Actueel
alle pijlers
Het horeca rookverbod topic.
vrijdag 28 maart 2008 om 18:26
bron: www.nu.nl
Ja, ja, ik heb op mijn werk zo nu en dan tijd het nieuws te volgen Ik vond dit wel een mooi bericht na zoveel gekrakeel over de leeglopende horeca zodra het rookverbod doorgevoerd wordt.
dinsdag 15 april 2008 om 15:12
Hahaha, dat is nu precies hoe het jarenlang is gegaan, maar dan andersom!! (eindelijk gerechtigheid )
Ik begrijp trouwens ook totaal niet waarom iemand de keuze zou willen maken om in de rook te werken. Zelfs rokers willen dat vaak niet eens.
Als jij (men) zo graag in de rook wilt werken, ga je maar thuis werken! Kun je zoveel roken als je wilt!
dinsdag 15 april 2008 om 15:15
@Compli; Post was niet aan jou gericht, was een reactie op wat jij schreef, daar zit een nuance in die jij ws niet ziet. Is heel gebruikelijk hoor, om 'je'/ 'jij' en 'jouw' in de overdrachtelijke zin te gebruiken.
En stap eens uit die slachtofferol zeg, ik jou stalken? Doe normaal.
En stap eens uit die slachtofferol zeg, ik jou stalken? Doe normaal.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
dinsdag 15 april 2008 om 18:27
volledig off-topic: compli, ppm was jullie muziek toch? ik heb in een grijs verleden nog eens gerommeld met een ppm-er maar geloof niet dat ie er nog bij zit..... maar toch sweet-memory. Heb het er geloof ik wel eens met Yas over gehad
Prada, thnx voor de tip! Weet niet of dat overal geldt, maar had een feestje in de planning maar dan idd voor rookverbod-tijd of niet. En dit geeft opening! Zeker daar locatie kroeg betreft waar eigenaar en (beperkt) personeel rookt/roken.
Prada, thnx voor de tip! Weet niet of dat overal geldt, maar had een feestje in de planning maar dan idd voor rookverbod-tijd of niet. En dit geeft opening! Zeker daar locatie kroeg betreft waar eigenaar en (beperkt) personeel rookt/roken.
dinsdag 15 april 2008 om 18:51
Yes, ze zijn goed! En 'hij' was ook goed ;) al zou ik eens na moeten denken (kijken??) in welk jaar het was... Haha, ik denk wel 22 jaar geleden of zo.... grin... ai, ik word oud!!! Maar het was jaarlijks geweldig om ze weer te zien.
Lekker! Over een paar maandjes nog minder stappen en da's goed voor mijn saldo. Of zou ik dan duurder uit zijn omdat ik meer etentjes/borrels thuis ga geven ;) ??
Verder ben ik blij dat ik me verre van deze discussie heb gehouden.
Lekker! Over een paar maandjes nog minder stappen en da's goed voor mijn saldo. Of zou ik dan duurder uit zijn omdat ik meer etentjes/borrels thuis ga geven ;) ??
Verder ben ik blij dat ik me verre van deze discussie heb gehouden.
dinsdag 15 april 2008 om 19:12
@prada/zamirah
volgens mij werkt die truck niet, het maakt namelijk niets uit bij wie je in dienst bent, elke werknemer in Nederland moet een rookvrije werkplek hebben. Tot 1 juli geldt dat niet voor de horeca, maar (goddank, ik heb astma) daarna wel, los van de vraag bij wie of welke instantie je in dienst bent.
volgens mij werkt die truck niet, het maakt namelijk niets uit bij wie je in dienst bent, elke werknemer in Nederland moet een rookvrije werkplek hebben. Tot 1 juli geldt dat niet voor de horeca, maar (goddank, ik heb astma) daarna wel, los van de vraag bij wie of welke instantie je in dienst bent.
dinsdag 15 april 2008 om 22:01
Nee.
Ach, ik snap wel enigzins wat je bedoelt hoor. Als roker kun je straks in NL nergens meer terecht, behalve in je eigen huis. Als ex-roker weet ik verdomde goed hoe vervelend dat kan zijn. Je wilt gewoon lekker een biertje drinken en daar hoort dat peukje bij. En als er dan maar één kroeg zou zijn waar dat nog mag, en waar er personeel werkt dat daar geen moeite mee heeft: waarom niet?
Maar ik denk dat daar teveel haken en ogen aan zitten. Lijkt me lastig te realiseren (wettelijk) en zorgt ook voor een soort van twee-deling zeg maar.
En het is toch werkelijk niet zo heel erg om ff naar buiten te gaan om je peukje te roken? In Zweden bijv. doen ze niet anders en is iedereen er aan gewend.
Maar eigenlijk mag jij helemaal niet zeuren hier, want je woont hier niet eens
dinsdag 15 april 2008 om 22:22
Ik woon in Londen en hier hebben we al een tijd een rookverbod....heerlijk! Als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer terug! Eindelijk kun je een keer de kroeg zonder je haar de volgende dag drie keer te moeten wassen om de geur eruit te krijgen. Voor zover ik weet, zijn de kroegen hier niet massaal leeg gelopen, dus ik juich het toe in Nederland!
dinsdag 15 april 2008 om 22:25
Ik kom echter nog wel regelmatig in Nederland. En dat zal straks wennen zijn. In oktober is er een bluesfestival waar ik al meer dan 10 jaar elk jaar trouw naartoe ga. Het is kleinschalig, in een café met een hele grote tent eraan vast. Twee podia en allemaal lokale bands waarvan ik veel bandleden goed ken. Dat zal wel even wennen worden om daar niet meer te roken. Wél dat eerste bokbiertje in je knuist, maar geen peuk in de andere. Vreemd. Gelukkig heb ik er hier inderdaad geen last van.
dinsdag 15 april 2008 om 22:29
We gaan lekker met zijn allen buiten zitten en steken een bbq aan. Heb jij geen last van de rook, hoor. Bij het uitgaan in Luzern echter kan het zijn dat je wel geconfronteerd wordt met rokers. Het kroegleven is er nog ouderwets. Hoewel er ook tenten zijn waar je niet of nauwelijks wat merkt van de rook (hele hoge plafonds en zeer goede afzuiging).
dinsdag 15 april 2008 om 22:42
Compli, bij CP hangt er een sticker op de deur met een sigaret en de tekst: 'wij blijven gastvrij'.
Er is vast een oplossing.
En het bluesfestival, komt vast goed, denk dat e.e.a zich buiten zal gaan afspelen, zonder de antirook maffia erbij.
Er is vast een oplossing.
En het bluesfestival, komt vast goed, denk dat e.e.a zich buiten zal gaan afspelen, zonder de antirook maffia erbij.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 16 april 2008 om 18:52
Op zich vind ik het wel vreemd dat in de ziekenhuizen en verpleegtehuizen de rookkamertjes verdwenen zijn. Juist wanneer je verzorging nodig hebt moet je ik weet niet hoever lopen of gereden worden om een peuk buiten te roken of een kamer ver achteraf.
In verzorgingstehuizen zijn al helemaal geen kamers meer en moeten hoogbejaarden buiten gaan roken. Dat gaat toch wel heel erg ver.
In verzorgingstehuizen zijn al helemaal geen kamers meer en moeten hoogbejaarden buiten gaan roken. Dat gaat toch wel heel erg ver.