Mode & Beauty alle pijlers

Beste conditioners zonder sulfaat & siliconen

27-06-2013 11:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens drukte ga ik dit weekend pas beginnen aan de curly girl method maar ik ben nog steeds opzoek naar goede conditioners zonder sulfaat en siliconen!?



Ik ga een kijkje nemen bij de tuinen want hoorde best wat verhalen over 'yes to carrots' en bij de bodyshop hebben ze blijkbaar ook wat! Maar zijn er nog meer echte aanraders?

Ik hoop echt op een mooie ipv pluizende krullenbos
Alle reacties Link kopieren
Bij de tuinen hebbennze ook rosemary shampoo, deze is ook zonder sulfaat en gebruik ik voor mijn dochter.

Verder heb ik deze week bij de toko sulfaatvrije shampoo gekocht, erg goed ook!

Ik ben nu niet thuis dus ik weet de naam even niet, kom ik laer even op terug.
Inecto cocosconditioner (Action, drogisten)

De Tuinen eigen merk cocosconditioner (en ik geloof alle andere varianten van het eigen merk conditioner ook).
Alle reacties Link kopieren
Van de shampoo is er natuurlijk ook conditioner
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Syoss. Een van hun lijnen is zonder siliconen, parabenen en paraffines (lees ik nu op de site). Sorry, hoe het zit met sulfaten weet ik niet...



(Maw, je hebt hier dus niks aan, sorry. )
Alle reacties Link kopieren
fruity passion van fructis. Heerlijk als zware conditioner.
Alle reacties Link kopieren
Dit staat nu op mijn lijstje om te gaan kopen:

Alles komt in principe van http://www.hairfairforum.be/viewtopic.php?f=9&t=1526 dus het zou siliconen en sulfaten vrij moeten zijn.

Wat betreft alcohol en mineralen etc snap ik er niet heel erg veel nog van, want dat kan blijkbaar ook weer schadelijk zijn?

Ik zie mezelf al voor 30euro aan spullen kopen en de helft uiteindelijk weer weg kunnen doen.... -_-

maargoed, dit staat er nu dus op:



Eenmalige herstelshampoo: derlon excellence verstevigende shampoo

Wasconditioner: l'oreal elvive volume collageen verstevigende shampoo

Zware conditioner: Garnier fructies Oil repair of Fruit Passion. Eventueel pak ik de loreal elvive keratine glad of nutrigloss voor lang haar (haarmasker) aangezien het nu 2 voor 6 euro is bij de kruidvat alleen heb ik dan was en zware conditioner van het zelfde merk is dat erg?



En als leave in: Yes to carrots van de tuinen





Ik wil alleen nog een goede gel...



Nou kecheng kecheng of hoe je dat ook schrijft (mijn geld gaar rollen)
quote:boobooxx schreef op 27 juni 2013 @ 14:21:

Dit staat nu op mijn lijstje om te gaan kopen:

Alles komt in principe van http://www.hairfairforum.be/viewtopic.php?f=9&t=1526 dus het zou siliconen en sulfaten vrij moeten zijn.

Wat betreft alcohol en mineralen etc snap ik er niet heel erg veel nog van, want dat kan blijkbaar ook weer schadelijk zijn?

Ik zie mezelf al voor 30euro aan spullen kopen en de helft uiteindelijk weer weg kunnen doen.... -_-

maargoed, dit staat er nu dus op:



Eenmalige herstelshampoo: derlon excellence verstevigende shampoo

Wasconditioner: l'oreal elvive volume collageen verstevigende shampoo je moet de conditioner hebben, niet de shampoo.

Zware conditioner: Garnier fructies Oil repair of Fruit Passion. Eventueel pak ik de loreal elvive keratine glad of nutrigloss voor lang haar (haarmasker) aangezien het nu 2 voor 6 euro is bij de kruidvat alleen heb ik dan was en zware conditioner van het zelfde merk is dat erg? nee



En als leave in: Yes to carrots van de tuinen

je jan je wasconditioner ook als leave-in gebruiken, scheelt weer geld





Ik wil alleen nog een goede gel...



Nou kecheng kecheng of hoe je dat ook schrijft (mijn geld gaar rollen)



Ik zou in de winkel maar eerst even heel goed naar de ingredientenlijsten kijken, want bijv. Fructis heeft er nu wel dimethiconen in gestopt en maskers zitten meestal bomvol siliconen. Ik zou eigenlijk niks van je lijst aanraden.



Ik zou gewoon die tuinen shampoo waar Mavis het over had en de conditioners die ik noemde kopen en dan ben je voor 10/15 euro klaar. Wasconditioner (Aloe Vera bijv.) bij de Action voor 1,50 euro.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb inderdaad even gekeken garnier laat ik staan.



Maar die loreal elvive volume collageen conditioner & keratine glad kunnen in principe toch wel? is nu 2 voor 6 dus dat scheelt ook een hoop en dan koop ik alleen nog die eenmalige shampoo nou dat kan ook goedkoop (Derlon of kruidvat eigen huismerk) en een gel.... Doe ik het dan verkeerd denk je ja?
Alle reacties Link kopieren
Die van Mavis staat niet op die lange lijst en is wel sulfaatvrij maar waarschijnlijk niet siliconen...
De ingrediëntenlijst checken achterop het product.

Siliconen eindigen op -cone, -conen, -xane of -conol.

Sulfaten zijn SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en SLES (Sodium Laureth Sulfate).
Alle reacties Link kopieren
quote:Luthien71 schreef op 27 juni 2013 @ 15:38:

De ingrediëntenlijst checken achterop het product.

Siliconen eindigen op -cone, -conen, -xane of -conol.

Sulfaten zijn SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en SLES (Sodium Laureth Sulfate).



Is dat het enige waar je op moet letten? Geen mineralen en of alchol verder?



Ennnnnn PEG 12 dimeticone mag dat nu wel of niet? Want Peg is uitwasbaar oid dacht ik
Alle reacties Link kopieren
Sowieso al bedankt he!
quote:boobooxx schreef op 27 juni 2013 @ 15:47:

[...]





Is dat het enige waar je op moet letten? Geen mineralen en of alchol verder?



Ennnnnn PEG 12 dimeticone mag dat nu wel of niet? Want Peg is uitwasbaar oid dacht ikDas een goeie! Van de mineralen en alcohol weet ik niet sorry. Wilde je alvast op weg helpen met de siliconen en de sulfaten!
Cocos conditioner van de Tuinen;



Dit product is vrij van SLS, parabenen, kleurstoffen en minerale oliën. pH - huidneutraal.



Ingrediënten (INCI):

Aqua

Behenoyl PG-Trimonium Chloride

Cetyl Alcohol

Simmondsia Chinensis Seed Oil

Panthenol

Hydrolyzed Wheat Protein

Polyglyceryl-3 Methylglucose Distearate

PEG-15 Cocopolyamine

Phenoxyethanol

Ethylhexylglycerin

Parfum

Hexylene Glycol

Coumarin



De alcohol die er in zit is niet schadelijk zoals andere, uitdrogende alcoholbestanddelen. Deze alcohol is vettig.



Wat ik hierboven plaatste, geldt ook voor de shampoo die Mavis adviseerde. Beiden zijn zonder siliconen. Ik gebruik zelf Weleda babyshampoo.



Peg is idd uitwasbaar, ik heb de Garnier daarom ook hier staan, maar m'n krullen worden er toch echt minder van...

Van Elvive e.d. kan ik nauwelijks ingredientenlijsten vinden, dus durf ik weinig over te zeggen. Kijk naar de ingredienten achterop voordat je het koopt.
quote:boobooxx schreef op 27 juni 2013 @ 15:29:

Die van Mavis staat niet op die lange lijst en is wel sulfaatvrij maar waarschijnlijk niet siliconen...Ik ken die lijsten ook, maar veel klopt al niet meer en er zijn nog heel wat andere conditioners en shampoos die prima kunnen en daar niet opstaan.
Heb je de Ever Pure lijn van L'oreal al bekeken?

Ik gebruik deze omdat ik waarschijnlijk overgevoelig ben voor sulfaten (SLS) enzo in shampoo. heerlijke shampoo.
Je kunt beter slechte slechte alcohols vermijden. Die zijn nog slechter voor je haar dan siliconen. Ik heb tot nu toe nog geen conditioner gevonden die helemaal veilig is. Bestel ze online uit Amerika maar dat kost een hoop geld.
Pure lijn van Loreal is alles behalve puur. Heb de ingriedienten gecheckt en zit zo veel troep in.



Misschien is het allemaal niet erg voor Europees haar, maar ik ben half surinaams en heb krullen/kroeshaar.
Helpt dat nou echt die Elvive Keratine Glad? Ik bedoel krijg je echt die lokken van de tv?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven