Mode & Beauty alle pijlers

Welk parfum voor mijn 25ste verjaardag?

22-06-2013 22:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer met een luxe probleem hoor!



Volgende maand word ik 25 en ik wil m'n vriendinnen vragen om een donatie zodat ik een nieuw parfum kan kopen. Ik begin iets volwassener en vooral professioneler te worden en de tijd van goedkope mierzoete luchtjes die binnen een paar uur vervagen is voorbij.



Nou is smaak natuurlijk heel persoonlijk, dus ik ga natuurlijk naar een parfumerie om iets uit te zoeken t.z.t. Maar ik wilde jullie wel vragen om suggesties.



Ik zoek een luchtje wat lang blijft hangen (het liefste de hele werkdag), want ik ga overdag niet opnieuw spuiten. Maar het moet wel een beetje passend zijn voor mijn leeftijd en voor overdag. Ik dacht zelf aan Alien van Thierry Mugler, maar de parfumerie mevrouw vond dat niet helemaal iets voor mijn leeftijd.



Uiteraard snap ik het belang van het parfum zelf lekker vinden, maar ik vind het ook wel belangrijk dat het een beetje acceptabele geur is voor mijn omgeving. Ik ben namelijk bijv. ook dol op kokos, maar ik zou er nooit naar willen ruiken, omdat sommige mensen er echt niet goed van worden.



Benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Elie Saab - Le parfum



En m'n nieuwste luchtje: Gucci Guilty



L'eau d'Issey vind ik ook nog steeds heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Geuren zijn heel persoonlijk.

Uit de verkoop is wel te zien welke geuren door welke leeftijdsgroep gekocht worden.

Voor senioren, Gloria vd Bilt, 4711, L'air du temps, marroussia, Nikita. Echt van die zware walmen.



Tieners gaan voor Beckham, Bruno Banani, Christina Aquilera, guess, Beyonce.

Die zijn wat zoetig allemaal. Wel lekker.



Ik vind veel geuren bij een ander wel lekker maar bij mezelf niet.

Ik gebruik nu Casmir van Chopard, is zwaar maar ik ben wr echt gek op.
Alle reacties Link kopieren
La vie est belle van Lancome of Parisienne van YSL.



Maar parfum is inderdaad zo persoonlijk. Ik zou gewoon op zo'n proef staafje vanalles gaan spuiten en dan vooral degene die je het lekkerste vind mee naar huis nemen, de geur veranderd na een paar uur en dan kun je meteen ruiken of je hem dan nog steeds lekker vind. Zo heb ik al wat miskopen qua parfums ontlopen
Alle reacties Link kopieren
Aqua di Gio van Armani is mijn favoriet. Lekker fris en niet te zwaar, blijft ook lang hangen. Gisteravond op gedaan, op een rokerige verjaardag gezeten en alsnog ruik ik hem nu nog een beetje aan m'n polsen



Wat je zegt over kokos: misschien kan je Tiare Monoi van Yves Rocher eens proberen. Is een tropische geur met echt een heel klein zweempje kokos, blijft heel lang hangen en is ook goedkoop (+/- ¤15). Ik krijg er veel complimentjes over als ik die op heb.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
De mooiste geur vind ik Shalimar van Guerlain, de originele, dus niet L'Eau of Initial. Gebruik ik al sinds mijn twintigste en ik ben nu dubbel zo oud. Die moet je echt even proberen en dan een proefje vragen. Een geur verandert ook. Na een half uurtje ruikt ie weer heel anders en na een paar uur weer.

Met leeftijd heeft een parfum niets te maken vind ik.



Op Fragrantica kun je zoeken op geurnoot. Als je weet wat je lekker vindt in een geur, is dat wel handig. Bv wierook of amber of vanille.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favourite, Amouage Gold en Knowing van Estee Laudee
Alle reacties Link kopieren
quote:

Mijn advies: probeer ze vooral uit! Er zijn geurtjes die ik zalig vind bij een ander maar de bij mij naar tuinbonen ruiken. En ik zou een ander laten ruiken of die het eind van de dag nog ruikt.

Dat is betrouwbaarder!



Goeie tip! Helaas kan ik niet iedere dag naar de parfumerie, dus dat wordt dan een moeilijke keuze welke ik ga proberen. Is dit hoe jullie allemaal een luchtje kiezen? Ik kon vroeger echt luchtjes kopen op impuls (oeh, ruikt lekker!). Is me eigenlijk nooit tegengevallen, behalve in hoe lang het blijft zitten.



quote:Wat je zegt over kokos: misschien kan je Tiare Monoi van Yves Rocher eens proberen.



Die kan ik niet vinden! Bedoel je Monoï de Tahiti? Of is wat je bedoelt soms uit de handel genomen? Ik heb wel de Monoï de Tahiti olie, maar dat vind ik too much voor op m'n werk.



quote:Op Fragrantica kun je zoeken op geurnoot. Als je weet wat je lekker vindt in een geur, is dat wel handig. Bv wierook of amber of vanille.Heb ik gedaan, maar (even los van dat ik best veel lekker vind) dan krijg je ontzettend veel luchtjes, waarop je verder niet meer kan filteren. Echt jammer! :( Ik had graag nog op 'longetivity' willen sorteren, of tenminste filteren op (eau de) parfum, maar dat kan allemaal niet. Beetje jammer voor een database met ruim 18.000 luchtjes. :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven