Geld & Recht alle pijlers

Aangifte vermissing identiteitskaart kind

27-06-2013 14:56 35 berichten
De verhouding tussen ex en mij is klote. Overleg is niet mogelijk.

Vorig jaar ging ex met dochter naar buitenland en nam identiteitskaart mee. Logisch. Daarna was hij echter verdwenen, maar ex beweerde dat deze echt niet bij hem lag. Ik geloofde hem niet, omdat hij altijd heel erg aandrong op dat ding, er wel meer verdween en alles doet om mij een hak te zetten. Nu had ik eindelijk tijd en geld om aangifte van vermissing te doen, dus dat deed ik. Niet. Want toen de agente vroeg waar dat ding dan lag en ik eerlijk aantwoordde dat ik dacht dat hij nog bij ex lag, kon dat opeens niet. Nee, want dan doe je valse aangifte. Ik kon wel, volgens agente, een paspoort aanvragen en die dan zelf houden en zo kijken of ex id-kaart daadwerkelijk heeft, wanneer hij op vakantie gaat. Niet dus, want om een paspoort aan te vragen, heb je alle identiteitskaarten in bezit te overleggen. Terug naar het politiebureau. Nee, nog steeds weigering. De politie gaat niet tussen echtsgeschillen zitten en toen sugerreerde een agente ook nog dat ik loog, omdat ik 1x het woord vermissing in de mond nam, en dat zei ik net niet. Met andere woorden, ik heb helemaal geen identiteiskaart voor dochter, ex heeft er misschien 1, maar misschien ook wel niet. Maar, omdat ik zo achterlijk was om eerlijk te zijn, mag ik nu mijn ex gaan vertellen dat ik geen id kan leveren. En dat wordt een feestje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 28 juni 2013 @ 19:23:

[...]



Ik zeg ook niet 24 uur later maar binnen 24 uur en zoals ik al zei,de politie mag jou niet zomaar naar je id vragen, daar zitten regels aan vast, en dat is altijd zo geweest.

Zoals ik schreef, moest ik het direct laten zien. Ik mocht het helemaal niet later laten zien. Mijn voorstel om het op te halen, werd afgewezen. Ik weet dus ook niks van een regel dat je binnen 24 uur naar het bureau mag komen om het alsnog te tonen. Ik weet alleen dat je verplicht bent om een ID te tonen als een bevoegde partij er om vraagt, anders ben je strafbaar.

Maar goed, het gaat hier om wat anders, dus laat maar verder.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:MarijeMarije schreef op 28 juni 2013 @ 18:40:

Hebben jullie allebei gezag shala? Ik heb van de week een kaart aangevraagd en de 1e keer kon ik terug omdat mijn man er niet bij was. En zoon had al een ID-kaart, dus het was omwisselen. En hij is 6 en de 1e keer moest man ook mee (5 jaar terug).

In die tijd hoefden kinderen nog niet perse een eigen identiteitskaart te hebben tot een bepaalde leeftijd. Tot die tijd schreef je ze gewoon bij in je paspoort en dat was het. Tegen de tijd dat ze zelf een ID moesten hebben was dat omdat ze of die leeftijdsgrens hadden bereikt en/of de regels waren veranderd. Volgens mij kregen mijn kinderen voor het eerst een eigen identiteitskaart toen ze 14 werden. Ik moest wel mee maar naar hun vader is niet gevraagd. Dat zal nu ook een jaar of vijf, zes geleden zijn geweest.

Ik kan dus niet zeggen dat ik er een vraag over kreeg en toen heb gezegd dat hij geen gezag zou hebben. Hij kwam helemaal niet ter sprake.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Je moet je ID op eerste vordering kunnen laten zien. Als de verbalisant aanbiedt om het op het buro te laten zien dan is dat een gunst. Het is geen wettelijke regel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was ook zijn id kwijt geraakt , of gestolen kan ook. Het is gebeurd onderweg van zijn werk naar huis. Hij moest het melden hier bij het stadsdeelkantoor. Bij elkaar 85 euro voor id plus boete.



In jou geval is je man het laatst met je dochter weg geweest plus id mee. Dus zijn probleem volgens mij. Maar ja bewijzen is moeilijk dat is triest
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 27 juni 2013 @ 18:06:

[...]



Mijn zoon had een keer zijn ID kwijt gemaakt. Moesten we ook aangifte van doen. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat we 'bij' moesten betalen voor een nieuwe bij de gemeente maar het zou zo maar kunnen.Ik vind het eigenlijk ver gaan, stel je portemonnee word gestolen, pasjes kwijt. En jou kost het een godsvermogen.. Ik was ongeveer 63 euro kwijt voor het aanvragen van een nieuw pasje + vermissingskosten/diefslag. Leuk zeg.. Je word zelf beboet vanwege het feit dat je gerold word.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomaat3 schreef op 27 juni 2013 @ 15:43:

Hm ik was mijn paspoort kwijt dus heb 2 weken geleden een nieuwe aangevraagd, maar ik hoefde juist niet meer naar het politiebureau om aangifte te doen. Ik moest bij het aanvragen van het nieuwe paspoort op het gemeentehuis een formulier invullen dat ik het oude kwijt was. Daar stond ook de vraag op of je een vermoeden had bij wie het identiteitsbewijs op dit moment was, en ruimte om van diegene de contactgegevens in te vullen.

Het kan dat dit per gemeente verschilt, maar misschien even checken of dat bij jou niet ook zo gaat tegenwoordig?



edit: dit bedoel ik: Klik Maar is dus niet overal zo..Beetje oude site, van 3 jaar geleden dus veel plekken staan er nog niet op, wij ook niet
Ik moest ook aangifte doen en pas betalen bij het ophalen van het pasje, aangifte doen kost dus niks. Ik moest aangifte doen zodat het bij interpol in het systeem kwam te staan en mensen geen gebruik van mijn oude id-kaart konden maken, aldus de agenten.



Ik ben ongeveer 200 euro kwijt voor vervanging van mijn portemonnee met inhoud. En er zat niet eens geld in!
Alle reacties Link kopieren
quote:happiness-- schreef op 30 juni 2013 @ 13:57:

[...]





Ik vind het eigenlijk ver gaan, stel je portemonnee word gestolen, pasjes kwijt. En jou kost het een godsvermogen.. Ik was ongeveer 63 euro kwijt voor het aanvragen van een nieuw pasje + vermissingskosten/diefslag. Leuk zeg.. Je word zelf beboet vanwege het feit dat je gerold word.Ik dacht dat het enkel gold, dat bijbetalen, als je de ID zelf hebt kwijt gemaakt en niet als het van je gestolen is? Wel zuur dan zeg. Jij wordt bestolen en dan draai je niet alleen zelf voor de kosten van vervanging op maar nog een boete ook omdat je bestolen bent?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 30 juni 2013 @ 14:07:

Ik moest ook aangifte doen en pas betalen bij het ophalen van het pasje, aangifte doen kost dus niks. Nee, aangifte doen kost niks maar je moet wel een nieuwe ID en die kost wel wat.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 27 juni 2013 @ 15:39:

Hoe oud is je kind? Vanaf 12 jaar geldt toch een identiteitsplicht en moet het ID toch daar zijn waar je kind is?14 jaar Louba
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven