Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...



groetjes Isa
Alle reacties Link kopieren
Komt goed! Ik kan (op 1 na, die ik ga ruilen) overal wel mijn hand tussen doen. Dank jullie wel voor jullie adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Welcome



Heb je nog een introductiedag? (rondje Oost, hangar-/BMC-bezoek, etc.)
Alle reacties Link kopieren
Er is een introductiedag, maar daar kan ik helaas niet heen. Dat is de enige dag dat ik de laatste dingen kan regelen. Op de eerste cursusdag doe je wel een rondje bmc.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat klopt. Hangar ben ik ook nooit geweest! Had ik best eens leuk gevonden. Maandag voor de tweede keer recurrent. Blijft toch spannend. Appte vanmiddag een vriendin dat falen geen optie is en een zesje niet genoeg. Toen stuurde ze terug dat ik te streng voor mezelf ben. Heb toch maar even uitgelegd dat het zo niet werkt!



Over de broek kan ik niet meepraten, want die heb ik niet. Wel al 2 jaar dezelfde rokken.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Stess, de recurrentzenuwen gaan echt nooit over. Ik bleef er ieder jaar weer tegenop zien (terwijl het een heel simpel examen is). Heb wel eens meegemaakt dat een SP die al een jaar of 30 vloog zakte en 's middags terug moest komen.



Toen de oude schorten er nog waren had ik altijd mijn rok openstaan en mijn bloes eruit want dat zag toch niemand. Helaas kan dat niet meer met die 'nieuwe' schorten.



Enne wanneer volgt het reisverslag van Steward?
Alle reacties Link kopieren
O ja!! Had een bericht voor hem open gezet op FB, zodat hij alleen maar hoefde te typen, maar dat is hij vergeten. En ik daarna ook Zal het hem straks nog een keer vragen!



Mijn rokken zitten vaak aan het eind van een vlucht hoger dan wanneer ik ze aantrek, maar dicht kunnen ze altijd. Zowel de rechte als de wijde.



Voor morgen moet ik alleen Security nog leren. Mocht je nu denken dat ik mezelf voor de gek houd dat ik al ver ben, door eerst alle leuke en makkelijke dingen te leren, dan klopt dat
Alle reacties Link kopieren
Stess,

Je kan volgens mij aanvragen om eens in een hangar te kijken. Is erg leuk om eens te zien
Alle reacties Link kopieren
Ik zag er altijd uit of ik zwanger was van een tweeling na een vlucht. Zo charmant!



Verslag ontvangen, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn 2-jarig jubileum

En tot mijn pensioen, als de KLM me wil.



Beginnen jullie al bijna?
Alle reacties Link kopieren
Hi stessen hier!



Ik heb afgelopen week weer eens gevlogen (KLM, naar Kopenhagen) en toen popten er opeens een paar vragen op. Wie weet hebben jullie daar antwoord op?



Ten eerste vroeg ik me af waarom tegenwoordig de lichten tijdens het dalen en opstijgen in de cabine gedimd worden. Hoe draagt dat precies bij aan de veiligheid? Ik kan me van vroeger niet herinneren dat ook zo ging, is dit een recente aanpassing in het veiligheidsbeleid?



En verder vroeg ik me af wat nou precies de effecten op je gezondheid zijn van vliegen? Wat gebeurt er nu precies met je lijf door de wisseling in druk? Ik las hier dat jullie 'opzwellen' klopt dat? En ben je dat dan meteen na landing weer kwijt? Komt dit door vocht vasthouden ofzo? Ik merkte tijdens een lange vlucht een tijd terug dat mijn krullen ook helemaal uitzakten. Ik begon de vlucht met krullend haar en aan het einde van de vlucht was het helemaal sluik geworden. Komt dat ook door de vlucht of was dat toeval?



Hoop dat een van jullie me kan verlichten!
Alle reacties Link kopieren
Dat de lichten gedimd worden tijdens start/landing gebeurt echt al jaren. De reden daarvoor is dat je ogen dan niet hoeven te wennen aan het donker in geval van een noodsituatie waarbij de stroom uitvalt.



Voor de effecten op je gezondheid quote ik even een willekeurige site over gezondheid en vliegen:



' De onvolledige drukregeling in het vliegtuig en de drukverschillen die tijdens het stijgen en dalen kunnen optreden, kunnen ook leiden tot zogeheten barotrauma’s, net zoals bij diepzeeduiken. Ons lichaam bevat namelijk een aantal met gas gevulde holtes (zoals de sinussen, het middenoor, enz.). Door het dalen van de luchtdruk bij het opstijgen zetten die gassen uit, bij het dalen krimpen ze. Hierdoor ontstaat een onderdruk in het middenoor of in de sinussen.

Dit fenomeen is verantwoordelijk voor het pijnlijk en suizend gevoel in de oren bij vliegtuigreizen omdat het trommelvlies door de onderdruk naar binnen wordt gezogen. Het is precies alsof het oor vol zit en men minder goed hoort. Dit komt vooral voor wanneer men verkouden is of bij een keelontsteking, maar het kan ook bij een perfect gezonde reiziger optreden.

Men kan dit proberen te voorkomen door tijdens het dalen herhaaldelijk te slikken en te kauwen met gesloten mond en dichtgeknepen neus (waardoor er lucht in het middenoor kan stromen).

Hetzelfde fenomeen kan bij verkoudheid of bij een sinusitis leiden tot stekende pijn in de neus of tussen de onderrand van de ogen.



• De drukverschillen kunnen ook verantwoordelijk zijn voor plotse tandpijn. Onder niet perfecte tandvullingen en in rotte tanden kunnen kleine luchthoudende holtes voorkomen. Tijdens het dalen kan er onderdruk ontstaan in de tand, met tandpijn tot gevolg. Tijdens het stijgen kan de tandvulling zelfs lossen of kan een door cariës aangetaste tand zelfs kapot springen omdat de lucht uitzet en niet snel genoeg kan ontsnappen.





Lage luchtvochtigheid



De zeer droge lucht in een vliegtuig kan ook leiden tot uitdroging en irritatie van de slijmvliezen van de ademhalingsorganen, en tot het indikken en ophopen van slijmen.

Omgekeerd bevat de lucht in een vliegtuig bijna geen stofdeeltjes en pollen, wat dan weer een zegen is voor astmapatiënten.



Door de intense luchtcirculatie in een vliegtuig worden eventueel aanwezige ziektekiemen echter in versneld tempo rondgestuurd, wat de kans op infecties (bvb. een verkoudheid) verhoogt.'





En je haar....de lucht is heel droog en statisch, daar houden krullen niet van.



Dat scheelt een hoop typen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste vluchtje bij mijn huidige werkgever zit erop.... Volgende week beginnen, spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier deze week meiden en heel veel succes ook! Laten jullie even weten hoe het was?
Alle reacties Link kopieren
Ben eigenlijk wel benieuwd welke trainingsvluchten jullie gaan doen...?



In ieder geval veel plezier en we lezen hier vast nog hoe het bevalt bij de club
Alle reacties Link kopieren
Papua hoe gaat het allemaal? Weet je, je ica reis al?
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen!

Het gaat super goed. Nog even volhouden en dan ben ik klaar. De stof is goed te doen.



Ik moet zeggen dat ik een beetje voorzichtig ben geworden met schrijven over mijn werk op internet, mede doordat ze zo actief zijn op internet. Zal dus ook hier niet zoveel meer schrijven....
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal~.. Ik heb onlangs gesoliciteerd bij KLM ACC als steward en wanneer precies interview gehouden wordt, nog niet bekend, maar wel laatste week van deze maand, Dus heel erg spannend!... Ik moet in Engels en Koreaans interview houden. Maar weten jullie hoe ik voor deze interview kan voorbereiden? Ik neem aan dat het toch anders zal zijn dan interview houden bij overige bedrijven.. Als jullie een tip hebben, hoor ik graag s.v.p ! ^^

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven