Gezondheid alle pijlers

Snurken,slapeloosheid.. om gek van te worden

03-08-2013 06:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Normale mensen liggen nu te slapen... ik niet helaas want mijn man snurk!!



We hebben jaren een fijne relatie gehad, nooit problemen gehad met slapen maar sinds wij verhuist zijn snurkt hij, het lijkt steeds luider en erger te worden ook, het begint zodra meneer een paar minuutjes zijn ogen sluit waardoor ik niet eens de kans krijg om in slaap te vallen.

We dachten dat de luchtvochtigheid in de nieuwe woning een oorzaak kon zijn maar het plaatsen van meerdere lucht ontvochtigers had geen enkel effect.

Nou heb ik nu vakantie waardoor het mogelijk is dat ik de nacht wakker blijf en slaap wanneer hij werkt maar 12 augustus moet ik weer beginnen en dan is dat natuurlijk geen optie.





Wie heeft ervaring met snurkende mannen en weet een snelle oplossing voor dit probleem?

En wie weet hoe je een vent die naar de dokter gaan met een probleem het liefst maanden tot jaren uit stelt zo ver kunt krijgen wel te gaan?



Ik heb van alles geprobeerd:

Oordopjes, werd doorheen gesnurkt.

Oordopjes en een rock muziek hard aan zetten, werkte voor mij maar meneer kon niet slapen met muziek aan, het volume wat hij tolereerde hoorde ik zijn gesnurk keihard door heen.

Meneer op de bank, rugpijn waardoor hij niet goed kon werken, logisch want de bank is hartstikke klein.

Ik op de bank hetzelfde probleem, nek, rug en hoofdpijn.

Ik melatonine slikken had geen effect, meneer sliep alsnog eerder en het luide gesnurk hield me ondanks de moeheid wakker.

Allebei in een ander huis wonen, geen optie we zijn net in staat van onze inkomens te leven, dubbele huur/hypotheek, energie, water, belastingen betalen zou niet lukken, ook wij hebben last van de crisis..

Meer ruimte voor een 2de bed op een andere kamer hebben we ook niet..

Dokter? meneer wil niet erkennen dat hij een probleem heeft, wanneer hij gewoon zit ademt hij ook abnormaal luid zonder enige in spanning geleverd te hebben eerder.

Het klinkt ook echt niet gezond.. alsof ik met een engelse bulldog samen leef
Alle reacties Link kopieren
Als hij nogal te zwaar is zou het helpen als hij afvalt. Tot die tijd een matras naast de bank?
Heb je het al opgenomen?



Enne, gewoon afspraak maken bij de dokter en hem meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig in je nieuwe huis ook een nieuw bed of vloerbedekking? Heeft hij het ook als jullie elders slapen? Kun jij een uurtje/half uurtje eerder naar bed dan hij? En toch aandringen op een doktersbezoek.
Snurkt hij als hij op zijn rug ligt of ook op zij en buik? Man hier als ie op zijn rug ligt... Leggen nu als ie gaat slapen (op zn zij) een kussen in zijn rug zodat ie minder makkelijk om kan draaien. Helpt vaak, niet altijd helaas...
Alle reacties Link kopieren
Bij de Ikea verkopen ze bedfauteuils (zoals een bedbank, maar dan 1-persoons). Misschien past die er nog bij in de huiskamer.

Wij slapen ook apart vanwege een snurkprobleem, ieder aan de andere kant van het appartement en met oordopjes word ik er bijna niet meer wakker van.
Alle reacties Link kopieren
Ophouden met je man meneer noemen en eisen dat hij er iets aan doet en naar de dokter gaat. Hoezo "niet belangrijk", jij zou heel belangrijk moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
dat je hem meneer noemt is een slecht teken idd.



het snurken en zwaar ademen is begonnen in dit huis, of wonen jullie nu voor het eerst samen en heb je het niet eerder gemerkt?



Ik ben ook van praktische oplossingen, als de huidige bank niet voldoet dan slaapbank kopen. Bij IKEA of kijk op marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Hier begon de snurk ellende na de aanschaf van een nieuw bed. Ik was al bijna in staat om dat bed de deur uit te gooien.

Niet gedaan natuurlijk maar man is uiteindelijk naar de dokter gegaan en hij is doorverwezen naar het zh.

Daar bleek uit slaaponderzoek dat hij slaapappneu heeft en daar is gelukkig iets aangedaan.



Nu slaapt hij met een gebitje in zodat z'n onderkaak niet naar achter schuift wat het keiharde gesnurk veroorzaakte. Had dus niks met het nieuwe bed te maken



Wellicht toch verstandig als je man even langs een arts gaat want als hij wel appneu heeft kan dat gevaarlijk voor hem zijn. Je stopt dan regelmatig met ademhalen.



Sterkte iig. Ik weet wat je doormaakt. Hoewel je man het niet expres doet ga je je wel enorm aan hem ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man snurkt ook en ik heb er alleen last van als ik nog niet slaap. Eerder dan hij naar bed gaan, daar zit hem hier dus de oplossing in. Gelukkig kan dat vrij eenvoudig: mijn man werkt in de horeca en is een avond-nachtmens.
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen op maat overwegen?
Alle reacties Link kopieren
Bekend probleem. Ik heb gelukkig een heel goed logeerbed. Geen alcohol later op de avond, afvallen indien nodig. Onderzoek bij de KNO arts kan geen kwaad, voor een test blijft hij een nacht in het ziekenhuis, Mijn man heeft ook een slaaponderzoek gehad, het is geen apneu. Helaas helpt niets, alleen apart slapen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nooit eerder gesnurkt heeft moet je hem gewoon een ultimatum stellen. Naar de huisarts of eruit. Want hier ga je echt aan onderdoor.



Misschien is het inderdaad wel apneu, of heeft hij een allergie voor iets wat niet in de omgeving van jullie oude huis stond maar nu wel.



Kortom, schop hem naar de huisarts!

(en tot die tijd een stretcher)
Ga in de logeerkamer slapen. Of als die naast jullie slaapkamer ligt, richt dan de zolderkamer in als slaapkamer met 'n goed bed.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, hier hetzelfde probleem. Kan je alleen maar sterkte wensen en laat je relatie er niet door kapot gaan.
such reply. wow.
Alle reacties Link kopieren
Wel lezen EN...
Oh, je hebt niet eens 'n logeerkamer...

Dan zo'n opblaasbaar matras kopen, eventueel nog 'n goed topdek erop en dan slaap ie daar voortaan maar op in de huiskamer. Matras kun je elke ochtend leeg laten lopen dus geen sta-in-de-weg.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je hem dit laten lezen,TO.. hierin staat wat de gevaren en gevolgen zijn van snurken. Misschien schud hem dat wel wakker.



http://www.adviesallergie.nl/snurken.html



http://gezondheid.blog.nl ... snurken_worden_onderschat
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem laten kiezen tussen een bezoek aan de dokter of een ban uit de slaapkamer want het is een reëel probleem wat gezamenlijk moet worden opgelost.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sowieso een extra slaapplek creeren. Huisarts, ziekenhuis, inderzoeken, je bent zo weer een half jaar verder. Voor jou nu niet echt een.oplossing...
Ach lieve TO, ik wou dat ik goede raad voor je had...

Mijn ex snurkte ook zo en niets hielp, helemaal niets. Tien jaar lang heb ik geen enkele nacht ongestoord geslapen, afschuwelijk.

Ik ben dat snurkgeluid zo gaan verafschuwen dat ik, jaren na de scheiding, nog steeds verstijf als ik een man hoor snurken, waar dan ook. Op het nu op het strand is of in het vliegtuig.

Ik hoop heel erg dat je man zo wijs is om naar de huisarts te gaan, want dit gaat jou opbreken
Met dat ge'meneer' lijkt het alsof je je partner ervan verdenkt bijna opzettelijk te zijn gaan snurken.



Iemand die snurkt, doet dat niet om te treiteren. Iemand die zijn beklag doet over het snurken van de partner, doet dat ook niet om te treiteren, nietwaar?



Ga na wat er anders is sinds je verhuisd bent: slapen jullie in hetzelfde bed als daarvoor? Slaapt hij nog op dezelfde plek in bed? Hebben jullie nog dezelfde hoofdkussens / dekbed / enz.?

Zijn jullie sinds kort verhuisd, bijvoorbeeld sinds het zo warm is?

Veranderingen in dat soort kleine dingen kunnen aanleiding zijn tot ontstaan van snurken. Ga die eerst eens na.



En als je het onderwerp wilt bespreken, doe dat dan vriendelijk en zonder verwijt. Want verwijten slaan nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Jullie wonen net in een nieuw huis. Hebben jullie geverfd? Nieuw tapijt neer gelegd? Het zou heel goed kunnen dat je man's slijmvliezen in zijn neus zijn opgezet, vanwege een overgevoeligheid voor een stof of damp in jullie nieuwe huis.

De huisarts kan dit volgens mij zien maar zeker de KNO arts.



Ik vind niet dat je man je dit kan aandoen omdat hij niet naar de huisarts wil. Neem het op met je mobiel en laat het hem horen.
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben nieuw op dit forum want ik heb het gevonden op Google. Vraag me dan dus ook af of deze threat nog actief is maar goed...niet geschoten is altijd mis he haha.



Waar het op neerkomt is dat ik eigenlijk met hetzelfde probleem zit. Mijn vriend snurkt ook (verschrikkelijk!) en ons appartement is ook te klein om ergens anders te slapen. Mijn vraag is dus, heb je al een oplossing gevonden? Ik ben erg nieuwsgierig!



Heb zelf al wat gegoogled, en vond een anti snurkbeugel op www.duoconfort.com Helemaal niet zo duur, maar vroeg me af of andere dit misschien kenden?



Alvast bedankt!

Ellen
Alle reacties Link kopieren
Hallo ellendeb, mijn man snurkte ook, ging van kwaad tot erger. Wij hebben wel een logeerkamer maar na een aantal jaar was ik het ook zat dat apart slapen. Zijn naar de dokter geweest (vrienden maakte nog allerlei grapjes, zij kan niet slapen, hij moet naar de dokter). Blijkt dat man levensgevaarlijke slaapapneu heeft, na een slaaponderzoek in zkh. Heeft nu een CPAP, is zuurstofmasker. Hij snurkt niet meer, we hadden jaren eerder moeten gaan.

Gewoon naar de dokter gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven