teleurgesteld

26-07-2013 13:29 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel even wat feedback gebruiken. Ik twijfel over mijn relatie en ik kom er niet uit. Ik heb nu meer dan een half jaar een relatie die heel leuk loopt, we hebben beide kinderen uit een vorige relatie en ook dat loopt goed, hij heeft wat issues maar die heb ik geaccepteerd.



Nu hadden we de afgelopen week een week helemaal samen vakantie geen kinderen en allebei vrij kunnen krijgen van het werk. Dit is voor het eerst sinds we elkaar kennen. Ik heb hier veel moeite voor gedaan om dit te kunnen realiseren. Ik heb me er erg op verheugd om een hele week lekker met zijn tweetjes te zijn en te genieten. Er was geen budget om te reizen dus we konden niet samen weg, maar ik had me voorgesteld dat we er een leuke week van zouden maken. In deze week is er echter geen enkel initiatief van zijn kant gekomen om iets te ondernemen, het enige dat we hebben gedaan was dan ook op mijn nadrukkelijke initiatief. Ik had geen zin om elke dag de kar te trekken dat voelde ook niet goed want zoiets moet toch van beide kanten komen. Toen hij ook nog afspraken ging maken om online te gaan gamen en ik uren mezelf heb vermaakt had ik er op een gegeven moment zo genoeg van dat ik halverwege de week naar huis ben gegaan en nu sterk twijfel of ik met hem verder wil.



Ik voelde me niet welkom niet gewaardeerd en niet geliefd genoeg door zijn gedrag. Ik heb dit pas aangegeven toen ik wegging. Eerder heb ik niet aangegeven dat ik het niet leuk vond, ook omdat ik me wat afwachtend opstelde en mezelf prima kan vermaken. Ik weet niet of ik nu echt mijn conclusies moet trekken en er een punt achter moet zetten of dat ik met hem moet gaan praten en het nog een kans moet geven. Ik zit er mee dat ik niet eerder tegen hem had gezegd dat ik het niet leuk vond dat er geen initiatief kwam om leuke dingen te doen en dat ik me het grootste deel van de dag zelf moest vermaken, maar op het moment had ik ook zoiets dat als hij liever uren achter zijn pc zit is het toch duidelijk dat ik geen prioriteit ben. (Overigens kan ik me heel goed zelf vermaken en hoef ik niet de hele dag samen te zijn, maar dit was een beetje veel voor zo'n weekje samen) Als hij hetzelfde voelde voor mij als ik voor hem dan ben je toch blij dat je samen bent en dan ga je toch plannen maken wat je kunt gaan doen en dan maak je het toch leuk romantisch en gezellig samen? Gewoon heel eenvoudig wijntje bbqtje bezoekje aan vrienden, wandeling in het bos maakt niet uit hoeft geen geld te kosten. Hij deed verder heel lief zorgde goed voor me... vroeg steeds of ik nog wat wilde eten of drinken en zo...



Ik weet dus even niet wat redelijk is, heeft hij hiermee duidelijk laten zien hoe zijn gevoel voor mij is en waar zijn prioriteiten liggen en moet ik mijn conclusies trekken en kappen of waren mijn verwachtingen te hoog, had ik het eerder moeten zeggen en moet ik nu met hem gaan praten en kijken of we verder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 27 juli 2013 @ 00:00:

Ik weet het niet holle bolle gijs ... Het is idd horken gedrag, hoewel hij geen idee heeft, ik verbaas me ook over de reacties van de mensen die zeggen dat hij recht heeft op zijn eigen vakantie en dat hij kan doen waar hij zin in heeft.. Heel leuk, maar je hebt toch samen een weekje, dan geniet je toch van elkaar en ga je toch niet alleen maar solo dingen doen waar je anders niet aan toekomt? Waarom ben je dan nog samen?





Precies, ik ging ook echt wel alleen op pad maar daar vonden we een verdeelsleutel in.

Zondag, maandag, dinsdag er op uit woensdag & donderdag Gijs dagen en vrijdag en zaterdag weer iets samen.



Maar zoals *nightsky* aangeeft, kan je er mee leven om de kar, op dit gebied, te moeten trekken?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hij vond het gezellig omdat jij er was. Jouw aanwezigheid was voor hem genoeg om het gezellig te vinden. Hij was zich niet bewust dat het voor jou niet gezellig was en dacht Maaike vermaakt zich wel, zoals je meestal doet.



Waarom denk je dat je geen prioriteit voor hem bent als hij het gezellig vond dat jij er was? Voor mij is dat dus juist fijn. Gewoon iemand in de buurt.



Verder zou ik het wel wat raar vinden als een vriendje van me voortdurend probeert met zijn gedachten mij de bbq aan te laten steken. ;) Ik ben erg aanvoelend maar dat vind ik toch wel wat ver gaan alsmede dat ik niet zo goed ben in (gedachten) opvolgen. Liever toch dat iemand dat even uitspreekt of zelf de bbq aansteekt. Aanvoelen is een door mij zeer gewaardeerde eigenschap maar feit blijft dat we veel dingen toch niet goed genoeg aanvoelen en woordelijke communicatie nodig blijft. Met je eens dat bbq-en met dit weer heel erg lekker en leuk is trouwens.



Overigens vond ik het vroeger juist fijn om lekker bij een vriendje te fröbelen terwijl hij aan het gamen was. Maar hé, dat ben ik. En dan zorgde ik voor de lekkere hapjes. Zat mannen die juist die kleine dingen niet zo snel zien. Wat jij nu opnoemt zijn best romantische ideeën, niet elke man is daar mijns inziens dus goed in. (of vrouw) Wandelen bij de sterren is echt al lang geleden. Het enige wat mijn laatste langdurige vriendje deed was zelf friet bakken (elke keer), jammie trouwens.



Zoveel wensen, zoveel smaken. Nu nog kijken of je daar samen uit kan komen. Jouw recht om het anders te willen, zijn recht om het anders te zien. Samen kijken wat je wel of niet wil.
Als hij het ook leuk vindt en zelf ook wel dingen regelt of het nut en de leukheid er van inziet is er best kans dat hij zelf ook dat soort dingen gaat doen. Het kan ook zijn dat hij het persé zo wil houden maar zolang iemand het vervelend vindt dat de partner het niet naar de zin had, lijkt me dat iemand echt wel de intentie heeft om meer te doen. Maar dat doe je niet van de ene op de andere dag.



TO wordt in ieder geval niet verplicht om ook te gaan gamen of samen met hem thuis te blijven zitten.



Ze kan ook een heel actieve man treffen die vervolgens altijd met vrienden de hort op is of voortdurend zelf aan het sporten is. En dan weer wil skydiven en dan weer bungyjumpen en 100 uur in de week werkt en nog een studie er naast doet voor de leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 00:12:





Waarom denk je dat je geen prioriteit voor hem bent als hij het gezellig vond dat jij er was? Voor mij is dat dus juist fijn. Gewoon iemand in de buurt.

.



Gesteld dat er mannen zijn die denken dat een vrouw het "heerlijk" vind om 8 uur War Lords mee te kijken dan nog kan hij ook overleggen.



"Goh schat, het is ook mijn vakantie en ik ga 8 uur los achter de computer" blijf je hier, zal ik je naar huis brengen en wat doen we in die andere 160 uur die onze gezamelijke week heeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik weet nog steeds niet waar je de 8 uur vandaan haalt per dag? Ik weet niet over hoeveel uur per dag het gaat. Het zullen vast veel uren zijn geweest. Maar in een relatie vind ik het fijn dat je elk in het huis je eigen ding kan doen.



Uiteraard maak je daar afspraken over als het je niet bevalt, maar dat komt van beide kanten.



Verder staat nergens dat hij heeft gezegd dat ze samen de hele week moesten gaan doorbrengen. TO wilde dat blijkbaar graag. En is de hele week naar hem gekomen. Maar het kan best zijn dat hij tijd voor zichzelf nodig had en dat hij dacht ondertussen is ze ook hier welkom. Maar ik zie nergens dat hij heeft afgesproken of gedacht dat ze nu ineens een hele week samen zouden gaan doorbrengen.



Ik ken zat stellen die dat geeneens overwegen. Wat ik dus wel weer zou willen overigens. Maar ze hadden het nog nooit gedaan, misschien was hij zich geeneens bewust van het feit dat TO al haar andere mogelijke afspraken had afgezegd, opzij geschoven etc. om bij hem een hele week te kunnen zijn.



TO geeft verder aan dat ze normaal gesproken ook haar eigen ding doet als ze bij hem is en zichzelf vermaakt. Ik zou denken aan dat je bijvoorbeeld gewoon bent een boek te lezen in de vakantie, kijkt naar één of ander kookprogramma op t.v., je eens lekker te buiten gaat aan het klaarmaken van een goede maaltijd of rustig buiten in de hangmat met je vriendinnen appt.



Zelf vind ik, zoals ik al aangaf, het helemaal vaak niet erg om op de bank bij een vriendje te zijn als deze gamed.
Het is overigens haar goed recht om het anders te willen maar communicatie komt van beide kanten. En het kan zijn dat je bepaalde karaktertrekken niet goed bij jezelf vindt passen. Maar als je dat niet probeert of aangeeft dan wordt het wel erg lastig en dat kun je een ander dan ook niet verwijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 00:29:

Ik weet nog steeds niet waar je de 8 uur vandaan haalt per dag? Ik weet niet over hoeveel uur per dag het gaat. Het zullen vast veel uren zijn geweest.quote:maaike2012 schreef op 26 juli 2013 @ 14:04:

maar ik wilde naar huis en voelde me al de hele dag genegeerd. (Hij had er al 8 game uren op zitten toen)



Dat kwam hier vandaan.

Nogmaals, iedereen moet er het zijne maar van vinden maar als je 8 uur gaat zitten gamen zal dat vast geen probleem zijn als je ook wat gezamenlijke activiteiten onderneemt.



Overigens denk ik dat die 8 uur niet het pijnpunt is maar het feit dat TO de kar moet trekken het probleem is.

En dat snap ik.





quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 00:29:



Zelf vind ik, zoals ik al aangaf, het helemaal vaak niet erg om op de bank bij een vriendje te zijn als deze gamed.Als ik een vriendin zou hebben die gamed vind ik dat ook niet erg alleen ga ik dan naar huis, daar heb ik genoeg te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 26 juli 2013 @ 23:45:

Uhm, je klaagt dat hij initiaiefloos is, maar wat heb je nu eigenlijk zelf aan initiatief getoond?

Communiceren, dat doen jullie dus beiden niet.

Als je zo graag had willen bbqen, dan had je dat toch voor kunnen stellen. Of was zelf naar de winkel gegaan om boodschappen te doen, en had dan gezegd: "Schat, we gaan lekker barbecuen vanavond. En zullen we daarna lekker buiten gaan rummikubben?"

Hij had dat vast een heel goed idee gevonden.



Dit dus!



Alleen iets zeggen en er niet naar handelen is ook niet echt veel initiatief tonen. Je klaagt dat jij de kar moet trekken, maar je hebt zelf in de hele week maar 1 avond iets samen gedaan. Weet niet wie daar verantwoordelijk voor was, maar het klinkt niet alsof jij nou zoveel moeite hebt gedaan die week.



Dat hij graag een spelletje speelt, betekent toch niet dat jij geen prioriteit bent? Misschien moet je het niet op jezelf betrekken. Dat hij zelf met weinig plannen aan komt zetten, doet toch niets af aan zijn gevoel voor jou?
Ja dat snap ik ook dat ze had gehoopt dat hij de kar zou trekken.



Wat ik niet snap is dat het hier nog maar gaat om de allereerste paar dagen samen zonder communicatie. Lijkt me logisch dat twee verschillende mensen een andere insteek hebben dat dingen niet vanzelfsprekend allemaal maar in 1 keer aanvoelend helemaal goed gaan.



De meeste koppels krijgen overigens ruzie op vakantie.



Voor zover ik het zie was er geen probleem om ook wat met TO te ondernemen, nadat ze dat had gevraagd. Nu lijkt het meer alsof ze hoopte dat híj de kar zou trekken zodat zij kon volgen.
@HolleBolleGijs, en als jij nu zelf thuis bent waar jij vanalles kan doen en je vriendin gamed bij jou thuis? Is het dan minder erg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 00:54:

Voor zover ik het zie was er geen probleem om ook wat met TO te ondernemen, nadat ze dat had gevraagd. Nu lijkt het meer alsof ze hoopte dat híj de kar zou trekken zodat zij kon volgen.Ja zo komt het op mij ook over. Raar om iemand iets te verwijten wat je zelf ook doet. Of niet doet in dit geval. Lijkt me iig duidelijk dat TO's vriend geen avonturier is. Als TO dat een onoverkoombaar probleem vindt, kan ze beter stoppen met de relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 00:56:

@HolleBolleGijs, en als jij nu zelf thuis bent waar jij vanalles kan doen en je vriendin gamed bij jou thuis? Is het dan minder erg?



Dat scheelt natuurlijk en op zich maakt het me niet uit of een partner 8 uur de tuin harkt, leest, gamed of postzegels verzameld.

Wel weet ik uit de praktijk dat de kar in je eentje moeten trekken erg vermoeiend is.



Ideaal zou zijn als het gewoon gelijk op gaat, de ene keer lanceert de een een voorstel dan de ander.



Mijn collega op het werk is er om gescheiden, had een man (10 jaar getrouwd 1 kind samen) waarvoor ze de kapper moest bellen anders groeide het haar tot over zijn ogen en toen hij werkloos werd heeft ze al het papierwerk moeten doen want hij liet het liggen.



Uiteindelijk werd ze verliefd op een collega, een hele energieke man, en nu zijn ze al weer 7 jaar een koppel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2013 @ 06:30:

[...]





Mijn collega op het werk is er om gescheiden, had een man (10 jaar getrouwd 1 kind samen) waarvoor ze de kapper moest bellen anders groeide het haar tot over zijn ogen en toen hij werkloos werd heeft ze al het papierwerk moeten doen want hij liet het liggen.

.hm hij heeft me ook al eens gevraagd om de kapper voor hem te bellen
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2013 @ 06:30:

[...]





Dat scheelt natuurlijk en op zich maakt het me niet uit of een partner 8 uur de tuin harkt, leest, gamed of postzegels verzameld.

Wel weet ik uit de praktijk dat de kar in je eentje moeten trekken erg vermoeiend is.



Ideaal zou zijn als het gewoon gelijk op gaat, de ene keer lanceert de een een voorstel dan de ander.

Zo denk ik er ook over
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 00:54:

Ja dat snap ik ook dat ze had gehoopt dat hij de kar zou trekken.



Wat ik niet snap is dat het hier nog maar gaat om de allereerste paar dagen samen zonder communicatie. Lijkt me logisch dat twee verschillende mensen een andere insteek hebben dat dingen niet vanzelfsprekend allemaal maar in 1 keer aanvoelend helemaal goed gaan.



De meeste koppels krijgen overigens ruzie op vakantie.



Voor zover ik het zie was er geen probleem om ook wat met TO te ondernemen, nadat ze dat had gevraagd. Nu lijkt het meer alsof ze hoopte dat híj de kar zou trekken zodat zij kon volgen.Nee peakzwart ik hoopte niet dat hij de kar zou trekken, ik wilde de kar niet in mijn eentje trekken
Alle reacties Link kopieren
quote:maaike2012 schreef op 27 juli 2013 @ 09:32:

[...]





hm hij heeft me ook al eens gevraagd om de kapper voor hem te bellen



Meen je dat



Pfffffffffffff daar knapte mijn collega ook zo op af.



Ik ga off-line ga de kinderen bij mijn ex ophalen en we gaan shoppen, papa's portemonnee leeg maken



Ze wilden met de trein en winkelen dus dat wordt shoppen in Amsterdam of de plannen moeten gewijzigd zijn, dat doen ze meestal zonder mij in te lichten



Tot vanavond dames



ps. Waar is de tijd gebleven dat ik ze blij kon maken met de kinderboerderij.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2013 @ 09:41:

[...]





Meen je dat



Pfffffffffffff daar knapte mijn collega ook zo op af.



Ik ga off-line ga de kinderen bij mijn ex ophalen en we gaan shoppen, papa's portemonnee leeg maken



Ze wilden met de trein en winkelen dus dat wordt shoppen in Amsterdam of de plannen moeten gewijzigd zijn, dat doen ze meestal zonder mij in te lichten



Tot vanavond dames



ps. Waar is de tijd gebleven dat ik ze blij kon maken met de kinderboerderij.Hahahah veel plezier Gijs!
quote:maaike2012 schreef op 27 juli 2013 @ 09:37:

[...]





Nee peakzwart ik hoopte niet dat hij de kar zou trekken, ik wilde de kar niet in mijn eentje trekken



Ik snap dat je het liever samen doet hoor. Maar ik las maar 1 poging van jouw kant (uiteindelijk) in een halve week.



Jouw keuze hoor, als je denkt dit wordt echt niets en je wilt het niet proberen verder. Vind je nu dat je zelf genoeg geprobeerd hebt? Je hebt al meer dan een half jaar een relatie. Ik snap nog niet zo goed hoe jullie andere tijd dan met elkaar was?



In sommige mannen zit het niet, anderen hebben het nooit meegekregen en kennen het niet maar willen best andere dingen en sommige mannen hebben weer energie te veel.



Na 10 jaar relatie voortdurend alleen de kar trekken lijkt me verder wel erg lang om je ergens aan te ergeren. Maar dit was nog maar de eerste halve week samen. En in meer dan een half jaar samen nooit eerder een probleem.



Succes.
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2013 @ 06:30:

[...]





Dat scheelt natuurlijk en op zich maakt het me niet uit of een partner 8 uur de tuin harkt, leest, gamed of postzegels verzameld.

Wel weet ik uit de praktijk dat de kar in je eentje moeten trekken erg vermoeiend is.



Ideaal zou zijn als het gewoon gelijk op gaat, de ene keer lanceert de een een voorstel dan de ander.



Mijn collega op het werk is er om gescheiden, had een man (10 jaar getrouwd 1 kind samen) waarvoor ze de kapper moest bellen anders groeide het haar tot over zijn ogen en toen hij werkloos werd heeft ze al het papierwerk moeten doen want hij liet het liggen.



Uiteindelijk werd ze verliefd op een collega, een hele energieke man, en nu zijn ze al weer 7 jaar een koppel.





Eens dat je daar een evenwicht in moet vinden. Ideaal gelijk op gaan gaat het zelden. En het kan zelfs nog in periodes verschillen hoe druk iemand het verder heeft of m.b.t. gezondheid. Bij de meeste mensen ligt het op verschillende gebieden. De één is beter in het één en de ander weer in iets anders.



Maar 10 jaar je ergeren is wel wat anders vind ik dan 1e keer ergeren na al meer dan half jaar samen. Als het nooit eerder opviel en je nooit eens er over hebt gepraat vind ik gelijk uitmaken wel erg drastisch. Zeker ook jammer omdat ze het op zichzelf betrekt terwijl naar mijn idee dat zeker niet is wat de jongen wilde want hij lijkt me juist lief voor haar in het verhaal. Alleen verwachtte ze wat anders.



Veel plezier met de kinderen.
Raar verhaal, je hebt pas een half jaar verkering, maar je ziet elkaar niet alleen omdat er steeds kinderen bij zijn?

1. wat stelt de basis van die relatie voor?

2. waarom worden de kinderen al zo vroeg bij die relatie betrokken?

3. wat zijn dat voor "issues" die je maar beter wilt vergeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 26 juli 2013 @ 17:27:

Ik lees dat ze niet wil dat hij die afspraak afzegt, maar meer teleurgesteld is over het feit dat hij dus wel dingen kan inplannen, alleen niet met haar. Dus inderdaad, geen prioriteit.



Ik denk dat hij prima ook dingen met haar kan inplannen.

Echter zit zij zwijgertje te spelen en verwacht dat hij kan gedachtenlezen en hebben zijn kinderen hoogstwaarschijnlijk gezegd 'pap, zullen we dat en dat vandaag doen'
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2013 @ 10:57:

[...]





Ik snap dat je het liever samen doet hoor. Maar ik las maar 1 poging van jouw kant (uiteindelijk) in een halve week.



.Dit lees ik ook en ik heb een paar dagen geleden al gevraagd hoe dat nu zit. Ben heel benieuwd of daar nog een antwoord op komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb niet alle reacties gelezen, maar herken wel wat in de OP. Vriend en ik hebben nu alweer ruim 5 jaar een relatie. We werken allebei hard, lange werkweken, en zijn in al die jaren nog maar 3x samen op vakantie geweest. Hij is niet een liefhebber van dagjes uit of op vakantie gaan. Vrij betekent voor hem: samen uitslapen, lekker lang ontbijten en de rest van de dag een beetje lummelen. Ik lees een boek, hij zit achter de computer. Eén van ons twee kookt op zulke dagen wat uitgebreider en we nemen daar wat meer tijd voor. Soms bedenk ik iets leuks om te doen in de vakantie of het weekend en sleur ik hem mee, met dit mooie weer de stad in en een terrasje pakken of zoiets. Als ik hem eenmaal mee heb, is het supergezellig en vindt hij het ook leuk. En soms heb ik geen zin om hem mee te sleuren of over te halen, dan trek ik mijn eigen plan en ga ik iets leuks doen met een vriendin. Dit gedrag heeft mij in het verleden ook wel eens gestoord, maar nu niet meer. Zo is hij. Dit jaar bijvoorbeeld hebben we drie weken vrij. Ik ga een week met een vriendin op vakantie, we gaan een lang weekend samen weg en de rest van de vakantie zal al lummelend verlopen. We hebben een fijne relatie, we hebben het gewoon goed samen en het verschil in de manier waarop we onze vrije tijd het liefst doorbrengen en dat ik in gezamenlijke activiteiten wat meer de kar moet trekken, dat is nou eenmaal zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven