)
  18. 5 REGELS OM VRIENDEN TE ZIJN MET JE EX

Vrienden zijn met je ex is lastig voor elkaar te krijgen, maar wel mogelijk. Check de gouden regels om een vriendschap op te bouwen.

Lees verder

19. quote:
    Syndicate schreef op 05 mei 2013 @ 00:30:
    [...]

Klopt, en alleen al daarom ben ik blij dat ik niet jou ben. Want je weet niet wie ik ben. Ik ben een poppetje en wat woordjes voor jou.

Daar kan je alles op projecteren wat je wilt. Je zou me ergens dankbaar moeten zijn. Je hebt fijn je psychodrama uit kunnen spelen, en het maakt dat je je beter voelt.

Ik zit er niet mee verder. Mensen die jou in het echt wél kennen en je traantjes moeten drogen voor je weer wat zinnigs zegt, die hebben het zwaarder.

Veel zwaarder dan dat.

Ik huil nooit in het bijzijn van anderen, dus dat valt wel mee.
    Maar goed, jij kent mij ook niet zullen we maar zeggen.
    Verder kun je lekker schijnheilig lopen doen, maar de rotdingen die ik tegen jou heb gezegt halen het nog niet bij wat jij tegen mij heb gezegt, dus ik kan nog wel even.
    Nou ja, als ik daar zin in zou hebben, ik gooi je maar op de negeer geloof ik, want echt iets zinnigs komt er bij jou toch niet echt uit.
  20. quote:
    quinacridonerose schreef op 05 mei 2013 @ 00:43:
    [...]

Ik huil nooit in het bijzijn van anderen, dus dat valt wel mee.
    Maar goed, jij kent mij ook niet zullen we maar zeggen.
    Verder kun je lekker schijnheilig lopen doen, maar de rotdingen die ik tegen jou heb gezegt halen het nog niet bij wat jij tegen mij heb gezegt, dus ik kan nog wel even.
    Nou ja, als ik daar zin in zou hebben, ik gooi je maar op de negeer geloof ik, want echt iets zinnigs komt er bij jou toch niet echt uit.
    En nog steeds zit je ermee hè. T'is gezegd trouwens. Voltooide tijd eindigt nooit op een t voor zeggen.
  21. quote:
    Syndicate schreef op 05 mei 2013 @ 00:45:
    [...]

En nog steeds zit je ermee hè. T'is gezegd trouwens. Voltooide tijd eindigt nooit op een t voor zeggen.

Ja natuurlijk, waarom denk jij dat je alles tegen een ander kunt zeggen zonder dat dat invloed heeft?
    Ben je nu echt verbaasd dat ik het onthouden heb, hoe dom denk je dat ik ben?
  22. Bij de albert heyn bij mij in de buurt vragen ze tegenwoordig volgens mij echt iedereen.. ook vrienden van me van 30+..
    Ik vind het zelf behoorlijk irritant, want ik heb vaak op dat korte stukje geen idkaart mee (nu dus wel, nu ik merk dat ze het telkens vragen).. maar ik denk vaak ook van.. ik heb een hele tas boodschappen, groenten, fruit.. gewoon dingen die je koopt als je zelf een huishouden hebt (dus niet alleen maar party voer en drank), ik lijk niet jong of wat dan ook.. dus de eerste keer dat ze het vroegen schrok ik ook een beetje..
    Maarja, aan de andere kant.. het went wel en ik hou m nu gewoon in de aanslag, zodat het alsnog vlot verloopt (ipv de eerste keer, dat ik mn halve tas ondersteboven moest keren om ergens een rijbewijs in te zoeken)
  23. quote:
    charimsha schreef op 05 mei 2013 @ 01:08:
    Bij de albert heyn bij mij in de buurt vragen ze tegenwoordig volgens mij echt iedereen.. ook vrienden van me van 30+..
    Ik vind het zelf behoorlijk irritant, want ik heb vaak op dat korte stukje geen idkaart mee (nu dus wel, nu ik merk dat ze het telkens vragen).. maar ik denk vaak ook van.. ik heb een hele tas boodschappen, groenten, fruit.. gewoon dingen die je koopt als je zelf een huishouden hebt (dus niet alleen maar party voer en drank), ik lijk niet jong of wat dan ook.. dus de eerste keer dat ze het vroegen schrok ik ook een beetje..
    Maarja, aan de andere kant.. het went wel en ik hou m nu gewoon in de aanslag, zodat het alsnog vlot verloopt (ipv de eerste keer, dat ik mn halve tas ondersteboven moest keren om ergens een rijbewijs in te zoeken)
    Dat weet dat kassameisje/jongen ook wel allemaal. Alleen is het dus zo'n shitgezeik als ze 1x de fout in gaan. Dus nemen ze het zekere voor het onzekere.
  24. Gezellig hier, zoek ff lekker prive uit;)

Maar even ot, jij bent 21 en legitimatie is verplicht tot 20 schrijf je in je posting.
    Wat verwacht je van diegene achter de kassa vraag ik me af. Kun je dat vertellen?
  25. quote:
    jussan1974 schreef op 05 mei 2013 @ 01:27:
    Gezellig hier, zoek ff lekker prive uit;)

Maar even ot, jij bent 21 en legitimatie is verplicht tot 20 schrijf je in je posting.
    Wat verwacht je van diegene achter de kassa vraag ik me af. Kun je dat vertellen?
    Dat de cassiere een glazen bol heeft waarin dat enorm grote verschil van wel 1 hele jaren zichtbaar is...?
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible.
  26. Jup, half jaartje geleden ofzo (was toen 31) werd ik ook nog om legitimatie gevraagd bij AH. Het druifje dat me vroeg was zelf amper 16 en werd knalrood toen ik vertelde hoe oud ik was ;-)
    The time is now
Log nu in om te reageren