Dode rat in zwembad?

28-07-2013 18:28 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vandaag bij een vriendinnetje thuis zwemmen. Zij woont in een groot bos en hebben buiten ook een redelijk groot zwembad. Toen wij het water in wilde gaan zagen wij dat er een dode rat in het water dreef! Ik durfde eigenlijk het water niet meer in ivm ziektes maar zei ging er nog vrolijk in, uiteindelijk ben ik er ook maar in gegaan maar kan ik hier ziek van worden?
Alle reacties Link kopieren
Shit, wij hebben honden en runderen en in het verleden hebben we ook ratten gehad. Ik denk dat ik even de HAP ga bellen
Alle reacties Link kopieren
quote:jetfreggel30, 7 minuten geleden

Hypochonder of niet, als ik de info mag geloven zou een eventuele besmetting met Weil niet eens onmogelijk zijn.



Je lijkt mijn moeder wel.



Nee, niet onmogelijk. Maar de kans is wel verrekte klein hoor, als je nagaat hoeveel mensen in aanraking komen met oppervlaktewater de laatste weken en hoe weing gevallen van de ziekte van Weil er gerapporteerd worden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2013 @ 19:57:

[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 juli 2013 @ 20:14:

[...]





Je lijkt mijn moeder wel.



Nee, niet onmogelijk. Maar de kans is wel verrekte klein hoor, als je nagaat hoeveel mensen in aanraking komen met oppervlaktewater de laatste weken en hoe weing gevallen van de ziekte van Weil er gerapporteerd worden.



Oh nee tuurlijk, grote kans hoor je mij ook niet zeggen. Maar iedereen die lacherig is of zo stellig zegt, ' dat is niet gevaarlijk ' dat klopt ook niet helemaal.

Ik zou serieus nooit in een zwembad stappen waar een dode rat in drijft. Call me crazy dat mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvonne77 schreef op 28 juli 2013 @ 20:08:

Shit, wij hebben honden en runderen en in het verleden hebben we ook ratten gehad. Ik denk dat ik even de HAP ga bellen In quarantaine met jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:jetfreggel30 schreef op 28 juli 2013 @ 20:19:

[...]





Oh nee tuurlijk, grote kans hoor je mij ook niet zeggen. Maar iedereen die lacherig is of zo stellig zegt, ' dat is niet gevaarlijk ' dat klopt ook niet helemaal.

Ik zou serieus nooit in een zwembad stappen waar een dode rat in drijft. Call me crazy dat mag.Dan ben ik ook crazy, ik zou er ook niet ingaan
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Leptospirose krijg je ook van drinken uit blikjes.

Serieus, bij de opslag waar de blikken staan lopen ratten en die piesen dan op de blikken.

Daarna zetten we een lekker blikje cola of zo aan de lippen en voilà, besmetting.



Heb ik zelf op Facebook gelezen.

/sarcasme uit
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Niets is onmogelijk, en ja je kunt van zulke dingen ziek worden. Maar je leven wordt er niet leuker op als je daarna moet leven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Sleutelbos schreef op 28 juli 2013 @ 20:24:

Leptospirose krijg je ook van drinken uit blikjes.

Serieus, bij de opslag waar de blikken staan lopen ratten en die piesen dan op de blikken.

Daarna zetten we een lekker blikje cola of zo aan de lippen en voilà, besmetting.



Heb ik zelf op Facebook gelezen.

/sarcasme uitIk zou ook niet uit een blik zuipen waar een rat overheen heeft gepist. Dat zie je alleen niet heh, ben je niet bij. Die drijvende rat heeft TO zelf gezien...
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 28 juli 2013 @ 20:25:

Niets is onmogelijk, en ja je kunt van zulke dingen ziek worden. Maar je leven wordt er niet leuker op als je daarna moet levenEens, maar je hoeft t ook niet op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 28 juli 2013 @ 20:25:

Niets is onmogelijk, en ja je kunt van zulke dingen ziek worden. Maar je leven wordt er niet leuker op als je daarna moet leven





Klopt helemaal!

En zolang je het in proportie blijft zien is alles prima.

Maar ik ga er toch liever niet meer in (voor een dag of wat)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van living on the edge
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee doen? Mag ik mee doen?









Freggel: alles is dodelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 28 juli 2013 @ 20:39:

Mag ik mee doen? Mag ik mee doen?



[img]http://1.bp.blogspot.com/-n4cAxG-yq1M/U ... cepalm.gif[/img]





Freggel: alles is dodelijk.Wie heeft t over dodelijk? TO vroeg of ze er ziek van ZOU kunnen worden. Jah dat zou kunnen, al is de kans zeer klein. Ik zou nog steeds NIET gaan zwemmen in een zwembad waar je een dooie rat in ziet drijven. Is dat echt zo raar?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook zeker niet in gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee dank je ik zou er ook niet ingaan als ik zoiets zie drijven.

En erna weer vrolijk inspringen zonder dat het bad weer gezuiverd is. In natuurplassen drijft nu ook heel wat wat je niet weet kennis van mij zwom ooit eens in een plas en toen kwam er een drol voorbij. Heb met eigen ogen ooit eens gezien dat er een luier uitgespoeld werd in een recreatieplas.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je van ratten de ziekte van Weil kunt oplopen wanneer deze urineren in het water.



Maar dat kan alleen als je het water drinkt.

Mijn honden drinken en zwemmen veel in de beek achter ons huis en daar leven ook ratten. Ik ben erg gerust dat ze gevaccineerd zijn tegen de ziekte van Weil.



Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo fris, een dode rat. Maar precies wat hierboven gezegd wordt: ook in natuur en recreatieplassen leven ratten. En daar wordt ook nooit iemand ziek van. Dus het is een beetje iets wat tussen de oren zit.
Alle reacties Link kopieren
Een redelijk groot zwembad bevat ook redelijk veel chloor. MEns ga eens in behandeling zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Of blijf de rest van je leven thuis, laat niemand binnen, en voorkom dat je met alles van buiten in aanraking kunt komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven