Hoeveel MB internet nemen?

01-08-2013 09:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga -eindelijk- een telefoonabonnement met internet nemen. Toestel heb ik al. Ik heb nu een sim-only abonnement bij Telfort en omdat ik nooit problemen heb met Telfort wil ik graag bij ze blijven.



Ik ben nu gewend aan een telefoon zonder internet. Ik ben van plan het internet zo min mogelijk te gebruiken. Af en toe whatsapp of opzoeken hoe laat de trein gaat.... maar ik wil echt niet zo iemand worden die de hele dag aan de telefoon geplakt zit en FB checkt. Dat doe ik thuis wel met de laptop. En ik wil de abonnementskosten laag houden.



Maar.... hoeveel MB heb ik nodig? Ik kan kiezen tussen 100, 500 en 1000. (alles daarboven vind ik sowieso te duur) Maar ik heb geen idee hoeveel je kan met bijv 100 MB.



Iemand advies?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb 500 mb en kom daar ruim mee toe. Maar thuis en whereever available zit ik uiteraard op wifi.
Ik heb een abb van 250 en kom daar makkelijk mee uit. Op veel plaatsen is wifi en als je geen filmpjes kijkt verbruik je niet zoveel data.



Tip: begin met een kleine bundel, bij veel providers kun je makkelijker wijzigen naar een grotere bundel dan naar een kleinere. Installeer een app (bv Dataman) om in de gaten te houden hoeveel je verbruikt hebt. Dan weet je snel genoeg of je meer nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn abonnement ook 1 gb, maar dat is veel en veel te veel. Gelukkig loopt het bijna af :-)



Ik zit vrijwel altijd op wifi (thuis/werk), maar onderweg zit ik nooit op wifi en op school ook niet en zelfs dan heb ik aan 100 of 200 mb meer dan voldoende.



Ik zou doen wat Ginevra zegt; begin met een kleine bundel. Wisselen naar een hoger/duurder abonnement kan vaak wel (andersom niet).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt idd overal Wifi tegenwoordig. Ik zit ook bij telfort nu nog zonder internet, straks met internet.



Mij is vertelt door telfort, dat je niet over je interbetbundel kan gaan, als je limiet op is dan moet je bij kopen ....

Dat scheelt weer vind ik
Alle reacties Link kopieren
Oja bij telfort is die van 300 belminuten , 100 Sms en 500 mb wel erg voordelig , scheelt amper wat met 100 mb
Alle reacties Link kopieren
Voor je beeldvorming: de gemiddelde gebruiker zit op 250mb per maand. Wellicht red jij het met 100mb
Alle reacties Link kopieren
Hi Moonlight 82,



Een handige manier om uit te zoeken hoeveel MB je nodig hebt is om te kijken naar welke apps je gebruikt. Als je alleen Whatsapp gebruikt, is dat bijvoorbeeld minder dan 1 MB per uur.

https://www.goedkoopstesimonly.net/hoev ... -ik-nodig/



groetjes,

KlaraS

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven