Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Haha Gifgroen ik zie nu pas je avatar Ik ga toevallig vanavond sushi eten!!!



Alle nieuwelingen (ben ik zelf ook nog) welkom! Gezellig hoor!



Han als je een 2 tosti's eet zijn dat dan 2 of 4 boterhammen? Puur nieuwsgierigheid hoor want vind je lijstje sowieso heel erg netjes!



Xapple je lijstje ziet er al vele malen beter uit vind ik



Amor ik hou absoluut niet van de optimel en light meuk al moet ik bekennen dat ik heel af en toe ook een glas rivella of zoiets neem maar dat is altijd buitenshuis want ik haal het niet. Volvette yoghurt is niets mis mee en kan je echt niet van aankomen mits je gewoon een normale hoeveelheid neemt. Wist je dat het aantal kcal niet eens zoveel verschilt van volvette en magere? Is echt te overzien en veel volwaardiger!



Wat ontzettend vervelend voor je Redrose! Ben je daardoor ook een beetje bang geworden om te eten? Als ik heel eerlijk ben vind ik het meer een dieetlijstje dan een aankomlijstje



Noctua wow wat een heerlijke en mooie lijstjes heb je! Ik zou ze zo willen overnemen Heb je receptjes van die speltpannenkoekjes en die kwarkbroodjes? Klinkt erg goed! Jij hoefde zeker niet te werken vandaag dat je knoflookyoghurt in de ochtend at Maar hoe moet ik dat zien, at je die spinazie en ei zo los? Best apart zo voor het ontbijt.



Gisteren:

O: kiwi, beschuit met roomboter en muisjes (nog altijd kraamvisite)

L: 1 bh met baba anoush, worteltjes, komkommer, ei, dressing, sinaasappel, yoghurt met lijnzaad en agavesiroop

T: 2 speltcrackers met tartex, bak aardbeien

A: Japanse roerbakgroentes met surimi en amandelen

T: geitenyoghurt met diksap

T 2 speltcrackers met geitensmeerkaas en tomaat
Alle reacties Link kopieren
Als er zoveel nieuwe volgen, ga ik dat ook doen! Lees stiekem ook al een tijdje mee!



Ik heb klein beetje overgewicht en wil hier graag vanaf. Dit doe ik door meer te sporten (opbouwen met hardlopen en 30 days shred), en natuurlijk met zo'n gezond mogelijke voeding. Ik ben een echte emotie eter.. en op die momenten vind ik alles lekker.



Vandaag zal dit mijn lijstje zijn ('s avonds is de planning)



O: all bran met halfvolle melk

T: banaan

L: twee koolhydraatarme boterhammen met leverpastei

T: bakje druiven, twee volkoren knackebrod met 30+ kaas

D: twee lapjes varkensvlees met groente

T: meloen



Qua drinken drink ik zoveel mogelijk water en ter afwisseling suikervrije ranja of cristal clear. zoals jullie wellicht kunnen zien let ik op m'n koolhydraatinname. Ik wissel koolhydraatarme boterhammen af met volkoren boterhammen. En 's avonds probeer ik de ene keer de koolhydraten (zoals rijst/pasta/aardappelen) te laten staan en de andere keer met mate te pakken.
mona87 wijzigde dit bericht op 15-07-2013 17:40
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer goed m'n best gedaan ! Niet heel moeilijk met dit warme weer gelukkig.



Ochtend: 2 crackers 1x smeerkaas 20+ 1x vruchtenhagel, 2 koppen groene thee.

Tussendoor: 500ml water

Middag: bakje yoghurt, beetje kellogs, 1 pistolet met jam.

Tussendoor: druiven, watermeloen (samen in 1 schaaltje)

500 ml water

Avond: rode bietjes, aardappels, stukje vis.

vanavond nog een kop thee



Ik heb jammer genoeg last van spastische darmen.. en ik denk dat yoghurt een flinke boosdoener is soms. Echt balen want ik vind het wel lekker, maar heb nu best wel weer buikpijn toch maar geen yoghurt meer denk ik.



En heeft iemand misschien een tip voor variatie op crackers of een ander lekker ontbijtproduct?
@ girli: dank voor je welkom! Ik heb momenteel vakantie, vandaar dat ik het aandurfde :-). De spinazie heb ik kort gebakken zodat het wel nog knapperig was. Daarna in een kom gedaan, ei erin gebroken en 10 minuten in de oven zodat het ei stolde. Is een recept van Amber Albarda, evenals de pannenkoekjes. Ik ben helemaal fan van haar, heb nog nooit zoveel recpeten uit een boek gekookt! :-D. De kwarkbroodjes komen uit het hardloperskookboek. Zie hier de recepten:



De pannenkoekjes. Recept is voor 16 kleintjes.

80 ml melk (amandel, maar gebruik zelf soja)

250 gr rauwe courgette

3 eieren

Mespunt zeezout

3 eetlepels ahorn of agavesiroop

Flinke theelepel kaneelpoeder

Optioneel: 1/4 e theelepel piment

180 boekweitbloem (zelf spelt gebruikt)

3 theelepels bakpoeder



Alle ingredienten mixen in de blender tot het vloeibaar is. 3 of 4 kleine hoopjes in de pan gieten en ongeveer 2 minuten aan elke kant bakken. Lekker met t extra ahornsiroop eroverheen.



Kwarkbroodjes (5 stuks)

1,5 dl magere kwark

1 ei

50 gram gemengde noten of zaden.

2 eetlepel zaden

50 gr gedroogde vruchten

150 gr bloem (zelf speltbloem gebruikt)

2 el honing

1 tl kaneel

1 geprakte banaan of 1 appel in kleine stukjes gesneden

1 tl bakpoeder.



Meng alles totdat het deeg niet heel kleverig meer is. Bak ongeveer 15-20 minuten op 180 graden. Ik heb wat noten en zaden betreft gebruikt wat ik in huis had. Alles kan iig :-).



Girli, smaakt geitenyoghurt sterk? Ik heb het idee dat het sterk de smaak van geitenkaas heeft maar heb het nooit geprobeerd. Ik kan me erg vergissen natuurlijk. Ben benieuwd! Geniet van de sushi vanavond!



Mona, namens een mede-nieuweling ook welkom! Leuk dat je aan het opbouwen bent met hardlopen. Binnenkort ga ik daar ook weer mee starten, na bijna 4 maanden een heupblessure te hebben gehad door het hardlopen. Hoe ben je aan het opbouwen?

Merk je momenteel dat het minderen van koolhydraten je helpt bij het afvallen? Misschien handig om tussendoor ook wat meer groenten te eten, rauwkost bij de lunch bijvoorbeeld?
Xappie: weleens havermout geprobeerd? Hartstikke lekker bij het ontbijt. En het vult goed :-). Je kunt het koken in melk, sojamelk, wat je maar lekker vind. Met stroop of honing is het heerlijk.



Crackers met kaas en komkommer zijn erg lekker, of met pindakaas of honing.
Alle reacties Link kopieren
@noctua, ik ben begonnen met start2run met Evy. Ben heel benieuwd! Wat betreft koolhydraten beperken. Ik merk dat als ik minder koolhydraten eet, ik minder trek heb. Dus in dat opzicht zou het moeten gaan helpen met afvallen. Wat je zegt over extra groente/rauwkost heb je helemaal gelijk in. Met m'n werk ben ik veel onderweg (thuiszorg) en soms heb ik cliënten snel achter elkaar en moet ik dus snelsnel (soms in de auto) eten. Heel onhandig. Ik ben er wel iets op aan het bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad weleens havermout geprobeerd maar dat lust ik echt niet.. Zal morgen eens pindakaas op m'n crakcers smeren. Pindakaas vind ik echt heel lekker maar is dat niet te vet?
Alle reacties Link kopieren
@girlwirlie, dat zijn dan 4 sneden.

Nu ik alles zo opschrijf vind ik zelf dat ik best veel eet. Gebruik nu ook de eetmeter en toch wel veel calorien; vooral vandaag.



O: 2 sneden brood met halvarine, kaas en smeerkaas, beker melk

L: 2 tosti's met glas limonade

T: water, bakje vanillevla, 1 biscuitje, 1 rijstewafel met worst

D: rodebietenstamppot met gehakt; gebakken banaan

T: grote bak kersen, water
Welkom aan alle nieuwe schrijvers op dit topic!



girliwirlie, voor sushi! Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe geitenyoghurt smaakt. Enig idee of je daar wel tegen kan als je niet tegen gewone yoghurt kan?



nil.nequit.amor, ik vind je lijstje er prima uitzien, dat zou ik zelf ook kunnen eten op een dag. Behalve de optimel dan; dat vind ik gewoon niet lekker.. Milde biologische halfvolle yoghurt van Arla vond ik heel lekker en heeft ook niet teveel calorieën (64 per 100 gram).



noctua, leuk dat je ook zelf brood bakt! Weet jij of je zelf ook brood met een lichtere of fijnere structuur kunt maken? Zelfgemaakt is bij mij altijd best zwaar.. Ik maak trouwens heel lui no-knead bread (niet kneden maar wel heel lang rijzen).



xapple, hou je van rijstwafels of popcornwafels?



Ik had vandaag:

O: 2 sneetjes zelfgebakken speltbrood met nutella

T: schaaltje aardbeien

L: 2 dubbele boterhammen met zuivelspread pesto en tomaat

T: 2 wilde perziken

T: voor het sporten een gekookt ei

D: chili con carne met zilvervliesrijst uit de vriezer



Sport: ruim een uur volgens schema.
Alle reacties Link kopieren
Ja ! Die ga ik morgen halen Goed idee, dankje
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt ongeveer mijn eetlijstje:



O: 2 sneden brood met halvarine en gekookt ei, thee

L: grote kom yoghurt met muesli

T: grote bak aardbeien, 2 rijstewafels met roomkaas

D: pasta met kip, spekjes, tomatensaus en spinazie

T: misschien waterijsje of zo
Alle reacties Link kopieren
Wow nog meer nieuwelingen! Welkom



Lijkt mij lastig Mona een emotie-eter. Hoe pak je dat nu voor jezelf aan wanneer je een moeilijk moment hebt? Is dat koolhydraatarme vanwege het afvallen?



Xapple: geen honger met dit lijstje? Je zou ook eventueel soja yoghurt kunnen proberen maar daar moet je wel van houden. Verder zijn rijstwafels inderdaad een prima alternatief maar ik zelf vind ze veel te licht en totaal niet vullend. Zelf vind ik speltcrackers heerlijk, voedzaam en erg gezond. Je koopt ze bij de reformwinkel. Pindakaas is inderdaad wel vet maar het zijn de gezonde vetten die je absoluut nodig hebt. Velen maken de fout zodra ze willen afvallen om vetten meteen te gaan schrappen uit hun menu waardoor ze veel tragere ontlasting kunnen krijgen. Zolang jij de gezonde vetten met mate eet zoals bijv. van pindakaas (amadelpasta van de reform is ook een aanrader!) is er echt niets aan de hand, sterker nog, ik denk dat je er juist heel verstandig aan doet juist als je wilt afvallen!



Noctua: Dat dacht ik al dat die pannenkoekjes van Amber waren (althans, het recept dan ). Bedankt voor het plaatsen en die kwarkbroodjes oh nom nom nom...lijken mij heerlijk!



Han: Ik vind je lijstjes behoorlijk netjes hoor, ook met 4 sneden brood. Het zit m meer in die cornetto of koekjes die je beter kan laten staan en een tosti ook op een magere manier maken i.p.v. met veel boter en kaas bijvoorbeeld.



Gifgroen en Noctura: Geitenyoghurt vind ik niet zo enorm sterk smaken. Ik heb ook weleens geitenmelk gehad en die kreeg ik echt niet door mijn keel...echt een geitensmaak zeg maar maar die yoghurt vind ik erg lekker! Ik weet niet zeker of je de yoghurt wel kan eten als je een koemelk allergie hebt maar ik weet wel dat geitenmelk/kaas veel makkelijker te verdragen is omdat het heel licht verteerbaar is.



Gisteren:

O: Kiwi, beschuit met roomboter en muisjes (yup weer kraamvisite)

L: 2 speltcrackers 1 met baba anoush en 1 met tartex, tomaat, komkommer met edelgistvlokken, appel

T: 6 surimisticks, wat worteltjes met hummus, 2 pruimen

A: Sushi en nog vissalade met garnalen, zalm etc. en 2 rivella

T: geitenyoghurt met lijnzaad, amandelen, appel en agavesiroop

T: 2 speltcrackers met geitenkaas en baba anoush
Alle reacties Link kopieren
Zo, na drie dagen een weekend weg met ongezond eten en snoep weer aan het werk en in het gareel! :D



O: havermout casio

T: zak worteltjes

L: 2 bb met filet american, rauwkostsalade met gekookt ei en 1 broodje met brie en boter

T: appel

D: gnocchi met spinazie en tomaat
Alle reacties Link kopieren
@girliwirlie: ik ga sojayoghurt proberen.. Ik had vandaag weer zo'n pijn in m'n buik.. Ik denk echt dat het door de yoghurt komt dus ik ga het gewoon proberen.



Ochtend: 1 cracker 20+ smeerkaas, glas water

Tussendoor: necatarine, 750ml water

Middag: cracker met vruchtenhagel, 2bb 1x pindakaas, 1x eiersalade, kop groene thee

Tussendoor: 4 aardbeien, bakje watermeloen, kop groene thee

Avond: witlof schotel met gehakt, spekjes, kaas-achtige saus, aardappelschijfjes. Ik heb best een flink bord genomen want het was zoo lekker !!



Mijn ontbijt was erg weinig, maar ging vroeg hardlopen ivm de warmte dus nam alleen een cracker. Na het hardlopen had ik het zo warm en had zoveel water gedronken dat ik die nectarine er al met moeite in kreeg.. Ga voortaan savonds hardlopen want dit beviel me niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik zie hier echt dingen voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord! Baba ganoush? Raspatat? Wel inspirerend zo!



Ik heb me vandaag gewaagd aan de overnight oats! Was erg lekker, alleen nog wel iets te zuur, dus heb er wat honing in gedaan. Vandaag cacao nibs gekocht, die waren gisteren op. Die ga ik morgen door de overnight oats doen.

Ik hoop dat ik weer snel afgekickt ben van de suikers, was afgelopen week zo moe en mn huid is drama. Ik heb vandaag wel voor het eerst geen buikpijn gehad op het werk :-)

Merken jullie veel verschil aan jullie lichaam als je gezond eet?



Vandaag:



O: Overnight oats (magere yoghurt, havermout, eetlepel lijnzaad, bosvruchten, kokosrasp, honing)

T: Banaan, cracker filet americain

L: 1 zuurdesembroodje ei, 1 zuurdesembroodje kaas en rauwkost

T: Appel, 125 gr halfvolle kwark, handje paranoten

D: Groentecurry met naanbrood (idee gepikt van hier ;))

T: Bij de thee een half reepje chocolade (raw cacao van de natuurwinkel) nu al zin in!
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had nog wat gebakken banaan gemaakt. ZOmeteen een waterijsje als we een filmpje pakken.
O: Glas jus d'orange en overnight oats van vanille sojamelk en havermout met een handje rozijnen. Prima te doen met alleen melk. Nu alleen nog eraan denken de amandelmelk te gebruiken..

T: heel veel kersen

L: dubbele boterham appelstroop en dubbele boterham tonijnsalade

T: wilde perzik

D: soep van courgette, prei, zoete aardappel, ui, water, bouillonblokjes en na het blenderen een lepel gerookte zalmblokjes erin.
Alle reacties Link kopieren
Girliewirie, klopt ik heb lange tijd een angst gehad om buikpijn te krijgen en had ook een beter gevoel als ik niet teveel at met alleen maar gezonde voedingsstoffen. Hierdoor ben ik een aantal kilo's afgevallen en heb ik vervolgens weer moeten leren meer te eten. Vetten en suikers verdraag ik nog moeilijk, maar het gaat de betere kant op!



Nil. ik merkte ook veel verschil aan mijn lichaam toen ik gezonder ben gaan eten. Meer energie en uithoudingsvermogen!



Gisteren:



O: zadenbeschuit met appelstroop

L: groene smoothie: spinazie, bleekselderij, munt, ananas, appel en komkommer. daarna kom magere kwark met muesli

T: glas limonade

D: Salade met champignons, feta en een marrokaanse schijf van de AH.

T: 4 Stukjes pure chocola, handje noten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip voor waar je goedkoop een zak hazelnoten kan kopen? De notenboer? De natuurwinkel? De appie heeft alleen een mix met amandelen, ook lekker, maar klein bakje en duur.
AH heeft bij de bakproducten ook hazelnoten maar waarschijnlijk nog steeds duur. Turkse winkel of de markt geprobeerd?
Casiokid: de natuurwinkel verkoopt idd zakjes hazelnoten, maar of het goedkoop is? Dat valt tegen. Jammer genoeg zijn hazelnoten nergens goedkoop . In de herfst kun je ze wel zelf gaan rapen! :-). Bij de notenboer zou ik ze niet kopen, casio. Vaak zijn ze daar gebrand.



Nil: sinds ik gezond eet voel ik me ook veel energieker en st ik vaak te stuiteren van de energie. Ik ben veel actiever geworden en veel minder snel vermoeid! Ook is mijn buik een stuk platter. Fijne bijkomstigheid :-).



Xapple: ik hoop dat de sojayoghurt een goede vervanger voor je is! Ik zou wel opletten op de ingredienten als ik jou was. Vruchtenyoghurt van alpro zit nog best wat aan toevoegingen in.



Mijn lijstje van gister:

O: fruitsalade van bramen, nectarine en kiwi. Courgette-pannenkoekjes met ahornsiroop, zwarte koffie, groene smoothie.

L: restje pannenkoekjes, klein restantje rijst met adukibonen van het avondeten, 150 gr wortelen.

T: frambozen, aalbessen, stuk jonge kaas, stuk cheddar, bleekselderijstengel met pindakaas (ik had me een trek!)

D: lasagne gemaakt van aubergine en zelfgemaakte pastasaus met parmezaanse kaas/mozzarella.

T: aardbeien met slagroom.



Beetje een erg kazig dagje vandaag.. Had kennelijk zin in vet. Letten jullie erg op de hoeveelheid kaas die jullie eten? Ik vind het vaak zo lastig om te laten staan want vind het heerlijk! Ik was bij een biologisch marktje geweest vandaag en wilde het hele kaasstandje wel leegkopen maar heb me beperkt tot 2 soorten .
Alle reacties Link kopieren
Noctua, ik ben ook gek op kaas! Vooral mozzarella, feta, geitenkaas, brie.. Lekker slecht! Ik eet bijna nooit kaas op brood, alleen maar door de salade of door de pasta en dan geniet ik er extra van :-)

Wat is je recept van de courgette-pannenkoekjes?



Mijn lijstje van vandaag:



O: Overnight oats, dit keer met cacao nibs, lekker!

T: Appel, cracker filet americain

L: Quinoa salade met gegrilde groenten en een gekookt ei

T: Bakje halfvolle kwark, handje paranoten

D: Spaghetti met anjovis

T: Blokje pure chocolade met nibs bij de thee
Noem mij maar Nil!
Nil: ik heb dat receptje de 15e geplaatst! Misschien kun je even omhoog scrollen :-) mijn ipad vindt kopieëren schijnbaar erg lastig, grr. Kaas is toch niet slecht? Als je maar niet kilo's ervan weg eet op een dag . Lekker lijstje! Lekker he, rauwe chocolade? Die goji/orange van love choc vind ik heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook echt van kaas en dan met name geitenkaas! Tegen gesmolten kaas kan ik helaas niet, maar dat compenseer ik dan weer met geitenkaas. Waar het kan, neem ik dan ook altijd een geitenkaas-salade als hoofdgerecht:)



Gisteren:



O/L: Havermout met magere kwark, appel en peer

T: Appel, glas cola

D: Couscous met gewokte groenten

T: Appel en ananas met magere yoghurt, muesli en noten

daarna nog 2 stukjes pure chocolade



Vanwege een fotoshoot die toch wel erg lang duurde de hele middag niets gegeten. Jammer! Maar vervolgens heb ik s'avonds nog wat extra yoghurt genomen.
Alle reacties Link kopieren
Xapple: wat verevelend van die buikklachten. Ik denk dat sojayoghurt al veel milder is maar let inderdaad wel goed op de ingrediënten want zoals Noctua al schrijft kunne er nog behoorlijk wat toevoegingen inzitten die niet zo goed zijn zoals bijv. suiker.



Amor: Ken je raspatat niet? Is patat maar dan op basis van aardappelpoeder en dat geeft een heel erg fijne, knapperige structuur en de frietjes zijn ook donkerder en intenser van smaak. Ik vind het echt heerlijk en volgens mij kun je het nu zelfs ook in de supermarkt sinds kort kopen van Aviko dacht ik? Ik heb ze zelf nooit geprobeerd trouwens die van de supermarkt dus weet niet of dat te vergelijken is met die van de snackbar. Oh en baba anoush (die g was een typefout) is een aubergine-spread, beetje humus achtig en ik vind het echt heerlijk!



Wat vervelend Redrose maar moet je nu nog aankomen dan want je lijstjes zij zo klein en mager om op aan te komen vind ik. Ik zelf zou er zelfs op afvallen maar ieder lichaam is natuurlijk weer anders.



Noctua: Ik vind kaas erg lekker maar heb geen moeite om er vanaf te blijven. Ik ben wel echt fan, net zoals redrose, van geitenkaas en mozzarella bijvoorbeeld vind ik een veel te saaie kaas dan heb ik liever feta o.i.d.



Gisteren:

O:2 pruimen en 3 speltcrackers 1 met geitenkaas, 1 met komkommerspread en 1 met tartex

L: tomaat, komkommer, 4 speltcrackers met geitenkaas, groentenspread, tartex en baba anoush, diksap en een appel

T: aardbeien en geitenyoghurt, lijnzaad en agavesiroop

A: salade nicoise zonder aardappelen

T:geitenyoghurt met crèmehoning en aardbeien

T: 2 speltcrackers met kokosboter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven