Welke playmobil?

31-07-2013 10:52 18 berichten
ons dochtertje wordt binnenkort 2 jaar. Nu speelt zij samen met haar broer van 4 veel met playmobil ( kleine stukjes uiteraard er uit gehaald). Voor haar verjaardag willen we dus graag iets van playmobil geven. Wij als ouders een grotere doos en aan de visit wat uitbreidingen. maar de twijfel is wat... Wat we nu hebben zijn meer wat kleinere verschillende thema doosjes....

We denken bijv aan;

- vakantiehuis

- kinderboerderij

- fairies eenhoornkoffer

-Manage/paardenranch

- boswachtershuis



Het budget is ca ¤50 dus het prinsessenkasteel valt af. Playmobil 123 vinden ze minder leuk en is het asortiment ook beperkt. Met de normale playmobil kunnen ze qua kadootjes nog jaren voort. Duplo wordt hier niet mee gespeeld en little people nog nauwelijks...



Welke zouden jullie vragen /kopen of welke hebben jullie en ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de camping wel leuk en ook de feeënboot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het vakantiehuis (met zwembad erbij). Hier wel voor jongens, maar volgens mij best leuk voor meisjes. Alleen denk ik dat ze er misschien nog iets te klein voor is. Het is best een gepriegel met kleine kamertjes.

Kinderboerderij hebben we ook, maar die slaat niet zo aan.

Ik zou voor een kindje van 2 eerder kijken naar een van die meeneemhuisje (wij hebben de boerderij maar er is dacht ik ook een poppenhuis en een prinsessenkoffer en misschien nog wel iets). Dat zijn grotere ruimtes dan de andere huisjes en dat speelt misschien wat makkelijker op die leeftijd.
Het meeneemhuis is hier geen succes. Mijn dochter is bijna 4. Het barst van de kleine stukjes die niet handig op te ruimen zijn en als ze het huis pakt ziet ze door de rommel het huis niet meer.



Misschien dat iets anders toch leuker is of misschien zijn wij niet zo'n playmobil-gezin
Alle reacties Link kopieren
speeltuin, eventueel aanvullen met zwembad en camper, zo hebben die mij een camping gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 31 juli 2013 @ 12:08:

Het meeneemhuis is hier geen succes. Mijn dochter is bijna 4. Het barst van de kleine stukjes die niet handig op te ruimen zijn en als ze het huis pakt ziet ze door de rommel het huis niet meer.









Al die kleine stukjes zitten hier samen met wat kleine meubeltjes en de poppetjes in een bakje van de afhaalchinees, wat gewoon in het huis past als 'ie dicht is.



Verder zou ik TO aanraden om tweedehands op zoek te gaan naar de grote speeltuin met draaimolen, glijbaan, etc. Dat sluit aan bij de belevingswereld van je kind en de kleine stukjes vallen mee/mis je niet als ze eruit gehaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh, hij is nieuw misschien nog wel verkrijgbaar. Ik heb het over deze:



http://www.intertoys.nl/s ... ote-speeltuin-805254.html
Oooh Playmobil Eigenlijk is alles van playmobil wel leuk. Wat ik wel weer jammer vind is die specifieke meisjescollectie met - in mijn ogen - absurd veel roze. Alsof je wil zeggen dat playmobil eigenlijk meer iets voor jongens was en meisjes nu ook iets hebben... Terwijl het piratenschip, de indianen en hele vrachtauto-collectie toch ook aan een meisje gegeven kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Het zwembad is heel leuk en weinig kleine rommeltjes, ook bij het vakantiehuis mis je het kleine spul niet.



Bij ons is wel heel veel met Playmobil 123 gespeeld, vind ik ook heel mooi spul.
Wij hebben (ahum, dochter heeft) heel veel van Playmobil. Het leukst vindt ze de hotelbus.

Ook wordt er veel gespeeld met de caravan en auto.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft alles wat met paarden te maken heeft van Playmobil, dus de manege stallen, alle aanvulsets, de dierenkliniek, het poppenhuis, zwembad, de boerderij en ze speelt met alles even graag, dochter was ook twee toen ze daarmee begon, ook met oudere broer mee spelen,
Tweedehands kopen is wel een aanrader. Want Playmobil in elkaar zetten, is bijna nog erger dan een kast van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
De speeltuin vonden ze hier heel leuk met 3 jaar, dus voor je dochter vast ook een aanrader. De kinderboerderij vind ik er ook altijd leuk uitzien, maar die hebben we zelf niet. Wij hebben verder nog de dierenkliniek, zwembad en losse dingetjes van prinsessen en eenhoorns. Dierenkliniek is hier ook een groot succes, maar of een 2-jarige dat al leuk vindt, weet ik niet. En inderdaad zoals boven al gezegd wordt: 2e hands kopen, scheelt enorm in de kosten.
quote:Susan schreef op 31 juli 2013 @ 11:14:

Ik vind de camping wel leuk en ook de feeënboot.



Heeft mijn dochter ook.

Hotel en de camping en alles wat er bij hoort. Helemaal bij elkaar gespaard.

O, wat leuk.

Ik speel er zelf ook wel eens mee.

Met mijn dochter samen dan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste heeft het zwembad en het vakantiehuis, allebei leuk! Bij het vakantiehuis zitten wel erg veel kleine onderdelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel veel, het prinsessenkasteel, de basisschool, het circus, het zwembad, de kampeerbus, de politieboot, de meeneemdierenkliniek, het meeneemtheater, de meeneemprinsessenkoffer, het meeneemhuis. Plus nog een heleboel kleine setjes. Het circus heb ik via Marktplaats gekocht, was prima in orde.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn dochter is net vier geworden en heeft ook veel Playmobil gehad. Onder anderen twee tenten en het zwembad. Maar ik zou dit echt nog te klein vinden voor een meisje wat twee wordt. Veel kleine onderdelen. En mijn dochter speelt redelijk voorzichtig, desondanks is er al wat gebroken. (Een reling van het zwembad en de pomp.)



Ik zou eerder voor Playmobil 123 gaan, het lijkt simpel maar ze kan er echt nog even mee vooruit!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier voor dochter (3,5 jaar) de speeltuin en het meeneemhuis. Vooral de speeltuin is een enorme hit. Misschien kopen we voor haar volgende verjaardag de school....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven