Dr oetker wolkencake

29-07-2013 19:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
nu heb ik vandaag wolkencake citroen van dr oetker gemaakt en die is echt ontzettend goed geslaagd en erg lekker!!

wolkencake is een cake op basis van slagroom, en daardoor erg luchtig!!!



alleen, weet iemand hoe je die cake het beste kan bewaren en hoelang ongeveer?



en hebben jullie deze cake welis gemaakt en hoe vonden jullie hem?





http://s18.postimg.org/srybkvykp/IMG_1263.jpg





http://s12.postimg.org/6hkuckbrh/IMG_1266.jpg
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in een afgesloten trommel. Kun je best 4/5 dagen bewaren. Heb hem zelf nooit gemaakt, ik draai altijd zelf iets in elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Omdat er slagroom in zit, lijkt de cake mij een stuk korter houdbaar dan gewone boter-suiker-bloem-eieren-cake.

Ik zou de cake in een plastic zak in de koelkast bewaren, zeker nu in de zomer. En dan eten zo lang die lekker is, dat zal een paar dagen zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Als de slagroom verhit is maakt het niet uit toch?

Even het recept zoeken, wist niet dat er slagroom in zit.
Alle reacties Link kopieren
Dat staat toch al in de OP, van die slagroom?

Ik baseer het op mijn ervaringen met cakes waar yoghurt in zit, daar staat na vijf dagen echt schimmel op.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de site: buiten de koelkast met een theedoek over de springvorm. There's your answer
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 29 juli 2013 @ 19:46:

Dat staat toch al in de OP, van die slagroom?

Ik baseer het op mijn ervaringen met cakes waar yoghurt in zit, daar staat na vijf dagen echt schimmel op.

Ik gooi het maar op mijn after diner dipje

Of je het 5 dagen kunt bewaren weet ik niet, zolang blijft taart hier niet in leven
Omdat er slagroom in zit zou ik niet veel langer dan 2-3 dagen er mee doen... Maar ik ben nogal een typje dat op de datums let..
Oh heerlijk is die. Ik al onontwikkelde keukenprinses scoor er zelfs mee
Alle reacties Link kopieren
Iets als cake in de koelkast bewaren lijkt me helemaal niet lekker worden, droogt vaak enorm uit. Denk dat een cake na 2-3 dagen sowieso niet meer lekker is, of het nou bedorven is of niet, oudbakken is ook niet lekker!

Oftewel: gewoon snel opeten of uitdelen. Woon je in de buurt?



edit: roomboter is met dit weer ook zo zuur als je het buiten de koelkast bewaart, dus ik zie het verschil met slagroom niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb laatst die chocola/vanille versie hiervan gemaakt! Echt heel lekker. Bewaard buiten de koelkast voor 3 dagen met een theedoek eroverheen. Ging prima. Daarna in de koelkast gezet maar dat was geen aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad erg lekker!! Ik bewaar 'm ook buiten de koelkast met een theedoek erover. Langer dan 2-3 dagen heeft 'ie nooit gehaald.. Veel te lekker om te laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat ie gewoon op. Helemaal en binnen 24 uur, dus nooit problemen mee.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ziet er lekker uit! Ik help je anders wel met het wegwerken van de cake
Ja, hij is lekker!

Wij bewaren hem in de vorm met zilverfolie erover.
Waarom word een cake luchtiger van slagroom?

Bij stijfgeslagen eiwit is dat wel zo omdat dat ook echt in "model" blijft als je het bakt maar stijfgeslagen slagroom word een plasje vocht als het warm word.

En slagroom heeft ook geen rijskracht, zoals ei of bakpoeder.

Er zal wel gewoon bakpoeder in die mix zitten.



Ik zou persoonlijk een cake niet veel langer dan 2 of drie dagen bewaren, dan is het verse er toch wel af.
Volgens mij hebben wij 'm wel eens gemaakt en was ie lekker. Geen idee hoe je het het best kan bewaren. Wij doen hem meestal in vershoudfolie.
Alle reacties Link kopieren
ok thx voor de tips!! hah nou ik woon alleen dus hopelijk gaat ie in 3 dagen op!!

denk et wel wanthijs ERG lekker!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:csi24 schreef op 29 juli 2013 @ 19:34:



en hebben jullie deze cake welis gemaakt en hoe vonden jullie hem?







Het is 'wel eens'



Wat leuk dat die cake zo geslaagd is. Had wel van 'wolkentoetjes' gehoord, maar nog niet van 'wolkencake'. Ben nu nieuwsgierig!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem pas geleden ook gemaakt. De choco-vanille variant, die was inderdaad erg lekker! Weet niet hoelang je hem kunt bewaren, maar ik vind cake en gebak de 3e dag niet meer lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wanthijs? Want hij is..



Je houdt er een bijzondere spelling op na!
Alle reacties Link kopieren
Lekker! Ik heb hem in de koelkast staan met een glazen kom eroverheen! Ik vind hem de eerste dag altijd het lekkerste, snel uitdelen dus :)!
Alle reacties Link kopieren
haha, weten jullie trouwens ook.. kan je deze cake invriezen???

van normale cake (op basis van boter) gaat t altijd perfect

maar deze is op slagroom basis..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven