Mode & Beauty alle pijlers

Slapen, wat doe je met je lange haar?

08-07-2013 11:16 65 berichten
De vraag in de titel zegt het al, wat doe je met je haar als je gaat slapen? Zet je het vast, en hoe dan? Of laat je het los over je kussen?



En nog eentje wat vindt je bedpartner van het lange haar in zijn/haar gezicht?



Ik ben benieuwd naar jullie ideeën, want ik ben niet meer zo thuis in het lange haar. Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik een poging deed mijn haar te laten groeien.



Dank voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe zit jullie haar dan de volgende dag na zo'n vlecht/knot/staart? Of dragen jullie het overdag ook vast?



Altijd los, hele lap haar boven m'n hoofd uitgestrooid, partner en ik hebben er zo geen last van. Nooit over nagedacht het vast te doen, maar ik heb dan ook nog nooit gehoord van zelf/partner liggen op je haar en niet meer kunnen omdraaien
Alle reacties Link kopieren
Ik prop het met losse plukken omhoog boven op m'n hoofd. Anders zit het me in de weg en zo behoud ik langer de krullen.

Mijn partner ligt anders idd wel eens op mijn haar, of ikzelf.
De volgende dag valt het gewoon weer normaal, lichte slag, zeker na het opdrogen van mijn haar.



Ga ik met los haar naar bed dan is het echt een veldslag de volgende ochtend om het normaal door te kunnen borstelen. Ik heb erg dik haar, met een zeer leuke kruin, die nooit wil doen wat ik wil, lichte slag en dat zorgt voor erg vele klitten in m.n. mijn nekgebied. Niet fijn.



Vandaar dus direct het vlechten na het douchen 's avonds, met natte haren naar bed, volgende dag borstelen en op laten drogen. Dan valt het normaal en heb ik ook niet zo'n rare kruin..
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolademelk schreef op 08 juli 2013 @ 12:03:

Mydwryl, waarom heb je het gevoel dat je punten sneller slijten en je haar vet is?Als ik het 's ochtends uit de vlecht haal, dan kan je er vanaf glibberen. Al heb ik het 's daags tevoren gewassen. Met los haar heb ik daar geen last van. Ik dacht eerst altijd dat ik de vlecht misschien te strak had zitten, maar ook een losse vlecht mocht niet baten. Geen idee waar het aan ligt, eigenlijk.



Dat de punten slijten ligt misschien aan de rekkers die ik erin stop.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Alle reacties Link kopieren
Liever los (is ook beter), maar met erg warm weer wil ik het nog wel eens in een hoge knot doen, anders krijg ik zo'n warme nek.
Liever elitair dan een pauper!
toen ik nog lang haar had: los.. wel vervelend als er iemand ( je parnter ) op gaat liggen
In een losse knot. Als ik die in doe als m'n haar nog half vochtig is van het wassen, dan heb ik de dag erna er mooie krullen in zitten. Anders staat het alle kanten op. Ik doe er na het wassen wat Biosilk olie in en kam het door. 's Ochtends schud ik het alleen maar los en dan zit het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog te lui om er overdag een vlecht of knot in te maken. Laat staan 's nachts.
óu sont les neiges d'antan

In een knot bovenop mijn hoofd. Volgens mij is dat ook juist beter dacht ik? Maar goed, mijn haar is erg lang en het ligt anders ook echt in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Knot boven mn hoofd. Ik kreeg puistjes in mn gezicht omdat ik het los had en dus lekker veel haarspul snachts in mn gezicht kreeg.
Alle reacties Link kopieren
In een vlecht. Leg hem wel naast mijn kussen, want met een stiekje onder mijn rug voel ik me net een prinses op de erwt.



Overdag helaas vaak ook in een vlecht. Wel zo praktisch. Mijn haar is los trouwens alleen mooi als ik het net geborsteld heb. En om het nu ieder half uur te gaan kammen......
Ik heb mijn lange haren los, ik slaap op mijn zij en als ik wil omdraaien graai ik mijn haar bij elkaar, houd het vast en drapeer het aan de andere kant van mijn hoofd. Daarnaast zit het regelmatig vast onder mijn oksel, mijn vriend en andere vreemde plaatsen.. Erg omslachtig dus ik denk dat ik eens een knot ga proberen. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Altijd haar op zolder, dus in hoge knoedel bovenop mijn hoofd. Anders lig ik er op en kan ik niet goed draaien wat super irri is.



s Morgens weer los, wassen of nat maken en fohnen en zo. Met dit mooie weer knot goed alternatief of vlecht.
Alle reacties Link kopieren
Los en tijdens hete zomernachten in een hoge knot.
Alle reacties Link kopieren
quote:jagten schreef op 08 juli 2013 @ 11:34:

Iedere avond knip ik het af.Efficiënt.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven