Raad gezocht (poezenkwestie)

26-07-2013 14:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



wij hebben een oudere poes. Die oudere poes is overlaatst binnenstebuiten gekeerd bij de dierenarts voor onderzoeken, want ze wankelde en ze ging elke keer helemaal k.o. tijdens het slapen. Zo erg dat we al behoorlijk moesten schudden om ze terug wakker te krijgen.



Onderzoeken gaven niets weer, fysiek kan onze oude bes niet gezonder zijn. Helaas heeft ze neurologisch iets in haar hoofdje waarbij de dierenarts niet weet waar beginnen zoeken en de vraag is of we haar nog door alle onderzoeken en daarbijhorende narcoses moeten laten gaan.



Helaas zijn er een paar nieuwe symptomen verschenen in tussentijd, zoals twee verschillende pupillen in grootte, en ze mist de krabpaal regelmatig of ze wankelt rond als een dronkeman. Dus weer dierenarts geraadpleegd die dus wist te zeggen dat het nu door haar ogen enz duidelijk in haar hersenen zit.



Ook zoekt ze elke keer een uitweg uit huis, ze is altijd een binnenkat geweest, heeft ook nooit aanstalten gemaakt om buiten te gaan, en nu kunnen we haar soms met moeite binnenhouden.



Volgens de dierenarts heeft ze geen pijn, maar is de kans er dat we haar in moeten laten slapen. Nu zitten wij met het dilemma wat is het beste voor de poes. Is het het beste om het aan te kijken, of is het overduidelijk door het continu ontsnappen dat ze een plekje zoekt om te sterven en moeten we ons zodoende voorbereiden?



Ik zou het heel erg vinden als ze doodgaat of ingeslapen moet, maar ik vind het van mezelf heel egoïstisch als we haar ten koste van alles bij ons houden, terwijl ze zelf misschien anders zou willen.



Wat is wijsheid in dit geval en vooral: wat is het beste voor onze poes?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat gaat het toch nog snel. Sterkte
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een stukje haar afgeknipt nadat mijn kleine hondjes waren overleden ( langharig) Als het om de poes op de foto gaat is dat misschien en idee ? Dan heb je nog iets van haar....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Je hebt de enige juiste beslissing genomen. Poes zal je dankbaar zijn dat je haar van haar pijn hebt verlost.



Nogmaals sterkte!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ow Flutzel, wat verdrietig! Je gunt je lieve diertje het beste einde, maar voor jou als baasje is dat heel zwaar. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
To gaat het een beetje met je. Ik hoop dat je goed afscheidt hebt kunnen nemen, en dat het allemaal rustig verlopen is.

Ik wens je nogmaals veel sterkte de komende tijd, en echt je hebt de juiste beslissing gemaakt....



sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie zeg, dit. Ik denk ook dat je niet te lang meer moet wachten, dus probeer de komende dagen je erop voor te bereiden.



Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een soortgelijk iets gehad met onze poes ( toen 18). Wij hebben op de markt een tonijnbiefstukje gehaald. Deze heeft ze opgegeten en daarna hebben we haar laten inslapen. Hoe verdrietig het ook was, ze had een waardig afscheid en dat voelde uiteindelijk beter dan haar door ergens vinden of kwijtraken die haar vluchtgedrag. Sterkte!
Hier soortgelijk verhaal, dierenarts hoefde niet eens allerlei onderzoeken te doen, die zag het alleen al aan het gedrag. Moesten poes ook loslaten, hoe moeilijk het ook was. Maar voor haar beter.

Lieve Flutzel, , ik voel met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de lieve reacties van jullie.



Gisteren om acht uur is ze ingeslapen door de dierenarts, hebben er twee dierenartsen gehad en die zeiden ook dat dat het beste was.



Durfde eerst niet, zat in volle paniek in de auto en vriend wou alleen gaan, maar dat kon ik ook niet over mijn hart krijgen, ze was mijn maatje en dan kan ik haar dan op zo een moment ook niet teleurstellen en laf zijn door mijn vriend ermee op te zadelen.



Is inderdaad rustig gegaan, eerst prikje voor te slapen en toen de finale prik. Daarbij heeft ze nog even bewogen, maar toen is ze heen gegaan.



Ik heb bergen foto's van haar op mijn fb en heb haar pootafdrukjes in fimo gezet en dan afgebakken, ook krijgt ze een mooi plekje in de tuin met bloemetjes erop.



Bedankt voor de raad en de steun
Alle reacties Link kopieren
Sorry stond er dubbel blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een digitale knuffel, ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Heel veel sterkte voor de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Dank je leahlila.
Alle reacties Link kopieren
Flutzel , nogmaals sterkte, je hebt echt de juiste keuze gemaakt maar dat maakt het er niet minder moeilijk om.

Sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank je snowwhite2013.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven