Gezondheid alle pijlers

Vraag over HIV test

21-06-2013 14:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Aangepaste OP om mijn vraag duidelijker te stellen*



De situatie:



Uit een onderzoek blijkt dat bij iemand de bloedwaarden zeer laag zijn. Er wordt herhaaldelijk getest en de waarden blijven dalen. Er worden allerlei onderzoeken gedaan door internist. Dit gaat meer dan een half jaar zo verder en steeds is er maar geen duidelijkheid over de oorzaak. De gezondheid verslechterd en door de afnemende weerstand treden ook andere klachten op. Het komt tot een ziekenhuisopname, en "ineens" blijkt dat er sprake is van HIV.



Is dit mogelijk? Zou er bij dergelijke klachten niet veel eerder op HIV worden getest? Is het waarschijnlijker dat deze persoon al die maanden heeft verzwegen dat er sprake is van HIV? Persoon beweert dat zelf wel aan HIV heeft gedacht en er vanuit is gegaan dat ze dit wel standaard zouden testen, maar heeft er verder volgens eigen zeggen nooit naar gevraagd. Hij heeft dus ook niet geweigerd zich te laten testen.



Ik hoop dat er mensen met medische kennis zijn die hier hun mening over willen geven.Alvast veel dank voor het meelezen en reageren.
Alle reacties Link kopieren
Hai vraagoverhiv, zover ik weet is het niet gebruikelijk om iemand op hiv te onderzoeken als iemand symptomen heeft zoals jij beschrijft. Ik ben zelf regelmatig ziek geweest en er is toen nooit op hiv geprikt, alleen op andere dingen. Artsen onderzoeken pas op hiv als daar gegronde redenen voor zijn, bijvoorbeeld bij het risico door onveilige seks of bloed contact.

Zoals anderen zeggen is hiv ook niet direct in bloed aan te tonen. Sommige ziekenhuizen houden 6 maanden aan, andere 3. Dit is misschien ook een reden waarom er nog niet meteen onderzocht is op hiv.



Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Veel meer info kan ik je er ook niet over geven, ik blijf graag anoniem hier op het forum ;) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven