Relatie met een vriend met kinderen

26-07-2013 13:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb sinds 2,5 jaar een relatie met een geweldige lieve man die heel veel voor mij overheeft helaas heeft hij een relatie gehad voor mij waar 2 kinderen uit zijn geboren. nu zijn de kinderen heel lief hoor en ik kan goed met ze. maar het probleem is dat je er gratis een ex bij krijgt. en laat die laatste nou steeds een stress factor zijn.



hier iemand graag commentaar mag leveren over hoe het hier zou gaan. en de kinderen...die geven antwoorden die ook nog niet eens kloppen



zijn er meer stiefmoeders die hier last van hebben en hoe voelen jullie er bij dat je vriend zwart word gepraat?
quote:lenthe27 schreef op 26 juli 2013 @ 13:37:

[...]





Deze opmerking lees ik vaker maar ik snap dat nooit zo goed. Je weet toch niet hoe vaak de kinderen bij TO en haar vriend zijn?



Mijn man heeft een zoontje uit een eerdere relatie en samen hebben we nog twee kinderen. Zijn zoon is de helft van de tijd bij ons, mijn man werkt fulltime en ik ben het meeste thuis bij de kinderen. Het is dan toch logisch dat ik mij met de opvoeding van zijn zoon bemoei? Hij woont (gedeeltelijk) bij ons en ik voed onze dochters toch ook op?



Dat de kinderen al een moeder hebben daar ben ik het helemaal mee eens. De eigen ouders zijn en blijven voor het kind het belangrijkst maar je helemaal niet bemoeien met de opvoeding is volgens mij de andere kant.Grappig dat je dit aankaart want ik heb me dit ook vaak afgevraagd. Uiteraard bemoei je je wel met de opvoeding van zijn kinderen als ze in jullie huis komen, want dat is ook jouw huis en als volwassene bepaal jij (samen met je partner) de huisregels en niet de kinderen. Dan kun je niet steeds wachten totdat hij ingrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer er niet op hoor maar als er dan vervolgens zulke dingen word gezegd per mail (tegen vriend) jeuken mijn handen



ik denk dat de reactie van olivia maar het beste is negeren
Hoe weet je wat de kinderen thuis tegen hun moeder zeggen?



Ik vind het overigens ook een rare manier van schrijven : Helaas heeft hij een relatie gehad "..



als je iemand wilt daten die geen relatie heeft gehad moet je misschien in een andere leeftijdsgroep zoeken.



Kinderen hebben het vaak moeilijk met een scheiding. En dat kan jaren duren. Ook kan het zijn dat ze na de scheiding heel makkelijk waren en dat ze pas lastig gaan doen als er een nieuwe partner om de hoek komt kijken.



Dat is normaal gedrag en hoort erbij. Negatieve aandacht is voor kinderen óók aandacht. Dus zeuren en jokken is een manier om veel aandacht van mama en pappa te krijgen. En ook al ben jij al 2,5 de partner van de vader toch ben jij degene waar ze zich tegen gaan afzetten.



Wat doe jij trouwens op haar facebook? Dat ga je toch niet opzoeken? Wat een ergernis over dingen die je kunt negeren. Hoe oud ben je eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
omdat de moeder dit aangeeft!



natuurlijk hebben ze het moeilijk is logisch maar daarom zijn sommige dingen erg vervelend om te horen



en de leeftijd doet hierbij niet toe.
quote:ladyb84 schreef op 26 juli 2013 @ 13:48:

[...]





Helaas heeft hij een relatie gehad voor mij. (en daar zijn 2 kinderen uit geboren) klinkt het nu wat liefdevoller?



overigens is stiefmoeder een term hoor! ze noemen bij gewoon bij naam en geen stiefmoeder.



boeregijt zulk iets kan wel 5 jaar duren .



lenthe27 bedankt voor je reactie ik bemoei me niet met de opvoeding hoor.



maar even voor de duidelijkheid de kinderen vertellen dingen over hier wat niet waar is! bijv. dan ze geen drinken krijgen, dat vader altijd boos op ze is, dat ik boos op ze ben, thius vertellen ze dat ze niet naar vader willen want daar is niks aan hier is echter niks te merken kortom allemaal negativiteit.



daar vind ik moeilijk mee om te gaan! en vraag ik de ´stiefmoeders´ op dit forum hoe zij hier mee om gaan



Die kinderen zijn loyaal naar hun moeder, dat zijn kinderen vrijwel altijd. Moeder praat negatief over jullie en de kinderen proberen haar tevreden te stellen, ook als het helemaal niet waar is. Die kinderen zitten nu al in een enorme spagaat, want mama gaat er vanuit dat het bij papa vervelend is en dat is het blijkbaar niet, maar ze kunnen nu niet zeggen dat het bij papa best leuk is.

Maak het niet nog moeilijker voor die kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Reisa dat gevoel had ik dus ook al dat ze in een loyaliteitsconflict zitten



ik bedankt jullie voor je reactie´s
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2013 @ 13:27:

"helaas heeft hij een relatie gehad voor mij waar 2 kinderen uit zijn geboren."





Klinkt ook echt heel liefdevol dit.Ik mis de kotssmiley.
quote:ladyb84 schreef op 26 juli 2013 @ 14:30:

omdat de moeder dit aangeeft!



natuurlijk hebben ze het moeilijk is logisch maar daarom zijn sommige dingen erg vervelend om te horen



en de leeftijd doet hierbij niet toe.Zij stookt toch? Dus waarom zou je dat geloven? Laat je niet opnaaien.
Hoe oud zijn de kinderen? Ik vermoed dat ze nog onder de 10 zijn.



Ik kan je alleen maar de tip geven dat je het je niet al te persoonlijk aan moet rekenen. Reisa legt het ook al uit, de kinderen doen het niet om jou dwars te zitten, maar zijn de dupe van een niet zo goede relatie tussen hun vader en moeder. Het enige wat jij kan doen is daar zo ver mogelijk weg van blijven en ondertussen de kinderen gewoon accepteren en normaal behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je... laat het gaan! Ik spreek uit ervaring. De eerste 5 jaar zijn het moeilijkst. Daarna gaat het al wat makkelijker. Ga niet in de verdediging als ze iets zeggen maar zeg bijvoorbeeld; dat zijn jou n woorden niet de mijne. Als de ex een negatief mailtje stuurt, niet op reageren. Ga boven de ex staan!



Staat er iets in wat nuttig is en omtrent de kinderen reageer daar dan alleen op zonder een verwijt na de ander te doen.
Hoelang is hij al gescheiden en hoelang heeft het geduurd voordat jij in the picture kwam?
Alle reacties Link kopieren
'Officieel' schijnt het zo te zijn dat een samengesteld gezin 7 jaar nodig heeft om dingen op z'n plaats te krijgen, als dat klopt dan heb je nog even te gaan.



En over de ex: tja.....dat is denk ik altijd een lastig iets. Ik zou mij inderdaad afvragen of de kinderen inderdaad negatief zijn of dat dat iets is wat de ex graag zou willen en daarom zegt. Verder kun je hier weinig mee. Blijf alsjeblieft goed met je vriend communiceren, mijn ervaring leert dat dit gewoon heel belangrijk is en blijft in een samengesteld gezin. Steun je vriend waar mogelijk, geef hem wat extra aandacht en laat weten dat je met hem meevoelt. Maar verder: back off!!! Jij kunt dit niet veranderen, moet je ook niet willen en gaat toch niet lukken. Dus rustig adem halen en proberen te negeren.



Qua opvoeding: je ontkomt er niet aan om hier een rol in te spelen. Blijf zoveel mogelijk jezelf, doe jezelf niet te kort maar beperk je tot de opvoeding in jullie huis. En ook hier: blijf met je vriend communiceren over wat jullie wel niet willen, waar grenzen liggen, wat je de kinderen mee wilt geven etc etc.



Heel veel sterkte en succes!!

En trek je aub niet te veel aan van de negatieve berichten over het woord 'helaas' ivm zijn relatie, lekker belangrijk....:-)
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft inderdaad alles met loyaliteit te maken.

Jammer van die moeder dat ze alles zomaar aanneemt als waarheid.

Jammer dat jullie hierop ingaan met boosheid.

En wat ik wel vind is dat jijzelf ook negatief klingt in je openings mail.

Ook al zijn er de beste intenties, het blijft voor iedereen een onnatuurlijke situatie, en dat heeft veel tijd en geduld nodig.
Alle reacties Link kopieren
*

* Star, 1 uur geleden



Ik mis de kotssmiley.

*



Ik zou niet weten waar ik de kotssmiley aan verdien met mijn reactie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2013 @ 15:56:

*

* Star, 1 uur geleden



Ik mis de kotssmiley.

*



Ik zou niet weten waar ik de kotssmiley aan verdien met mijn reactie.



Jij niet darling

Wat jij aanhaalde uit de OP, vond ik een kotssmiley waard.
Alle reacties Link kopieren
'Helaas' spreekt boekdelen. De kinderen zullen het niet opvatten als 'helaas' dat ze zijn geboren.



Je vriend heeft 2 kinderen en de relatie met ex is HELAAS niet optimaal. Zo hou je de kinderen erbuiten.



Verder: wat zijn ex in e-mails schrijft en foto's plaatst, daar staan jullie beide toch boven? De waarheid komt vanzelf boven tafel. Laat de roddels en het geblèr voor wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven