Geld & Recht alle pijlers

Post belastingaangifte; nieuwsgierig

23-06-2013 22:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben netjes voor 1 april onze belastingaangifte opgestuurd, we hebben een gezamelijke aangifte gedaan.



Nu heeft man 1 week geleden een brief gehad met de voorlopige beschikking, maar ik heb niets gekregen. Geld is er ook niet gestort.



Is dat bij jullie ook wel eens voorgekomen? Het lijkt me zo raar, het is toch dezelfde aangifte. Wij hebben in de wijk de laatste maanden problemen met de postbezorging, ik begin me af te vragen of dit ook een van de verdwenen brieven is.



Als er geen duidelijk antwoord uit dit topic komt bel ik de BD morgen een even, maar ik sta altijd versteld van hoeveel ervaring er altijd is met de meest uiteenlopende dingen. En anders wacht ik nog even tot 1 juli
Is het niet zo dat als je gezamenlijk aangifte doet, je ook maar één brief krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben nog tot 1 juli. Dus een dagtekening 28, 29, 30 juni komt voor.... Heb er 3 jaar gewerkt en vanaf deze week riep ik de hele week niets anders dan: het is nog steeds geen 1 juli.



Edit: en nee, jullie hebben wel samen aangifte gedaan, maar worden als 2 personen behandelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariska76 schreef op 23 juni 2013 @ 22:13:

Is het niet zo dat als je gezamenlijk aangifte doet, je ook maar één brief krijgt?Nee, je krijgt twee aparte brieven. En ik mis dan ook een heleboel geld, dat komt allemaal op mijn naam
Dit is niet abnormaal hoor. Wij doen ook gezamenlijk aangifte, en krijgen onze aanslag ook nooit tegelijk. Gewoon nog even geduld hebben, die brief komt nog wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 23 juni 2013 @ 22:14:

Ze hebben nog tot 1 juli. Dus een dagtekening 28, 29, 30 juni komt voor.... Heb er 3 jaar gewerkt en vanaf deze week riep ik de hele week niets anders dan: het is nog steeds geen 1 juli.



Edit: en nee, jullie hebben wel samen aangifte gedaan, maar worden als 2 personen behandelt.

Ik weet dat we als twee personen behandeld worden, maar de afgelopen 6 jaar kregen we onze brieven tegelijk. En omdat er problemen met onze postbezorging hebben, ben ik even bang dat de brief verdwenen is.



Maar volgens jou worden die dingen helemaal gescheiden behandeld?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zat er een week of twee tussen
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 23 juni 2013 @ 22:16:

Dit is niet abnormaal hoor. Wij doen ook gezamenlijk aangifte, en krijgen onze aanslag ook nooit tegelijk. Gewoon nog even geduld hebben, die brief komt nog wel.Ah, jullie ook. Dan is het waarschijnlijk puur toeval dat wij onze brieven altijd tegelijk kregen.
De aangiftes worden inderdaad apart behandeld.

Wij hadden dit jaar precies hetzelfde aan de hand, bij ons zat er ruim een maand tussen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ook ruim een week.
Alle reacties Link kopieren
quote:wittegeit schreef op 23 juni 2013 @ 22:20:

De aangiftes worden inderdaad apart behandeld.

Wij hadden dit jaar precies hetzelfde aan de hand, bij ons zat er ruim een maand tussen.Tjonge! Gelukkig kan dat bij ons niet meer, de brief zal deze week wel komen. Ik zit mijn centen al te tellen
Ja, belachelijk. Man kreeg 'm een paar weken geleden en kreeg geld terug. En ik van de week en mag vet betalen, grrr...
Alle reacties Link kopieren
quote:eiland schreef op 23 juni 2013 @ 22:26:

Ja, belachelijk. Man kreeg 'm een paar weken geleden en kreeg geld terug. En ik van de week en mag vet betalen, grrr...Dat is balen zeg.
Zit bij ons altijd wat tijd tussen. En degene op wiens naam het meeste geld terug komt duurt altijd het langst..
Bij ons dan...
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 23 juni 2013 @ 22:35:

Zit bij ons altijd wat tijd tussen. En degene op wiens naam het meeste geld terug komt duurt altijd het langst..Ja, dat is bij ons ook zo. Man krijgt een lullig beetje, ik de jackpot
Wij kregen hem tegelijk, misschien dat het bij moeilijkere situaties wat langer duurt?
Alle reacties Link kopieren
ik heb m 3-4 weken geleden gekregen en vriend gisteren pas....
Alle reacties Link kopieren
De voorlopige aanslag ontvingen we half/eind mei. Wij kregen hem ook tegelijk. Geld van mij kwam ook op de datum van dagtekening, geld van hem kwam niet. 2 weken later kreeg hij een brief waarin hij zijn bankrekeningnummer moest doorgeven want dat hadden ze bij de BD niet. Raar, want we doen al 18 jaar aangifte. Vorige week maandag is pas zijn geld gestort.



En we hadden netjes op 28 maart aangifte gedaan.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sleutelbos schreef op 23 juni 2013 @ 23:03:

De voorlopige aanslag ontvingen we half/eind mei. Wij kregen hem ook tegelijk. Geld van mij kwam ook op de datum van dagtekening, geld van hem kwam niet. 2 weken later kreeg hij een brief waarin hij zijn bankrekeningnummer moest doorgeven want dat hadden ze bij de BD niet. Raar, want we doen al 18 jaar aangifte. Vorige week maandag is pas zijn geld gestort.



En we hadden netjes op 28 maart aangifte gedaan.Ja, dat hebben wij ook gehad in een ander jaar. Heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
dag Bootje,



Wij doen ook al 11 jaar samen aangifte en altijd tegelijkertijd post. Dit jaar niet. Man heeft ook vorige week post gehad, nog geen geld gestort. Ik heb ook nog geen bericht. Ik twijfelde ook al. Maar blijkbaar gebeurt het vaker.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichten! Blijkbaar zijn wij een uitzondering geweest dat wij altijd tegelijk onze beschikking kregen. We wachten rustig af
Ik kreeg de brief vorige week, het bedrag uit mijn berekening staat al bijgeschreven op mijn rekening.

Man kreeg donderdag bericht dat hij geen voorlopige aanslag krijgt; ze gaan zijn aangifte controleren (afwijkende gegevens door buitenlandse baan) en wat daaruit komt zou definitief zijn. Een dag later weer een brief met zijn voorlopige aanslag met het bedrag dat ik berekent had. Dat is toch raar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven