Hoeveel MB internet nemen?

01-08-2013 09:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga -eindelijk- een telefoonabonnement met internet nemen. Toestel heb ik al. Ik heb nu een sim-only abonnement bij Telfort en omdat ik nooit problemen heb met Telfort wil ik graag bij ze blijven.



Ik ben nu gewend aan een telefoon zonder internet. Ik ben van plan het internet zo min mogelijk te gebruiken. Af en toe whatsapp of opzoeken hoe laat de trein gaat.... maar ik wil echt niet zo iemand worden die de hele dag aan de telefoon geplakt zit en FB checkt. Dat doe ik thuis wel met de laptop. En ik wil de abonnementskosten laag houden.



Maar.... hoeveel MB heb ik nodig? Ik kan kiezen tussen 100, 500 en 1000. (alles daarboven vind ik sowieso te duur) Maar ik heb geen idee hoeveel je kan met bijv 100 MB.



Iemand advies?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt minimaal wilt gebruiken dan zou je het kunnen redden met 100 MB.. maar je betaalt dan wel extra voor alles wat je er overheen gaat.



Uit ervaring weet ik dat het hebben van internet op de tel. snel verslavend werkt en je het misschien vaker zult gebruiken dan je nu inschat. Ik gebruik het ook alleen onderweg, maar ga al snel zitten facebooken in de trein, toch even dat filmpje bekijken of fragment beluisteren, ook nog even het nieuws lezen en checken of ik mijn aansluiting haal. Dat kost mij precies 500 MB per maand.
Ik heb het na gevraagd en de meeste mensen hebben 1 gieg.
Alle reacties Link kopieren
Ik red het met 400 mb per maand maar maak dan wel waar mogelijk gebruik van wifi
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 augustus 2013 @ 09:52:

Ik heb het na gevraagd en de meeste mensen hebben 1 gieg.

Haha ok



Maar die hebben dan niet tot vandaag helemaal zonder gedaan
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Als je zeker weet dat je niet op den duur allemaal apps gaat gebruiken waar internet voor nodig is, denk ik dat 500MB meer dan voldoende is Misschien zelfs 100MB, maar ikzelf zou het zekere voor het onzekere nemen en voor de 500 gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel wifi gebruikt en ook daarmee alleen download dan red je het makkelijk met 500mb.
quote:Moonlight82 schreef op 01 augustus 2013 @ 09:58:

[...]



Haha ok



Maar die hebben dan niet tot vandaag helemaal zonder gedaan 1 gieg kost geloof ik een tientje. Ik weet niet hoeveel 500 MB kost. Als dat de helft is, dan zou ik dat doen. Scheelt het minder, dan zou ik gaan voor die gieg. Beter dan bijbetalen, want dan ben je schrikbarend duur uit.
Ik verbruik gemiddeld tussen de 100 en 200 mb per maand.

Net even gekeken en ik zit nu op 95 mb en moet nog een week voor mijn nieuwe periode begint.

Ik gebruik best regelmatig internet op mijn mobiel (dingen opzoeken, mail checken, whatsapp, twitter) maar ben meestal op plekken waar ik gebruik kan maken van wifi.

Mijn huidige abonnement heeft 500mb, maar als ik in oktober ga verlengen ga ik voor 200 mb.

Wat bij mij heel veel scheelt is dat ik geen online radio of spotify gebruik via 3g, dan zou ik het bij lange na niet redden. Als ik namelijk ook mijn wifi gebruik meetel ga ik dik over de 1000mb heen.

Als ik jou was zou ik ruimte inbouwen, want ook mijn ervaring is dat je uiteindelijk meer internet op je mobiel gebruikt dan je vooraf had gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat kost het bij telfort als je over je bundel gaat?

Met 500 kun je het wel redden. Mijn man heeft ook 500 en houd ongeveer 100 over, thuis schakelt hij wel automatisch over op wifi.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook pas een halfjaartje aan de smartphone en zat met dezelfde vraag. Heb uiteindelijk gekozen voor 500mb, maar dat komt echt nooit op. Overal heb je wifi: thuis, bij anderen thuis, in de trein, in restaurant, hotel, mc donalds etc.

En de dingen die ik het meest doe op mijn telefoon (mailen, nieuws lezen,dingen opzoeken op google, wordfeud, whatsapp etc) gebruiken ook niet zo extreem veel data. Grote bijlagen openen doe ik via wifi en ik kijk geen hele films op mijn telefoon. Hooguit af en toe een kort youtube filmpje, maar dan nog verbruik ik maar weinig.



Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou gaat zijn! Misschien ben je wel binnen notime verslaafd . Dan is het nog een optie om te zoeken naar een abonnement waarbij je gemakkelijk kunt wisselen van bundel.
You fone is het goedkoopst.





http://www.bellen.com/mob ... n/pda-of-gsm/default.aspx
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abonnement met 500mb, maar ik maak gemiddeld 100mb op. Ik zit toch het meeste thuis te werken en dan zit ik op onze Wifi.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als je echt enkel soms je mail wil lezen, of even de trein opzoeken, zou je er kunnen komen met 100Mb, 1000 is echt veel te veel dan.



Kan je bij je provider eventueel niet beginnen met 100Mb voor een paar maand, en daarna eventueel nog je limiet verhogen indien nodig?
Ik zit thuis en op mijn werk op wifi en ga niet met het OV. Ik zit nu bijna op de helft van de maand en ik heb 15 mb gebruikt. Ik heb geen Facebook en ik gebruik alleen internet om even wat op te zoeken (adres o.i.d.) of mail te checken.



Je kan beginnen met 100 mb en de app My Datamanager downloaden. Daarmee kun je goed bijhouden hoeveel mb je verbruikt (en waarmee). Je kunt makkelijker van 100 naar 500 mb dan andersom.
Alle reacties Link kopieren
Als jij echt zo weinig denkt te gaan gebruiken als je zegt kun je makkelijk met 100 Mbps toe. Denk er dan wel om dat je geen video's gaat kijken, radio gaat streamen of e-mails met grote bestanden binnen halen. Dan ga je er namelijk gauw overheen.



Een stevige gebruiker kan zelfs met 500 Mbps toe. Mensen gebruiken minder dan ze denken, over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 augustus 2013 @ 10:03:

[...]



1 gieg kost geloof ik een tientje. Ik weet niet hoeveel 500 MB kost. Als dat de helft is, dan zou ik dat doen. Scheelt het minder, dan zou ik gaan voor die gieg. Beter dan bijbetalen, want dan ben je schrikbarend duur uit.Oei bij Telfort is 500 MB een tientje dus dan moet ik misschien toch even verder kijken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden. Het zal idd deels te maken hebben met hoe bewust je je bent van je internetgedrag en dat je filmpjes thuis bekijkt etc.



Het is nu zo dat ik veel op internet zit, maar als ik weg ben, dan ben ik ook echt weg. Ben ik niet bezig met mijn mailtjes of een forumrel of het nieuws.... en dat wil ik eigenlijk zo houden



Moet over ong half uurtje weg maar ben blij met de antwoorden tot zo ver :-)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net even mijn laatste facturen te bekijken en ik blijk elke maand rond de 100mb te zitten. Jammer dat je alleen kunt kiezen tussen 100 en 500mb..Ikzelf zou bijvoorbeeld als ik nu opnieuw moest kiezen liever voor 250 oid gaan. Maar dat hebben ze dus niet
quote:Moonlight82 schreef op 01 augustus 2013 @ 10:25:

Het is nu zo dat ik veel op internet zit, maar als ik weg ben, dan ben ik ook echt weg. Ben ik niet bezig met mijn mailtjes of een forumrel of het nieuws.... en dat wil ik eigenlijk zo houden



Ik ook. Ik internet alleen als ik ergens moet wachten en dan hebben ze nog vaak wifi (ziekenhuis, autogarage, restaurant). Het forum heeft een mobiele website die weinig mb kost en meestal kun je je e-mail zo instellen dat hij eerst een gedeelte downloadt (ik heb hem ingesteld op 2 kb en dat is genoeg voor de meeste mailtjes). Je moet dan op een knop drukken om het hele mailtje met plaatjes en bijlagen te downloaden. Met iPhone kan dit trouwens niet.



Filmpjes en radio via internet kost wel heel veel mb.
Alle reacties Link kopieren
Bij Telfort stopt je data als het op is. Ik heb het ook naar volle tevredenheid. Als het bijna op is krijg je een sms en als het helemaal op is ook weer en dan stopt het gewoon. Dan kun je wel kiezen om bij te kopen maar ook om alleen wifi te gebruiken de rest van de maand, maar ik heb dat pas 1 keer hoeven doen toen ik steeds uitzendinggemist aan het kijken was



Ik heb trouwens 1000 MB en dat is voor mij prima maar ik betaal ook ¤10 daarvoor geloof ik. Was misschien een aanbieding maar als ik jou was zou ik daar even naar kijken of het navragen bij de winkel of je extra korting krijgt als verlengende klant.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:Ster__ schreef op 01 augustus 2013 @ 10:39:

Ik heb trouwens 1000 MB en dat is voor mij prima maar ik betaal ook ¤10 daarvoor geloof ik. Was misschien een aanbieding maar als ik jou was zou ik daar even naar kijken of het navragen bij de winkel of je extra korting krijgt als verlengende klant.Volgens mij kun je dat zien bij Mijn Telfort op de website. Ik heb ook Telfort en ben er al jaren heel tevreden over.
Ik heb 1000 en gebruik meestal zo'n 600/700 per maand. Mijn vriend zit veel op youtube en zit zelfs vaak over zijn 1000 heen.



Ik zou 500 doen. Dan heb je ruim genoeg als je niet zoveel verbruikt.



Facebook 'af en toe' checken tikt ook aan. Facebook is nl een grootverbruiker
Let wel op dat als je van whatsapp gebruik gaat maken dat je dus vaak online bent. Opzich verbruikt whatsapp niet veel, maar veel mensen versturen er ook foto's en filmpjes mee en dan tikt het wat harder aan.



Tot een paar weken geleden had ik 1000mb en dat was net of net niet genoeg, maar toen zat ik nooit op wifi en ik zat wel heel veel op internet, echt veel!



Ik zou voor de zekerheid als ik jou was 500mb kiezen, je gaat waarschijnlijk toch meer internetten dan je denkt. Ff online krantje lezen als je ergens zit te wachten of wat info ergens over opzoeken....
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat Telfort van die combi paketten heeft die goedkoper uitvallen. Bij mij was 300 minuten net zo duur als 150 bijvoorbeeld dus ik heb er 300 genomen en 500 en 1000 MB scheelde toen maar 2 euro bij mij dus ben ik voor 1000 gegaan.
27 mensen vinden dit leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven