ervaringen met ex meenemen in nieuwe relatie

26-07-2013 14:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,



Ik zit een beetje met een probleem en hoop dat jullie misschien tips hebben.

Vorig jaar is het uitgegaan met mijn toenmalige vriend. Het was een jongen met twee gezichten. Hij leek heel verliefd op mij, maar bleek naast mij een totaal ander leven te leiden. Hij is 3 maanden lang vreemd gegaan in het begin van onze relatie met een vriendin. Daarnaast had hij veel stiekeme contact met vrouwen (ik denk ook dat hij vaker vreemd is gegaan), deed criminele dingen, etc. Het was echt afschuwelijk. De relatie is door zijn ontrouw dan ook stuk gelopen, ook al was ik wel heel erg verliefd.



Nu, een jaar later, heb ik een geweldige jongen leren kennen. Hij is alles wat ik zoek in mijn man: lief, knap, slim, grappig en betrouwbaar. In elk geval zo een type vind ik het wel. Maar toch kan ik het vreemdgaan van mijn ex niet vergeten. Ik ben bang dat ook mijn huidige vriend vreemd zal gaan of in elk geval stiekeme dingen gaat doen. Dit omdat mijn vorige vriend dit ook deed en ik pas veel later achter dingen kwam. Ik voelde mij toen zo dom dat ik de signalen niet zag! Mijn huidige vriend heeft een aantal vriendinnen. Die had hij natuurlijk al voordat hij mij leerde kennen. Het zijn hele knappe meiden, maar hij heeft er nog nooit iets mee gedaan en zij hebben ook allemaal een vriend. Toch vind ik het heel moeilijk als hij met hen whatsapp't of iets dergelijks. Met één vriendin gaat hij wel eens samen de honden uitlaten (heeft hij nog niet gedaan sinds hij met mij heeft, maar zal vast nog wel eens gebeuren). Zij woont namelijk in de buurt en dan gaan ze samen in t bos lopen. Zij heeft een vriend en is mega aardig. Ze zei bijvoorbeeld ook tegen hem dat ze mij een heel lief en knap meisje vindt. Maja dan word ik toch een beetje jaloers. Juist omdat zij zo knap en lief is. Dan snap ik niet helemaal dat hij daar alleen vrienden mee kan zijn...



Gisteren kregen we een beetje ruzie hierover. Hij gaf aan dat hij nooit vreemd zou gaan bij mij en niet voor niets met mij heeft. `Als ik iets met andere vrouwen zou willen doen, zou ik geen relatie met jou willen. Jij bent mijn vriendin en ik hoef niks anders´ zei hij.



Ik vind het heel jammer dat ik gisteren toch jaloers werd. Ik wil namelijk lief voor hem zijn omdat hij onwijs lief voor mij is. Hebben jullie misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet zo jaloers ben? En wat is jullie kijk op deze situatie?



Bedankt voor het lezen in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon genieten samen met hem, je eigen dingen blijven doen en hem vertrouwen. Mocht er iets mis zijn, dan merk je het gauw genoeg. Niet zo piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Gezien het feit dat je in je vorige relatie bedonderd bent is het wel begrijpelijk dat je jaloers wordt en hier en daar toch wantrouwend bent, maar jouw nieuwe vriend is niet jouw ex. Je kan je vriend niet verantwoordelijk houden voor de daden van jouw ex.



Je projecteert nu je eigen onzekerheid op hem en dat is niet eerlijk tegenover hem toch. Geniet van jullie samen zijn, en als hij in de loop der tijd heeft laten zien dat jij idd gewoon de enige bent zoals hij nu al tegen je zegt dan zul je zien dan ben je minder snel jaloers.



Maar anderzijds vind ik dat je vriend ook wel een heel klein beetje rekening met jou mag houden en je gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Gezien jou ervaringen met je vorige vriend is het heel begrijpelijk dat je zo denkt Wertje. Dat hoef je jezelf niet te verwijten.



Probleem is dat je hem nu in een hokje zet waar hij waarschijnlijk helemaal niet thuis hoort.



Gelukkig weet je dat zelf ook wel en heb je donders goed in de gaten dat het in je hoofd zit. Het enige wat je tegen jezelf moet zeggen is dat die nare ervaring moet slijten. Dat kan wel een tijdje duren. Maar maak je niet druk, het is volkomen logisch dat je dit gevoel nog even hebt. Je vertrouwen heeft immers een enorme tik gehad door je ex.
Ik snap best dat je je zo voelt en je vriend kan zeker rekening met je houden, maar hij kan natuurlijk niet aan de gang blijven. Ooit zal je dat vertrouwen terug moeten vinden en je moeten gaan realiseren dat hij een andere man dan je ex-vriend is.



Je kunt namelijk zelfs je vriend van je af gaan duwen door je jaloerse en onzekere gedrag en als hij dan afstand neemt omdat hij vindt dat je zeurt wordt je pas echt onzeker en zo gaat het van kwaad tot erger. Probeer dit te voorkomen door het gevoel nu al halt te roepen als je het op voelt komen borrelen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Ik vind het fijn om ze te lezen en alles een beetje te relativeren. Ik weet ook dat jullie gelijk hebben. Het is ook gewoon sneu voor mijn vriend inderdaad.



Wat ik me nog wel afvraag. Wat zouden jullie ervan vinden als je net een nieuwe relatie hebt en je vriend heeft allemaal knappe vriendinnen die hij spreekt via whatsapp en wel eens ziet? Zouden jullie daar wel eens problemen mee hebben?



Ik heb namelijk ook wel een paar vrienden maar ik vind deze niet aantrekkelijk. Mijn vriend vindt zijn vriendinnen wel aantrekkelijk (ik had hier zelf naar gevraagd..), maar zegt dat hij ze alleen ziet als vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Als dit vriendinnen zijn die tot zijn vriendenkring behoren zou ik gewoon een keer met hem meegaan. Dan leer je die meiden ook kennen en dan zal je zien dan is je jaloezie een stuk minder. Daarnaast dat jouw vriend hen aantrekkelijk vindt, wil niet zeggen dat het visa versa is toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:wertje schreef op 26 juli 2013 @ 14:37:

Dankjewel voor jullie reacties. Ik vind het fijn om ze te lezen en alles een beetje te relativeren. Ik weet ook dat jullie gelijk hebben. Het is ook gewoon sneu voor mijn vriend inderdaad.



Wat ik me nog wel afvraag. Wat zouden jullie ervan vinden als je net een nieuwe relatie hebt en je vriend heeft allemaal knappe vriendinnen die hij spreekt via whatsapp en wel eens ziet? Zouden jullie daar wel eens problemen mee hebben?



Ik heb namelijk ook wel een paar vrienden maar ik vind deze niet aantrekkelijk. Mijn vriend vindt zijn vriendinnen wel aantrekkelijk (ik had hier zelf naar gevraagd..), maar zegt dat hij ze alleen ziet als vriendinnen.Mijn broer is een heel aantrekkelijke man. Toch zie ik hem als broer, niets meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:wertje schreef op 26 juli 2013 @ 14:37:

Ik heb namelijk ook wel een paar vrienden maar ik vind deze niet aantrekkelijk. Mijn vriend vindt zijn vriendinnen wel aantrekkelijk (ik had hier zelf naar gevraagd..), maar zegt dat hij ze alleen ziet als vriendinnen.

Die opmerking dat hij zijn vriendinnen ook aantrekkelijk vind kan ik wel begrijpen. In het algemeen zijn vrouwen voor mannen al snel aantrekkelijk. Andersom is dat vaker niet- dan wel het geval.



Maar dat wil niet zeggen dat hij daar een relatie of een erotische flirt mee aan gaat. Dat moet je echt niet steeds denken. Immers er zullen altijd andere vrouwen zijn. Als je je daar druk om blijft maken heb je geen leven meer.

Vertrouwen moeten jullie elkaar gunnen. Immers jij, als aantrekkelijke vrouw, zou ook net zo goed wat kunnen gaan ondernemen. Maar wie zegt dat jij dat wil en/of doet?



Vertrouwen over en weer.

Wantrouwen geeft ruzie en vervelende opmerkingen over- en weer. En vaak het begin van het einde van een relatie.
Ik had hier in het begin van mijn relatie ook een beetje last van, voor ongeveer dezelfde redenen als jij. Kazman had een meisje waar hij regelmatig mee sms-te. Zij had ook een vriend, maar hij was (lang voor mij) wel een tijdje heel verliefd op haar geweest. Ik vond dat niet makkelijk, ook gezien mijn verleden, en ben daar eerlijk in geweest.



'Lief, ik vind het belachelijk van mezelf want ik twijfel rationeel niet aan jouw gevoelens voor mij, maar ex zat ook altijd te smsen met 'een vriendin' en daar woont hij nu mee samen. Ik heb even tijd nodig om ook echt te voelen dat het klopt en dat smsen met een andere vrouw niet bedreigend is'.



Kazman bood toen aan dat ik altijd zijn smsjes mocht lezen. Daar had ik helemaal geen behoefte aan, maar puur het feit dat hij het prima vond en dat hij net wat vaker zei wat er in de smsjes stond 'Corine heeft een nieuwe baan', hielp mij om heel snel over deze gevoelens heen te komen.
Alle reacties Link kopieren
kijk uit meid. Mijn ex had dit dus ook, andersom. Hij is in zijn verleden twee keer bedonderd net als jij dus bedonderd bent. Hij was naar mij toe heel jaloers. Hij heeft nooit gedaan wat hier tegen jou wordt gezegd. Als je er last van hebt, kun je het het beste op een neutrale manier uiten naar hem toe, zo van ik voel me er weer even rot door. Dan weet hij dat jij er even mee zit, logisch vanwege jouw verleden en als jouw vriend om je geeft heeft hij hier wel begrip voor.



Maar ga het vooral niet uiten in de vorm van echt wantrouwen of zelfs beschuldigend. Wat dat is dus killing voor die ander, geloof me, ik WAS die ander. Daar ga je aan onderdoor, het steeds wantrouwend worden aangekeken terwijl je niks fout doet. Ik heb zo vaak tegen hem gezegd: andere mannen zijn er altijd, en als ik WIL dan kan ik hoe dan ook vreemd gaan. Maar dat doe ik niet, niet iedereen is hetzelfde. Maar hij bleef maar doorgaan. Ergens zwaar triest voor hem ook, zo getekend te zijn door zijn ervaringen dat hij echt in wantrouwen is gaan leven. Ik had hem zo ontzettend gegund dat hij juist door onze relatie er weer in was gaan vertrouwen. Want ik zou zoiets gewoon never nooit in mijn hoofd halen!



Bij ons was het dus echt het begin van het einde van onze relatie. Op dit moment is het helemaal fout en beladen, mede hierdoor gingen we steeds slechter communiceren. Er is slechts nog een glimpje over van wat zo mooi begon. Laat het niet zover komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2013 @ 14:40:

Als dit vriendinnen zijn die tot zijn vriendenkring behoren zou ik gewoon een keer met hem meegaan. Dan leer je die meiden ook kennen en dan zal je zien dan is je jaloezie een stuk minder. Daarnaast dat jouw vriend hen aantrekkelijk vindt, wil niet zeggen dat het visa versa is toch?Ik heb zijn vriendinnen allemaal al eens ontmoet. Hij nam mij mee naar een barbecue waar zij ook waren. Die meiden zeiden ook gewoon dat ze ons een leuk stel vonden. Ik moet me inderdaad minder druk maken en het los laten. Het ligt ook aan mijn eigen onzekerheid en wil hem absoluut niet van me af duwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ivlas schreef op 26 juli 2013 @ 14:57:

kijk uit meid. Mijn ex had dit dus ook, andersom. Hij is in zijn verleden twee keer bedonderd net als jij dus bedonderd bent. Hij was naar mij toe heel jaloers. Hij heeft nooit gedaan wat hier tegen jou wordt gezegd. Als je er last van hebt, kun je het het beste op een neutrale manier uiten naar hem toe, zo van ik voel me er weer even rot door. Dan weet hij dat jij er even mee zit, logisch vanwege jouw verleden en als jouw vriend om je geeft heeft hij hier wel begrip voor.



Maar ga het vooral niet uiten in de vorm van echt wantrouwen of zelfs beschuldigend. Wat dat is dus killing voor die ander, geloof me, ik WAS die ander. Daar ga je aan onderdoor, het steeds wantrouwend worden aangekeken terwijl je niks fout doet. Ik heb zo vaak tegen hem gezegd: andere mannen zijn er altijd, en als ik WIL dan kan ik hoe dan ook vreemd gaan. Maar dat doe ik niet, niet iedereen is hetzelfde. Maar hij bleef maar doorgaan. Ergens zwaar triest voor hem ook, zo getekend te zijn door zijn ervaringen dat hij echt in wantrouwen is gaan leven. Ik had hem zo ontzettend gegund dat hij juist door onze relatie er weer in was gaan vertrouwen. Want ik zou zoiets gewoon never nooit in mijn hoofd halen!



Bij ons was het dus echt het begin van het einde van onze relatie. Op dit moment is het helemaal fout en beladen, mede hierdoor gingen we steeds slechter communiceren. Er is slechts nog een glimpje over van wat zo mooi begon. Laat het niet zover komen!Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring. Hier heb ik echt iets aan. Ik vind het heel vervelend voor je dat je ex zo deed. Zo wil ik ook echt niet zijn! Het zit wel in mijn hoofd, maar ik wil het niet meer naar hem uiten. Anders ga ik inderdaad hem de schuld geven van de daden van mijn ex...
Alle reacties Link kopieren
quote:wertje schreef op 26 juli 2013 @ 14:59:

[...]



Die meiden zeiden ook gewoon dat ze ons een leuk stel vonden. En nu moet jij dat ook nog even geloven dan komt het helemaal goed
Alle reacties Link kopieren
Hoi, nog even als toevoeging....



Ik ben voor zover ik weet nooit bedonderd maar herken je gevoelens wel een beetje hoor. Ik denk dat die onzekerheid ook gewoon bij elke nieuwe relatie hoort, logisch want je kent elkaar nog niet zo lang en je bent beschermend over degene waar je van houdt. Maar hou het voor jezelf en geef het de tijd, als het echte vriendinnen zijn dan zullen ze ook interesse tonen in jou en je uitnodigen en dan ontspan je vast vanzelf wel op den duur.
Lorem Ipsum
Ik denk dus dat het niet erg is om het te uiten, zolang je het maar bij jezelf houdt. Dus niet 'wat moet je toch met al die meiden' en dat soort vragen, maar gewoon 'sorry, ik werk eraan, ik weet dat het aan mij ligt, maar ik ben echt hard bezig om dit te veranderen. Vind je het erg om daar een beetje rekening mee te houden?' Volgens mij is daar niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een gevoel van onzekerheid en wantrouwen vanwege je vorige relatie. Alleen moet je goed onthouden dat elke jongen anders is. En dat je huidige vriend totaal anders is dan je ex. Je kan erover praten met je vriend. Maar probeer om hem te vertrouwen stap voor stap en je vorige relatie achter te laten. Je moet er gewoon voor gaan en niet zo jaloers worden en doen. Als je je ervaringen teveel in je huidige relatie steekt kan het zo zijn dat die ervaringen je relatie zal kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven