Mode & Beauty alle pijlers

Birkentock gizeh of madrid?

01-07-2013 19:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger een hele tijd de zwarte gizeh birkenstocks gehad en in combinatie met mijn brede voeten vond ik dit heerlijke slippers!

Nu wil ik nieuwe bestellen (en via internet vandaar de vraag...) zijn de madrid qua pasvorm etc hetzelfde en lopen deze ook net zo lekker?

Mij lijkt dat ene bandje dat je om je voet hebt juist een beetje sloffen maar ik vind ze denk ik toch net wat 'charmanter' en minder lomp
En wie weet hoe deze zitten??

http://3.bp.blogspot.com/ ... 00/Birkenstock_Piazza.jpg
quote:boobooxx schreef op 01 juli 2013 @ 19:26:

En wie weet hoe deze zitten??

http://3.bp.blogspot.com/ ... 00/Birkenstock_Piazza.jpg

Deze vind ik leuk, de madrid vind ik niet leuk.

De gizeh vind ik juist afkleden voor een brede voet omdat het bandje over de voet hoger op de voet zit. De madrid vind ik breder maken.

Is misschien een vooroordeel omdat mijn moeder vroeger altijd zulk soort slippers droeg, dus voor mijn gevoel ouderwets zijn
Ik heb ze allebei maar ik vind de Gizeh beter lopen. Blijft gewoon beter aan je voet. De Madrid heeft alleen dat ene bandje dat vrij laag over de voet loopt, dus je moet de slipper met je tenen vasthouden anders ga je 'klepperen'. Vroeger had je houten slippers met een bandje ter hoogte van de teenaanzet, die noemden wij ook 'kleppers'. Ik kan met die Madrid ook geen trappen lopen.

De Piazza heb ik niet omdat ik daarbij hetzelfde vond als bij de Madrid.

Birkenstocks zijn er in 2 breedtematen, meen ik. Normal en schmall. Daar zit dus wel verschil tussen. Kan je niet eerst in een winkel gaan uitvogelen welke je beter vindt zitten?
Ik vind ze vreselijk lopen, maar goed, als ik ze zou moeten kopen dan is dit misschien wel een leuk model. Dan heb je niet dat geslof, en als je een jeans erover draagt, wel dat kleine deel bij de tenen.

Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb de Piazza gehad maar wist niet hoe snel ik ze weer op MP moest zetten. Kon er echt niet op lopen, ze klepperen en soms verloor ik er gewoon een. Ik begin dus ook niet aan de Madrid.

Dus maar weer de vertrouwde Gizeh.. Heerlijk!

Ken trouwens ook genoeg mensen die er wel graag op lopen, dus mijn mening zegt ook weer niet zoveel.

Heb ook brede voeten en ik vind het model daarin geen verschil maken.
Birkenstock heeft twee breedte maten: je kan ze herkennen door een gekleurd voetje op de zool (smal) of een voetje met alleen de lijnen (breed).

Ik heb beide modellen birkenstocks en doordat ik van beiden de smalle pasvorm heb genomen, zitten ze prima.
Ik heb alle variaties (van de 3 soorten die jij noemt tenminste), en ik vind de Piazza juist het fijnst! Bij mij blijven ze goed zitten, ik kan er uren op lopen. Dat kan ik ook met de Gizeh (die hebben me goed gesteund tijdens 4 weken backpacken ), met de Madrid niet: die klepperen te veel en vallen inderdaad uit.

Wat ik wel heb met de Piazza's, en met de andere modellen niet, is dat ik er elk jaar weer even aan moet wennen. Maar na 2 dagen rondlopen is dat voorbij.

Ik heb van alle modellen de smalle variant, ik heb zelf een normale voetbreedte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven